Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Av-palstan lukijamatka Porvooseen?

Vierailija
12.08.2018 |

Olisiko mitään?

Kommentit (1069)

Vierailija
641/1069 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin muuten,  mutta ei kai siellä Porvoossa joudu puhumaan ruotsia?

Menomatkalla opas pitää pikaruotsinkielen-kurssin, joka on Pakollinen jokaiselle.

Opimme muutamia tarpeellisia lauseita.

Esim. Du är bättre folk. Tack. Jag vill köpä öl

och sider. Jätte fina hårfärg den lilafärg.

Var jag ska kan köpä leggins?

Vierailija
642/1069 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan että matka tehdään mahdollisimman kuumana päivänä ja bussin ilmastoinnin pitää olla rikki. Olen nimittäin hellehullu. En välitä yhtään siitä, että olen melkoinen läskitiinu, puen ihan varmasti pikkushortsit ja topin, koska tatuointieni pitää näkyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1069 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mies väitti, että bussi oli väärin parkissa ja veti kierrehyppypotkun bussin kylkeen. Ja viereiseen koivuun toisen.

Vierailija
644/1069 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä valuutta siellä on? Fyrkkaa vai hynää? Kruunuja?

Vierailija
645/1069 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä valuutta siellä on? Fyrkkaa vai hynää? Kruunuja?

Siellä maksetaan Porvoon mitalla.

Mikä se sitten on?

En tiedä.

Vierailija
646/1069 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea, voisimme lähteä koko perheen voimin. 

Miten varmistan, ettei mies syö lasten vanukkaita jo alkumatkasta? 

Ota miehelle mukaan käpykakku

Vierailija
647/1069 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ajankuluksi bussissa ennustaa halukkaille. Paitsi jos joku kysyy liian vaikeita tai vaikuttaa epäuskoiselta, olen kuin en kuulisikaan. Näytän vain kiireiseltä vastaillessani helpompiin kysymyksiin, joihin voin vastata ympäripyöreästi. Välillä myös pukeudun valeasuun ja nousen keskikäytävälle huutamaan, että on muuten hyvä ennustaja täällä, minulle meni ennustus ihan nappiin!

Vierailija
648/1069 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousen Porvoon bussiin! Matkalla juttelen muiden matkalaisten kanssa, kuten asiaan kuuluu:

- Joku virittää keskustelua mielipideasioista, kuten onko sininen vai punainen nätimpi. Mielestäni punainen on kivempi, joten sehän on fakta-asia. Huudan sinisen puolustajille mahdollisimman kovaan ääneen ja rumasti nimitellen niin kauan, että tajuavat.

- Kuulen nuoren äidin parin penkkirivin päässä kertovan kanssamatkustajalle, että hänen lapsensa nimi on Lina. Hihkaisen kovaan ääneen, että nimi on typerä ja kauhea, ihmettelen millainen ihminen sen voi antaa, ja arvuuttelen päin naamaa kaikenlaista äidin elämäntavoista ja -tilanteesta. Väännän myös pari "nenäliina"- ja "pöytäliina"-vitsiä ja katselen virnuillen ympärilleni, miten huvittavana muut minua pitävätkään.

- Nyt kun tässä porukkaa on, kysynpä neuvoa johonkin asiaan. Kun muut vastaavat, valitan heti miten huonoja neuvoja, selittelen laveasti miksi en voi kokeilla niitä, ja lopuksi jään mököttämään, miten kukaan ei viitsi auttaa lähimmäistänsä hädässä.

- Bussin perällä jotkut keskustelevat kissoista. Huutelen, että ei minulla ainakaan ole kissaa, enkä todellakaan haluaisikaan! Miksi teillä on kissoja, niistä ei ole kuin riesaa??!! Ette varmaan ole saaneet miestä??!!

- Heittelen kanssamatkustajia tikoilla ihan vain siitä ilosta, että toisia sattuu. Eikös olekin hauskan näköistä?

- Kepposet piristävät myös matkaa. Lasten kanssa matkustava äiti kysyy neuvoa taaperon ihottumaan. Neuvon häntä sivelemään siihen sinappia ja olen tikahtua pidätettyyn nauruun. Kyllä olen hauska!

- Jos huomaan jonkun, joka on eri elämäntilanteessa kuin minä, erilaisessa perheessä, kannattaa eri puoluetta, noudattaa erilaista ruokavaliota, on lihavampi tai laihempi kuin minä, kauniimpi tai rumempi, on eri mieltä jostain asiasta, tai on ylipäänsä mitenkään erilainen, menen hänen eteensä seisomaan, huudan ja solvaan ja nimittelen niin että sylki roiskuu. Oppiipahan olemaan.

Miksi tämä kaikki? No kun keskustelu toisten kanssa on niin mukavaa!

Vierailija
649/1069 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla epäkohtelias av-sisarilleni, joten kysyisin onko sopivaa matkan aikana seurata puhelimella jäljitintä, jonka asennan miehen autoon matkan ajaksi, ja kuuntelen toisella korvalla nappikuulokkeesta nauhureita, joita on ympäri taloa?

Vierailija
650/1069 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

668 jatkan, ainiin vielä joudun aina välillä matkalla tarkistus soittamaan miehelle missä hän on, ja tarkistaa pitääkö hänen puheensa paikkaansa.

Vierailija
651/1069 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyyhän bussista jokaiselle oma hopeakettu?

Vierailija
652/1069 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei milloin bussi on perillä Porvoossa? Joo, on mulla tää aikataulu tässä, mutten jaksa kattoa siitä. Mitä siellä Porvoossa on nähtävää? Mulla on turistiopas kädessä, mutta onhan se hirveä vaiva kattoa siitä. Millainen ilma ulkona on? En jaksa kääntää päätä että näkisin ikkunasta, kun voin huudella kysymyksen toisille. Mitä ootte mieltä, pitäiskö mun käydä vessassa?

Vierailija
653/1069 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyyhän bussista jokaiselle oma hopeakettu?

Tarkoitatko penkinpäällisplyyshejä?

Vierailija
654/1069 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään katsomassa Petraa Porvoon sairaalassa. Miten pärjäilee vauvan kanssa ja onko isukki jo toipunut nöyryytyksestään.

Vierailija
655/1069 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteehän kaikki palstan hullut anopit ja miniät myös retkelle? Siellä voitais puida yhdessä näitä tuttuakin tutumpia kiistakysymyksiä.

Vierailija
656/1069 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme hashtag Jesus hashtag loving hashtag vegan hashtag family hashtag hashtag. Osallistumme hashtag Porvoon hashtag matkaan. Olen super organized hashtag ja Lapset on värikoodattu, kaikilla on keltainen T-paita. Löydän heidät helposti lähtöselvityksessä koska perheemme on aina hashtag Yhdessä. Meidän viimeinen lapsemme on Alfa koska Raamatussa viimeiset tulevat ensimmäisiksi. Muut lapset ovat: Richelieu, KeisariNero, Beethooven Lullaby, QueenElisabeth Ladybug, Marie Antoinette Rainbow, Archimedes Archimedes, Hatsepsut Hapsut Hipsut, Unicorn Yksisarvinen ja Alexander the Great Minimalist. Otamme mukaan viulut, kitarat ja pianon ja lapset soittavat matkalla kappaleen Westend is near jota he harjoittelevat Wienin Schönbrunnin linnan uuden vuoden ohjelmistoon. Bussimatkalla kerron miten vegaaninen ja kotimainen riisi oikeaoppisesti keitetään ja ruokin kaikki bussimatkalaiset kahdella tofu-kalalla ja viidellä leivällä hashtag Fit hashtag Westend is near hashtag Porvoo hashtag Ikuinen Elämä.

Vierailija
657/1069 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa kulkee myös kiukkuisen näköinen riidanhaastaja, joka kyselee kaikilta vuorotellen: "Ja mikäs on sinun p*kavammainen tekosyysi istua juuri tuolla paikalla?"

Vierailija
658/1069 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites, tuleeko Pipsa? En lähde jos Pipsa tulee. Pipsa on paksu ja nolo, ei Pipsaa!!

Vierailija
659/1069 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lähden. Meillä on tasa-arvoinen parisuhde, jossa rahat ovat yhteisiä. Voimme molemmat tehdä, mitä haluamme ja käyttää yhteisiä rahoja niin kuin haluamme. Olemme molemmat siis akateemisia ja meillä on keskivertoa paremmat tulot. Siksi voin lähteä minne haluan ja käyttää siihen rahaa miten paljon haluan. Olemme niin tasa-arvoisia. Porvoon reissu jos jokin on osoitus siitä.

Vierailija
660/1069 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaan vaan.