Miten pitkään parisuhteen alussa yleensä pitää esittää urheilullista, jos ei ole?
Siinäpä kysymys. Kun on käynyt ilmi, että mies on urheilullinen, eli pelaa joukkuelajia huvikseen, käy juoksemassa ja pyöräilemässä, jopa vaeltamassa. Nainen taas on antanut itsestään sporttisen vaikutelman, mutta hiukan liioitellut. Mies ehdotti pientä vaellusta (noin 40 km), joka on tarkoitus tehdä la-su parin viikon päästä. Nainen on ostanut jo vaelluskengät ja käynyt koelenkillä 10 km. Onko toivoa, että suoriutuu kunnialla 40 km vaelluksesta? Aiempaa kokemusta ei ole. Loppuuko se jossain vaiheessa, että pitää tehdä yhdessä vaelluksia tai käydä pyöräilemässä 20 km? Naisella siis vanhahko mummopyörä, joten raskasta on ollut polkea miehen ”höntsävauhdissa”. Kun ei saa sanottua, ettei ole muutamaan vuoteen oikeastaan urheillut, jos ei yhtä salikäyntiä viikossa ja parin km koiranlenkitystä päivittäin lasketa.
Kommentit (70)
Ongelmia voi tosiaan jatkossa tulla siitä, että mies haluaa sut mukaan muihinkin liikuntajuttuihin, puhuu niistä jatkuvasti tai ainakin itse menee ja tekee eikä köllöttele sun kans sohvalla iltaisin. Eli voi olla että et läpäise miehen vaellustestiä mutta mieti nyt omaakin puoltas asiassa. Teeskentely ei kannata hetken vertaa, siirtää vaan ongelmia
Me mieheni kanssa liikumme paljon yhdessä, mutta harrastamme myös yksin. Mutta kun liikunta on itselle elämäntapa, niin en usko, että suhde sohvaperunan kanssa kantaisi, kun elämänarvot ovat niin erilaiset. Miksi siis sohvaperunat ehdottomasti haluaisivat kuitenkin liikunnallisen puolison? Jotta voisi katsella toisen kivaa urheilullista kroppaa samalla kun itse makaa sohvalla sipsipussi kainalossa?
Se ei ole ongelma, että et ole kovinkaan liikunnallinen. Se on ongelma, että esität olevasi muuta kuin olet.
Huijaus, teeskentely ja suoranainen valehtelu ovat pahoja juttuja. Tämmöiseen ihmiseen ei voi luottaa missään asiassa. Jos joku ei pidä sinusta sellaisena kuin olet, niin älä huijaa, huijaaminen on törkeää ja yksinkertaista. Pitää pysyä aina totuudessa, totuuden puhujat myös rakastavat sellaisia ihmisiä.
eihuijausta kirjoitti:
Se ei ole ongelma, että et ole kovinkaan liikunnallinen. Se on ongelma, että esität olevasi muuta kuin olet.
Huijaus, teeskentely ja suoranainen valehtelu ovat pahoja juttuja. Tämmöiseen ihmiseen ei voi luottaa missään asiassa. Jos joku ei pidä sinusta sellaisena kuin olet, niin älä huijaa, huijaaminen on törkeää ja yksinkertaista. Pitää pysyä aina totuudessa, totuuden puhujat myös rakastavat sellaisia ihmisiä.
Tuo on täyttä hurskastelua. Joka ikinen huijaa jossain asiassa suhteen alussa. Tämä on psykologisesti todistettua faktatietoa, eikä mutua. Ihminen pyrkii luomaan mielikuvaa itsestään sen perusteella, mikä itsestä tuntuu olevan hyvä ja mitä olettaa toisen pitävän puoleensa vetävänä. Joku esittää nauravaisempaa ja iloisempaa kuin onkaan oikeasti, joku toinen vähättelee alkoholin käyttöään ja joku kolmas antaa itsestään puheliaan kuvan, vaikka on kotioloissa tuppisuu. Minun mieheni sanoi, että häntä ei saa suuttumaan millään. Kyllä tässä vuosien mittaan on huomannut, että tuli mentyä naimisiin oikean mököttäjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä...miksi pitäisi esittää jotain muuta kuin on?! Jos mies on himourheilija niin hän urheilee ympäri vuoden. Hän ei jätä lenkkeilyä käpertyäkseen sohvalle. Tunnusta nyt hyvä ihminen ajoissa ettet ole himoliikkuja!
Jos ap ei ole ollut himoliikkuja, niin voihan hän muuttua. Liikkuminen kun yleensä on sellainen tapa, johon jää jopa koukkuun. Ihmisen ei pidä kangistua kaavoihinsa.
Jos ap on jaksanut vetää 20 km lenkkejä mummopyörällä miesystävän tahdissa, niin ei hän mikään sohvaperuna ole. Muutenkin tuo kerta viikkoon kuntosali plus muutaman km koirankusetuslenkit kuulostaa ihan tavalliselta. Siis että ei puhuta rapakuntoisesta sohvalla makaajasta. Minä kannustan muutokseen, liikunnasta ei ole mitään haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Me mieheni kanssa liikumme paljon yhdessä, mutta harrastamme myös yksin. Mutta kun liikunta on itselle elämäntapa, niin en usko, että suhde sohvaperunan kanssa kantaisi, kun elämänarvot ovat niin erilaiset. Miksi siis sohvaperunat ehdottomasti haluaisivat kuitenkin liikunnallisen puolison? Jotta voisi katsella toisen kivaa urheilullista kroppaa samalla kun itse makaa sohvalla sipsipussi kainalossa?
Minä tuossa edellä kommentoin "saaneeni" urheilullisen puolison, vaikka olen itse hyvin iso. Urheilullisuus on vain yksi mieheni ominaisuus, enkä todellakaan valinnut häntä urheilullisuuden takia, vaan ehkä jopa enemmänkin urheilullisuudesta huolimatta, koska hänen luonteensa on mitä mahtavin ja arvomaailmamme ovat muilta osin hyvin samanlaiset. Meillä tuli tänä vuonna 23 avioliittovuotta täyteen, joten voi se yhteiselo joiltakin onnistuakin, jos jokin muukin kuin ulkokuori merkitsee jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tuossa edellä kommentoin "saaneeni" urheilullisen puolison, vaikka olen itse hyvin iso. Urheilullisuus on vain yksi mieheni ominaisuus, enkä todellakaan valinnut häntä urheilullisuuden takia, vaan ehkä jopa enemmänkin urheilullisuudesta huolimatta, koska hänen luonteensa on mitä mahtavin ja arvomaailmamme ovat muilta osin hyvin samanlaiset. Meillä tuli tänä vuonna 23 avioliittovuotta täyteen, joten voi se yhteiselo joiltakin onnistuakin, jos jokin muukin kuin ulkokuori merkitsee jotakin.
Sun mies ei taida raahata sua kuitenkaan vaelluksille? Tai pyöräilemään? Mun mielestä tässä pointti ei ollu se, miltä kukin näyttää tai minkä kokoinen on.
usein urheilullisuus tarkoittaa sitä että "on joskus ennen urheilut eli 10 v sitten" kuten minä, sitä ei mainita että on juotu 10 vuottta kaljaa, mutta perusunto on silti tallella ja pian se taas palautuu kun taas "pian alkaa urheilu" eli ensi kuussa
Ensimmäiset 40 vuotta.
Sitten voi vähän löysätä ja sanoa, että polvi reistaa. (Mutta siihenkin auttaa liikunta :D)
En koskaan ottaisi urheilevaa puolisoa. Miksi ihmeessä? Minun päiväni kuluvat kirjallisuuden ja taiteen parissa. Vapaa-aikani luen, kirjoitan, soitan ja maalaan. Huvittelen teatterissa ja konserteissa. Liikuntani painottuu keskustelukävelyihkn ja joogaan. Mitä ihmettä tekisin munahikisen rehkijän kanssa? Jep.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan ottaisi urheilevaa puolisoa. Miksi ihmeessä? Minun päiväni kuluvat kirjallisuuden ja taiteen parissa. Vapaa-aikani luen, kirjoitan, soitan ja maalaan. Huvittelen teatterissa ja konserteissa. Liikuntani painottuu keskustelukävelyihkn ja joogaan. Mitä ihmettä tekisin munahikisen rehkijän kanssa? Jep.
en ottaisi ikinä naista joka tuhlaa aikaansa kirjallisuuteen ja taiteeseen tai joogaan, paitsi Erja Lyytisen joka osaa soittaa sentään bluesia
AndyMcCoys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en ottaisi ikinä naista joka tuhlaa aikaansa kirjallisuuteen ja taiteeseen tai joogaan, paitsi Erja Lyytisen joka osaa soittaa sentään bluesia
Näin me olemme erilaisia :) (Soitan/laulan vain klassista.)
Tärkeintä on tietää mitä haluaa - ja etenkin mitä _ei_.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä kysymys. Kun on käynyt ilmi, että mies on urheilullinen, eli pelaa joukkuelajia huvikseen, käy juoksemassa ja pyöräilemässä, jopa vaeltamassa. Nainen taas on antanut itsestään sporttisen vaikutelman, mutta hiukan liioitellut. Mies ehdotti pientä vaellusta (noin 40 km), joka on tarkoitus tehdä la-su parin viikon päästä. Nainen on ostanut jo vaelluskengät ja käynyt koelenkillä 10 km. Onko toivoa, että suoriutuu kunnialla 40 km vaelluksesta? Aiempaa kokemusta ei ole. Loppuuko se jossain vaiheessa, että pitää tehdä yhdessä vaelluksia tai käydä pyöräilemässä 20 km? Naisella siis vanhahko mummopyörä, joten raskasta on ollut polkea miehen ”höntsävauhdissa”. Kun ei saa sanottua, ettei ole muutamaan vuoteen oikeastaan urheillut, jos ei yhtä salikäyntiä viikossa ja parin km koiranlenkitystä päivittäin lasketa.
Et tule selviämään tuosta vaelluksesta. 20 km päivässä metsässä on todella rankka, jos aikaisempaa kokemusta ei ole, vaikka mentäisiin kuinka hitaasti. Saatat selvitä vielä lauantaista, mutta sunnuntaina heräät joka paikka särkien, etkä todellakaan pysty kävelemään toista samanlaista päivää.
Vierailija kirjoitti:
Pystyt siihen, eihän tuo ole kuin 20/päivä, normaali kävelyvauhti ihmisellä on se 4kmph. Tuon vaelluksen jälkeen alat ehdottelemaan vain parempia maisemia. Esimerkiksi Alpit ovat loistava paikka vaelluksille. Aloitteleva tarvitsee tietysti kylpylähotellin tukikohdaksi.
Oikealla vaelluksella tunturi tai metsämaastossa maksiminåvahti on 2,5-3km/ H ja sekin on erilaista ha raskaampaa, varsinkin kantamiseen kanssa kuin kävesleskely asvaltilla tai kuntopoluilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyt siihen, eihän tuo ole kuin 20/päivä, normaali kävelyvauhti ihmisellä on se 4kmph. Tuon vaelluksen jälkeen alat ehdottelemaan vain parempia maisemia. Esimerkiksi Alpit ovat loistava paikka vaelluksille. Aloitteleva tarvitsee tietysti kylpylähotellin tukikohdaksi.
Oikealla vaelluksella tunturi tai metsämaastossa maksiminåvahti on 2,5-3km/ H ja sekin on erilaista ha raskaampaa, varsinkin kantamiseen kanssa kuin kävesleskely asvaltilla tai kuntopoluilla.
Tuli virheitä, oikolukekaa itse ja koittakaa ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiset 40 vuotta.
Sitten voi vähän löysätä ja sanoa, että polvi reistaa. (Mutta siihenkin auttaa liikunta :D)
Voi ei! Naiselle taitaa tulla tukalat oltavat tässä parisuhteessa. Nyt on sohvailta menossa. Onneksi tuli sade, koska oli suunnitteilla lähteä tänä iltana pyörillä uimaan rannalle, jonne on matkaa 11-12 km, loppumatka erittäin mutkaista ja mäkistä hiekkatietä. Vaikka ”kevyttähän” se meille urheilullisille on.
-ap
Mä valehtelen vaan asioista, joista en voi jäädä kiinni :D
Vierailija kirjoitti:
Heh. Vertaisin tilannetta pari saunakaljaa silloin tällöin- fraasiin. Ennenkuin huomaatkaan, se pari saunakaljaa on twelvari joka viikko. Eihän kukaan deitti-ilmoituksessa kerro olevansa epäurheilullinen tai juovansa 12 olutta viikonloppuisin. Käy se jossain vaiheessa julki.
Mikä ihme siinä oluessa teitä niuhottajia niin inhottaa.
Ai niin. "Yhyy, mä en saa huomiota, kun tuo olut saa vaan huomiota, se pettää mua tuon oluen kanssa"
Vierailija kirjoitti:
Mä valehtelen vaan asioista, joista en voi jäädä kiinni :D
Minäpä en valehtele ollenkaan, mutta pienessä nousuhumalassa liioittelen vahvasti. Ollessani sh-opiskelija, sanoin baarissa olevani lääketiedon asiantuntija. En siis lääketieteen, vaan lääketiedon. Siitä seurasikin oikein riemastuttava kierre, kun tapaamani ihmiset alkoivat kysellä tekstarilla vaivoistaan.
En ole koskaan esittänyt urheilullista. Olen silti kelvannut aviopuolisoksi urheilulliselle miehelle. Olin ehkä jotain 90 kg kun tavattiin, nyt olen 130 kg.