Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En oikeasti tajua, miksi jengi tekee useampia lapsia kuin yhden

Vierailija
09.08.2018 |

Sitten vingutaan kun aikaa ja voimia ei ole ja rahat ei riitä. Oliko oikeasti yllätys? Olen niin onnellinen, että olin viisas ja tiesin voimavarani. Halusin ja tarvitsen paljon omaa aikaa, mutta halusin myös lapsen. Normaalin ihmisen järkiratkaisu on siis YKSI LAPSI.

Nyt tuo lapseni on jo 10-vuotias ja oma aika lisääntyy jatkuvasti ja ilo olla järkevän yhden lapsen kanssa, josta huokuu se, että on saanut huomiota, järkevää kasvatusta (ei loputonta hemmottelua eikä ole tottunut kaiken saamaan, mitä joku kateellinen mamma kohta vinkuu) vaan hänestä näkee, että vanhemmilla on ollut aikaa ja järkeä ELI RESURSSEJA kasvattaa tämän lapsen. Puhumattakaan taloudellisista asioista: olemme kohta jo saaneet lapsen tilille säästettyä ensimmäisen asunnon rahat.

Ja vielä enemmän puhumattakaan siitä, että maailma hukkuu ylikansoittumiseen. Tänä päivänä enemmän kuin yksi lapsi on tyhmyyttä ja itsekkyyttä.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaksi lasta on oikea määrä. Sisaruksista on seuraa toisilleen, ja rikastuttavat toistensa elämää. Aikuisenakin sisarussuhteet ovat tärkeitä.

Vierailija
22/76 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin kasvaneista, näistä sisaruksettomista, tulee muuten äärettömän mukavia aikuisia... ;) Not.

Jos sä olet epäonnistunut yhden lapsen kasvattajana niin ei se tarkoita että muut epäonnistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaksi lasta on oikea määrä. Sisaruksista on seuraa toisilleen, ja rikastuttavat toistensa elämää. Aikuisenakin sisarussuhteet ovat tärkeitä.

Juu. Mun mies ja siskonsa ovat vihanneet toisiaan lapsesta saakka, ja nyt nelikymppisinä pärjäävät samassa huoneessa joulupäivällisen ajan. Anoppi on jo luovuttanut, ja kaitsee nyt siskon kohta teini-ikäisiä lapsia, joista on samalla tavalla "seuraa toisilleen". Että eipä sitä tiedä.

Vierailija
24/76 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä on vain enemmän voimavaroja ja rahaa. Enpä ole kuullut kenenkään valittavan. Jos ei jaksa useaa pientä kerralla, voi myös tehdä esim 3 lasta 10 vuoden ikäeroilla.

Vierailija
25/76 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on hassua, että toisten lapsivalinnoista ei saisi olla mitään mieltä. On mulla mielipide toisten autonkäyttö-, vapaa-ajanmatkustus ja kierrätystavoistakin, vaikka en voikaan käskeä toimimaan kuten maapallon kannalta olisi mielestäni paras.

Vierailija
26/76 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Planeetan kannalta olen pikkuisen pahoillani siitä, että minulla on peräti kolme lasta. Mutta perheemme kannalta kolme lasta on juuri oikea määrä.

Lapsilukumme on erityinen onni esikoiselle, sillä ainoana lapsena hänen elämänsä olisi ollut yhtä helvettiä. Tuskin voi introvertille ihmiselle olla kauheampaa kohtaloa kuin energinen, ekstrovertti äiti antamassa kaiken "tukensa".

Allekirjoitan. - Yltiösosiaalisen äidin erakkolapsi

Vierailija
27/76 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin arvattu, on monta hyvin hoidettua lasta. Työelämä on opettanut karttamaan itsekkäitä ainoita lapsia, hyvin monet ainoat lapset ovat todella itsekeskeisiä. Tee siinä sitten ryhmätöitä!

Vierailija
28/76 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikin lapsi on yksi ihminen aina lisää joten älä puhu liikakansoituksesta kun itse olet siinä osallisena

Suomessa syntyvyys on ollut jo 1969 lähtien alle 2, joten väestökasvu ja liika kansoitus ei kyllä meistä johdu. Ja tilanne on samankaltainen useimmissa länsimaissa.

https://www.google.fi/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&met_y=sp_dyn…

Me kulutamme silti liikaa. Maapallo ei tule kestämään sitä, luonnonvarat ovat rajalliset.

Vierailija
29/76 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyl ymmärrä sitä et tehdään ja sit valitetaan ettei oo rahaa ja sit vaaditaan et yhteiskunnan pitäis maksaa. Ärsyttää tommoset.

Vierailija
30/76 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta ja rahat riittäneet. Lastenhoitoapua ei ollut ja mies oli yrittäjä. Nyt lapset aikuisia. Itse olen ainoa lapsi ja sitä sisarusta olisin toivonut. Päätin jo varhain, että jos joskus lapsia hankin, niin vähintään 2.

Vierailija
31/76 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyl ymmärrä sitä et tehdään ja sit valitetaan ettei oo rahaa ja sit vaaditaan et yhteiskunnan pitäis maksaa. Ärsyttää tommoset.

Nykyään valitetaan joka asiasta, jos et ole huomannut.

Vierailija
32/76 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on hassua, että toisten lapsivalinnoista ei saisi olla mitään mieltä. On mulla mielipide toisten autonkäyttö-, vapaa-ajanmatkustus ja kierrätystavoistakin, vaikka en voikaan käskeä toimimaan kuten maapallon kannalta olisi mielestäni paras.

Ei kannata puuttua toisten asioihin. Siitä ei koskaan seuraa mitään hyvää.

Vierailija
33/76 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu sisaruksista.

Oma sisko on alkoholisti, en halua hirveästi olla tekemisissä lisäksi ihmisenä on "dominoiva" koska on vanhin meistä. Pikkuveli on sellainen josta en vaan tykkää enää, liian erilainen. Ei oikein ole muuta yhteistä kuin se että ollaan sisaruksia. Lisäksi on itsekäs koska on nuorin meistä ja lellityin. Lisäksi olen huomannut ettei sen sosiaaliset taidot ole parhaat, meinaan että jutellaan ja aihe ei ole häntä kiinnostava saattaa hän haukotella ja silmissä on katse "ei kiinnosta" haluaisi puhua vain tietoteknisistä asioista ja omasta itsesäälistään.

Mutta toisen siskon kanssa tulen toimeen ihan hyvin ☺

Vierailija
34/76 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena kesätöissä firmassa, jossa oli henkilöstöpuolella vanhempi rouva töissä. Iloinen, reipas, rempseä. Jotain kautta kuulin jossain vaiheessa, että hänen ainoa lapsensa oli kuollut teini-iässä sairauteen. Kerran kahvihuoneessa meitä oli paikalla tämä rouva ja muutama nuori nainen, minä mukaan lukien. Puheltiin jotain, joka taisi liittyä lapsiin, ja tämän rouvan kasvoille laskeutui niin raskas murhe, etten ole sellaista koskaan kellään nähnyt, ja hän sanoi: "Tytöt, mitään en kadu elämässäni niin paljon kuin sitä, että tein vain yhden lapsen."

Jotenkin se ilme ja äänensävy ovat jääneet mieleeni. Myöhemmin sain kaksi lasta.

Vierailija
35/76 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilapsisten perheiden lapset ovat lähes poikkeuksetta pilalle hemmoteltuja vaikka vanhemmat tietysti muuta väittävät. Onhan se nyt selvä, että yhdelle lapselle pystyy ostamaan melkein "kaiken" jos molemmat on töissäkäyviä ja vähintään keskituloisia.

Hyvä esimerkki löytyy lähipiiristä. Ikävä kyllä. Lapselle ostettu kaikki trendijutut leluista, tietokoneista ja harrastusvälineistä lähtien. Kuskattu kaikkiin mahdollisiin harrastuksiin ja kissanristiäisiin. Ei tuollaisessa elämässä tule mitään realismia vastaan. Se tulee sitten työelämässä isolla rysähdyksellä ellei helikopterivanhemmat pysty työllistämään omaan firmaan tai sellaiseen jossa on osakkaana tai muuten vaikutusvaltaisena.

Vierailija
36/76 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu sisaruksista.

Oma sisko on alkoholisti, en halua hirveästi olla tekemisissä lisäksi ihmisenä on "dominoiva" koska on vanhin meistä. Pikkuveli on sellainen josta en vaan tykkää enää, liian erilainen. Ei oikein ole muuta yhteistä kuin se että ollaan sisaruksia. Lisäksi on itsekäs koska on nuorin meistä ja lellityin. Lisäksi olen huomannut ettei sen sosiaaliset taidot ole parhaat, meinaan että jutellaan ja aihe ei ole häntä kiinnostava saattaa hän haukotella ja silmissä on katse "ei kiinnosta" haluaisi puhua vain tietoteknisistä asioista ja omasta itsesäälistään.

Mutta toisen siskon kanssa tulen toimeen ihan hyvin ☺

Mitä perkelettä täällä valitat! Sano suoraan. T: veljesi

Vierailija
37/76 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kai jokaisen oma asia. Jokainen tekee niin monta kuin lystää tai on tekemättä. Keskittykää omaan elämäänne.

Vierailija
38/76 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksilapsisten perheiden lapset ovat lähes poikkeuksetta pilalle hemmoteltuja vaikka vanhemmat tietysti muuta väittävät. Onhan se nyt selvä, että yhdelle lapselle pystyy ostamaan melkein "kaiken" jos molemmat on töissäkäyviä ja vähintään keskituloisia.

Hyvä esimerkki löytyy lähipiiristä. Ikävä kyllä. Lapselle ostettu kaikki trendijutut leluista, tietokoneista ja harrastusvälineistä lähtien. Kuskattu kaikkiin mahdollisiin harrastuksiin ja kissanristiäisiin. Ei tuollaisessa elämässä tule mitään realismia vastaan. Se tulee sitten työelämässä isolla rysähdyksellä ellei helikopterivanhemmat pysty työllistämään omaan firmaan tai sellaiseen jossa on osakkaana tai muuten vaikutusvaltaisena.

Ei pidä yleistää. Itse olen ainoa lapsi. Joskus tuntuu, että olisin helpommalla päässyt, jos meitä olisi kaksi.

Vierailija
39/76 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä pitäisi olla mielipide?

Vierailija
40/76 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin samaa mieltä aloittajan kanssa! Ja just tää että valitetaan kun ei ole omaa aikaa ja koko ajan väsyttää. No aijaa, mitä muuta oletit useamman lapsen kanssa?

Itse ainakin tiedostan omat tarpeeni ja mukavuudenhaluni ja siitä syystä yksi lapsi riittää myös minulle (meille).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän