Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsekseen räyhäävä naapuri alkoi jupisemaan raiskaamisesta

Vierailija
10.08.2018 |

Asumme tällä hetkellä kaupungin vuokrakerrostalossa. Naapurit ovat järjestään todella mukavia, mutta heitä harvemmin näkee, kun ovat töissä tai vetäytyneitä omiin oloihinsa.

Kaikista meistä lähtee ääntä, varsinkin meidän lapsista, mutta kukaan ei valita toisten melusta. Viereisessä rapussa maan tasolla asuu kuitenkin tapaus, joka on alkanut ahdistaa. Tuuletusräppänästä on aina välillä kuulunut miten hän rähisee itsekseen ja olen ajatellut, että tyyppi avautuu puhelimeen. Nyt hellejaksolla on siirtynyt istumaan "puutarhaansa" eli parveketta vastavalle aidatulle pläntille ja tajusin, että ihan itsekseen hän puhuu.

Hän on siellä, kun puoliso lähtee töihin, tulee töistä, kun vien lapset kerhoon ja pois sieltä. Jatkuva räyhä päällä, kiroilee miten hänet on petetty ja kaikki on paskaa, helvettiin joudutaan ja mitä vielä. Koska talossa ei ole tapana valittaa muista, olen antanut olla. Tänään aamulla roskia viedessä kuulin, että hän vaihtoi levyä ja nyt selittää itsekseen vihaisesti raiskaamisesta.

Ahdistaa. Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Isännöitsijä (kaupunki) ei käsittele yhteydenottoa, jos vain minä valitan. Jos kutsuu poliisin, muuttuuko vain vainoharhaisemmaksi?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaisin muistiin uhkeiluit, ajat ja päivämäärät. Tekisin rikosilmoituksen.

Todennäköisesti - ja toivottavasti - kyse on höperöstä alkoholistista, mutta tekisin joka tapauksessa rikosilmoituksen.

Vierailija
2/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaisin muistiin uhkeiluit, ajat ja päivämäärät. Tekisin rikosilmoituksen.

Todennäköisesti - ja toivottavasti - kyse on höperöstä alkoholistista, mutta tekisin joka tapauksessa rikosilmoituksen.

Ketä se on uhannut ::D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti hän ärisee näkymättömille pikkumiehille, joten en usko, että poliisi oikein voi mitään. :/ ap

Vierailija
4/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI rikosilmoitusta. Jos tilanne on paha, soita hätänumeroon. Jos tilanne tasainen, mutta mielestäsi outo, voit tehdä kunnan sosiaalitoimeen sosiaalihuoltolain mukaisen ilmoituksen naapuristasi.

Voi toki olla, että hän on jo hoidon piirissä ja tilanne tiedossa kunnassa.

Vierailija
5/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vanhus kyseessä. Voit tehdä vanhuksensuojeluilmoituksen.

Kuulostaa psykoottiselta ihmiseltä. 

Vierailija
6/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme tällä hetkellä kaupungin vuokrakerrostalossa. Naapurit ovat järjestään todella mukavia, mutta heitä harvemmin näkee, kun ovat töissä tai vetäytyneitä omiin oloihinsa.

Kaikista meistä lähtee ääntä, varsinkin meidän lapsista, mutta kukaan ei valita toisten melusta. Viereisessä rapussa maan tasolla asuu kuitenkin tapaus, joka on alkanut ahdistaa. Tuuletusräppänästä on aina välillä kuulunut miten hän rähisee itsekseen ja olen ajatellut, että tyyppi avautuu puhelimeen. Nyt hellejaksolla on siirtynyt istumaan "puutarhaansa" eli parveketta vastavalle aidatulle pläntille ja tajusin, että ihan itsekseen hän puhuu.

Hän on siellä, kun puoliso lähtee töihin, tulee töistä, kun vien lapset kerhoon ja pois sieltä. Jatkuva räyhä päällä, kiroilee miten hänet on petetty ja kaikki on paskaa, helvettiin joudutaan ja mitä vielä. Koska talossa ei ole tapana valittaa muista, olen antanut olla. Tänään aamulla roskia viedessä kuulin, että hän vaihtoi levyä ja nyt selittää itsekseen vihaisesti raiskaamisesta.

Ahdistaa. Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Isännöitsijä (kaupunki) ei käsittele yhteydenottoa, jos vain minä valitan. Jos kutsuu poliisin, muuttuuko vain vainoharhaisemmaksi?

Uskomatonta, mutta totta..

Meillä on saman lainen naapuri. Asutaan oktaloa ja vieressä mökkikäytössä oleva talo.

Mökki naapuri on kans sellainen, että huutaa ja möykkää itsekseen, kiroaa ja huutaa ihan puutaheinää. On uhkaillut minua raiskauksella. Ja ihan päin naamaa.

Jos se itsekseen huutaa, ei asialle taida voida mitään. Ikävä kyllä. Näitä hulluja riittää. Pahoinvoivia.

Vierailija
7/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI rikosilmoitusta. Jos tilanne on paha, soita hätänumeroon. Jos tilanne tasainen, mutta mielestäsi outo, voit tehdä kunnan sosiaalitoimeen sosiaalihuoltolain mukaisen ilmoituksen naapuristasi.

Kiitos ehdotuksesta, sosiaalitointa en osannut ajatella.

5. Ei ole vanhus, heidän kanssaan on ilmoitus hyvä systeemi.

Ap.

Vierailija
8/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, soitat hätäkeskukseen jos tulee sulle möykkäämään. Muuten kai ihminen saa möykätä jos haluaa päivisin.

Kannattaa ehkä soittaa vaikka poliisin palvelunumeroon ja kysyä, onko tuollainen ok, että huutaa ja möykkää. Auttavat kyllä sieltä kun itse rauhallisesti asian selität.

Vierailija
9/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene juttelemaan sille niin huomaat että ei se ole muita hullumpi piruparka

Vierailija
10/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ehdotuksesta, sosiaalitointa en osannut ajatella.

5. Ei ole vanhus, heidän kanssaan on ilmoitus hyvä systeemi.

Ap.

Voit ilmoittaa myös terveyskeskukseen, ja kerrot havainnoimasi. Järjestävät sitten aikaa päivystävälle lääkärille, että onko tarvetta M1 lähetteellä laittaa psykiatrialle arvioon. 

Vierailija
11/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun naapurini puhuu jatkuvasti tappamísesta. On aina tappamássa prosesseja. Joku omituinen linux-ylläpitäjä on ammatiltaan..

Vierailija
12/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt on ilmoitus tehty, mutta mietityttää kannattiko. Yrittävät kuulemma ottaa häneen yhteyttä, jos löytyy puhelinnumero. Toivottavasti harhansa eivät voimistu.

Sos. päivystäjä sanoi, että jatkossa vastaavasta käyttäytymisestä soitto poliisille, vaikka olisi vain itsekseen puhumista. Poliisi ilmoittaa vuorostaan sos. toimelle.

Vierailija
13/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös naapuri, joka heinäkuun alussa alkoi riehua, kuulee kivitalossa ääniä (periaatteessa yöllä viilennettäessä ikkunat auki voi joku kilahdus kuuluakin, mjutta epäilen että raivon kohteena myös pikkumiehet pääkopassa). Joudun kulkemaan ohi, sieltä haisee kaikki mikä helteellä voi haista. Parvekkeelle tulee banaanikärpäsiä sieltä suunnalta.

On terrorisoinut taloa jo vuosia. Nähtävästi ei mitään tehdä?

Vierailija
14/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene juttelemaan sille niin huomaat että ei se ole muita hullumpi piruparka

Minusta ap:n kannattaisi kutsua tämä yksinäinen henkilö kotiinsa kahville.

Vierailija
15/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös naapuri, joka heinäkuun alussa alkoi riehua, kuulee kivitalossa ääniä (periaatteessa yöllä viilennettäessä ikkunat auki voi joku kilahdus kuuluakin, mjutta epäilen että raivon kohteena myös pikkumiehet pääkopassa). Joudun kulkemaan ohi, sieltä haisee kaikki mikä helteellä voi haista. Parvekkeelle tulee banaanikärpäsiä sieltä suunnalta.

Sairas. Suosittelen shl ilmoitusta.

Vierailija
16/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairas. Suosittelen shl ilmoitusta.

...Mikä on shl-ilmoitus? Mistä tuo lyhenne on, shl?

Vierailija
17/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on väliä jos puhelimen päässä tai samassa huoneessa ei ole ketään jolle möykkää? Samoja tuntemuksia tarvitsee yksinäistenkin tuulettaa, tosin väkivaltaiset tapaukset erikseen..

Vierailija
18/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerran naapurini saa jaksoittain vastaavia kohtauksia. Voi olla monta kk ilman ja sitten taas päivien tai viikkojen putki. Tämä onnkerrostalo, joten hän huutaa yksin asunnossaan oudosti rähisten ja riidellen. Luulimme ensin, että se on tv tms ja sitten, että siellä on monta ihmistä, mutta hän onkin yksin ja riitelee yksikseen. Jän köyttäytyy myös vihamielisesti meitä kohtaan kiin, että tekee taloyhtiölle jatkuvia valituksia meistä, mm pyykinpesusta. Olen ajatellut, että ensi kerralla pitäisi varmaan soittaa 112 kun hän saa taas tuollaisia raivokohtauksia itsekseen. Voisi sitten olla jotain materiaalia poliisin havaintonakin, jos tarvitsee taloyhtiölle todistaa hänen valitustensa meisyä olevan perättömiä ja että se on hän, joka on hullu.

Vierailija
19/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alakerran naapurini saa jaksoittain vastaavia kohtauksia. Voi olla monta kk ilman ja sitten taas päivien tai viikkojen putki. Tämä onnkerrostalo, joten hän huutaa yksin asunnossaan oudosti rähisten ja riidellen. Luulimme ensin, että se on tv tms ja sitten, että siellä on monta ihmistä, mutta hän onkin yksin ja riitelee yksikseen. Jän köyttäytyy myös vihamielisesti meitä kohtaan kiin, että tekee taloyhtiölle jatkuvia valituksia meistä, mm pyykinpesusta. Olen ajatellut, että ensi kerralla pitäisi varmaan soittaa 112 kun hän saa taas tuollaisia raivokohtauksia itsekseen. Voisi sitten olla jotain materiaalia poliisin havaintonakin, jos tarvitsee taloyhtiölle todistaa hänen valitustensa meisyä olevan perättömiä ja että se on hän, joka on hullu.

Mietis nyt itse.. Jos asut 20-40 vuotta yksin, etkä koskaan sano sanaakaan sinä aikana niin luuletko, että osat edes puhua enää?

"Vaikka toisten mielestä itsekseen puhuminen näyttää ja kuulostaa hullulta, ääneen ajattelijat näyttävät olevan älykkäämpiä kuin muut."

https://www.voice.fi/ilmiot/a-79752

Ihminen tarvitsee harjoitusta tunteisiin ja puhumiseen oli yksin tai ei.

Vierailija
20/21 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin naapuri kimmastuu pyykinpesusta, jota siis noin kerran vkossa päiväsaikaan yksi koneellinen. Myös imurointi aiheuttaa "kostoraivarin".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi