Mikä kallis hankintasi osoittautui suureksi pettymykseksi huonolla laadullaan?
Milloin hinta ei ole ollut tae laadusta? Vai pitäisikö ennemmin kysyä milloin se ylipäätään on...
Tuli tässä mieleen kun hankin hyvän langattoman pelihiiren, 140e. 2kk käytössä ja alkoi jo rulla kitistä. Samoin ostin taannoin kalliin mekaanisen näppäimistön. Enter jäi pohjaan viikon päästä, vaikka näppäimistölle ei ollut kaatunut mitään. 100e huppari nyppääntyi yhden käyttökerran jälkeen jne...Onhan näitä. Sain toki vaihdettua mutta ottaa pattiin silti turha sähellys.
Minkälaisia juttuja teille on käynyt?
Kommentit (597)
Upouutena ostettu Volvo, oli joku maanantaikappale, jossa alkoi olla heti vikoja. Kahden vuoden jälkeen meni vaihtoon.
Dyson imuri, sekin kesti vain pari vuotta ja alkoi sitten olla imuongelmia, johon ei auttanut suodattimen vaihto yms tavanomainen.
Vierailija kirjoitti:
Vallilan pussilakanat. Ekassa pesussa nukkaantuivat ihan älyttömästi ja imivät kaikki hiukset ja lemmikin karvat sinne nukkasotkun sekaan.
Mulla taas Vallilan pussilakanat kestäneet jo yli 5 vuotta aivan priimakunnossa ja ovat toistuvassa käytössä.
Guessin käsilaukut. Ei nyt mitään älyttömän kalliita, mutta odotin edes välttävää kestävyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Tempur- rouhetyyny. Ensimmäkin se oli liian kova, toiseksi se alkoi haista hiestä ym normaaleista eritteistä hyvin nopeasti. Pestä ei tietenkään saa.
Ostin pestävän Tempur-tyynyn puoleen hintaan, se on kova, mutta pystyypä pesemään.
Nyt alkoi kiinnostamaan ! Pistäpäs nyt linkkiä mistä olet löytänyt vaahtomuovin kaltaisen materiaalin jota voi pestä? Oletko jo pessyt?
Totta munassa kaikki Tempurin ja -kopioiden tuotteet voi pestä. Siis päälliset, ei sisuksia. Ja onhan niitäin joku pessyt.
Eivät vaan sen jälkeen enää kuivu =)
Vierailija kirjoitti:
BMW 220i
Kone hajosi noin 20 000 kilometrin jälkeen. Monilla tutuilla samanlaisia ongelmia Bemarin kanssa. Kiva ajaa mutta tekniikka ei kestä, olipa kyse 5-, 3-, tai 200 sarjasta.
Näitä bemarien koneen hajoamisia olen kuullut ihmisiltä aika paljon. Yhdeltäkin hajosi kone oli kuulemma metalliroskaa koneessa. Kaveri oli ollut tyytyväinen kun Laakkosella "sattui" olemaan vaihtomoottori 3800€ ja ei itse tarvinnut maksaa kuin puolet.
Katsokaapa bemarin moottoritilaan kaikki on muovia. Mm jäähdytysnesteen muovinen paisuntasäiliö on liimattu kahdesta osasta ja alkaa vuotamaan saumasta.
Vierailija kirjoitti:
Vallilan pussilakanat. Ekassa pesussa nukkaantuivat ihan älyttömästi ja imivät kaikki hiukset ja lemmikin karvat sinne nukkasotkun sekaan.
Mulla lähti ekoissa pesuissa paljon väriä. Kuva haaleni selvästi.
Mun mitsussa auton omat äänet kuuluu sisälle voimakkaasti. Sitten kun välillä kokeilee esim. scodaa, niin onpa miellyttävä olla autossa, kun ääniä ei juurikaan kuulu. Auto maksoi 30 niin sikäli olin yllättynyt. En tiedä, mistä ääni johtuu.
Ikävä kyllä moni kotimainen tuote. Ei enää pysty antamaan mahdollisuutta, miksi maksaa triplat ja saa paskaa kun voi ostaa edullisempaa ja saa ok tavaraa. Yritän kuitenkin suosia kivijalkakauppoja.
Joskus vielä pystyi luottamaan kotimaiseen laatuun, ei enää pitkään ole voinut.
Huomasin tuossa että joku mainitsi Iittalan astiat. Ostin ekat 20 vuotta sitten, ne on vieläkin ehjät ja hyvät. Mutta ne sen jälkeen joskus ostetut ei, lautaset hajoilee ja lohkeilevat. Kaikki Iittalan lasit meni myös roskiin ja Ikeasta tuli uudet tilalle.
Monen tuotteen kohdalla sama. Ostettiin kotimainen sänky, kesti 3 vuotta hyvänä ja sitten se vaan lösähti. Se meni vaihtoon heti kun siinä oli mahdoton nukkua. Käytiin patjat Ikeasta ja paremmat ovat olleet alusta asti, vasta pari vuotta kuitenkin käytössä.
Joskus punnitsin pitkään kun tarvisin varastoon kaappeja ja pääsin kotimaisen valmistajan edullisiin malleihin, eli lastulevyyn kun se sopi käyttötarkoitukseensa. Eihän niitä saanut edes ehjänä kasattua, se lastulevy oli niin huokoista. Sain sitten uudet ja heti rikkinäiset kaapit. Esim Ikeasta olisin saanut yli puolet halvemmalla ok laatua. Ne pax kaapit on hyviä ja edullisia.
Vierailija kirjoitti:
Noissa HP:n koeissa on se vika, että ne alkavat hyvin nopeasti hidastella.
OT: nopeasti hidasteleva kone nauratti :)
Mikä merkki on OT?
Vierailija kirjoitti:
Noissa HP:n koeissa on se vika, että ne alkavat hyvin nopeasti hidastella.
OT: nopeasti hidasteleva kone nauratti :)
Mikä merkki on OT?
En itse ostanut tätä, mutta sain lahjaksi Marimekon sellaisen "kotitakki" -tyyppisen mekon.
En tiedä, mitä maksoi, mutta varma on, että puhutaan satasista.
Noh... pesuohjeessa oli, että käsinperstävä WTF?
Todellakaan rupea käsinpesemään jotain tavallista käyttövaatetta. Koneeseen vaan ja kuutenkymppiin kuten muukin.
Pari kertaa pesty näin. Ei se nyt pilalla ole, mutta näyttää lähinnä joltain halpisretkulta. Kangas on jotenkin haalistunut ja nuhjaantunut.
Miten voi olla pokkaa edes myydä jotain tällaista vaatetta käsinpestävänä?
Off topic eli kommentti ohi aiheen
Vierailija kirjoitti:
iPad, hajosi noin vuoden kuluttua, tosi ärsyttävä vehje.
No huh. Meillä täyttää ipad jouluna 6v ja edelleen kunnossa. Näin voi sama kapine olla eri laatuinen.
Vierailija kirjoitti:
Conversen tennarit. Kahdet olen ostanut, toiset Suomesta ja toiset Yhdysvalloista. Molemmista halkesi se reunakumi parin kuukauden käytön jälkeen, kummastakin kengästä, molemmin puolin päkiää. Toiset on vielä käytössä, kun muuten täyttävä vielä tehtävänsä, mutta enpä taida enää ostaa moisia.
Mulla on Conversen tennarit ollut jotain 8vuotta ja alkaneet vasta tänä kesänä hajota
Ei mitään hurjan kallista ,mutta kuitenkin hieman halpista kalliimpaa ,Makia- merkkiä on tullut ostettua miehelle. Harmi, sillä kengät lahoaa, paidoista saumat auki parin pesun jälkeen, takista repesi selästä sauma jne. Ja vaatteet kuitenkin ihan normi käytöllä ja mies toimistohommissa töissä..
Mulla Haltin takin vetoketjun vedin murtui käyttökelvottomaksi pienen käytön jälkeen. Taitaa jäädä Haltit ostamatta jatkossa.
Muutama vuosi sitten ostin Tripp-Trappin valkoisen syöttötuolin lapselle sillä ajatuksella, että kestää ikuisesti ja saa sen aikanaan opiskelijaboxiinsakin mukaan.
Jo vauvavuoden aikana huomasin, että valkoinen maali kupruilee tuolista ja tänään totesin, että hilseilee ihan kunnolla vähän joka puolelta. Tuoli ei ilmeisesti kestä juuri yhtään mitään märkää tai kosteaa, ei oikein edes kostealla pyyhkimistä, mikä nyt on lasten ruokapöytätuolille vähän huono juttu.