Mieluummin siivoojana kuin hoitajana!
Kun vain työajoista ja palkasta sovitaan. Stressittömämpi ammatti ja saa päivittäisen liikunnan samalla.
Kommentit (71)
tototogrorppeep kirjoitti:
En tykkää.. Siin ei kohtaa ihmisii sillee ja saa auttaa. Se ei oo niin tärkeetä työtä. Toisaalta ihan kivaa, voi varmastikki ottaa harrastuksena mut ei tollasta koko ikää jaksais.. :D Ja sit ite en haluis olla tekemisis niiden kemikaalien kanssa 247, yök. Joku haluu mut ite en haluis. Hoito-alal ei oo mitää kemikaalei minkä kans sun pitää olla koko ajan tekemisis.. Eritteetki on luonnollisempii ku ne kemikaalit. :D Ja hoito-alalla todellaki saa liikuntaa, mut se on myös tosi vaihtelevaa. Eli siin on paljon muutaki ku hoitamista ja välillä voi istuakki, joka seki on terveydelle hyväks, et on vaihtelevuutta.
Ite en haluis olla siivooja vaikka ihan ok työnä sitäki pidän. :D Mut en vaa haluis olla.
Pölyt ja kemikaalit ei oo mun juttu. Varmaa ainoo et aika aivoton työ ja siit siisteyden näkemisest saa motivaatioo ja sit just et voi itsenäisesti olla, mikä ei sekää itelleni oo paras vaihtoehto ku oon vapaa-ajallaki yksin niin paljon. :D Eli joo, riippuu ihmisest mikä sopii. Hoito-ala on miljoona kertaa "parempi" ja tärkeempi työ ku siivoojan työ.
Oletko nyt ihan varma, että pääset johonkin opiskelemaan. Luovilla ei mahda olla lähihoitaja tutkintoon valmistavaa koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Seurasi monta vuotta läheiseni hoitoa hoivakodissa ja täytyy sanoa että kokemukseni perusteella arvostanut monin verroin enemmän siivoojien vai mitä laitoshuoltajia he nyt ovat kuin lähihoitajien työmoraalia ja ammattitaitoa. Kertaakaan En nähnyt että yksikään lähihoitaja olisi laittanut tikkua ristiin siivoamisen suhteen mutta siivooja sensijaan monta kertaa kävi viemässä vanhuksille juotavaa tms. Lähihoitajat ovat hoitoalan pohja kastia ja sen vuoksi ovat erittäin nokkavia ja yrittävät sillä päteä peittää oman alempiarvoisuutensa. Sairaanhoitajat arwenin käyttäytyvät yhtä tökerösti kuin lähihoitajat. Olen sitä mieltä että vain tietyn tyyliset ihmiset hakeutuvat lähihoitajiksi, siis ne jotka mielivät hoitoalalle mutta joilla ei riitä päätä opiskella sairaanhoitajaksi.
Tää on sellasen ihmisen tekstiä joka ei ole päivääkään ollut hoitoalalla. En viitsi kommentoida sen enempää.
Yleisesti:
Joka ammattikuntaan mahtuu huonoja ja hyviä tyypoejä.
Ymmärtäkää nyt jo, että toiset oikeasti haluaa auttaa ihmisiä ja tehdä hoitotyötä. Minäkin HALUAN olla sairaanhoitaja. Tämä on unelma-ammattini ollut aina. Haluan auttaa ihmisiä eikä ikinä ärsytä mennä töihin. Olen tyytyväinen työpaikkaani, potilaisiin ja myös palkkaani. Ei valitettavaaa.
Siivooja en todellakaan olisi päivääkään!
Siis onko tää nyt siivooja vs lähihoitaja ketju? Kun tuo "hoitaja" ei kerro vielä yhtään mitään. Mikä hoitaja?!
Edellinen palkka himpun päälle 3400e. En valita.
T: hoitoalalla
Sairaalassa olis kamalaa olla siivooja/laitoshuoltaja.... Hoitajat ja lääkärit katsoo vinoon ja kukaan ei arvosta eikä tervehdi. Ovat sairaalan alinta kastia.
On aika paljon isompi juttu olla hoitajana. Saat aivan erilaista kohtelua ja arvostusta.
Hoitoala on paljon monipuolisempaa, arvostetumpaa ja antoisampaa. Ja kyllä palkkakin on parempi.
Jaa. Nukuttaa joten menen nukkumaan.
T. Sh
Vierailija kirjoitti:
Sairaalassa olis kamalaa olla siivooja/laitoshuoltaja.... Hoitajat ja lääkärit katsoo vinoon ja kukaan ei arvosta eikä tervehdi. Ovat sairaalan alinta kastia.
On aika paljon isompi juttu olla hoitajana. Saat aivan erilaista kohtelua ja arvostusta.
Itseasiassa sairaala on ainoa paikka missä olen ollut osa työyhteisöä ja samalla viivalla muiden kanssa. Jotkut hoitajat kuvittelee olevansa ylempänä, mutta suurin osa hoitajista ja etenkin lääkärit kohtelee ihan kuin työkaveria.
Olen siivonnut myös kauppoja ja virastoja ja siellä siivooja on todellakin näkymätön ja alinta kastia.
En ole sen paremmin siivooja kuin hoitajakaan, työskentelen täysin eri alalla, mutta sen sanon että kyllä sairaaloissa ja hoitolaitoksissa olisi sekä henkilökunnalla että potilailla aikamoisen ikävät oltavat, jos siivoojia ei olisi! Olen myös sitä mieltä, että siivoojan työssä täytyy olla enemmän ammattitaitoa kuin lähihoitajan. Tuhannet ja Tuhannet omaishoitajat tekevät täysin vailla mitään koulutusta samaa työtä kuin lähihoitajat ja pärjäävät vallan loistavasti. Sen sijaan laitossiivoojan ammatissa ei koulutusta saamaton pärjäisi. Minusta lähihoitajan ammatti on aivan turhaan ylistetty. Työ on tärkeää mutta sen pystyisi tekemään kuka tahansa ilman mitään koulutusta. Mutta kuka kissan hännän nostaa ellei kissa , siis lähihoitaja, itse!
Olen valmistunut lähihoitajaksi, mutta työskentelen sairaalahuoltajana. Työ paljon mukavampaa ja palkka lisineen n.2800€/kk.