Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta mukavampaa painaa bussissa nappia itse vai odotatko että joku muu painaa?

Vierailija
10.08.2018 |

Jos pysäkiltä on vielä vähän reilummin matkaa seuraavalle, painatko nappia pian sen jälkeen kun bussi on lähtenyt liikkeelle pysäkiltä vai odotatko/toivotko että joku muu painaisi sitä sinun sijastasi?

Ja kyllä, valvon yöni miettien tällaisia asioita.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan sormi painikkeella, että oon eka.

Vierailija
2/29 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin aikuisena kaupunkiin, en ollut käyttänyt busseja lähes ollenkaan elämäni varrella. Puolen vuoden ajan minulla oli sellainen HALUAN PAINAAA -fiilis. :D Auta armias, kun muutin tuosta pienemmästä kaupungista Helsinkiin. Siellä vasta siistiä olikin, kun sai painaa ratikan stop-nappia.

Nykyään en edes ajattele asiaa. Kotiin mennessä painan aina siinä samassa, tietyssä kohdassa, jos joku muu ei ole painanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti unohdan painaa, jään nimittäin yleensä sellaisilla pysäkeillä missä jää paljon jengiä pois (esim. Sörnäisen metroasema) ja huomaamattani tulen olettaneeksi joku muu painaa. Sitten käykin niin että bussi huristelee pysäkistä ohi.

Vierailija
4/29 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näen lapsia odottamassa innokkaana että pääsisivät painamaan nappia annan heille mahdollisuuden ennen kuin painan itse.

Vierailija
5/29 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin aikuisena kaupunkiin, en ollut käyttänyt busseja lähes ollenkaan elämäni varrella. Puolen vuoden ajan minulla oli sellainen HALUAN PAINAAA -fiilis. :D Auta armias, kun muutin tuosta pienemmästä kaupungista Helsinkiin. Siellä vasta siistiä olikin, kun sai painaa ratikan stop-nappia.

Nykyään en edes ajattele asiaa. Kotiin mennessä painan aina siinä samassa, tietyssä kohdassa, jos joku muu ei ole painanut.

Niin, lisään vielä. Tällaista tämä on, kun maalaiset tulee kaupunkiin ;) En ole oppinut spåra-sanaakaan...

Vierailija
6/29 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta napin painaminen on matkan kohokohta!

Vierailija
7/29 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena oli pakko odottaa, ertä joku muu painaa tai mennä eteen ja sanoa kuljettajalle, että jää seuraavalla pois.

Siihen aikaan kaikki stoppinapit oli katossa ja olisin ylettänyt niihin vain seisomalla penkillä.

Vierailija
8/29 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en uskaltanut painaa lapsena stop-nappia. Jotenkin kuvittelin, että jos siitä painaa, bussi pysähtyy välittömästi ja ikkuna aukeaa, josta hypätään pois.

Näin maalaisen näkökulmasta. :)

Vierailija
9/29 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on seurannut monta vuotta minkälaista rähmäkäpälää busseissa matkustaa, niin annan mieluusti jonkun toisen painaa. Varsinkin paikassa jossa ei ole käsienpesumahdollisuutta.

Vierailija
10/29 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on keskusteluja mieheni kanssa tästä. Hän painaa AINA, melkein heti, kun bussi lähtee edelliseltä pysäkiltä, ja minä silloin, kun pysäkki näkyy. Toisaalta asialla ei ole mitään väliä, mutta silti vähän ärsyttävää. :D

Vierailija
11/29 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tietyt vakiintuneet etäisyydet bussipysäkeistä missä painan nappia, jos kukaan muu ei ole ehtinyt. Aina hieman hermostuttaa, jos joku painaa heti edellisen pysäkin jälkeen ja seuraavalle on vielä paljon matkaa, koska ainakin täällä Oulussa käy ihan liian usein niin, että kuski unohtaa pysähtyä. Jos istun paikalla jossa ei ole nappia lähellä niin toivon että joku muu painaa.

Vierailija
12/29 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä painan nappia aina samassa kohtaa, jonkun verran ennen pysäkkiä, ellei joku muu ole ehtinyt painaa.

Jos menen uuteen paikkaan, enkä tiedä missä pysäkki on, painan nappia vähän edellisen pysäkin jälkeen.

Mulle ihan sama, kuka sitä nappia painaa, kunhan jään pois oikealla pysäkillä.

Vierailija
13/29 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ratikassa vedettiin narusta. Koskaan en saanut mitään palkintoa. T. Täti 102v

Vierailija
14/29 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tietyt vakiintuneet etäisyydet bussipysäkeistä missä painan nappia, jos kukaan muu ei ole ehtinyt. Aina hieman hermostuttaa, jos joku painaa heti edellisen pysäkin jälkeen ja seuraavalle on vielä paljon matkaa, koska ainakin täällä Oulussa käy ihan liian usein niin, että kuski unohtaa pysähtyä. Jos istun paikalla jossa ei ole nappia lähellä niin toivon että joku muu painaa.

Täällä bussikuskien kojelaudalla on iso valo, joka palaa keltaisena, kun stop-nappia on painettu. Siltikin noita pysäkin ohiajamisia tapahtuu facebookin mukaan liian usein. Kaksi kertaa olen todennut tilanteen, jolloin molemmat porukat ovat huutaneet, että "Kuskiii?" tai jotain vastaavaa. Toiselle porukalle kuski huusi "Voi voi, jäätte sitte seuraavalla pysäkille", jonne oli oikeasti aika pitkä matka, ja todella inhottavaa, mikäli heillä olisi ollut kiire junaan. Toisella kerralla kuski pysähtyi vaan ja päästi ulos: paikka oli nelikaistainen tie, eikä mitään kävelytietä siinä kohdassa, joten aika vaarallista..

Vierailija
15/29 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Täällä on sellaisia jotka painaa sitä nappia heti edellisellä pysäkillä, eikä kuljettajat sitten muista pysähtyä. Huuda siinä sitten, että saat sen pysähtymään pysäkille. Nämä on niitä samoja jotka meinaa syöksyä bussin alle, kun se saapuu pysäkille Eikä voi edes ottaa siitä yhtään opikseen, vaan seuraavana päivänä sama uusiksi.

Vierailija
16/29 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on keskusteluja mieheni kanssa tästä. Hän painaa AINA, melkein heti, kun bussi lähtee edelliseltä pysäkiltä, ja minä silloin, kun pysäkki näkyy. Toisaalta asialla ei ole mitään väliä, mutta silti vähän ärsyttävää. :D

Mikset voi painaa oikein?

Vierailija
17/29 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappulan painaminen on kivaa lähinnä ulkomailla kun siitä lähtee erillainen ääni.

Vierailija
18/29 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sen nappulan painamista ja odotan viimeiseen asti että joku muu mahdollisesti painaisi

Vierailija
19/29 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan aina samassa kohdassa, jos kukaan muu ei vielä ole painanut. Siitä huolimatta mua aina harmittaa, jos joku muu ehtii ennen mua enkä saakaan painaa. :D Ai että.

Mäkin pienenä aina pelkäsin noita nappuloita. Luulin, että bussi tekee siitä painamalla tosi äkkinäisen hätäjarrutuksen. Varmaan siksi niin tykkään sitä nykyään painaa, kun olen viimein tajunnut, ettei siitä tapahdukaan mitään hirveän kauheaa. :D

Samoin luulin, että ratikat eivät voi pysähtyä, vaan ajavat aina täyttä vauhtia kaikkia esteitä päin, jos jotain sattuu kiskoilla olemaan. Erityisen kuumottavaa oli olla porukoiden kanssa autolla Helsingissä. :D Pelotti aina, kun liikenteessä piti vähänkin jäädä autolla ratikkareitin kohdalle hidastelemaan.

Vierailija
20/29 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käy niin, että painat pysähtymisnappulaa, mutta ei kuulu piippausääntä eikä stop-merkki syty tauluun. Tai äänimerkki kuuluu, mutta stoppi ei ilmesty valotauluun. Sitten pitää jännätä, että pysähtyykö tää vai ei, kun kamalinta on, että bussi ei pysähdykään omalla pysäkilläsi. Kuskille puhumista pitää välttää viimeiseen asti. Koko elämäni oon asunut Helsingissä, enkä vieläkään tiedä, että pitääkö raitiovaunua viittoilla pysähtymään vai eikö pidä. Ikinä en ole kyllä viittoillut, se kun on jonkun salaisen tapakoodin mukaisesti äärimmäisen noloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän