Mikä kallis hankintasi osoittautui suureksi pettymykseksi huonolla laadullaan?
Milloin hinta ei ole ollut tae laadusta? Vai pitäisikö ennemmin kysyä milloin se ylipäätään on...
Tuli tässä mieleen kun hankin hyvän langattoman pelihiiren, 140e. 2kk käytössä ja alkoi jo rulla kitistä. Samoin ostin taannoin kalliin mekaanisen näppäimistön. Enter jäi pohjaan viikon päästä, vaikka näppäimistölle ei ollut kaatunut mitään. 100e huppari nyppääntyi yhden käyttökerran jälkeen jne...Onhan näitä. Sain toki vaihdettua mutta ottaa pattiin silti turha sähellys.
Minkälaisia juttuja teille on käynyt?
Kommentit (597)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[poquote=Vierailija]Käsilaukut. En maksa enää ikinä käsilaukusta yli 50€
Mulla just päinvastoin.
Chanelin laukku maksaa useamman tonnin mutta kestää sukupolvelta toiselle. Alle 50€ maksava laukku kestää hyvällä tuurilla yhden kesän.Eivät taida mennä sinne lapsen lapsille asti, kun noita merkki laukkuja myydään vaihdellaan ahkeraan tahtiin. Chanelin saattaa katsoa olevan ikiklassikko, mutta voi olla ettei enää 20 v päästä kiinnosta ketään. Eipä muuten enää näe missään vaikkapa parin vuoden takaista "it-laukkua", Valentino Rockstudia. 10 v. sitten kaikilla oli LV:n Speedy, niitä ei ole näkynyt enää ollenkaan. Onko ne myyty, kaapin perällä vai kaatopaikalla? Monet myös hankkivat sen nimikoinnin ja ne kammottavat väriraidat veskoihinsa, niitä ei kauheasti vaihdella tai myydä.
It-laukuista en tiedä, mutta ihan omakohtaisia kokemuksia minulla on sukupolvelta toiselle kestävistä Chanelin klassikoista.
T:lainaamasiHarrastajana tietäisit että se miten chanelit tehtiin ennen ja miten ne tehdään nyt eroavat kuin yö ja päivä. 50 vanha chanel kestää aikaa paljon paremmin kuin 1,5 vuotta vanha. Nykyään chanelin ostaminen ei ole enää mikään sijoitus, hinta on noussut mutta jälleenmyyntiarvo laskenut. Todella moni harrastaja ei uskalla edes käyttää laukkujaan kun ne menevät niin helposti huonoon kuntoon, lue vaikka jenkkiläisiä laukkufoorumeja.
Sori, en luennostasi huolimatta ole valmis siirtymään niihin pari kuukautta kestäviin muovilaukkuihin. Enkä jaksa tämän enempää asiasta jankuttaa vaan annan niiden kirjoittaa, jotka ovat ostoksiinsa pettyneitä!
Niin, mitään muutahan vaihtoehtoahan ei olekaan kuin Chanel ja muovilaukut. Ostit siis ennen jotain muovivirityksiä ja nyt on Chanel?
Minä käytän erilaisia nahkalaukkuja, niitä olen ostanut Suomesta ja ulkomailta. On vintagea kirppiksiltä (ihan parhaita) ja uudempia. En käsitä, miten joku saa laukun rikki. Käyttämällä aina samaa? Minulla on ehkä 20 laukkua enkä muista, milloin niissä olisi ollut jotain korjattavaa. No, yhden repun remmi irtosi vuoden käytön jälkeen.
Ihan vaan kiinnittämällä huomiota laatuun ja ostamalla nahkaa olen kyllä saanut kokoelman hyviä laukkuja, joista moni kestää äidiltä tyttärelle.
Erään viskimerkin lippulaivapullote.
Olihan se hyvää, mutta ei niin hyvää, että olisi ollut hintansa väärti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla just päinvastoin.
Chanelin laukku maksaa useamman tonnin mutta kestää sukupolvelta toiselle. Alle 50€ maksava laukku kestää hyvällä tuurilla yhden kesän.
Monesko sukupolvi sun laukulla on menossa? Eka?
Odd Mollyn melkein 200€ maksanut kesämekko. Lankoja alkoi purkautumaan heti ekan pesun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo.
Älä osta vaimoa.
Lähes kaikki hajuvedet. Muutama eka kerta suihkaillessa tuoksu on ok, sitten jää kaapin perukoille ja jo kohta tuoksuu vanhentuneelle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla just päinvastoin.
Chanelin laukku maksaa useamman tonnin mutta kestää sukupolvelta toiselle. Alle 50€ maksava laukku kestää hyvällä tuurilla yhden kesän.
Minulla ei ole kokemuksia luksusmerkkien laukuista mutta tekonahka-, kangas- ja muovilaukuista on. Niin kuin edellä oleva totesi, tällaiset halpalaukut kestävät vain lyhyen ajan. Niiden vetoketjut hajoavat ja kahvat halkeilevat ja rispaantuvat.
Nykyään yritän löytää kunnollisia nahkalaukkuja. Ne kestävät hyvin hoidettuna pitkään ja tulevat ajan mittaan halvemmiksi.
Mies! Laitoin myös vaihtoin. Nyt tilleni kertyykin jotakin kun ei tarvitse tukea miehen grandioottista elämäntyyliä. Ja nyt mies osallistuu lasten kuluihin lastenvalvojalla allekirjoitetun suunnitelman mukaisesti, aiemmin ostin jokaisen kenkäparin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toyota Auris. Hetkeäkään ei mene suoraan, vaan sitä pitää ohjata koko ajan. Huollon mukaan on ominaisuus. Surkein omistamani auto. Onneksi on menossa vaihtoon.
Ikävä kyllä tuo, että joutuu ohjaamaan kokoajan on Toyotalle tyypillistä mutta ominaisuus tulee esiin muutamissa muissakin merkeissä, erityisesti japanilaisissa.
On se silti parempi kuin BMW.
On se vaan kumma kun bemaria ei saa menemään suoraan vaikka miten yrittäis.. Surkein ominaisuus autossani.
Minullakin oli aikoinaan kallis auto, mikä ei kulkenut suoraan - tämä on auton kaikkein rasittavin ja vaarallinenkin ominaisuus!
Nykyään uutta ostaessani suoraan kulkeminen on auton koeajolla tärkein tutkimani ominaisuus, seuraavana kuskin penkin sopivuus ja sitten vasta alan tutkia muita ominaisuuksia.
Luojan kiitos, ettei minun tarvitse ostaa käsilaukkua, tuntuu olevan eniten maailmassa hankaluuksia aiheuttava kapistus!
Terveisin M52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keväällä hankitut 1600 euron silmälasit, joilla ei näe lukea eikä tehdä päätetyötä. Monitehot siis ja lukualueen piti oleman riittävän laaja. Nyt käytän lukiessa toistaiseksi "tiimareita".
Ihan sama täällä! Ostitko sinäkin Silmäasemalta?
Mulla sama ja minäkin ostin silmäasemalta!
Minäkin hommasin Silmäasemalta keväällä monitehot, joilla en tahtonut nähdä yhtään mitään. Heillä on 90vrk:n tyytyväisyystakuu (jota eivät kauheasti tunnu mainostavan...), joten takaisin vain kauppaan rillien kanssa valittamaan. Tehtiin uusi näöntutkimus ja sain Silmäaseman piikkiin sitten uudet linssit eri vahvuuksilla. Eivät nekään täydelliset ole, mutta selvästi paremmat kuin alkuperäiset.
Mulla lähes samanlainen kokemus viime talvelta. Sillä erolla, että uusilla linsseillä näen hyvin lähelle ja kauas, alkuperäisillä en nähnyt kunnolla.
Mä myös uusin pari vuotta sitten lasini ja hankin Teemaa. Parissa kuukaudessa oli reunoja lohjennut vaikka kuinka monesta. Tein niistä reklamaation ja minulle lähetettiin uudet lasit tilalle pahoitteluineen. Sen jälkeen lopetin lasien pinoamisen kaapissa ja olen katsonut että eivät ole tiiviisti vierekkäin tiskikoneessa, eivätkä kaapissa osu toisiinsa ja vain yksi on toistaiseksi hajonnut. Mutta aika varovaisesti niitä pitää käsitellä ja se kyllästyttää välillä.
Mutta se on varma, että Iittalan laseja ei enää näiden jälkeen tule. Sama kävi aiemmille Aino Aallon laseilleni, niistä säilyi ehjinä ainoastaan muutamat yli 10 vuotta aiemmin ostetut. Annoin ne pois ja ostin tilalle Ikean peruslasit, niiden kanssa sai olla huoleton, kestivät ihan kaikkea. Ja sitten erehdyin ostamaan nuo Teemat. Ikeasta tulee seuraavat lasit kun kyllästyn varomaan näiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä myös uusin pari vuotta sitten lasini ja hankin Teemaa. Parissa kuukaudessa oli reunoja lohjennut vaikka kuinka monesta. Tein niistä reklamaation ja minulle lähetettiin uudet lasit tilalle pahoitteluineen. Sen jälkeen lopetin lasien pinoamisen kaapissa ja olen katsonut että eivät ole tiiviisti vierekkäin tiskikoneessa, eivätkä kaapissa osu toisiinsa ja vain yksi on toistaiseksi hajonnut. Mutta aika varovaisesti niitä pitää käsitellä ja se kyllästyttää välillä.
Mutta se on varma, että Iittalan laseja ei enää näiden jälkeen tule. Sama kävi aiemmille Aino Aallon laseilleni, niistä säilyi ehjinä ainoastaan muutamat yli 10 vuotta aiemmin ostetut. Annoin ne pois ja ostin tilalle Ikean peruslasit, niiden kanssa sai olla huoleton, kestivät ihan kaikkea. Ja sitten erehdyin ostamaan nuo Teemat. Ikeasta tulee seuraavat lasit kun kyllästyn varomaan näiden kanssa.
Teema-lasit? Kartiotko, vai mitä tarkoitat? Mulla on pari vuotta ollut ne isommat Kartiot, eikä mitään vikaa. Edelliset Aallotkin ovat kaikki ehjiä (ne on kyllä parikymmentä vuotta vanhoja).
Kalliina hankintoina en kyllä tällaisia käyttötavaroita pidä, vaikka Ikeasta saakin halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toyota Auris. Hetkeäkään ei mene suoraan, vaan sitä pitää ohjata koko ajan. Huollon mukaan on ominaisuus. Surkein omistamani auto. Onneksi on menossa vaihtoon.
Ikävä kyllä tuo, että joutuu ohjaamaan kokoajan on Toyotalle tyypillistä mutta ominaisuus tulee esiin muutamissa muissakin merkeissä, erityisesti japanilaisissa.
On se silti parempi kuin BMW.
On se vaan kumma kun bemaria ei saa menemään suoraan vaikka miten yrittäis.. Surkein ominaisuus autossani.
Minullakin oli aikoinaan kallis auto, mikä ei kulkenut suoraan - tämä on auton kaikkein rasittavin ja vaarallinenkin ominaisuus!
Nykyään uutta ostaessani suoraan kulkeminen on auton koeajolla tärkein tutkimani ominaisuus, seuraavana kuskin penkin sopivuus ja sitten vasta alan tutkia muita ominaisuuksia.
Taitaa olla ajajassa vika, tai sitten ajettu ennen vain vetovammaisilla, joiden ohjaus on pelkkää kompromissiä
Auto. Kuvittelin, että siinä olisi hyvä hintalaatu-suhde, mutta ei, se oli tonnin pommi.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin netistä villakangastakin, joka maksoi päälle 200 euroa. Se oli saman merkkinen ja melkein saman mallinenkin, kuin kuusi vuotta minua palvellut edellinen takkini.
Ottaessani uuden takin paketista pystyin toteamaan, ettei laatu vastannut yhtään aiempaa tuotantoa. Kangas tuntui ohuemmalta ja jotenkin karkealta. Takki nyppyyntyi parissa käyttökerrassa kamalan näköiseksi. Harmittaa vieläkin, etten käynyt liikkeessä sovittamassa takkia ennen ostoa.
Oli pakko pistää takki roskiin jo vuoden käytön jälkeen - napit irtoili ja vuoren saumat repeili sen nyppyyntymisen lisäksi. Selvisi, että vaatteiden valmistus on siirtynyt kiinaan näiden kuluneiden kuuden vuoden aikana. Vastaisuudessa yritän olla tarkempi.
Mikä merkki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo.
Älä osta vaimoa.
Eihän otsikossa ostamisesta puhuttu, vaan hankkimisesta ;). Hankkia voi veloituksetta, mutta kuluja voi kertyä ajan mittaan sen verran, että kalliiksi käy.
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos, ettei minun tarvitse ostaa käsilaukkua, tuntuu olevan eniten maailmassa hankaluuksia aiheuttava kapistus!
Terveisin M52
Täysin samaa mieltä. Mihin käsilaukkua tarvitsee? Ja miksi hemmetissä siitä pitää maksaa kaikenlisäksi itsensä kipeäksi? En ole vielä eläissäni kaunista käsilaukkua nähnyt. t. N48