Mikä kallis hankintasi osoittautui suureksi pettymykseksi huonolla laadullaan?
Milloin hinta ei ole ollut tae laadusta? Vai pitäisikö ennemmin kysyä milloin se ylipäätään on...
Tuli tässä mieleen kun hankin hyvän langattoman pelihiiren, 140e. 2kk käytössä ja alkoi jo rulla kitistä. Samoin ostin taannoin kalliin mekaanisen näppäimistön. Enter jäi pohjaan viikon päästä, vaikka näppäimistölle ei ollut kaatunut mitään. 100e huppari nyppääntyi yhden käyttökerran jälkeen jne...Onhan näitä. Sain toki vaihdettua mutta ottaa pattiin silti turha sähellys.
Minkälaisia juttuja teille on käynyt?
Kommentit (597)
Ostin kalliin Ralph Laurenin neulepaidan ja sauma aukesi kainalosta tokalla käyttökerralla. Aloin sitä itse korjaamaan ja tuntui typerältä parsia neulalla ja langalla yli 100 euron uutta paitaa. Ei siitä kovin hyvä tullut, mutta menee se arkivaatteena. Huono laatu. En osta kalliita merkkivaatteita enää. Markettimuoti riittää minulle. Vallan mainioita käyttövaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LG 55" 4K UHD Smart TV. Luoja, mitä paskaa.
Mikä vika siinä?
Viereisessä huoneessa on vastaavanlainen Samsung ja esim. kuvan laadussa ero on kuin yöllä ja päivällä, siis samsungin hyväksi. Äänenlaatu on aivan hanurista LG:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin kalliin Ralph Laurenin neulepaidan ja sauma aukesi kainalosta tokalla käyttökerralla. Aloin sitä itse korjaamaan ja tuntui typerältä parsia neulalla ja langalla yli 100 euron uutta paitaa. Ei siitä kovin hyvä tullut, mutta menee se arkivaatteena. Huono laatu. En osta kalliita merkkivaatteita enää. Markettimuoti riittää minulle. Vallan mainioita käyttövaatteita.
Toisaalta tämä on hupaisaa. Joissakin ketjuissa jengi mainostaa, kuinka ei IKINÄ ostaisi polyesteriä tai akryylia, kuinka vain silkki, villa, pellava ja just ja just puuvilla kelpaavat - mutta sitten tällaisiä kankaita käsitellään kuin ne olisivat polyesteria tai akryylia. Ei osata ja ennen kaikkea ei haluta nähdä vaivaa. Ne kestävät markettivaatteet ovat suurin osa kestävää, rypistymätöntä huoletonta polyesteria, neuleissa mukana melkoinen määrä akryylia.
Toinen asia on sitten se, että iso osa kalliista merkkivaatteista nykyään on polyesteria ja muuta vastaavaa. Joten mikä ihme niissä maksaa? Ennen maksoi laadukkaampi kangas ja sen jotenkin vielä ymmärsi. Nyt ihmiset maksavat polyesteripaskasta maltaita, kun vain merkki vilahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakolan kotimainen sohva
Mikä sohvassa oli vikana? Ostin juuri Hakolan sohvan ja kiinnostaisi tietää mitä on odotettavissa.
Onko muita pettyneitä? Minuakin kiinnostaisi..
Eräänkin ulkoiluvaatemerkin takki josta vetoketjujen vetimet alkoivat hajota kolmannessa pesussa. Muuten kyllä kestävä ja laadukas takki mutta vetoketjut ostettu näemmä sieltä mistä halvimmalla saatiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin useampana vuonna Guessin laukkuja. Muoviahan ne olivat, mutta kivan näköisiä. Kalliita materiaaliin nähden, hinta oli 150-200/laukku. No, hajosivat aika nopeasti. Samaan aikaan ostetut halpismuovilaukut eivät ole muuttuneet mitenkään.
En osta enää muuta kuin nahkaisia laukkuja.
Sama. Ostin kerran Guess-merkkisen laukun, mikä olikin muovia. Ei pystynyt palauttamaan, siksi jäi virheostos vahvasti mieleen. Sain tilalle lahjakortin, joka tuli onneksi lopulta käytettyä. Siitä jäi kuitenkin muistijälki, että Guess - never again!
Itse asiassa Guessillakin on nahkaisia laukkuja, mutta ne mallit...tylsiä tanttalaukkuja. Eikä merkki ole laadun tae, mies osti synttärilahjaksi kauniin Moschinon laukun, joka lyhyen käytön jälkeen alkoi hajoilla, materiaali mureni siis. Selvisi, että se olikin muovia!
Se semmoinen ihokarvojen "nukuttamiseen" tarkoitetti valolaite. Phhfth.
Vierailija kirjoitti:
beatsin kuulokkeet, ihan tarjoustalolaatua. Jatkossa vain arvostettujen hifi merkkien tuotteita ostan.
Tyttärelläni meni beatsin kuulokkkeet, 200euroa, 6kk jälkeen virtanappi ei toiminut. Meni huoltoon takuun kautta ja taas toimii.
Suomalaisella vaimollani oli kyllä surkea hinta laatu suhde. Huh huh et tuli kalliiksi ja pask a palvelu.
Nykyisellä thaivaimolla taas on erinomainen hinta laatusuhde. Ylläpitokustannukset sille vaan ja pari hunttii kk sen perheelle thaimaassa niin saa täyshoidon ja piparii niin paljon kuin sielu sietää. A++++ suosittelen.
Paljon hehkutettu Chillys-termospullo. Ei pidä vettä kylmänä luvattua 24 tuntia, vaan lähinnä n. 5-6 tuntia. Lisäksi verkkokaupassa kuvat näistä eri kuoseista oli todella houkuttelevia, todellisuudessa tosi halvan näköisesti tehty. Kuvio ”ruttaantuu” ala- ja yläreunasta rumasti päällekkäin ja kuvion takasauma näkyy tosi törkeästi. Pullon kuosi näyttää siis todella halvalla tehdyltä. Pullon sisällä oleva metallin haju on tosi voimakas vieläkin, vaikka on ollut käytössä n. 2 kk ja pesty moneen kertaan välissä. 35 € tästä ei ollut missään nimessä hintansa arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Haltin reppu. Maksoi paljon ja parin kuukauden kuluttua vetskari hajosi. Kaksi edellistä Haltia sentään kestivät jonkin aikaa. Ei enää ikinä Haltia.
Haltin kengät. Saumoista alkoi vuotamaan melkein heti.
Tulin siihen tulokseen että Halti teettää Kiinassa halvalla huonolaatuista kamaa ja myy sen kalliilla hinnalla suomalaisille vanhan brändin maineella. Ei kiitos minulle enää.
No kyllä toi vaimo ja avioliitto on kalliiksi tullu, eikä laatukaan ole sitä priimaa, mitä seukka-aika antoi olettaa.
Sain ns." yhdellä aamenella kissasta lehmän"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
beatsin kuulokkeet, ihan tarjoustalolaatua. Jatkossa vain arvostettujen hifi merkkien tuotteita ostan.
Joo samalla hinnalla saa Marshallit tai AKG.t. Kalliimpien beatsejen hinnalla rupee jo Audio techincat olemaan saman hintaset. Koss porta prot on oikeesti loistava valinta(30-40€), jos lyö vähän lisää niin AKG y50(60-120€ langalliset/bluetooth), taas vähän lisää niin Focal one spirit 200€ ja sen jälkeen rupeekin olee kovien poikien merkit saatavilla kuten nuo Audio techincat. Ja kaikki nämä edellä mainitut ovat parempia kuin beatsin 250€ luurit.
Sennheisereitä olen iät ja ajat käyttänyt, pidän niitä laadukkaampina kuin AKG.
Minä taas en enää perusrautaa käytä kuin liimakankaan kiinnitykseen. Mulla Philips ja tosi tyytyväinen. Ollut jo vuodesta 2014, ompelen paljon ja aivan korvaamaton laite. Ei vaaraa, että polttaisi kangasta, hyöryn määrää voi säädellä ja säiliön täyttö helppoa.
Ostin hifi-kuulokkeet, noin 300 euroa. Ne olikin niin heiveröiset, että murenivat kiinnikkeistä lähes välittömästi normaalissa käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo samalla hinnalla saa Marshallit tai AKG.t. Kalliimpien beatsejen hinnalla rupee jo Audio techincat olemaan saman hintaset. Koss porta prot on oikeesti loistava valinta(30-40€), jos lyö vähän lisää niin AKG y50(60-120€ langalliset/bluetooth), taas vähän lisää niin Focal one spirit 200€ ja sen jälkeen rupeekin olee kovien poikien merkit saatavilla kuten nuo Audio techincat. Ja kaikki nämä edellä mainitut ovat parempia kuin beatsin 250€ luurit.
Sennheisereitä olen iät ja ajat käyttänyt, pidän niitä laadukkaampina kuin AKG.
Molemmilla merkeillä on sekä hyviä että vähemmän hyviä. Halpis-Sennheisereita ei kannata ostaa. Audio Technicat ovat myös ok. Shuresta olen kuullut kehuja vaikken ole itse kokeillut.
Bose on mielestäni ylihintainen merkki vaikka itse käytänkin (vastamelufunktion vuoksi, ovat matkoilla aivan välttamättömät).
Vierailija kirjoitti:
No ei kallis juttu, mutta Espritin neuletakki. Ostan yleensä vaatteet jostain h&m:stä ja vero modasta, joten siihen nähden esprit kai on "parempaa". Ihan samalla tavalla nyppääntyi kuin henkkamaukatkin. Itse asiassa eräs hm villaneule on ollut mulla vuosia, varmaan joku 6-7 vuotta ja on edelleen priima.
Materiaali? Akryyli nyppääntyy, oli se sitten halpista tai merkkiä. Vähän myös särähtää korvaan h&m VILLAneule.
Vierailija kirjoitti:
Olisit voinut reklamoida sen.
Sain viime jouluna Marimekon kylpypyyhkeet. Jouduin pesemään ne joku 6-8 kertaa 60 asteessa ennen kuin lopettivat nukkaamisen ja alkoivat kuivata kunnolla. Kerran tai kaks vielä ymmärtäisi, mutta ei...
Lenovon 700e läppäri meni vuoden käytön jälkeen täysin jumiin. Olen formatoinut sen ja tehnyt kaikki mahdolliset temput, ei juuri auttanut. Avaa esim. nettiselainta helposti 5 minuuttia. Ei toivoakaan, että saisin koulutehtäviä tehtyä mm. niinkin vaativalla ohjelmalla kuten vaikkapa Excel tai Word. Raskaammista ohjelmista ei kannata edes haaveilla. Ja tässä Lenovossa on Intelin i7 prossu ja muutenkin hyvät komponentit, ei auta.
Olemme rikas perhe. Olemme tulleet siihen lopputulokseen, ettei kannata ostaa juuri mitään. Ristin vaan itsellesi saat ostoksesta. Kalliit tv:t ym hajoaa alta aikayksikön.
Miksi maksaisin kiinassa tuotetusta "laatukamasta".
Ihmisoikeudetkaan ei toteudu kiinassa.
MINIMALISTINEN ELÄMÄ ON IHANAA ! Askeettinen elämä tuottaa meille nautintoa.
Käydään joskus kunnon hienossa raflassa syömässä vaikka maksaa tonnin lasku.