Onko itsekkäämpää olentoa kuin tupakoija?
Tupakoi aina heti ulko-oven luona, parvekkeilla, terasseilla ja heittää natsat luontoon lopuksi.
Vaikka tavallisesti vastustan holhousta, niin tupakan saisi kaikissa muodoissaan kieltää.
Kommentit (46)
Kyllä vielä pahempi on koiranomistaja joka laittaa koiran yöksi haukkumaan pihalle. Vaihtaisin vaikka kymmeneen tupakoijaan sekunnissa.
Eilen juuri yksi nainen vei rattailla lasta ja rööki vaan sauhusi mennessä...tätä en käsitä.Eli olen samaa mieltä kuin ap.
Mies32vuotta kirjoitti:
No, joka kolmas vakituisesti polttava kuolee tupakan aiheuttaminn sairauksiin jossain vaiheessa. Silloin luonto kiittää.
Ja ne kaksi kolmesta kuolevat johonkin muuhun :D
Yleensä tupakan aiheuttamiin sairauksiin kuollaan eläkeiässä. Ja silloin yhteiskunta kiittää..
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäämpää on myydä ja valmistaa sekä markkinoida tupakkaa ja siten koukuttaa ihmisiä.
Kenenkään ei olee pakko aloittaa, se on oma valinta. Kaikki tietävät tupakoinnin koukuttavuuden ja epäterveellisyyden. Se ei ole asia, jota ihmisen on pakko tehdä ja joillakin sitten muodostuu riippuvuudeksi ja ongelmaksi.
Mies32vuotta kirjoitti:
No, joka kolmas vakituisesti polttava kuolee tupakan aiheuttaminn sairauksiin jossain vaiheessa. Silloin luonto kiittää.
Yhteiskunta ei kuitenkaan kiitä. Meidän yhteisillä verorahoillamme kustannetaan pitkäaikaisesta tupakoinnista johtuneiden sairauksien hoitoa.
Kun tupakointi loppuisi, vähenisi myös terveydenhoidon kulut ja verotus pienenisi.
Vierailija kirjoitti:
Lihaa mättävä, tupakoiva ylipainoinen on kaikkein pahin.
Tuohon kun lisätään vielä viina niin aletaan puhua todellisesta altruistista - keventää eläkepommia kuolemmalla juuri eläkeiän kynnyksellä ja maksaa tuloistaan naurettavan suuren osan kotimaisina kulutusveroina. Nuo ovat niitä yhteiskunnan todellisia nettomaksajia, joiden selkänahasta kiusallaan satavuotiaiksi elävien terveysintoilijoiden eläkkeet ulosmitataan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kärsii ääliö päättäjien takia maailmassa. Ja sinä lumppu vikiset näin mitättömästä asiasta. Ja ei en itse tupakoi mutta en myöskään pidä sinunlaisista pikku asioiden valittajista.
Tämä. Naapuri kärsii 32 C kesäyöt ikkunat kiinni, koska tupakoitsija ajattelee nälänhätää ja sotia Isompina Murheina. Naapuri joutuu syömään järjettömän, maksatoksisen määrän kolmiolääkkeitä vain siksi että silmien ja nenähermon kautta laukeaa tupakansavusta kolmoishermosärky.
Vierailija kirjoitti:
Mies32vuotta kirjoitti:
Yhteiskunta ei kuitenkaan kiitä. Meidän yhteisillä verorahoillamme kustannetaan pitkäaikaisesta tupakoinnista johtuneiden sairauksien hoitoa.
Kun tupakointi loppuisi, vähenisi myös terveydenhoidon kulut ja verotus pienenisi.
Olet väärässä. Kiusallinen totuus on että tupakoitsijat tulevat yhteiskunnalle halvemmaksi kuin tupakoimattomat.
Vierailija kirjoitti:
Mies32vuotta kirjoitti:
Ei tupakkaan 60-v kuoleminen ole juuri sen kalliimpaa kuin 90-v johonkin muuhun syyhyn kuoleminen. Jälkimmäiselle vain on täytynyt maksaa 30 vuotta eläkkeitä työuran päälle.
Taloudellinen argumentti tupakoinnin vastustamiseksi on kestämätön. Tosiasiassa yhteiskunnan menot kasvavat kun tupakointi loppuu kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies32vuotta kirjoitti:
Yleensä tupakan aiheuttamiin sairauksiin kuollaan eläkeiässä. Ja silloin yhteiskunta kiittää..
Yleensä ei kuolla nopeasti, vaan pitkään hoitoa vaativaan sairauteen, joka vie paljon terveydehuollon resursseja. Itsellä useita tupakoivia vanhempia sukulaisia, kaikki kuolivat usean vuoden hoidon ja kitumisen jälkeen keuhkoahtaumatautiin. En suosittele lukemaan taudista, jos on heikot hermot, sen verran karu tapa kuolla.
Autoilijat, jotka työntävät myrkkyjä törkeästi toisten ihmisten hengitysilmaan.
Keuhkoahtaumatautisen kitumista (kuolemanrajakokemuksia) seuranneena harkitsisin kerran tai pari lopettamista ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En keksi muita kuin tupakoitsijat ja ihmiset jotka lisääntyvät.
Olet aika kiittämätön vanhemmillesi. Noloa vikistä ihmisten lisääntymisestä kun olet itsekin saanut alkusi vanhemmiltasi
Et vastannut minulle, mutta todellakin olen kiittämätön. Oliko pakko tehdä minut tänne surkeuteen? Olen aljoholisti ja tupakoin, en pyytänyt, että minut tehdään.
Ai yhteiskuntaako ne riippuvaiset ajattelevatkin? Kyllä läski selitykset keksii
Tupakoivat sairastavat enemmän ylähengitystieinfektioita, ym.
Itsekkyydessä suunnilleen samalla tasolla kuin suomenruotsalaiset, jotka pakottavat 5 miljoonaa suomenkielistä ruotsin kieltä puhuviksi palvelijoikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En keksi muita kuin tupakoitsijat ja ihmiset jotka lisääntyvät.
Olet aika kiittämätön vanhemmillesi. Noloa vikistä ihmisten lisääntymisestä kun olet itsekin saanut alkusi vanhemmiltasi
Et vastannut minulle, mutta todellakin olen kiittämätön. Oliko pakko tehdä minut tänne surkeuteen? Olen aljoholisti ja tupakoin, en pyytänyt, että minut tehdään.
Hän viittasi väestön kasvuun. Voit rauhoittua. Kai se on sitten kiittämättömyyttä kun sanoo että väestöräjähdys on ongelma :D Ja ongelmahan se on vaikka sinä loukkaannut kuinka kaikkien vanhempien puolesta.
T: eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies32vuotta kirjoitti:
Yleensä ei kuolla nopeasti, vaan pitkään hoitoa vaativaan sairauteen, joka vie paljon terveydehuollon resursseja. Itsellä useita tupakoivia vanhempia sukulaisia, kaikki kuolivat usean vuoden hoidon ja kitumisen jälkeen keuhkoahtaumatautiin. En suosittele lukemaan taudista, jos on heikot hermot, sen verran karu tapa kuolla.
Minä taas olen katsellut tässä kymmenisen vuotta pian 90v täyttävän äitini sairaalakierrettä. Ei ole koskaan tupakoinut. Saa nähdä mihin lopulta kuolee, tällä hetkellä ei toimi enää kunnolla munuaiset, sydän eikä keuhkot mutta hengissä on sitkeästi. Välillä teholla, välillä vuodeosastolla ja välillä kotonaan. Pahaa tekee tuonkin katsominen sivusta, mutta minkäs teet.
Pointti on lähinnä siinä että kaikki tosiaan kuolee ennen pitkää johonkin eikä se lähtö ole tupakoimattomillakaan aina nopea tai helppo, halvasta puhumattakaan. Mikäli väität että tupakointiin kuoleminen on jotenkin erityisen kallista niin sinulla lienee väitteesi tueksi jotain muutakin kuin anekdootteja?
Olen ap:n kanssa täysin samaa mieltä.
Mieheni polttaa, ja edellisessä osoitteessa (rivitalo) asuessamme syntyi seinänaapurille kaksi lasta. Halusivat tietenkin nukuttaa parvekkeella lapsiaan, mutta eipä pystynyt, kun miehen paksu savu leijaili juuri heidän ovesta ja ikkunoista sisälle, ja siis sinne parvekkeelle suoraan. Meillä kun oli yksikerroksinen asunto ja suoraan melkein yläpuolella se naapurin partsi.
Sitten kävi niin, että naapurimme seinän taakse muutti pariskunta, joka veteli kahden minuutin välein, voisiko jo sanoa, ja aina niin, että vähintään toinen kyykötti jos missä nurkalla rööki huulessa. Ja heilläkin oli pienet lapset.
Mä olin jo vuosia pyytänyt miestäni menemään johonkin kauemmas jakkaran kanssa, jotta ohjautuisi se löyhkä toiseen suuntaan, mutta hävettää todella sanoa, että täydellinen idiootti on, eikä voinut ajatella edes noita lapsia! TÄMÄ ON ITSEKÄSTÄ!!!
Naapurimme sai sitten tuossa molemminpuolisten savumerkkien ristitulessa ihan hirveän raivarin ja postilaatikostamme löytyi paksu nivaska tupakan haittavaikutuksista ja usean arkin haukkumiset siihen päälle. Oli isännöitsijällekin tehnyt valituksen, jossa kertoi, että "Neljä ihmistä vetää tauotta joka päivä tupakkaa" jne. Meidän mies tosin oli matkatöissä joka kk 2 viikkoa poissa kaupungista, ja minä en tupakoi, joten aika paksua syytellä noin, mutta hyvin tuosta huomaa, kuinka pahalta heistä asia tuntui!
Minä vastasin miehen puolesta (joka aikoi mennä haistattamaan paskat, itsekäs juntti kun siis on) ja pahoittelin tilannetta. Ehdotin, että voisiko tupakointi etupihalla olla vähemmän haitallista. He olivat sitten loppujen lopuksi oikein fiksuja ja ystävällisiä ja ehdottivat, että jos voisi vaikka tunninkin olla tiettyyn kellonaikaan polttamatta, jotta saavat illalla huoneet tuuletettua. Tätä noudatettiin. Tilanne laukesi. Lisäksi sain miehen menemään kulman taakse kiskomaan.
Toinen tupakoiva pariskunta otti itseensä ja muutti pois.
Näetkö itsekkyyttä jossain muualla kuin tyhmässä miehessäni?