Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Juurihoito vai hampaan poisto? Onko olemassa kivutonta juurihoitoa?

Vierailija
12.08.2018 |

Hammasta fiksattu väliaikaishoidoin jo vuoden verran. Taas se kiukuttelee. Edessä juurihoito tai mahd. hampaan poisto. Kumpikin pelottaa. Mitä tekisit? Olen käynyt vain kunnallisella hl:llä, jossa ei oo viimeisintä tekniikkaa. Ilm. on myös jotain mikroskooppi(?)juurihoitoa. Kipu pelottaa mua ihan hulluna!

Oletko kokemusasiantuntija eli onko poskihampaiden irrotuksesta koitunut Sinulle haittaa? Onko ässä ja ärrä kadonneet, kun ylärivistä puuttuu hampaita? Ootko hommannut tekohampaita tilalle? Onko jostain voinut hakea rahallista avustusta?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla juurihoito ole sattunut, kunnon puudutus vaan päälle ja menoksi. 

Vierailija
2/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä yksi juurihoidettu hammas n.10 vuotta sitten. Puudutuksen kanssa ei tehnyt hoito kipeää ja lopputulokseen olen ollut tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoidettu hammas on heikompi ja joskus alkaa vaivata. Mulla juurihoidettiin yks hammas kahdesti, jonka jälkeen päätin poistattaa sen. Ei ole vaikuttanut purentaan eikä muuhunkaan mitenkään.

Vierailija
4/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on tehty juurihoitoa ilman puudutusta eikä sattunut. Täytyy vaan olla vakaat kädet lääkärillä. Yleensähän siinä puudutetaan puoli päätä, joten ei se miltään tunnu.

Vierailija
5/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni on tehty juurihoitoa ilman puudutusta eikä sattunut. Täytyy vaan olla vakaat kädet lääkärillä. Yleensähän siinä puudutetaan puoli päätä, joten ei se miltään tunnu.

Mitäh? :O Voiko olla totta?

Itseltä yksi hammas juurihoidettu ja sattui yli sietokyvyn, vaikka puudutettiin.

Siksi tiedän pelätä.

ap

Vierailija
6/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puudutuspiikki toki kirpaisee mutta ei se juurihoito sitten tietenkään satu. Yksi hammas juurihoidettu ja neljä viisuria poistettu julkisella 20 vuotta sitten ja silloin jo oli täysin kivuttomat tekniikat (eli puudutus).

Vierailija
7/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin juuri takimmainen hammas ylhäältä. Vaihtoehtona olisi ollut juurihoito. Olen siitä niin paljon kuullut pahaa että päätin poistattaa hampaan saman tien. Ei vaikuta takimmaisen hampaan puuttuminen ainakaan mitenkään puhumiseen muuta kuin alussa.

Vierailija
8/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi hammasta juurihoidettu ja toisella kerralla osasin jo rentoutua kun tiesin ettei se satu kunnon puudutuksella.

Vierailija
9/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtopuudutus + vahva puudutusaine = ei kipua ollenkaan.

Vierailija
10/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein pari viikkoa sitten tänne aloituksen puudutuksen tehosta juurihoidossa ja vastauksista päätellen osaa sattui ja osaa ei. Ilmeisesti kipua ei ole, jos hampaan juuret ovat jo kuolleet. Muuten on vähän arpapeliä.

Vierailija
11/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin juurihoidettu kivuttomasti sama hammas kahdesti, toinen kerta oli kesäkuussa mutta jouduin kumminkin käymään sen poistattamassa. Uutta en ole hommannut tilalle eikä ole rahaakaan.

Vierailija
12/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseltä yksi hammas juurihoidettu ja sattui yli sietokyvyn, vaikka puudutettiin.

Siksi tiedän pelätä.

ap

Sitten ei tulehdusta oltu kunnolla hoidettu ensin esim. antibiooteilla.Vaikka kyllähän se juurikanavien sorkkiminen vähän tuntuu.

Vierailija
13/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo usean kerran käynyt saman hampaan takia hoidossa, voisi olettaa, että puudutettuna et tunne mitään. Luulisi että juuri on jo aika kuollut.

