Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajan vai tradenomin tutkinto?

Vierailija
11.08.2018 |

Kumpaan kannattaa tähdätä?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sairaanhoitaja ole automaattisesti töissä vuodeosastolla 3-vuorossa vaippoja vaihtelemassa. Tai hoivakodissa vastaavissa hommissa.

Sairaanhoitaja voi myös olla säännöllisessä päivätyössä yksityisellä/terveyskeskuksessa tai erilaisilla poliklinikoilla. Voi olla töissä ambulanssissa. Voi olla ohjaajana psykiatrisissa laitoksissa tehden lähes tulkoon samoja hommia kuin sosionomi. Voi olla kelassa töissä. Voi olla lastenklinikoilla, naisten taudeilla, nuoriin erikoistuneena, leikkaussaleissa, plastiikkakirurgiassa, diabeteshoitajana... Voi opiskella opettajaksi tai opiskella n. Vuoden terveydenhoitajaksi jolloin pääsee työterveyteen, neuvoloihin, kouluterveydenhuoltoon, erilaisiin järjestöihin, hoivakoteihin pomoksi jne... Vaihtoehtoja on paljon.

Niinpä niin. Ehkä yksi sadasta sairaanhoitajasta pääsee siistiin sisäduuniin. Loput ovat kentällä raskaissa hommissa. 

Älä hae sairaanhoitajaksi. Muuten olet viiden vuoden päästä tällä palstalla valittamassa miten työtä ei arvosteta, asiakkaat/potilaat vittuilee ja lyö, palkka on pieni, työkaverit masentavia jne. 

Taisi eksä lähteä sairaanhoitajan matkaan 😂😂

Vierailija
42/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terveysalan opiskelija ja viihtynyt hyvin toistaiseksi. Työkentillä on aika hyvin miehiä ja naisia tasaisesti. Hyvin otettu aina osaksi porukkaa ja ollut tosi iloisia ihmisiä pääosin. Potilaat ollut mukavia, ei mitään väkivaltaa koskaan missään. Olen ollut päivystyksessäkin. Ihan hyvillä mielin jatkan alan opiskelua edelleen, saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan mutta hyvä fiilis on 😊 haluaisin lähteä Norjaan vaihtoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa tehdä töitä ihmisten kanssa niin sairaanhoitaja jos papereiden niin tradenomi 😁 Itse lähtisin nyt lukemaan oikeustredenomin tai rahoituspuolenlinjalle.

Vierailija
44/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kaksi aika erilaista vaihtoehtoa tuossa. Valinta pitää tehdä omien kiinnostuksenkohteiden ja luonteesi mukaan. Itse valitsisin sh noista vaihtoehdoista. Palkkaus on hyvä, työllistyminen varmaa eikä stressiä töiden jatkumisesta. Paljon erilaisia työtehtäviä riippuen työpaikasta. Työt voi jättää työpaikalle. Vuorotyö kuuluu ammattiin, jos et halua tehdä sitä niin ei ole sun ala. Vaatii kuitenkin halua tehdä töitä ihmisten kanssa ja täytyy kestää eritteitä ym. Omasta mielestäni fyysisyys ja vuorotyö on vain plussaa. En haluais istua toimistossa 8-16.

Vierailija
45/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmmh. Olen sairaanhoitaja ja täysin palanut loppuun. Stressinsietokykyä tässä ammatissa tarvitaan riippuen tietysti missä on töissä.

En itse ehkä enää kestä tätä. Lue itsesi tradenomiksi ja säästä omaa hyvinvointiasi.

Vierailija
46/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kaksi aika erilaista vaihtoehtoa tuossa. Valinta pitää tehdä omien kiinnostuksenkohteiden ja luonteesi mukaan. Itse valitsisin sh noista vaihtoehdoista. Palkkaus on hyvä, työllistyminen varmaa eikä stressiä töiden jatkumisesta. Paljon erilaisia työtehtäviä riippuen työpaikasta. Työt voi jättää työpaikalle. Vuorotyö kuuluu ammattiin, jos et halua tehdä sitä niin ei ole sun ala. Vaatii kuitenkin halua tehdä töitä ihmisten kanssa ja täytyy kestää eritteitä ym. Omasta mielestäni fyysisyys ja vuorotyö on vain plussaa. En haluais istua toimistossa 8-16.

Ihan totta kyllä. Olen itse tradenomi siistissä toimistotyössä ja esimerkiksi se työpäivän liikkumattomuus vaatii sen, että vapaa-ajalla on pakko liikkua. Toisaalta jos saa joustavan työajan niin se on ihanaa kun voi esim. tehdä töitä kotona eikä työaika ole 8-16 vaan se voi olla tuolta väliltä, myöhemmin, aikaisemmin tai mitä vaan kunhan ei tule mitään hirveitä miinussaldoja. Näin meillä ainakin.

Varmaan isoin stressi tässä on se jatkuva irtisanomisen uhka. Se kyllä syö naista. Yhdet Yt:t käynyt jo läpi ja tuntuu että koko ajan firmassa jotain hiton uudistuksia. Stressaan siitä kyllä paljon, vaikka tärkeä ja iso rooli organisaatiossa onkin.

Palkkaus on kyllä hyvä, mutta itse pitää kyllä myös puolensa pitää. Kyllä sen selkeästi näkee että miehet ansaitsee enemmän tällä alalla..

Vierailija
47/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja on pienipalkkainen paskaduuni, jota ei oikeasti arvosteta. Tai ainakaan se ei näy missään. Tradenomi pääsee tuurilla sisähommiin toimistoon, eikä tarvitse kuunnella vittuilua asiakkailta.

Pienipalkkainen paskaduuni? Herranjestas kun kuulosti törkeältä. Toivottavasti et IKINÄ mene terveydenhuoltoon ettei sairaanhoitajien tarvitse tehdä sinulle PASKADUUNIANSA. Oletpa törkeä!

Luetun ymmärtäminen ei taida olla vahvuusaluettasi? Paskaduuni-sanaa ei pidä ottaa kirjaimellisesti, vaan kuvaannollisesti. Tarkoitin siis sitä, että se on paskaduunia siksi, koska palkka + vastuu + todellinen arvostus eivät kohtaa ollenkaan. Se ei tarkoita, etteikö duuni olisi itsessään todella arvokasta. Ja olen muuten itsekin sairaanhoitaja. 

Sinun ei varmaan kannata alalle kouluttautua, koska pää ei tunnu pysyvän kasassa vauva-palstallakaan. Miten sitten vastuullisessa työssä?

Kyllä ne minusta korreloivat vahvasti. Sairaanhoitajien palkka on parempi kuin keskimäärin ihmisillä.

Vierailija
48/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena jaksat hoitajan työtä, mutta kun ikää tulee, niin.On fyysisesti ja psyykkisesti raskasta ja vaativaa työtä.Vuorotyö rasittava-olet töissä, kun muut vapaalla.Kukaan ei jää eläkkeelle ilman vähintäänTULES- sairauksia + muut.Etenemismahdollisuudet huonot, vaikka opiskelisi lisää, niin palkka ei Hirveesti parane. Ihmissuhdekuormitus raskasta työssä.Alussa voi tuntua kivalta, kun saa olla ihmisten kanssa tekemisissä, mutta pidemmän päälle sekin rasittaa.Helpomalla pääset monessa muussa työssä, en suosittele (20 vuoden kokemus).Jos voisin itselleni antaa neuvon nuorena, niin se olisi, että Älä missään nimessä opiskele hoitajaksi.Ihan muuta alaa suosittelen. Hae miesvaltaiselle alalle -arvostus ja palkka paremmat.Esim. insinööri tms

Vierailija
49/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajien työn kuormittavuus on korkeampaa kuin ihmisillä keskimäärin.

Vierailija
50/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on sairaanhoitajalle hyvä palkka.Peruspalkka (ikälisät) 2500€.Vuorotyölisät - ihan mitättömät.Ainoa, mistä tienaa jotain, on sunnuntai ja muut pyhät.

Vierailija
51/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele oikeustradenomiksi tai insinööriksi. Tai sairaanhoitajaksi sellaiselle alalle, jossa on mahdollisimman vähän riskiä joutua vuorotöihin tms.

Vierailija
52/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai on sairaanhoitajalle hyvä palkka.Peruspalkka (ikälisät) 2500€.Vuorotyölisät - ihan mitättömät.Ainoa, mistä tienaa jotain, on sunnuntai ja muut pyhät.

Kyllä minä uskon ennemmin virallisia tilastoja kuin vauva-palstalla huutelijoita. Kyllä ne lisätkin ovat osa palkkarakennetta. Minulla on peruspakka alle kaksi tonnia. Olenko minä pienituloinen kun lisineen palkkani nousee yli 80 000 vuodessa?

Vierailija
53/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tasapainoinen henkilö, haluat valmistua suoraan ammattiin, etkä stressaa tai murehdi pienistä niin opiskelisin sairaanhoitajaksi. 

Jos taas olet esim. yrittäjähenkinen, voisit jossakin kohtaa perustaa oman yrityksen mutta kaipaat jonkin kaupallisen perustutkinnon pohjaksi. Ylipäätään jos ymmärrät, että tradenomin tutkinto ei takaa työpaikkaa. Se on itselle hyvä pohja mutta työttömiä on paljon. Vaatii sosiaalisuutta ja omaa aktivisuutta, että saa harjottelupaikkoja ja myöhemmin töitä. Jos olet valms tähän niin sitten tradenomi. 

Vierailija
54/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastonhoitajan peruspalkka on n. 2100.

Vierailija
55/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä uskon ennemmin virallisia tilastoja kuin vauva-palstalla huutelijoita. Kyllä ne lisätkin ovat osa palkkarakennetta. Minulla on peruspakka alle kaksi tonnia. Olenko minä pienituloinen kun lisineen palkkani nousee yli 80 000 vuodessa?

Et taida olla hoitoalalla vaan provisiopalkkainen myyjä? Ihan eri asia saada viikonlopun ja öiden tunneista muutama euro enemmän kuin kunnon provikat ja bonuksetkin vielä.

Vierailija
56/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vuorotyö ei missään nimessä ole ongelma! Näen vuorotyön enemmänkin positiivisena asiana. Olen tähänkin mennessä tehnyt pelkkää vuorotyötä vaikka mahdollisuudet päivätyöhönkin olisi kokoajan ollut.

Ap

Vierailija
57/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. Joo kyllä mä uskon hakevani sairaanhoitajaksi. Vuorotyö tosiaan itselleni suuri plussa, saan energiaa ihmisten kanssa työskentelystä ja olen siinä mielessä rento ihminen, etten pahemmin stressaile ja nautin elämästä.

Ap

Vierailija
58/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisät ei ole mitkään mitättömät. Lisien kanssa palkka on 3500 ja ylöspäin. Peruspalkkaan ei ole mitätön, huonomminkin palkattuja ammatteja on.

Vierailija
59/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat ja muut sosterveysalan työntekijät vinkuu mediassa raskaasta työstä. Olen miettinyt onko se todella raskaampaa kuin tiukkatahtinen ja paineinen toimistotyö. Nykyajan toimistotyö, ainakaan yksityissektorilla, ei ole kynsien viilaamista, vaan mahdottomien aikataulujen, ylitöiden, tuhansien yksityiskohtien, budjettipaineiden ja arvioinnin/irtisanomisuhan alaista todella henkisesti rasittavaa työtä. Resursseja ei ole tai anneta, itse teet yömyöhään asioita valmiiksi, koska aikatauluissa, budjetissa tai laadussa ei jousteta. Olen monesti itkenyt läppärin ääressä toivottomuuttani. Olen ajatellut, että ehkä jokaisessa työssä on omat paineensa, ei pidä korostaa/vähätellä omaansa. Mieti tarkkaan mihin sinulla on luontainen taipumus ja tee valintasi sen mukaan. Sulla on kymmeniä vuosia työelämää edessä, ja jaksaminen on kortilla joka paikassa, varmaan vain eri syistä. Ja mikä parasta, voit vaihtaa myöhemmin alaa jos sitä kuitenkin tulet toisiin ajatuksiin. Siksi sanon, että jos sairaanhoitajan työ kiinnostaa, valitse se.

Uskomatonta paskaa kirjoitat. Katsomosta tosiaankin on helppo huudella, huh huh..

Niin no, tämän keskustelun perusteella en ole niin varma onko tuo mun ajattelu niin paskaa. Ja kiitos samoin, katsomosta on todella helppo huudella. Minä olen kiinnostunut tietämään miten raskasta ja voiko verrata, sinä oletat tietäväsi minusta ja työstäni kaiken. Jos sulla on vertailukohtaa ja tietoa, jaa se. Minua kiinnostaa.

Vierailija
60/71 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena jaksat hoitajan työtä, mutta kun ikää tulee, niin.On fyysisesti ja psyykkisesti raskasta ja vaativaa työtä.Vuorotyö rasittava-olet töissä, kun muut vapaalla.Kukaan ei jää eläkkeelle ilman vähintäänTULES- sairauksia + muut.Etenemismahdollisuudet huonot, vaikka opiskelisi lisää, niin palkka ei Hirveesti parane. Ihmissuhdekuormitus raskasta työssä.Alussa voi tuntua kivalta, kun saa olla ihmisten kanssa tekemisissä, mutta pidemmän päälle sekin rasittaa.Helpomalla pääset monessa muussa työssä, en suosittele (20 vuoden kokemus).Jos voisin itselleni antaa neuvon nuorena, niin se olisi, että Älä missään nimessä opiskele hoitajaksi.Ihan muuta alaa suosittelen. Hae miesvaltaiselle alalle -arvostus ja palkka paremmat.Esim. insinööri tms

Toisaalta jos opiskelee itselleni ei-sopivan alan, on burn-out edessä joka tapauksessa. Ei kaikista ole insinööriksi, eikä siitä työstä motivootumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan