Mieluummin siivoojana kuin hoitajana!
Kun vain työajoista ja palkasta sovitaan. Stressittömämpi ammatti ja saa päivittäisen liikunnan samalla.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajiksi ajautuvat ne jotka eivät mihinkään muuhun työhön kelpaa! Opiskelemaan pääsee jokainen joka ei yritä oppilaitokseen ovesta saranapuolelta sisälle , koulutus on täysin naurettavaa ja hoitajien tasosta päätellen jokainen sen myös läpäisee. Sitten kelpaakin ruveta jo niskojaan nakkeleemaan ja esittämään että olisi jotakin. Lähes järjestäen pata laiskoja ja tyhmiä, yhtä kymmenestä voi hoitajaksi kutsua. Mutta ilmankos ammattinimike onkin "lähes hoitaja".
Voi voi suakin. Olen lähihoitaja, hammashoitaja. kaverini on vastaanottovirkailija terkkarissa, lähihoitaja, toinen on lastenhoitaja päiväkodissa, lähihoitaja, neljäs on ohjaaja kehitysvammayksikössä ja lähihoitaja.
Puolet meistä käynyt lukionkin. Mikä oikein on ongelmasi??? Miehesi jätti sut jonkun lähihoitajan takia vai?
Vierailija kirjoitti:
Just eli lähäreitä täällä haukkuvatkin he, jotka eivät päässeet kuin siivoojakouluun!
En ole kummallakaan alalla mutta sivusta seuranneena voin sanoa että tunnen hyvin monta kunnollista siivooja mutta en ainuttakaan kunnollista lähihoitajaa. Tälläkin palstalla huomaa kuinka törkeästi joku ns hoitaja puhuu hoidokeistaan, avuttomista muistisairasta vanhuksidta. Sen sijaan yksikään siivooja ei ole täällä kiukutellut siivousvälineilleen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajiksi ajautuvat ne jotka eivät mihinkään muuhun työhön kelpaa! Opiskelemaan pääsee jokainen joka ei yritä oppilaitokseen ovesta saranapuolelta sisälle , koulutus on täysin naurettavaa ja hoitajien tasosta päätellen jokainen sen myös läpäisee. Sitten kelpaakin ruveta jo niskojaan nakkeleemaan ja esittämään että olisi jotakin. Lähes järjestäen pata laiskoja ja tyhmiä, yhtä kymmenestä voi hoitajaksi kutsua. Mutta ilmankos ammattinimike onkin "lähes hoitaja".
Puolet meistä käynyt lukionkin. Mikä oikein on ongelmasi??? Miehesi jätti sut jonkun lähihoitajan takia vai?
Just Tätä tarkoitin! Kuva täydellisesti lähes hoitajan ajattelumaailmaa! Ja tällaisten käsissä on lasten vanhusten sairaiden hoito!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just eli lähäreitä täällä haukkuvatkin he, jotka eivät päässeet kuin siivoojakouluun!
En ole kummallakaan alalla mutta sivusta seuranneena voin sanoa että tunnen hyvin monta kunnollista siivooja mutta en ainuttakaan kunnollista lähihoitajaa. Tälläkin palstalla huomaa kuinka törkeästi joku ns hoitaja puhuu hoidokeistaan, avuttomista muistisairasta vanhuksidta. Sen sijaan yksikään siivooja ei ole täällä kiukutellut siivousvälineilleen!
No sä liikut varmaan sellasissa piireissä, jossa kaikki on siivoojia. Et taida tuntea yhtkään lähihoitajaa oikeasti. Itse tunnen kymmeniä, ellei satoja ja jokainen heistä on erittäin vastuuntuntoinen ja kunnollinen ihminen ja luottotiedot kunnossa esim.
Siivoojat todellakin ovat sitä alinta kastia. Lähihoitajakoulussa vaaditaan paljon muutakin kuin jotain aineitten osaamista ja lattian vahauskoneen käyttötaitoa:)
Täällä on sairaalan laitoshuoltaja, joka ei ikinä vaihtaisi osia sairaanhoitajan tai varsinkaan lähihoitajan kanssa.
En pidä suorasta asiakaspalvelusta, en halua koskea vieraisiin ihmisiin tai varsinkaan niiden eritteisiin. Ihmisten kohtaamiselta ei välty tässäkään työssä. Toiset tykkää sellaisesta, toiset ei.
Ei tarvitse kestää väkivaltaa potilailta kuten hoitajien joissain paikoissa.
Siivoustyössä ei altistu kemikaaleille. Pölyaltistus on totta. Samoin fyysinen kuormitus, mutta sama koskee hoitotyötä.
Työ ei ole erityisen raskasta kuitenkaan. Siivousala on erittäin monipuolinen, työ on täysin erilaista esim. raksalla, tstolla, sairaalassa jne.
Töitä ei voi laittaa tärkeysjärjestykseen, kaikkia töitä tarvitaan yhtä lailla.
Palkka ei ole sen huonompi kuin monella muullakaan, eikä palkkaus muutenkaan määritä työn arvoa.
Ap:n älykkyydestä kertookin paljon jokaisen vastalauseen aloitus: " No, mut.., Niin mut..., Just, mut...."
Kaiken kruunasi "siivoojakouluun".
x'D
Vierailija kirjoitti:
Laivasiivoojana käteen 2000-2800€/kk, ei tarvitse koulutusta, eikö sisällä vastuuta.
Kolmivuorotyö ja vissiin työtunteja aika reippaasti.
Siivousala on fyysisesti kuormittavampi ku hoito-ala.
Ja siivoojat joita on nähny esim. mun tän hetkisissä työympäristöissä (n. 10 eri siivoojaa), niin 7/10 niistä on tehny töitä ILMAN hanskoja. Eli siis suoraan koskenu johki lattianpesuaineeseen jne. Eli todellaki siivoojat ainaki ne joita itse oon näyhny, on tekemisissä kemikaalien kanssa. Ja huom, kemikaalien hengittäminen lasketaan myös kontaktiks. Esim astma tulee silleen et hengittää niitä kemikaaleja.
Esim. jsut ku jouduin tekee yhis hoitotöissä siivoojan töitä, niin mun päätä alko särkee 2 sekunnin jälkeen ku olin tekemisis kemikaalin kanssa. :D Jos mä joutuisin tekee tota aina nii ei kiitos. muuten tykkään liikunnasta mut en siivoojan työnä.
Seurasi monta vuotta läheiseni hoitoa hoivakodissa ja täytyy sanoa että kokemukseni perusteella arvostanut monin verroin enemmän siivoojien vai mitä laitoshuoltajia he nyt ovat kuin lähihoitajien työmoraalia ja ammattitaitoa. Kertaakaan En nähnyt että yksikään lähihoitaja olisi laittanut tikkua ristiin siivoamisen suhteen mutta siivooja sensijaan monta kertaa kävi viemässä vanhuksille juotavaa tms. Lähihoitajat ovat hoitoalan pohja kastia ja sen vuoksi ovat erittäin nokkavia ja yrittävät sillä päteä peittää oman alempiarvoisuutensa. Sairaanhoitajat arwenin käyttäytyvät yhtä tökerösti kuin lähihoitajat. Olen sitä mieltä että vain tietyn tyyliset ihmiset hakeutuvat lähihoitajiksi, siis ne jotka mielivät hoitoalalle mutta joilla ei riitä päätä opiskella sairaanhoitajaksi.
fewopfrokrfoor kirjoitti:
Ja aika monet hoito-alan työpaikat pyörii ilman siivoojia. :D Esim aika monet päiväkoditkin. :D Ei siivoojan työ oo mikään wow-työ, usko jo. Ei ainakaan kaikille. xDD
Oot ilmeisesti teini kun noita xDD-pissishymiöitä viljelet? Hoitoalan saa muuten kirjoittaa ihan yhteen ;)
Olin opiskelijana sol.la siivoamassa ja nyt olen se lähäri. Itse teen lähärin työtä mieluummin ja varsinkin vuorotyötä. Sopii minulle tosi hyvin. Tykkään viikolla olevista vapaista ja varsinkin yövuoroista.
Mutta meitähän on erilaisia ja jokainen toivottavasti löytää oman työpaikkansa, mistä tykkää.
Päivittäisessä siivouksessa käytetään vain erittäin mietoa yleispuhdistusaineliuosta. Ei ole vaarallista vaikka koskisi käsin, ja kyllä niitä hanskoja on aina saatavilla jos niitä haluaa käyttää. Tiivisteisiin ei kosketa käsin. Eivät myöskään höyrysty.
Jossain erikoissiivoustyössä voi joutua käyttämään haitallisia kemikaaleja päivittäin. Silloinkin työnantaja on jo työturvallisuuslain mukaan velvollinen tarjoamaan tarvittavat suojaimet.
Vierailija kirjoitti:
Seurasi monta vuotta läheiseni hoitoa hoivakodissa ja täytyy sanoa että kokemukseni perusteella arvostanut monin verroin enemmän siivoojien vai mitä laitoshuoltajia he nyt ovat kuin lähihoitajien työmoraalia ja ammattitaitoa. Kertaakaan En nähnyt että yksikään lähihoitaja olisi laittanut tikkua ristiin siivoamisen suhteen mutta siivooja sensijaan monta kertaa kävi viemässä vanhuksille juotavaa tms. Lähihoitajat ovat hoitoalan pohja kastia ja sen vuoksi ovat erittäin nokkavia ja yrittävät sillä päteä peittää oman alempiarvoisuutensa. Sairaanhoitajat arwenin käyttäytyvät yhtä tökerösti kuin lähihoitajat. Olen sitä mieltä että vain tietyn tyyliset ihmiset hakeutuvat lähihoitajiksi, siis ne jotka mielivät hoitoalalle mutta joilla ei riitä päätä opiskella sairaanhoitajaksi.
Olen ollut monessa paikassa hoitajana. Oletettavasti mainitsemassasi paikassa laitoshuoltajien toimenkuvaan kuului pitää huoli, että potilailla on vettä. Monissa paikoissa heille kuuluu jopa asukkaiden syöttäminen. Ihan siis työsopimuksessa.
Kun taas hoitajien työsopimkseen ei näissä paikoissa todennäköisesti kuulu lattian moppaaminen.
Olen ollut töissä myös paikoissa, missä juuri ne hoitajat ovat yöllä siivonneet paikat ja pyykänneet pyykit ja viikanneet ne ja jopa keitelleet ruoatkin. Se on kuulunut toimenkuvaan työsopparissa.
Eli ennen kuin haukut työntekijöitä, kannattaa kysyä, millainen toimenkuva heille on määritelty työsopimukseen. Itse en näe mitään järkeä, että sairaanhoitaja alkaa vahaamaan lattiaa ja moppailemaan niitä. Turhan kallispalkkainen ihminen siihen hommaan. Mielestäni hän saa olla siellä lääkehuoneella jakamassa niitä lääkkeitä tarjottimelle ja sen lattian moppaamisen hoitaa siihen palkattu ihminen
No joo, sillon jos lähihoitaja valitsee sairaanhoito ja huolenpito osaamisalan, nii se vastaa aikalailla sh:n ammattia. Mut jos lähihoitaja valitsee lapset, vammaset, vanhukset, suunhoidon tai jalkojen hoidon nii en ymmärrä et mil logiikalla sä luulet että se haluis olla sairaanhoitaja? Ku sairaanhoitajat ei tee noita töitä. :DDD
trekrlrllrrr kirjoitti:
Siivooja, Keskipalkka kuukaudessa
1683 €
Lähihoitaja, Keskipalkka kuukaudessa
2124 €
Itselläni on palkka 2000€ kuussa,kunnallisella puolla laitoshuoltajana. Viikonloput vapaita. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sä liikut varmaan sellasissa piireissä, jossa kaikki on siivoojia. Et taida tuntea yhtkään lähihoitajaa oikeasti. Itse tunnen kymmeniä, ellei satoja ja jokainen heistä on erittäin vastuuntuntoinen ja kunnollinen ihminen ja luottotiedot kunnossa esim.
Miten ne luottotiedot tähän asiaan vaikuttaa?😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurasi monta vuotta läheiseni hoitoa hoivakodissa ja täytyy sanoa että kokemukseni perusteella arvostanut monin verroin enemmän siivoojien vai mitä laitoshuoltajia he nyt ovat kuin lähihoitajien työmoraalia ja ammattitaitoa. Kertaakaan En nähnyt että yksikään lähihoitaja olisi laittanut tikkua ristiin siivoamisen suhteen mutta siivooja sensijaan monta kertaa kävi viemässä vanhuksille juotavaa tms. Lähihoitajat ovat hoitoalan pohja kastia ja sen vuoksi ovat erittäin nokkavia ja yrittävät sillä päteä peittää oman alempiarvoisuutensa. Sairaanhoitajat arwenin käyttäytyvät yhtä tökerösti kuin lähihoitajat. Olen sitä mieltä että vain tietyn tyyliset ihmiset hakeutuvat lähih Mä jätin kyseessä oli
Xxxxxxxiksi, siis ne jotka mielivät hoitoalalle mutta joilla ei riitä päätä opiskella sairaanhoitajaksi.Olen ollut monessa paikassa hoitajana. Oletettavasti mainitsemassasi paikassa laitoshuoltajien toimenkuvaan kuului pitää huoli, että potilailla on vettä. Monissa paikoissa heille kuuluu jopa asukkaiden syöttäminen. Ihan siis työsopimuksessa.
Kun taas hoitajien työsopimkseen ei näissä paikoissa todennäköisesti kuulu lattian moppaaminen.
Olen ollut töissä myös paikoissa, missä juuri ne hoitajat ovat yöllä siivonneet paikat ja pyykänneet pyykit ja viikanneet ne ja jopa keitelleet ruoatkin. Se on kuulunut toimenkuvaan työsopparissa.
Eli ennen kuin haukut työntekijöitä, kannattaa kysyä, millainen toimenkuva heille on määritelty työsopimukseen. Itse en näe mitään järkeä, että sairaanhoitaja alkaa vahaamaan lattiaa ja moppailemaan niitä. Turhan kallispalkkainen ihminen siihen hommaan. Mielestäni hän saa olla siellä lääkehuoneella jakamassa niitä lääkkeitä tarjottimelle ja sen lattian moppaamisen hoitaa siihen palkattu ihminen
Tottakai vuosien mittaan ehdin saada selville Millainen toimenkuva siivoojalla oli, En kai rupesi tällaisia kirjoittelemaan muuten? Tarkoitin vain että Kyse oli siitä että siivooja teki työtään sydämellä ja teki paljon muutakin kuin mitä hänen työhönsä olisi kuulunut, mutta ne likan kikkareet jotka itseään hoitajiksi nimittivät, tekivät vain pakollisen, sen minkä kahviossa kikattamiseltaan kerkisivät. Eli ainakin siihen hoivakotiin oli valikoitunut hoitajaksi ammattikuntansa pohjasakka, joka kieltämättä vaikuttaa käsitykseeni lähihoitajista.
Siis mä en niink silleen haluais olla niinQ siivooja tiiättekste... ku siin on niit kemikaalei sillei et voi tul vaik joku niiku syöpä tai jotain mut hoitaja ois sillee parempi ku ne tekee vähä niinku tärkeempää työtä eiks siin oo sit mitää myrkkyjen kaa olemist et ennemmi otan eritteet ku jonku syövän tiiättekste.. et ihan tyhmää olla joku niinku siivooja LOL :D sit hoitsut saa olla ihmisten kaa tekemisis se on antoisaa mut siivoojii ei sillee ees tervehitä et kaikki on vaa niinku JOO MORO... siivooja on vaa myrkkykemikaali syöpäläinen et LOL :DD
Menkää pissalissat sinne Demiin, kiitos.
-Toi on tosi huono et lähihoitajiks ajautuu ne jotka ei kelpaa muihin töihin. Se näkyy sit ammattitaidossa ja motivaatiossa ja siinä ettei viihdy töissä ja vituttaa. Koska lähihoitajan työssä todellaki vaaditaan tiettyjä piirteitä mitä ei todellakaan kaikissa ihmisissä ole. Se että joku voi tehdä sitä työtä, ei vielä tarkoita sitä että se oikeesti SOPIS sille alalle tai että viihtyis alalla.