Mielestäni kannattaa ensin tehdä juurihoito, jos lääkäri sitä suosittaa, eikä heti revityttää hammasta pois.

Vierailija
14/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi tiedän pelätä.

ap

Joo, tätä hammasta oli hoidettu jo kaksi kertaa ja lopulta oli pakko tehdä ilman puudutusta testaus missä kohtaan hampaassa on vielä tunto, eikä oikeaa kohtaa olisi löytynyt puudutuksen kanssa. Siinä oli kyllä hammaslääkäri oikealla alalla, täytyy sanoa. Jos itselläsi on tuntunut puudutuksesta huolimatta niin sanoisin että vaihda hammaslääkäriä. Hyvä lääkäri puuduttaa niin että et varmasti tunne. Ei se yksityinen niin paljon kalliimmaksi edes tule.

Vierailija
15/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on hoidettu kahden hampaan juurihoito, vuosia välissä.

Kummallakaan kerralla ei puudutettu, ei edes ehdotettu puuduttamista. Eikä se kyllä sattunutkaan ollenkaan. Oikeaasti ei edes tuntunut. Lääkäri sanoi viimeisessä hoidossa, että yleensä juurihoidetun hampaan hermot ovat jo tuhoutuneet, ettei kipua tunne.

Vierailija
16/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syytä huoleen. Ei satu, eikä vaikuta ällän tai ärrän ääntämykseen ja ääntiötkin sujuvat aivan mainiosti.

Kyllä se siitä sujuu!

Vierailija
17/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kyllä juurihoitaa hammas. Kyllä nekin voivat kestää hyvänä vuosikausia. Jos hammasta hoidettaessa tuntuu kipua, sano se heti lääkärille. Kunnon lääkäri kuuntelee ja osaa reagoida oikein.

Vierailija
18/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammasta fiksattu väliaikaishoidoin jo vuoden verran. Taas se kiukuttelee. Edessä juurihoito tai mahd. hampaan poisto. Kumpikin pelottaa. Mitä tekisit? Olen käynyt vain kunnallisella hl:llä, jossa ei oo viimeisintä tekniikkaa. Ilm. on myös jotain mikroskooppi(?)juurihoitoa. Kipu pelottaa mua ihan hulluna!

Oletko kokemusasiantuntija eli onko poskihampaiden irrotuksesta koitunut Sinulle haittaa? Onko ässä ja ärrä kadonneet, kun ylärivistä puuttuu hampaita? Ootko hommannut tekohampaita tilalle? Onko jostain voinut hakea rahallista avustusta?

Minä menin yksityiselle, pyysin sellaisen toimenpiteen hampaan poistoon, että en panikoisisi. Meinasin vielä hoitotuolissa pakittaa, että en mä annakaan tehä mitään.

Seuraavaksi minulle joku sanoi korvaan, että toimenpiteet on tehty, ole tässä vielä tunnin verran, niin voit lähteä kotiin.

Ne oli laittanut mulle tipan kautta sellaisen cocktailin, että en tietääkseni nukkunut, mitta itse toimenpiteestä en muistanut mitään. Mulla oli otettu yksi takahammas pois ja kaksi juurihoidettu.

Vierailija
19/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menin yksityiselle, pyysin sellaisen toimenpiteen hampaan poistoon, että en panikoisisi. Meinasin vielä hoitotuolissa pakittaa, että en mä annakaan tehä mitään.

Seuraavaksi minulle joku sanoi korvaan, että toimenpiteet on tehty, ole tässä vielä tunnin verran, niin voit lähteä kotiin.

Ne oli laittanut mulle tipan kautta sellaisen cocktailin, että en tietääkseni nukkunut, mitta itse toimenpiteestä en muistanut mitään. Mulla oli otettu yksi takahammas pois ja kaksi juurihoidettu.

Paljon maksoi?

Vierailija
20/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on puudutettu oikein niin ei pitäisi tuntua mitään. Minulta on vain paikattu hampaita (ja viisurit poistettu), muuten on mennyt kivuttomasti puudutuksella mutta yhdellä kerralla oli eri lääkäri eikä puudutus vaikuttanut vaikka pistettiin lisää. Eli myös lääkäristä kiinni.