Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko aamu-uutisissa esiintynyt kotiäiti on piiskattu? Ehdotteli kalapuikkoja lasten lempikouluruuaksi

Vierailija
09.08.2018 |

ai ai sentään, ei kai nyt kalapuikkoja kunnon perheen tenavat voi syödä, niissähän on viljaa ja rasvaa. Mitä ne siellä koulussa lapsille oikein syöttää, ei kai vaan fisustiksejä, herräisä sentään.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikkojakin on erinlaisia, itse ostan aina niitä jotka täysjyvää tai sitten lohipuikkoja.

Vierailija
22/36 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan tarkoitettiin, mikä on ollut lasten mieliruoka kotona kesän aikana.

Mitä horiset. Toimittaja kysyi mikä mahtaa olla lasten lempiruoka koulussa, siihen se sitten sönkkäsi että kalapuikot varmaan.

Varmaan harmitteli jälkikäteen suurta "mokaansa", vaikutti ylikiltiltä vaimoäidiltä, joka tietää kaikki trendit.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skidinä kalapuikot oli koulussa lemppari. Eikä vähiten tartar-kastikkeen vuoksi.

Se on sitten eri asia ovatko kalapuikot kaikkein ravitsevin vaihtoehto, tuskin. Mutta ketä kiinnostaa?

Vierailija
24/36 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Missäköhän tämä piiskattava kotiäiti esiintyi? Ei osunut korvaan, vaikka Ylen Radio 1 on ollut auki koko aamun. Eikö lasten lempiruuaksi ole vuosi toisensa jälkeen valittu makaronilaatikko?

OT, mutta pakko lisätä vielä: 

Mua ihmetyttää kouluruuan vanhemmissa herättämät intohimot. Jos ehdotetaan yhtä kasvisruokapäivää kouluihin ja tarhoihin, niin vanhemmat saa slaagin. Miksi?

Tällä hetkellä tilanne on se, että Kaliforniassa palaa 14.000 hehtaaria maata, eikä paloa saatane sammutetuksi ennen syyskuuta (Yle), Australian New South Wales on kuivunut kokonaan (tp. Hesari), Suomen viljasadosta jää uupumaan ainakin 1/3 (eri lähteitä), Kreikan maastopaloissa kuoli kymmeniä ihmisiä … Ilmastonmuutos on totta ja sillä mitä me syödään on vaikutusta siihen. 

Mutta joo, piiskataan vaan joku kotiäiti kalapuikkojen takia. 

Liian suuri ihmisten määrä on suurin syy, ei se, mitä ihmiset syö.

Joten?

On totta että ihmisiä on liikaa, mitä ehdotat että sille asialle tehdään? Jollakin järkevällä aikavälillä, joka hidastaisi ilmastonmuutosta? Toivottavasti et ehdota maailmansotaa. 

Maapallo on kaikkien vastuulla, ei sitä voi ulkoistaa viranomaisille. 

Se, mitä jokainen voi tehdä, on vaikuttaa omiin, arkisiin valintoihinsa. Yksinkertaisesti: pienentää hiilijalanjälkeään. Me ei enää voida elää kuin siat vatukossa. 

Kun ilmastonmuutospakolaiset lähtevät liikkeelle Intian niemimaalta ja Saharan eteläpuolisesta Afrikasta olemme täällä vauraalla pohjoisella pallonpuoliskolla helisemässä pahemmin kuin koko ihmiskunnan historiassa. En tiedä tapahtuuko se mun elinaikana, mutta luulen kyllä, että nyt teini-ikäisten lasteni elinaikana.

2

Vierailija
25/36 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Missäköhän tämä piiskattava kotiäiti esiintyi? Ei osunut korvaan, vaikka Ylen Radio 1 on ollut auki koko aamun. Eikö lasten lempiruuaksi ole vuosi toisensa jälkeen valittu makaronilaatikko?

Mua ihmetyttää kouluruuan vanhemmissa herättämät intohimot. Jos ehdotetaan yhtä kasvisruokapäivää kouluihin ja tarhoihin, niin vanhemmat saa slaagin. Miksi?

Tällä hetkellä tilanne on se, että Kaliforniassa palaa 14.000 hehtaaria maata, eikä paloa saatane sammutetuksi ennen syyskuuta (Yle), Australian New South Wales on kuivunut kokonaan (tp. Hesari), Suomen viljasadosta jää uupumaan ainakin 1/3 (eri lähteitä), Kreikan maastopaloissa kuoli kymmeniä ihmisiä … Ilmastonmuutos on totta ja sillä mitä me syödään on vaikutusta siihen. 

Joten?

On totta että ihmisiä on liikaa, mitä ehdotat että sille asialle tehdään? Jollakin järkevällä aikavälillä, joka hidastaisi ilmastonmuutosta? Toivottavasti et ehdota maailmansotaa. 

Se, mitä jokainen voi tehdä, on vaikuttaa omiin, arkisiin valintoihinsa. Yksinkertaisesti: pienentää hiilijalanjälkeään. Me ei enää voida elää kuin siat vatukossa. 

Kun ilmastonmuutospakolaiset lähtevät liikkeelle Intian niemimaalta ja Saharan eteläpuolisesta Afrikasta olemme täällä vauraalla pohjoisella pallonpuoliskolla helisemässä pahemmin kuin koko ihmiskunnan historiassa. En tiedä tapahtuuko se mun elinaikana, mutta luulen kyllä, että nyt teini-ikäisten lasteni elinaikana.

2

Syyrian kriisikin lähti nimenomaan liikkeelle ilmastonmuutoksesta (maaseutu  ei enää elättänyt kuivuuden vuoksi -> joukkomuutto kaupunkeihin -> levottomuudet)

Vierailija
26/36 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalapuikkojakin on erinlaisia, itse ostan aina niitä jotka täysjyvää tai sitten lohipuikkoja.

Aaaij että. Siellähän oikein panostetaan lapsosten terveyteen koko rahalla. Hieno juttu, hyvä hyvä hyvä. Kerta kaikkiaan edistyksellistä.

Vierailija
27/36 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi jotain kalapuikkoja ihmiset ostaa kun järvet ovat täynnä kaloja. Liekö uusavuttomuutta. No sitähän se!

Niin sis miten homma pitäisi tehdä?

Vaikkapa näin:

1. Hanki vapa, kela, siima, ja jigejä.

2. Maksa valtion kalastonhoitomaksu.

3. Katso netistä kuinka jigataan rannalta

Kun taitoa kertyy, niin saat kuhaa ja ahventa. Kuhafileen hinta on kaupassa n. 30€/kg. Sen jälkeen ei kalapuikkoja tee mieli. Nehän on kalanperjkausjätettä.

Eihän se riitä tuo valtion kalastuskortti. Ja sillä viiskymppiselläkin ostaa jo kalaa enemmän kuin saa viettämällä kaiken aikansa tuolla jotain peukalonkokoisia ahvenia jallittamassa ja mitä niistä jää jos jaksaa/ehtii enää perata...

Vierailija
28/36 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen lempiruoka on kalapuikot? Noissa koulun alle euron annos ruuista  yksi parhaita, mutta lempi ruoka. Hauskaa aikuisena huomata ,että olikin oikeassa kuin sanoin koulu ruuan olevan pahaa

Vierailija
29/36 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Joten?

2

Syyrian kriisikin lähti nimenomaan liikkeelle ilmastonmuutoksesta (maaseutu  ei enää elättänyt kuivuuden vuoksi -> joukkomuutto kaupunkeihin -> levottomuudet)

höpö höpö juttuja. Öljy putki on sodan syy

Vierailija
30/36 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi jotain kalapuikkoja ihmiset ostaa kun järvet ovat täynnä kaloja. Liekö uusavuttomuutta. No sitähän se!

Pitää tuossa kohta savustaa muikkuja.

Smetanaa, sipulia, tilliä, uusia perunoita, chiliä. Omasta pellosta.

Vierailija
31/36 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
32/36 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötähäpeä tuli koko väkisin väännetystä haastattelupätkästä. Antaisin kenkää sille toimittajalle ja heti.

Vierailija
33/36 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikot on niitä harvoja ruokia jotka todella ovat samaa koulussa kuin mitä ne Kotona syötäessä ovat. Tästä syystä on hyvinkin mahdollista että ne sijoittuvat sinne kärkeen.

Vierailija
34/36 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Joten?

2

Näin on, vaikka osuutensa oli myös Assadin suvun diktatorisilla otteilla. 

2

Vierailija
35/36 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikoissa ei ole mitään pahaa - tosin joku voisi kehittää kotimaisen version ns. roskakaloista.

Ongelle en viitsi lähteä, kun on tässä seurana kolme alle kouluikäistä. Tänään sain juuri ja juuri kokonaisen lohen tökättyä uuniin, kun vauva oli itkuinen.

Vierailija
36/36 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalapuikot on niitä harvoja ruokia jotka todella ovat samaa koulussa kuin mitä ne Kotona syötäessä ovat. Tästä syystä on hyvinkin mahdollista että ne sijoittuvat sinne kärkeen.

Surullista, että kotona lapsille syötetään samaa ravinnotonta moskaa kuin koulussakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi