Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kenelläkään leikattu nenän polyyppeja ja väliseinää?

Vierailija
11.08.2018 |

Olen kärsinyt pitkään nenän tukkoisuudesta ja selvisi että on polyyppi ja ahtauttamassa myös vino väliseinä. Kertokaa kokemuksia ja leikattiinko julkisella puolella vai pitikö mennä yksityiselle? Mitä maksoi? Toipuminen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isältäni leikattiin väliseinää tai jotain, en muista. Meni päiväkirurgiana julkisella, pääsi kotiin parin tunnin seurannan jälkeen. Kuulemma ilma kulkee nyt paremmin ja kuorsaus vähentyi kun ei suun kautta tarvinnut hengittää.

Vierailija
2/6 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliseinä ei kandee leikata, mut polyypin vois repäistä irti pihdeillä. Ei satu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väliseinä ei kandee leikata, mut polyypin vois repäistä irti pihdeillä. Ei satu.

Miksi ei kannata leikata?

Vierailija
4/6 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikattiin vino väliseinä julkisella puolella. Minulle leikkaus tehtiin nukutuksessa, mutta se voidaan tehdä myös paikallispuudutuksessa.

Olin muistaakseni vajaan viikon silikonilevyt nenässä ja sinä aikana en maistanut enkä haistanut mitään. Levyjen poisto ei ollut paha toimenpide ja sen jälkeen olo helpottui huomattavasti. Sairaslomaa sain 10 päivää.

Turhaan pelkäsin leikkausta ja nyt on helpompi hengittää :)

Vierailija
5/6 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli niin selvästi tuntuva polyyppi nenän väliseinässä, että revin sen itse irti juurineen. Ei ole vaivannut sen koommin, mutta en suosittele kuin omalla vastuulla. Ei sattunut edes paljoa., mutta verta tuli jonkun verran. Se oli siistillä limakalvolla ja lähellä sieraimen aukkoa, joten oli helppo  hoidella. Olen kyllä repinyt muitakin inhottavuuksia irti aina tarvittaessa ja ikinä eivät ole tulehtuneet. Vedän käteen vinyylihanskan ja käytän desnfioivaa ainetta ennen ja jälkeen..

Vierailija
6/6 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikattiin polyypit ja ihanaa kun 10v ikiflunssan jälkeen haistaa ja maistaa eikä tarvi niiskuttaa. Nukutuksessa leikattiin ja eteen tuli kuulemma yllätyksenä jotain patologista, en tiedä mitä oli. Mehiläisessä työterveyden kautta, maksoi n. 2000,- v. 2012.