Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Juurihoito vai hampaan poisto? Onko olemassa kivutonta juurihoitoa?

Vierailija
12.08.2018 |

Hammasta fiksattu väliaikaishoidoin jo vuoden verran. Taas se kiukuttelee. Edessä juurihoito tai mahd. hampaan poisto. Kumpikin pelottaa. Mitä tekisit? Olen käynyt vain kunnallisella hl:llä, jossa ei oo viimeisintä tekniikkaa. Ilm. on myös jotain mikroskooppi(?)juurihoitoa. Kipu pelottaa mua ihan hulluna!

Oletko kokemusasiantuntija eli onko poskihampaiden irrotuksesta koitunut Sinulle haittaa? Onko ässä ja ärrä kadonneet, kun ylärivistä puuttuu hampaita? Ootko hommannut tekohampaita tilalle? Onko jostain voinut hakea rahallista avustusta?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni on tehty juurihoitoa ilman puudutusta eikä sattunut. Täytyy vaan olla vakaat kädet lääkärillä. Yleensähän siinä puudutetaan puoli päätä, joten ei se miltään tunnu.

Mitäh? :O Voiko olla totta?

Itseltä yksi hammas juurihoidettu ja sattui yli sietokyvyn, vaikka puudutettiin.

Siksi tiedän pelätä.

ap

En ole tuo jolta kysyt, mutta jos hampaan juuri on täysin kuollut, juurihoitokaan ei satu. Minulta on juurihoidettu yksi sellainen hammas.

Sen sijaan jos hampaan juuri on sopivasti tulehtunut, se ei välttämättä puudu vaikka puudutettaisiin. Sellaisestakin on kokemus. Yleensä puudutus kyllä tehoaa.

Sinuna valitsisin juurihoidon, mutta sellaisella diilillä että jos vähänkin sattuu niin älähdät, jolloin puudutetaan lisää, ja jos silti vielä sattuu niin lopetetaan homma siihen. Sitten mietitään mitä tehdään.

Vierailija
22/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut juurihoidossa. Jos sulla on hyvä puudutus, ei satu ollenkaan. Mee yksityiselle mielellään. Hampaan poistosta taas ei ole kokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoito tehdään kunnon puudutuksessa ei siis satu

Vierailija
24/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammasta fiksattu väliaikaishoidoin jo vuoden verran. Taas se kiukuttelee. Edessä juurihoito tai mahd. hampaan poisto. Kumpikin pelottaa. Mitä tekisit? Olen käynyt vain kunnallisella hl:llä, jossa ei oo viimeisintä tekniikkaa. Ilm. on myös jotain mikroskooppi(?)juurihoitoa. Kipu pelottaa mua ihan hulluna!

Oletko kokemusasiantuntija eli onko poskihampaiden irrotuksesta koitunut Sinulle haittaa? Onko ässä ja ärrä kadonneet, kun ylärivistä puuttuu hampaita? Ootko hommannut tekohampaita tilalle? Onko jostain voinut hakea rahallista avustusta?

Minä menin yksityiselle, pyysin sellaisen toimenpiteen hampaan poistoon, että en panikoisisi. Meinasin vielä hoitotuolissa pakittaa, että en mä annakaan tehä mitään.

Seuraavaksi minulle joku sanoi korvaan, että toimenpiteet on tehty, ole tässä vielä tunnin verran, niin voit lähteä kotiin.

Ne oli laittanut mulle tipan kautta sellaisen cocktailin, että en tietääkseni nukkunut, mitta itse toimenpiteestä en muistanut mitään. Mulla oli otettu yksi takahammas pois ja kaksi juurihoidettu.

Juurihoito ei voi mitenkään valmistua kertakäynnillä. Jotenkin epäilyttää muutenkin tämä postaus.

Vierailija
25/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kunnallinen hammashoito on mennyt yhtä ala-arvoiseksi kuin muukin perusterveydenhoito. Vastavalmistuneet lääkärit saavat hyvää harjoitteluaineistoa, mutta asiakkaiden hampaat kärsivät.

Itse siirryin ulkomaan palveluihin. Esim. Turkissa saa hyvää ja halpaa hammashoitoa, myös kruunut ja laminaatit. Nyt entistä edullisempaa, kun liiran kurssi romahtanut.

Vierailija
26/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän multa ei puudutettu, ei edes kysytty haluanko puudutusta.

Kaksi juurhoitoprojektia.

Ei yksityisellä, eikä kunnallisella. Yksityisellä hoito oli muuten ihan peeestä. Liukuhihnamaista touhua se oli ja aina kauhea kiire. Ei kai ollut aikaa puudutuksen vaikuttamisen odotteluun.

Vierailija
27/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtopuudutus + vahva puudutusaine = ei kipua ollenkaan.

Johtopuudutus tehdään alatakahampaille, ei ylös

Vierailija
28/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin juurihoitoa. Silloin sinulle jää se hammas suuhun. Pidät siitä hyvää huolta niin se seillä kestää.

Hammas pois on yksi hammas suussa vähemmän.

Nehän puuduttaa ja pikku hiljaa se hammas juurihoidossa kuolee. Ei se lopussa kai mitään tunne.?

Minulla oireili joskus juurihoidettu hammas, mutta se paikka avattiin ja löytyi jotain, mitä vielä hoisivat. Nyt on ollut pureva hammas suussa ilman särkyjä.

Vierailija
29/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menin yksityiselle, pyysin sellaisen toimenpiteen hampaan poistoon, että en panikoisisi. Meinasin vielä hoitotuolissa pakittaa, että en mä annakaan tehä mitään.

Seuraavaksi minulle joku sanoi korvaan, että toimenpiteet on tehty, ole tässä vielä tunnin verran, niin voit lähteä kotiin.

Ne oli laittanut mulle tipan kautta sellaisen cocktailin, että en tietääkseni nukkunut, mitta itse toimenpiteestä en muistanut mitään. Mulla oli otettu yksi takahammas pois ja kaksi juurihoidettu.

Juurihoito ei voi mitenkään valmistua kertakäynnillä. Jotenkin epäilyttää muutenkin tämä postaus.

En ole lainaamasi, mutta sain myös tuon tipan ja se maksoi noin 150e lisää. Ei ollut juurihoitoa mutta useampi paikkaus, viisurin poisto ja kivet

Vierailija
30/30 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä juurihoidettiin yksi takahammas alhaalta ja eikä se sattunut. Itseasiassa mikään toimenpide ei SATU, ehkä tuntuu inholta, mutta väite kivusta tarkoittaa lähinnä sitä, ettei ole oikeaa kipua ikinä tuntenutkaan.

Anyway, pari vuotta juurihoidon jälkeen sama hammas oireili taas ja päädyin valitsemaan poiston sen sijaan, että siihen olisi jotain "purkkapaikkaa" yritetty viritellä uudestaan.

Suositus=poisto saman tien.