Imeekö housuvaippa yhtä paljon kuin teippivaippa?
4vuotiaalla pojalla yövaippana nyt liberon 8koon housuvaipat. Joka ikinen aamu on tullut yli, sänky aivan märkä. Vaippa on siis täysi, mutta ei mielestäni niin täysi kuin voisi olla, lähinnä se etuosa pullistelee mutta alaosa haarojen välistä melko tyhjän tuntuinen.
Onko teippi ja housuvaipoissa eroja siinä miten paljon ne jaksaa imeä pissaa itseensä?
Kommentit (56)
Miten ihmeessä neljä vee huolii jalkaansa vaipan?? Pikkuvauvojen juttuja. Kertoisin sen myös lapselle. Pikku vauvat käyttää vaippoja. Tosi noloa.
Mä jos menisin ehdottamaan meidän pojille vaippoja, niin pitäisivät äitiä pöpinä.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä neljä vee huolii jalkaansa vaipan?? Pikkuvauvojen juttuja. Kertoisin sen myös lapselle. Pikku vauvat käyttää vaippoja. Tosi noloa.
Mä jos menisin ehdottamaan meidän pojille vaippoja, niin pitäisivät äitiä pöpinä.
Onko sinulla diagnosoitu kehitysviivästymä tai oppimisvaikeuksia? Jos ei ole, lue ne tekstit.
Eivätkös ne sinun lapsesi käy potalla kouluun asti, niin kuin tuolta ylempää kävi ilmi? Eikös se ole ihan vauvoille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Voihan sitä omaa laiskuuttaan selitellä vaikka millä.
Ota asiaksesi opettaa lapsi yökuivaksi.Et ole vieläkään kertonut, miten se mielestäsi tapahtuu. Se ei ihmetytä: jos et osaa lukea tekstiä, jota sinulle on tarjottu, ei ole ihme, ettet osaa myöskään kirjoittaa ajatuksiasi julki. Onko sinulla diagnosoitu kehitysviivästymää tai esim. oppimisvaikeuksia?
No jos sillä kerran ei ole vielä yökastelua neuvolan mukaan, kuten sanoit, on kyse vain siitä ettet ole välittänyt opettaa kakaraa yökuivaksi. Ihan turha turvautua diagnoosiin, mihin et voi turvautua.
Ei illalla juomaa, viet potalle pari kertaa yössä ja ei mitään vaippoja.. Kastelee jos kastelee ja aamulla siivoatte.Sun yksinkertaisuutesi on hyvin hämmentävää. En tiedä nauraisinko sinulle vai säälisinkö sinua.
Odotatko kaiken kanssa niin kauan, että siitä tulee jo ongelma? Sitten on ihanaa sanoa kuinka hankalaa on lasten kanssa.
Mitä tuo "odottaminen" tuossa tarkoittaa? Ei sitä lapsen yökastelua voi lopettaa tahdonvoimalla, mutta neuvolasta suositellaan hoitomuotoja vasta 5-vuotiaalle.
Opeta kakara kuivaksi, äläkä odota että saat jonkun diagnoosin. Ens yönä sanot että isot pojat ei pidä vaippaan ja kastelee jos kastelee, sitten nukkuu kusessa jos näin käy.
Potta sängyn viereen niin ei tarvi vessaan lähteä könyämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä jos menisin ehdottamaan meidän pojille vaippoja, niin pitäisivät äitiä pöpinä.Onko sinulla diagnosoitu kehitysviivästymä tai oppimisvaikeuksia? Jos ei ole, lue ne tekstit.
Eivätkös ne sinun lapsesi käy potalla kouluun asti, niin kuin tuolta ylempää kävi ilmi? Eikös se ole ihan vauvoille?
Neljä vee vaipoissa... Tosi vaikeaa kuvitella. Ja taitaa olla iso kokoinen vielä kun kasin vaipat.. Yäh, mahtaa olla näky. Eikä sitä nolota? Sanot vaan että nyt riittää vauvailu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä jos menisin ehdottamaan meidän pojille vaippoja, niin pitäisivät äitiä pöpinä.Onko sinulla diagnosoitu kehitysviivästymä tai oppimisvaikeuksia? Jos ei ole, lue ne tekstit.
Neljä vee vaipoissa... Tosi vaikeaa kuvitella. Ja taitaa olla iso kokoinen vielä kun kasin vaipat.. Yäh, mahtaa olla näky. Eikä sitä nolota? Sanot vaan että nyt riittää vauvailu.
Niinhä vaippamainoksissakin isot kakarat vaipoissa, kaikkea osataan,mutta tehdään housuun!!! Epänormaali saadaan näyttämään normaalilta ja vaippa teollisuudella menee hyvin.
Sanot että täti netissä sanoi että isot pojat käy pissalla potalla kun pissattaa, eikä käytä enää vaippoja, se on noloa.
Itse hankit koiran tai nuken jolla voit leikkiä vauvaleikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja missä noin yksinkertainen ihminen asuu?
Ei yökastelu ole tahdonalainen asia, se on esim. kuten vaikka kuorsaaminen. Et sinä tiedä että teet sitä ja toisen syyllistäminen asiasta ei muuta asioita kuin pahemmaksi.
Jos oikeasti yökastelevalle lapsellesi noin sanoisit, olisit hirveä äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhä vaippamainoksissakin isot kakarat vaipoissa, kaikkea osataan,mutta tehdään housuun!!! Epänormaali saadaan näyttämään normaalilta ja vaippa teollisuudella menee hyvin.
No näinpä. En tiedä miten päiväkodeissa, mutta itse olen pottailun aloittanut kun oppineet kävelemään. Sentään neljä poikaa ja kaikki kuivia 2 veen tienoilla, niin yö kuin päivä. Ei oo tullut itsekseen, myönnän.. Vähä on tarvittu aikaa ja vaivaa ja aika monta kusimattoa ja petivaatetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yökastelu ole tahdonalainen asia, se on esim. kuten vaikka kuorsaaminen. Et sinä tiedä että teet sitä ja toisen syyllistäminen asiasta ei muuta asioita kuin pahemmaksi.
Hanki vaikka pissaava nukke ja leiki sillä. 4 vee ei ole vauva, jolle vaihdetaan vaippoja.
Kuivaksi oppiminen ja yökastelu ovat kaksi täysin eri asiaa. Lapsi saattaa olla täysin kuiva päivisin hereillä ollessaan, mutta kastelee sänkynsä öisin, koska ei herää pissahätään. Jos heräisi, hän menisi tietenkin vessaan. Kyse on siis siitä, että lapsen hermosto ei ole kehittynyt vielä riittävästi, jotta hän heräisi pissahätään. Käsittääkseni yökastelu on tavallista vielä 6-vuotiaillakin. Se on harmillinen vaiva, mutta se jää pois, kun lapsi kehittyy ja kasvaa. Meillä yökastelu ei ole ollut ongelmana, mutta omien lasteni kanssa olen huomannut sen, että lasten kehitystä on turha yrittää jouduttaa. Toki asioita voi opettaa ja harjoitella, mutta joidenkin asioiden kohdalla taito opitaan vasta, kun "aika on kypsä" eli siis että lapsen kehitys sallii uuden taidon oppimisen. Jos yökastelian hermosto ei ole vielä kehittynyt niin, että hän heräisi pissahätään öisin, on varmaankin turha syyllistää lasta tai vanhempia. Lapset kehittyvät eri tahtiin. Joku oppii kävelemään aikaisin, joku puhumaan nuorena, joku on kuiva jo alle 2-vuotiaana, joku piirtää hienosti jne. Ja loppupeleissä onko sillä mitään merkitystä aikuisena milloin olet oppinut yökuivaksi tai puhumaan? Kyllä ne taidot sieltä tulevat, ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki vaikka pissaava nukke ja leiki sillä. 4 vee ei ole vauva, jolle vaihdetaan vaippoja.
No hanki itse aivot ja käytöstapoja. Mun 3 -vuotias on ihan yökuiva, mutta kerta kaikkiaan olet IDIOOTTI syyllistäessä lasta ja vanhempia jos hän ei ole yökuiva.
Aivojen käyttö on ihan sallittua, empatia suotavaa. Käytäppä vaikka googlea ja opiskele asiasta (sillä tuolla tyhmyyden tasolla kirjoihin et taatusti ole koskenut, saatikka avannut) ennen kuin jatkat enää tuon potaskan suoltamista. Tekee mieli ihan vessapaperilla suusi pyyhkiä, sellaista sontaa se suoltaa.
Voin kuvitella, kuinka paskoja ja traumatisoivia vanhempia nämä yökastelijoiden haukkujat ovat. Kiusaajia, joiden lapsista tulee kiusaajia.
Vierailija kirjoitti:
No juu, yöpullo neljä veellä? Paranee vaan. Siis tuttipullo?
Mulla on 6- vuotiaalla yöpullona tuttipullo :)
Korkeastikoulutettu mieheni kasteli n. 10-vuotiaaksi.
Älä ap ole huolissasi. Mutta joo, teippivaippa yövaipaksi on hyvä ratkaisu.
T. Hoitsu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näinpä. En tiedä miten päiväkodeissa, mutta itse olen pottailun aloittanut kun oppineet kävelemään. Sentään neljä poikaa ja kaikki kuivia 2 veen tienoilla, niin yö kuin päivä. Ei oo tullut itsekseen, myönnän.. Vähä on tarvittu aikaa ja vaivaa ja aika monta kusimattoa ja petivaatetta.
Minulla taas ei ole ollut niin hätä vaipoista eroon, Ivan hyvä oli olla varoiksi kylässä ja yöllä. Lapset oppineet päiväkuivaksi 2,5v-3v ja yövaipat jätetty pois 2,5v - 4v. Kolme lasta ja jokainen yksilöllisesti omaan tahtiin oppinut.
Erona se, että ei ole noita kusimattoja tai petivaatteita ollut paljon mitään, hyvä jos 10 pissapyykkiä ollut kolmella lapsella yhteensä.
Sänkyyn on vain 1 kolmesta lapsesta pissannut kerran.
Mitä tuo "odottaminen" tuossa tarkoittaa? Ei sitä lapsen yökastelua voi lopettaa tahdonvoimalla, mutta neuvolasta suositellaan hoitomuotoja vasta 5-vuotiaalle.