Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arjen fyysiset epämukavuudet, jotka koettelevat sietokykyäsi

Vierailija
08.08.2018 |

Aloitan: hellehiki, krooninen kusihätä, närästys, runsaat ja kivuliaat kuukautiset sekä ruikulivatsa. Silmätulehdus, takapuolen suonenveto ja toispuoleinen nuha. Nämä erikseen ja varsinkin yhdessä. (Keskitytään ihan lillukanvarsinillitykseen; kroonisiin sairauksiin kuuluvat kivut ja kärsimykset eivät välttämättä kuulu tähän keskusteluun.)

Kommentit (1723)

Vierailija
1641/1723 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulisella ilmalla hiukset jatkuvasti naamalla, silmillä ja suussa.

Vierailija
1642/1723 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankaavat kengät. Liukkaat kengät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1643/1723 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenän vuotaminen kylmällä ilmalla.

Vierailija
1644/1723 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen todella herkkä hajuille ja elämäni on yhtä luovimista eri tavalla inhottavien hajujen myllerryksessä. Vessat, ruuat, roskikset, työkaverien hiki. Tätä on ollut aina vaikea selittää muille ja useimmiten vain sinnittelen hajuissa, jotka tuntuvat tunkeutuvan suoraan aivoihini ja estävän kaiken keskittymisen. En ole yliherkkä eli allergiasta ei kyse, vaan jotenkin ääriherkästä hajutietoisuudesta.

Sama. Työtoverit ei tosin haise hielle mutta pari köyttää parfyymia niin että käytävät lemuaa.

Ja pakosti se on aina jotain halpaa hajuvettä.

Ei sillä ole mitään väliä, onko se kallista tai halpaa.  Tosin mä en edes erota sellaista, kun itse en käytä minkäänlaista parfyymia.

Joo se on totta, että eihän ketään voi vaatia olemaan täysin hajuton.  Se on vaan kestettävä.  Joskus sitä vaan ajattelee, että mitähän pahaa minä olen tehnyt, että mua tämmöisellä yliherkällä hajuaistilla on rangaistu.  Olen ollut sitä jo lapsena.  On kuitenkin tuoksuja, joita kestän ihan hyvin, että ei tämä elämä ihan silkkaa piinaa ole.

Vierailija
1645/1723 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissalla käyminen, voi jessus miten rasittavaa.

Vierailija
1646/1723 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoaminen. Pyyhit pölyt ja imuroit ja tiedät, että muutaman päivän päästä on jo taas saman näköistä. Loputon ja turhauttava ralli.

Imuroiminen on ärsyttävää, kun se imuri ei kuitenkaan joka päikkaan pääse ja joutuu koko ajan kiskomaan sitä laitetta perässään ja se jää aina johonkin kulmaan kiinni  ja muutenkin siivoamisessa on se inhottava puoli, että ennen kuin edes voi alkaa varsinaisen siivoamisen, täytyy kaikki kamat siirrellä mikä mihinkin ja viedä paikoilleen, se vie joskus enemmän aikaa kuin itse pölyjen pyyhkiminen ja luuttuaminen ja imurointi jne.

Vierailija
1647/1723 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pissalla käyminen, voi jessus miten rasittavaa.

Mulla on kai se yliaktiivinen rakko.  Se aktivoituu aina heti, kun yhtäkkiä pitäisikin tehdä joku asia.  Siis eikun, ensin on juostava vessaan pissille!

Vierailija
1648/1723 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostat uudet sukkikset. Eipä tuntiakaan, kun ukkovarpaan kohdalta on lycrat rikki. Aukkokohta kuroutuu ukkovarpaan ympärille ja hiertää sen juurta sie-tä-mät-tö-mäs-ti koko päivän. Tietenkään ei vaihtohousuja mukana tai tilaisuutta vaihtaa.

Kannattaisiko leikata huolellisesti sen varpaan kynsi. Onko jalkateräsi kiilan muotoinen ?

Ei minulla mene sukkikset siitä sen enempää rikki kuin muualtakaan

Voi voi.  Paljonpa et tiedä.

Mulla ainakin se varpaan kynsi on ihan siinä kärjessä kiinni, vaikka leikkaan sen niin olemattomiin kuin suinkin, se osuu silti siihen sukkaan.  Olen kyllä katsellut ihmisten varpaita, joillakin tosiaan siihen lyhyeksi leikatun kynnen yli  näkyy vielä paljasta varpaan päätä,  ei minulla.  

Siksi mulla on aina sukat rikki siitä isovarpaan kärjestä.  Vaikka leikkaan ja hion kuinka sitä kynttä.

Vierailija
1649/1723 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kuuluuko tää tänne, mutta aftat! Minulle tulee usein pahojen stressireaktioiden seurauksena isoja ja todella kivuliaita aftoja. Mikään särkylääke ei auta siihen kipuun, kun sykkivä avohaava suussa hinkkaa hampaita vasten. Nytkin on tällainen tilanne, ja ne kestää mulla aina viikon. Suolavedellä purskuttelu on ainoa asia, mikä tuntuu auttavan. Niin pieni, mutta niin perkeleellinen asia.

Kysy apteekista, niihin on aika hyviä lääkkeitä.

Minulla myös tämä ongelma, ja se afta on mulla aina kielessä.  Ikinä se ei ole missään muualla suun limakalvolla, vaan aina kielessä, joskus monessakin kohtaa.  Kieleen on mahdotonta laittaa mitään voidetta tai sellaista aftalaastaria.  Tai voihan laittaa, mutta ei pysy.

Vierailija
1650/1723 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlainen liikunta, jota suositellaan joka tuutista. En kerta kaikkiaan ole liikunnallinen ihminen. Intin liikuntakoulutus tuntui rääkkäyksellä vaikka tykistössä ei joudukaan liikkumaan omin voimin niin paljon kuin jalkaväessä. Hyvä puoli asiassa oli se että intissä laihduin kahdeksan kiloa jotka ovat nyttemmin palanneet korkojen kera.

Minä en myös ole sillä lailla liikunnallinen ja ulkoilmaihminen, että koko ajan pitäisi ola jossain reippailemassa, kun NYT ON NIIN IHANA RAIKAS ILMA!

Inhotti aina ennen, kun mentiin miehen kotiin käymään, niin siellä sen sisaret oli heti rääkymässä, kuinka nyt pitää lähtee käymään kiertämässä järvi!  Jostain syystä se järven kiertäminen oli ihan kuin pakollinen asia aina, oli sää mikä hyvänsä ja huvitti tai ei.  Ja aina siellä oli ne talot ja kesämökit, joitten pihassa piti seisoskella juttelemassa mulle vieraitten ihmisten kanssa.  Muutenkin kilometritolkulla kävelemistä ja sitten vielä siinä seisoskelemista ja toljailemista, että menisi varmasti mahdollisimman kauan.

Onneksi ne ajat on takanapäin.  Just tuo, että pitää lähtee jonnekin patikoimaan toisten ihmisten ikään kuin määräämänä, kun ei oikein voi vastaankaan laittaa.  Kyllä minä ulkoilen ihan mielelläni silloin kun siltä tuntuu, mutta aina omasta halustani ja omalla tavallani.  En ole ylipainoinen enkä huonokuntoinen.  

Vierailija
1651/1723 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvat allergiajutut. Iho leimahtelee lähes päivittäin ja saa ihmetellä, että mitä nyt taas.

Joku mainitsi aftoista suussa. Osta hammastahna, jossa ei ole sodium laureate sulfaattia eli vaahtoutumisainetta.

Vierailija
1652/1723 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla fyysinen epämukavuus liittyy vaatteisiin. Inhoan ja kiemurtelen raivosta, kun rintaliivin olkaimet tippuvat, mummoalushousut kiertyvät pyllyvakoon ja nilkkasukkien kantapäät jalkapöydän päälle.

Jatkuvaa venytystä, oikomista ja kiroilua :( :( Jos ilmasto soisi, ryhtyisin kokopäivätoimiseksi nudistiksi!

Hauskasti osaat kirjoittaa epämiellyttävistä tuntemuksista😉

Vierailija
1653/1723 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhruiset, hikiset ja tunkkaiset lakanat jotka haisee eltaantuneelle rasvalle ja on ihan ryypyiset,

Vierailija
1654/1723 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun en kehtaa olla muiden ilmoilla ilman rintaliivejä, mutta ne ovat niin epämukavat, myös urheiluliivitkin

I feel you!  Korona-aikana kotona etätöissä ollessani aloin olemaan ilman rintaliivejä. Ah, mikä vapaus! Inhoan rintaliivejä. Ne kutittavat, painavat, valuvat. Ja uskokaa huviksenne, että toooosi monia malleja, materiaaleja ja merkkejä olen kokeillut (kalliimmat maksoivat 179 e), mutta ihoni on niin herkkä, että tätä en voi voittaa. Kotona en enää pidä liivejä, mutta muualla pidän. Urheillessa ne ovat "pakolliset". Kerran lähdin pilatekseen vahingossa ilman rintsikoita. eikä kukaan reagoinut mitenkään ja itsekin huomasin asian vasta kotiin tultuani. Tänään olisi taas pilatestunti, ja taidan mennä ilman rintsikoita... Tsemppiä meille.

Vierailija
1655/1723 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuhruiset, hikiset ja tunkkaiset lakanat jotka haisee eltaantuneelle rasvalle ja on ihan ryypyiset,

Yök!! Kannattaa vaihtaa lakanat ennen kuin tuohon pisteeseen päädytään. Viikottain (tai kahden vkon välein) säännöllisesti vaihdetut lakanat tuskin ehtivät eltaantumaan (ei edes meidän teinillä).

Vierailija
1656/1723 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun painava reppu alkaa hilaamaan takkia ylös selästä. Kesällä reppu-perkele nostelee paidan takaa ylös ja saa olla koko ajan repimässä alas.

Messengerlaukku taas hakeutuu tissien väliin ja näyttää typerältä eikä ole selälle niin hyvä.

Vierailija
1657/1723 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös nousevat housunlahkeet, kun nousee seisomaan istuma-asennosa. Aamuisin vetistävät silmät ja vuotava nokka. Pyörre otsatukassa. Takinhuppu, mikä lentää päästä pienessäkin tuulessa ( tuuli myös paha pyörteelle otsatukassa). Hiekoituskivet kengän pohjan uurteissa ja ne kantautuvat sisälle ja mikä pahempaa, hiekoituskivi paljaan jalan alla. Sukat, jotka kurottavat kohti varpaita kenkien sisällä. Karva leuassa, josta ei saa otetta. 

Vierailija
1658/1723 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun käyt pissillä ja alahetulat on menneet outoon asentoon ja pissi lenteleekin kohti reisiä/hanuria. Melkein tekisi mennä kirurgille mutta sitten on ammottava avopipari, jonne kalat ui sisään kun uit järvessä. Ja tuulee sisään ja sitten sun pipari ujeltaa tuulessa kuin panhuilu.

Vierailija
1659/1723 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkien pohjiin jäävä hiekoitussepeli.

Vierailija
1660/1723 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän