Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajan vai tradenomin tutkinto?

Vierailija
11.08.2018 |

Kumpaan kannattaa tähdätä?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. Joo kyllä mä uskon hakevani sairaanhoitajaksi. Vuorotyö tosiaan itselleni suuri plussa, saan energiaa ihmisten kanssa työskentelystä ja olen siinä mielessä rento ihminen, etten pahemmin stressaile ja nautin elämästä.

Ap

Joopa joo. Älä sit muutaman vuoden päästä tule tänne vinkumaan, miten perseestä työ on. Sinua on varoitettu.

Vierailija
62/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena miesvaltaisella alalla ei välttämättä ole niin kivaa kuin luulisi. Kaikki kiinnostavat työt menee nenän edestä vähemmän kouluttautuminen miehille, palkat on miehillä isommat samasta työstä, et etene ja sun uskottavuus on yleensä nolla. Sun täytyy olla kaksi kertaa parempi kuin miehen, että saat saman aseman. Pätee kaupallisella ja teknisellä alalla. Mulle se on ainakin rankkaa, en ole riittävän vahva enkä motivoitunut vaikka työ oli mielenkiintoista ja olin siinä ihan hyvä. Aion opiskella sairaanhoitajaksi, opinnot alkoi just. Sitten voin tulla kertomaan miltä sairaanhoitajan työ tuntuu burniksen kokeneesta toimistotyöntekijästä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena miesvaltaisella alalla ei välttämättä ole niin kivaa kuin luulisi. Kaikki kiinnostavat työt menee nenän edestä vähemmän kouluttautuminen miehille, palkat on miehillä isommat samasta työstä, et etene ja sun uskottavuus on yleensä nolla. Sun täytyy olla kaksi kertaa parempi kuin miehen, että saat saman aseman. Pätee kaupallisella ja teknisellä alalla. Mulle se on ainakin rankkaa, en ole riittävän vahva enkä motivoitunut vaikka työ oli mielenkiintoista ja olin siinä ihan hyvä. Aion opiskella sairaanhoitajaksi, opinnot alkoi just. Sitten voin tulla kertomaan miltä sairaanhoitajan työ tuntuu burniksen kokeneesta toimistotyöntekijästä:)

Jos olet saanut burniksen jostakin hemmetin toimistotyöstä, niin älä nyt ihmeessä mene hajoamaan hoitoalalla. Itse olen työskennellyt molemmissa ja hoitoalan rasitus ja vastuu on aivan valtavan paljon kuormittavampi.

Vierailija
64/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Onko sairaanhoitajien mielestä siis parempi, ettei kukaan enää opiskelisi alaa? Ettekö näe työssä ne mitään positiivista? Mikä teitä motivoi olemaan omassa työssänne?

Vierailija
65/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet saanut burniksen jostakin hemmetin toimistotyöstä, niin älä nyt ihmeessä mene hajoamaan hoitoalalla. Itse olen työskennellyt molemmissa ja hoitoalan rasitus ja vastuu on aivan valtavan paljon kuormittavampi.

Millaisissa tehtävissä työskentelit toimistossa?

Vierailija
66/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahoituksessa.

Vierailija
67/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Onko sairaanhoitajien mielestä siis parempi, ettei kukaan enää opiskelisi alaa? Ettekö näe työssä ne mitään positiivista? Mikä teitä motivoi olemaan omassa työssänne?

Asuntolaina ja vinkuvat pennut, jotka pitää elättää. Jos en olisi orjuuttanut itseäni näillä, vaihtaisin alaa heti, mutta taloudellisesti se ei ole mahdollista.

Vierailija
68/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin itse aikoinaan sairaanhoitajaksi mutta pian valmistumisen jälkeen lähdin ulkomaille töihin paremman palkkauksen ja arvostuksen sekä huomattavasti kevyemmän työnkuvan vuoksi. Suosittelen alaa lämpimästi mutta rohkaisen myös katsastamaan työpaikkoja ulkomailta. :)

Joka tapauksessa tsemppiä uravalintaan ja tuleviin opintoihisi!

Vierailija
69/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahoituksessa.

Niin siis asiantuntijana, esimiehenä? En tarkoittanut että minkä alan.

Vierailija
70/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja on pienipalkkainen paskaduuni, jota ei oikeasti arvosteta. Tai ainakaan se ei näy missään. Tradenomi pääsee tuurilla sisähommiin toimistoon, eikä tarvitse kuunnella vittuilua asiakkailta.

Pienipalkkainen paskaduuni? Herranjestas kun kuulosti törkeältä. Toivottavasti et IKINÄ mene terveydenhuoltoon ettei sairaanhoitajien tarvitse tehdä sinulle PASKADUUNIANSA. Oletpa törkeä!

Myös minä kuvailisin sh:n työtä paskaduuniksi. En siksi ettenkö arvostaisi ko. ammattikuntaa, vaan juurikin vuorotyön, arvostuksen puutteen (monissa työyhteisöissä sekä yleisemmin), palkkauksen ja työn yleisen luonteen takia. Sairaanhoitajan työ on usein erittäin kiireistä, fyysistä ja monin tavoin stressaavaa eikä se näy palkkauksessa, työsuhde-eduista puhumattakaan. Tällä perusteella "paskaduuneja" voidaan luetella pitkä liuta, ilman että se on hyökkäys tai solvaus ammattikuntaa kohtaan. T. Ei se, jolle vastasit

Vierailija
71/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tämä on oikein hyödyllinen keskustelu, älkää kinatko ja lytätkö toisen näkemystä. Nämä on isoja kysymyksiä nuorille ja alanvaihtajille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme