Muumimuki- nyyhkytarjoukset alkoivat Torissa
"Tahdon sinun mukisi 10v. lapselleni/lapsenlapselleni/tyttöystävälleni/kumminkaimanserkulleni ja siksi sinun pitää myydä se "kohtuuhintaan" eli samaan hintaan kuin kaupassa"
V*ttu jonottakaa itse !
Kommentit (398)
Vierailija kirjoitti:
Yön aikana ihmiset ovat miettineet yhä houkuttelevimpia vaihtokauppoja mm. Vaihdetaan yksi Marimekon räsymatto-muki (pinkki, tätä myytiin ystävämyynneissä kympillä) Muumin päivään
https://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Vaihdetaan_Marimekko_Muumiin_4931…;
Lisäksi luovuttamalla kaksi Muumin päivää saisi Stockmann tai talvimukin vaihdossa, suurin osa haluaa ostaa mukin tietysti ovh-hintaan ja aika moni on ostamassa sitä mukia (tai jopa useita mukeja!) pienelle pojalle/vastasyntyneelle muistoksi eikä tietenkään jälleenmyyntiin. Yksi hassu perustelu on myös se, ettei muki saa maksaa paljon, koska se tulee käyttöön. Osassa ilmoituksissa vedotaan pienituloisuuteen, ettei muki saa maksaa ovh-hintaa enempää ja mielellään postituskin samaan hintaan :D Lisäksi osa on ollut töissä ja kun on yön valvonut on joutunut menemään väsyneenä töihin. Lisäksi monella on ollut merkkipäiviä, jonne muki on luvattu toimittaa ja se pitäisi nyt jostain löytää halvalla.
Jossain ilmoituksessa oli myös, että voidaan vaihtaa muki kasaan hiustenhoitotuotteita tai toisessa Cheekin 2 konserttilippua olisi saanut 4 mukia vastaan. Kuinka kalliit nuo Cheekin liput oikein ovatkaan?
Mutta joo, hintapyynnöt näköjään satasesta 1500 euroon... aikamoinen hintahaarukka.
Noita mukeja on ollut jaossa satoja tuhansia ja ihmiset jonottavat niitä, kuin olisivat jotenkin uniikkeja :D Arabia on onnistunut markkinoinnissaan. Sitten kun myynti pysähtyy tuolla hinnalla, laskee sen hinta siihen 14,90 vai mitä se nyt on näistä muumimukeista yleensäkin. Hyvällä tuurilla joku höhlä noihin kirpparimukeihin menee paniikissa rahansa laittamaan ja joku rikastuu, mutta että kaikki saisivat myytyä nuo mukit tonnin hintaan. Ei ole mistään kotoisin tämä olettamus :D
Minä olin laittamassa Toriin myyntiin yhden Muumin päivä-mukin, harkittaessa toisenkin. Laitoin hintapyynnöksi 100€ mikä olisi sisältänyt postikulut. Ei julkaistu koska "ei ollut realistinen, alhaisen hinnan takia". Ihme touhua, kaikilla kun ei ole ajatuksena tehdä tässä mitään satasien tiliä.
Joku lupasi myös oikein kahvipaketin kiitokseksi jos hänelle myydään muki sopuhintaan xD
Kyllähän se harmittaa ettei mukia saanut.
Ei auttanut vaikka päivystin netissä myynnin alkamista. Silti ehtivät loppua.
50 € voisin mukista joillekin trokarille maksaa, mutta niin paljon en sitä mukia halua että satoja tai tuhansia maksaisin.
Mistään torista tai huutonetistä en kuitenkaan aio yrittää millään hinnalla. Siellä on todennäköisesti liikkeellä tavallista enemmän huijareita jotka pitävät rahat mutta eivät toimita pakettia.
Tuo on nyt niin haluttu muki että varmaan kaikki huijarit tarttuvat tilaisuuteen.
Kun tämä ensihuuma menee ohi niin taatusti mukienkin hinnat putoaa huuto.netissä ja torissa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aika kova kanssa:
"Mahtaako mukin haltuunsa saaneiden joukossa olla ketään, joka luopuisi omastaan muusta syystä kuin rahan kiilto silmissä?
Toivoin saavani yhden mukin yksivuotiaalle uniikiksi muistoksi tästä vuodesta, mutta jäin ilman. Korostan: ei jälleenmyyntiin, vaan lapselle säilytettäväksi.
Olen valmis maksamaan mukista 45 euroa. Vähänhän se on siihen nähden, mitä myyjät pyytävät, mutta...
Pääsen noutamaan Kuopion, Varkauden tai Joensuun seudulta. Leppävirralta, Rantasalmelta.
Paketin kahvia tuon myös tullessani, mikäli saan kaupat tehtyä. Pyydän - mieti asiaa! Etenkin, mikäli onnistuit onnekkaasti hamstraamaan useamman mukin."
https://www.tori.fi/pohjois-savo/Muumin_paiva__muki_jarkihinnalla_49297…
Ihmiset eivät taida ymmärtää, että tämä muki on parhaimmillaan satojen eurojen arvoinen. Se on kuin pyytäisi jota kuta myymään tunnesyistä kultasormuksen kahdella kympillä. En ole itsekään mikään kapitalisti, mutta ymmärrän kyllä sen jos jokin asia on keräilyharvinaisuus. Ei tässä ole kyse siitä minkä verran on itse mukista maksanut. Kyseessä on harvinainen keräilytuote, kulttuurinen esine. Jos ei ole valmis hyväksymään tätä tosiasiaa, on parempi jättää asia sikseen. Kyseessä on kuitenkin vain Thaimaassa tehty muki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin 2 mukia, joten toisen laitan eräälle muumimukiryhmään fb:n...29,90e e hintaan. Ja kaivan popparit samalla kuinka jengi tappelee siitä :D :D
Laita siihen että myyt sen sille joka perustelee parhaiten miksi juuri hänen pitää saada. Siitä saat kiinnostavaa luettavaa. Postaa parhaat selitykset tänne.
Joo!!
Jos joku on laittanut paskafirma Arabiaan palautetta mukeista, niin oletteko saaneet vastausta? Mietin ovatko niin ala-arvoisen paskaa sakkia, että eivät vastaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se harmittaa ettei mukia saanut.
Ei auttanut vaikka päivystin netissä myynnin alkamista. Silti ehtivät loppua.50 € voisin mukista joillekin trokarille maksaa, mutta niin paljon en sitä mukia halua että satoja tai tuhansia maksaisin.
Mistään torista tai huutonetistä en kuitenkaan aio yrittää millään hinnalla. Siellä on todennäköisesti liikkeellä tavallista enemmän huijareita jotka pitävät rahat mutta eivät toimita pakettia.
Tuo on nyt niin haluttu muki että varmaan kaikki huijarit tarttuvat tilaisuuteen.
Postiennakolla kun maksun hoitaa niin turvallisinta 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuolla mukeja jonotti myös miehet. Ja osa ihan omaan kokoelmaansa oli ostamassa mukin. Turha vain naisia pilkata.
Naistenlehdessä oli juttu aikuisen miehestä, jonka kaapit ovat täynnä arvokkaita Muumi-mukeja. Miehen nimeä tai kotipaikkakuntaa ei kerrottu, ettei perhettä ryöstetä.
Juttu oli mielestäni liikuttava.
Kai sen joku naamasta tunnistaa
Arabia miksi Arabia eikä Finlandia??
Minun pitää ehdottomasti saada Muumin päivä -muki, koska syöpälääkärini suositteli sitä. Jouduin olemaan juuri mukien myyntihetkellä hoidoissa sairaalassa. Itkin koko hoidon ajan, koska tiesin hoitojeni takia jääväni ilman mukia. Mielenpahoitus tietää erittäin huonoa ennusteelleni. Muki ilahduttaisi sairauden runtelemaa ruumistani kun päiväni käyvät vähiin. Haluaisin viettää elämäni viimeiset päivät mukia katsellen ja ajattelen, että siinä me olemme kaksin maailmassa, minä ja syöpä. Mukin jättäisin perinnöksi ja pesämunaksi puille paljaille jääville orvoille lapsilleni ja lapsenlapsilleni, joista kaikki ovat erityislapsia. Sitä katsoessaan muistaisivat aina minut ja miten annoin heille mahdollisuuden parempaan elämään.
Koska tämä tuli minulle kalliiksi kun jouduin ostamaan tietokoneen ja nettiyhdeyden tätä ilmoitusta varten, niin maksan mukista 14,90€.
Vierailija kirjoitti:
Minun pitää ehdottomasti saada Muumin päivä -muki, koska syöpälääkärini suositteli sitä. Jouduin olemaan juuri mukien myyntihetkellä hoidoissa sairaalassa. Itkin koko hoidon ajan, koska tiesin hoitojeni takia jääväni ilman mukia. Mielenpahoitus tietää erittäin huonoa ennusteelleni. Muki ilahduttaisi sairauden runtelemaa ruumistani kun päiväni käyvät vähiin. Haluaisin viettää elämäni viimeiset päivät mukia katsellen ja ajattelen, että siinä me olemme kaksin maailmassa, minä ja syöpä. Mukin jättäisin perinnöksi ja pesämunaksi puille paljaille jääville orvoille lapsilleni ja lapsenlapsilleni, joista kaikki ovat erityislapsia. Sitä katsoessaan muistaisivat aina minut ja miten annoin heille mahdollisuuden parempaan elämään.
Koska tämä tuli minulle kalliiksi kun jouduin ostamaan tietokoneen ja nettiyhdeyden tätä ilmoitusta varten, niin maksan mukista 14,90€.
Väsynyttä läppää. Kukaan ei tule ostamaan mukiasi sillä hinnalla, mistä typeryydessäsi haaveilit.
Huvittavaa koko muumimuki setti. Kyllä kaikki saa pyytää vaikka miljoonia jos haluaa, eriasia on että ostaako kukaan. Kysynnän ja tarjonnan laki tässäkin pätee.
Huvittuneena odotan kun parin vuoden päässä huutokauppakeisari menee jonkun reppanan luokse ja ostaa 40 muumimukia hintaan 100€ :DDDDDDDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä koska se on Arabianrannassa ja ei Arabianranta ei ole nimetty tehtaan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin 2 mukia, joten toisen laitan eräälle muumimukiryhmään fb:n...29,90e e hintaan. Ja kaivan popparit samalla kuinka jengi tappelee siitä :D :D
Laita siihen että myyt sen sille joka perustelee parhaiten miksi juuri hänen pitää saada. Siitä saat kiinnostavaa luettavaa. Postaa parhaat selitykset tänne.
Mihin sitä muumimukia edes tarvitsee? Kuva netistä ja ilmoitus vaan tulille ja viihdettä odottelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä koska se on Arabianrannassa ja ei Arabianranta ei ole nimetty tehtaan mukaan.
No eihän se tehdas edes enää ole sielllä vaan jossain vinkuIntiassa. Toisekseen Suomi ei ole eikä toivottavasti tule olemaan mikän arabia.
Näistä kupeista on jo niin ylitarjontaa että oma osto innokkuus meni jo. Ehkä sitten muutamien vuosien päästä kun mukille on asettunut oikea arvo :)
Meidän Muffella on aina ollut juomakuppina muumimuki, mutta nyt kun hänellä on leikkauksen jälkeen kauluri kaulassa 5kk, hän kaatoi vahingossa muumimukinsa ja se meni rikki. Siksi pyydänkin jotain kivaa ja ihanaa ihmistä myymään Muffelle muuminpäivä-mukin, voin maksaa siitä 10-20 euroa koska Muffen leikkaukseen meni kaikki säästöt. Olisin jonottanut mukin itse mutta minulla on itsellänikin jalka kipsissä ja pyörätuolista on rengas puhki