Haluan kokea muita naisia, mutta myös jatkaa suhteessani
Löysimme kumppanini kanssa toisemme suht nuorina. Olemme olleet yhdessä kohta kymmenen vuotta ja lapsiakin meillä jo on. En ole koskaan ollut kenenkään muun kanssa. Vaikka yhä rakastan puolisoani ja haluan viettää hänen kanssaan loppuelämäni, ovat toiset naiset olleet viimeaikoina jatkuvasti mielessä. Eivät ketkään tietyt naiset, vaan ihan tuntemattomat kadulla vastaantulevat naiset herättävät kiinnostusta.
Haluan kokea toisen naisen sängyssä, mutta en halua pettää. Jatkuva panetus ja halu muita naisia kohtaan ajaa minua hulluksi, ja häiritsee keskittymistäni muihin asioihin. Olen yrittänyt kaikkeni, mutta en vaan saa muita naisia mielestäni. Tuntuu, että kadun vanhempana, jos en koe nyt nuorena muita naisia. Onko tähän ratkaisua, joka ei johda eroon? Voin yrittää pitää haluni hallussa mielenterveyteni kustannuksella, mutta pelkään, että jossain suhteen vaikeassa vaiheessa sitten ratkean ja petän. Naiset, onko sopivaa tapaa kysyä, onko muiden naisten kanssa seksin harrastaminen ok puolisolle?
Kommentit (85)
Avoimissasuhteissa täytyy olla varma myös niistä ihmisistä jotka siihen vedetään mukaan. Näen tälläiset naiset ja miehet itsekkäinä ja ahneina. Vastenmielisinä. He ehkä pitävät yhtä, mutta hyväksikäyttävät yhdessä muita.
No alapeukkujen määrä kertoo vaan ihmisten suhtautumisesta asiaan. Olen ollut mieheni kanssa 18-vuotiaasta. Olemme toistemme ensimäiset ja välillä kyllä vitsaillaan uusista kokemuksista. Tosissani en tuollaiseen lähtisi. Vakava halukin toiselta varmaan riittäisi mulle syyksi päättää suhde, minkäs niille monogamiataipumuksilleen mahtaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi ne toiset naiset pitäisivät sinua muuna kuin raukkana?
Miksi he haluaisivat olla sinulle välineitä?Kyllähän näitä kaiken maailman avoimia suhteita on olemassa, joissa se, että toisella on kumppani ei ole este seksille. Olen suht komeakin, joten luulisin, että halukas nainen löytyisi kyllä.
Mutta pystytkö antamaan saman vapauden vaimollesi?
Ei pysty, lyön vetoa että naisensa olisi vain yksi hu**a hänelle, miehet melkein aina kokee heillä olevan erivapauksia seksuaalisuuden suhteen kuin naisilla.
Vaikka totuus että on pelkkä myytti ettei naiset halua toisia miehiä samoin kuin miehet toisia naisia, tiedän omasta kokemuksestani ja mitä olen ympärillä olevia ihmisiä seurannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avoin suhde on nykyään aika yleinen. Siitä ei vaan yleensä puhuta parisuhteen ulkopuolella. Oikeus panna muitakin ei tee parisuhteesta yhtään sen huonompaa kun ns ”normaali parisuhde”. Teidän pitää luoda yhteiset säännöt, esim. ettei kumppanin sukulaisia tai kavereita panna, ei yhteiseen kotiin muita seksikumppaneita, käytetään kondomia muiden kanssa jne. Sopikaa haluatteko, että toisista seksikumppaneista kerrotaan omalle kumppanille vai pidetäänkö omana tietona.
Ite oon seurustellu mieheni kanssa 12 vuotta, josta kolme ollaan oltu avoimessa suhteessa. Saa kysyä asiaan liittyviä asiallisia kysymyksiä niin kerron kokemuksia.
Ovatko kolmannet osapuolet olleet sinkkuja, itsekin avoimissa suhteissa vai mitä? Ja oletko ottanut oman vakisuhteesi puheeksi muiden kumppanien kanssa? Onko kukaan koskaan ihastunut ja halunnut suhteesta vakavampaa?
Kaikki on ollu sinkkuja lukuunottamatta yhtä miestä, joka seurusteli miehen kanssa avoimessa suhteessa. Mies on biseksuaali ja hänen mies on antanut luvan harrastaa seksiä myös naisten kanssa.
Oon aina kertonut kaikille, että oon avoimessa suhteessa, just ton takia ettei ne oleta että sais multa muuta kun seksiä. Ihastumista ei oo ollu ja ollaan sovittu mun miehen kanssa, että jos me ihastustaan tai meihin ihastustaan niin lopetetaan seksisuhde siihen. Mutta kuten aiemmassa kommentissa kerroin, suurin osa meidän seksikumppaneista on ollu yhden illan juttuja, niin helpompi välttyä ihastumiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tunne, mutta olen nainen ja haluan kokea muita miehiä.
En voi mitään sille että kun ajattelenkin jonkun karismaattisen miehen sisälleni johon tunnen vetoa niin olen jo aivan kuumana.
En ole vielä pettänyt miestäni, mutta pelkään pahoin etten pysty olemaan hänelle uskollinen enää kovin kauaa.
Rakastan häntä mutta seksuaalinen loisto joka oli suhteemme alkupuoliskolla alkaa hiipua, hän ei enää kiihota minua samalla tavalla kuin ennen.Olette luultavasti ap:n kanssa naimisissa. Eiköhän ne elinen hajut ole nyt haisteltu ja tavarat jakoon.
Voi mitä jeesustelua.
Elämä on valintoja. Kun valitset yhden oven sulkeutuu tuhat muuta. Ei auta kuin punnita arvostatko perhettäsi enemmän kuin himojasi.
Musta asumusero ei olisi lupa harrastaa seksiä muiden kanssa, paitsi tietysti jos avioero olisi jo vireillä. Jos sitten kävisi myöhemmin ilmi, että "oma aika" ja "asioiden miettiminen erillään" olisikin tarkoittanut muiden panemista olisi suhde varmemmin loppu kuin noissa muissa vaihtoehdoissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tunne, mutta olen nainen ja haluan kokea muita miehiä.
En voi mitään sille että kun ajattelenkin jonkun karismaattisen miehen sisälleni johon tunnen vetoa niin olen jo aivan kuumana.
En ole vielä pettänyt miestäni, mutta pelkään pahoin etten pysty olemaan hänelle uskollinen enää kovin kauaa.
Rakastan häntä mutta seksuaalinen loisto joka oli suhteemme alkupuoliskolla alkaa hiipua, hän ei enää kiihota minua samalla tavalla kuin ennen.Olette luultavasti ap:n kanssa naimisissa. Eiköhän ne elinen hajut ole nyt haisteltu ja tavarat jakoon.
Voi mitä jeesustelua.
Hu@rannussija?
Ei ole naurun asia, kun perhe hajoaa.
Onko teillä tapana käydä lomilla perheenä? Sukulaisten mökeillä? Mökkeillä, saunoa perheenä, viettää perhejoulua? Herättää lapsi synttäripäivänä yhdessä, tai lapsi kömpii teidän vanhempien sänkyyn viikonloppuaamuna?
Koska kaiken tämän olet kokenut viimeisen kerran, kun jäät kiinni siitä yhdestä kokeilusta vieraan kanssa. Vaikka se olisi huonoa, tai et kännin takia muista juurikaan, tai ei edes ottanut eteen.
Oletko ajatellut lasten rippijuhlia, häitä, lastenlasten ristiäisiä? Koska voi olla että entinen vaimosi vihaa sinua lopun ikää, eikä uusi tyttöystäväsi opi koskaan pitämään lapsistasi.
Aika kova hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avoin suhde on nykyään aika yleinen. Siitä ei vaan yleensä puhuta parisuhteen ulkopuolella. Oikeus panna muitakin ei tee parisuhteesta yhtään sen huonompaa kun ns ”normaali parisuhde”. Teidän pitää luoda yhteiset säännöt, esim. ettei kumppanin sukulaisia tai kavereita panna, ei yhteiseen kotiin muita seksikumppaneita, käytetään kondomia muiden kanssa jne. Sopikaa haluatteko, että toisista seksikumppaneista kerrotaan omalle kumppanille vai pidetäänkö omana tietona.
Ite oon seurustellu mieheni kanssa 12 vuotta, josta kolme ollaan oltu avoimessa suhteessa. Saa kysyä asiaan liittyviä asiallisia kysymyksiä niin kerron kokemuksia.
Ovatko kolmannet osapuolet olleet sinkkuja, itsekin avoimissa suhteissa vai mitä? Ja oletko ottanut oman vakisuhteesi puheeksi muiden kumppanien kanssa? Onko kukaan koskaan ihastunut ja halunnut suhteesta vakavampaa?
Kaikki on ollu sinkkuja lukuunottamatta yhtä miestä, joka seurusteli miehen kanssa avoimessa suhteessa. Mies on biseksuaali ja hänen mies on antanut luvan harrastaa seksiä myös naisten kanssa.
Oon aina kertonut kaikille, että oon avoimessa suhteessa, just ton takia ettei ne oleta että sais multa muuta kun seksiä. Ihastumista ei oo ollu ja ollaan sovittu mun miehen kanssa, että jos me ihastustaan tai meihin ihastustaan niin lopetetaan seksisuhde siihen. Mutta kuten aiemmassa kommentissa kerroin, suurin osa meidän seksikumppaneista on ollu yhden illan juttuja, niin helpompi välttyä ihastumiselta.
Kiitos vastauksesta! :) Kysyn vielä, että onko teillä lapsia? Jos ei, ja jos sellaisia hankkisitte, jatkaisitteko avointa suhdetta vai palaisitteko monogamiaan?
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja. Kun valitset yhden oven sulkeutuu tuhat muuta. Ei auta kuin punnita arvostatko perhettäsi enemmän kuin himojasi.
Juuri näin. Ap, alapeukut tulevat siitä, että kaikkien tekee joskus mieli kokeilla muita, mutta sellaista temppua ei vaan tehdä ihmiselle, jonka kanssa haluaa olla. Tämä on useimmille itsestään selvää.
Epäilen, että kadut myöhemmin, jos et kokeile. Sitten kun oot vanhempi, ja ulkonäkö ja mieskunto rapistunut, niin mietit katkerana, et olis pitänyt uskaltaa. Sit kun ei oo enää mahdollisuutta.
Mut erota pitää ensin. Pettäminen on aina väärin. Ja senkin jälkeen pidä naisjuttusi piilossa eksältä, anna sen toipua erosta ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, onpa aloitus saanut alapeukkuja. Itselläni on aika samanlainen tilanne, sillä erotuksella, että olen nainen eikä meillä ole puolisoni kanssa lapsia. Olemme olleet pitkään yhdessä ja hän on ollut ainoa kumppanini. Muuten kaikki on oikein hyvin, mutta vähän minua harmittaa, etten ole kokenut seksiä muiden kanssa. Jos hölmö vertauskuva sallitaan, vähän kuin olisi saanut maistaa vain yhtä jälkiruokaa elämänsä aikana. :D
Olen ehdottanut puolisolleni avointa suhdetta ja apua, sen keskustelun aloittaminen oli elämäni vaikein! Minua pelotti miten puolisoni reagoi asiaan. Onneksi hyvin, ja vaikkei hän ollutkaan valmis (ainakaan vielä) kokeilemaan järjestelyä, koin meidän lähentyneen keskustelun ansiosta, sillä olimme molemmat tosi rehellisiä tilanteessa, puhuimme paljon tunteistamme ja haaveistamme. Tämä oli ehkä mahdollista, koska emme yleisesti ottaen ole kumpikaan kovin mustasukkaisia persoonia ja luotamme toisiimme lujasti, annamme toisillemme tilaa jne.
Tilanne on nyt siis se, että koska kunnioitan puolisoni tahtoa elää monogamiassa, en tee aloitetta muiden miesten kanssa vaikka haluaisinkin. Elän mieluummin loppuelämäni hänen rinnallaan kuin jättäytyisin himoissani sinkuksi. Pettää en halua.
Jos puolisoni joskus haluaakin kokeilla avointa suhdetta, olen iloinen. Sanomattakin on selvää, että soisin hänelle samat vapaudet mitä toivon itselleni. Tosin, tuossa tilanteessa vaarana tietysti on, että joku ihastuu ja sydämiä särkyy. Ap:n tilanteessa kuvioissa on vielä lapsiakin, joten suhteen kariutuminen olisi isompi juttu.
Ihmettelen kyllä näitä alanuolia ja haukkumista täällä. Olenko muka jotenkin huono ihminen, kun tunnen näitä aivan varmasti tavallisia asioita, joista ei vaan puhuta? Pettänyt en ole, enkä halua. Ihmeellisiä nämä vihaajat täällä. Mutta kiitos, kun kerrois kokemuksesi. En tiedä, uskallanko itse edes ehdottaa avointa suhdetta. En ainakaan vielä lähiaikoina, tälläisen reaktion kun sain naisilta.
Voi olla, että stereotypia alapäällään ajattelevasta miehestä istuu tiukassa, vaikka varmasti sekä naiset että miehet tuntevat samoin. Olennaista kuitenkin on, että kunnioitat vaimoasi, etkä tee mitään, mikä loukkaisi häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! :) Kysyn vielä, että onko teillä lapsia? Jos ei, ja jos sellaisia hankkisitte, jatkaisitteko avointa suhdetta vai palaisitteko monogamiaan?
Ei oo lapsia, enkä usko että lapsi muuttais asiaa, eli luultavasti jatkettais avointa suhdetta.
Ap voisi harkita sitä seksielämän kehittämistä parisuhteessaan. Pystytkö todella tarjoamaan jotain kivaa vaimollesi, vai oletko tylsä nuhjake, joka ajattelee syyn olevan puolisossa, kun ei pelitä. - Oire impotenssista? - Paranna itsesi - jos osaat vain ns. "jyystää" ei se miksikään muutu partneria vaihtamalla.
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi harkita sitä seksielämän kehittämistä parisuhteessaan. Pystytkö todella tarjoamaan jotain kivaa vaimollesi, vai oletko tylsä nuhjake, joka ajattelee syyn olevan puolisossa, kun ei pelitä. - Oire impotenssista? - Paranna itsesi - jos osaat vain ns. "jyystää" ei se miksikään muutu partneria vaihtamalla.
Tässähän se vika todellisuudessa on: omat ongelmat projisoidaan toiseen, ja kuvitellaan ”vaihtelun virkistävän”. Minusta lääkärikäynti olisi paikallaan - parikin: molempiin päihin. Impotenssia/masennusta.
Älä tee huorin. Se pätee. Ei moralismin takia vaan koska seuraukset ovat aina jollekin surkeat.
Ihan ok, jos sinua huomattavasti paremmalta näyttävä vaimosi voi tehdä samoin.
Jäähyväiset parisuhteelle.
Olet henkisesti jo pettänyt vaimosi luottamuksen himoitsemalla toisia. Vieläpä ihan ketä tahansa toista. Suhteenne on jo rikki sinun toimestasi. Sen kun vaan kerrot vaimollesi ja lapsillesi, että haluat mennä panemaan toisia naisia ja jätät eropaperit jo tänään sisään. Käytännön järjrstelyt vaan käyntiin. Asia nyt vaan on niin ettei kakkua voi syödä ja säästää yhtäaikaa.
Kannattaa myöskin huomata se, että täällä on monissa pettämisketjuissa tullut täysin selväksi, että naiset reagoi siihen, että mies uitellee pippeliään muualla kuin kumppanissaan pääasiassa kahdella tavalla. A) haluaa erota välittömästi b) yrittää antaa anteeksi ja jää suhteeseen lasten takia eikä halua koskea mieheensä pitkällä tikullakaan ja suunnittelee eroavansa kun lapset ovat isompia. Harvinaisin reagointi tapa on se, että nainen on yhtä moraaliton kuin sinä ja lähtee ilomielin pumppauttamaan itseään muilla miehillä. Todennäköisesti sinä olet tässä tapauksessa surkea sängyssä.
Olette luultavasti ap:n kanssa naimisissa. Eiköhän ne elinen hajut ole nyt haisteltu ja tavarat jakoon.