Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arjen fyysiset epämukavuudet, jotka koettelevat sietokykyäsi

Vierailija
08.08.2018 |

Aloitan: hellehiki, krooninen kusihätä, närästys, runsaat ja kivuliaat kuukautiset sekä ruikulivatsa. Silmätulehdus, takapuolen suonenveto ja toispuoleinen nuha. Nämä erikseen ja varsinkin yhdessä. (Keskitytään ihan lillukanvarsinillitykseen; kroonisiin sairauksiin kuuluvat kivut ja kärsimykset eivät välttämättä kuulu tähän keskusteluun.)

Kommentit (1723)

Vierailija
1161/1723 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergia ja aivasteleminen... huulet on niin kuivat että alahuuli halkeaa aivastuksista yhä uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
1162/1723 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tissihiki on mainittu monta kertaa. Voisiko joku kertoa lyhyesti mikä se on?

T. 75D

Itsellä on E-kuppi ja iso maha joka alkaa heti tissien alta. Mahan ja tissien väliin muodostuu hikeä, joka lemahtaa heti kun otat rintsikat pois. Minulla on myös näppylöitä tissien alla, joita olen yrittänyt lääkitä mutta ne ovat aika sitkeässä. Onneksi ei koske, mutta on karun näköistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/1723 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella kuivaksi menneet kantapaat, ihan pelkkä seisominen saati kävely sattuu.  Tällä hetkellä ärsyttää herpes, sekä kihelmöinnillään että rumalla ulkonäöllään. Samoin leukaperään puhjennyt ihonalainen hormoninäppy, argh! Aamulla autoon istuminen jos ei ole muistanut laittaa lämmitystä etukäteen päälle. 

Tämän ei ole varmaan tarkoitus olla vinkkiketju, mutta sanoin kuitenkin: apteekista saa erikseen kantapääkovettumille tarkoitettuja "laastareita", jotka kiinnittyvät ihoon ja pehmentävät sen. Kannattaa katsoa jalkojenhoito-osastolta. Minulle nämä ovat olleet oikea pelastus, sillä kärsin myös kipeistä kovettumista.

Vierailija
1164/1723 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BÖÄÄÄ tsygydyy. Ostospäätös!

Vakuudeksi, Gölögölö, pajuallergia.

Yksi pizza kiitos. Höhöhöhö.

Sinulle äidinkielentunnit ovat olleet pieniä arjen epämukavia haasteita.

Vierailija
1165/1723 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allergia ja aivasteleminen... huulet on niin kuivat että alahuuli halkeaa aivastuksista yhä uudestaan ja uudestaan.

Hae ihmeessä apteekista Bepanthen voidetta huulirasvaksi! Nimenomaan se paksumpi voide. Muutenkin tosi monikäyttöinen, varsinainen rasvamaailman "jeesusteippi".

Vierailija
1166/1723 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nielemisvaikeus, joka johtuu lääkityksestä. Yhtäkkiä joudut ajattelemaan nielemistä. Se muuttuu automaattisesta työlääksi. Suuhun kertyy sylkeä, jota pitää nieleskellä rajusti tai ei edes pysty nielemään juomatta samalla vettä. Kaikki ruoka valuu kurkusta hitaasti alas, tai pahimmassa tapauksessa jää kiinni. Kun nieleskelet useamman kerran, kurkkuun alkaa koskea.

Onneksi tämä ei ole jatkuva vaiva ja tähän on lääkekin, mutta oli ekoilla kerroilla ihan helvetin pelottavaa.

Vierailija
1167/1723 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tissihiki on mainittu monta kertaa. Voisiko joku kertoa lyhyesti mikä se on?

T. 75D

Itsellä on E-kuppi ja iso maha joka alkaa heti tissien alta. Mahan ja tissien väliin muodostuu hikeä, joka lemahtaa heti kun otat rintsikat pois. Minulla on myös näppylöitä tissien alla, joita olen yrittänyt lääkitä mutta ne ovat aika sitkeässä. Onneksi ei koske, mutta on karun näköistä.

Miten oot koettanut lääkitä? Tuo nimittäin on hidradeniittia mitä luultavimmin. Ihotautilääkärillä voi olla rohdot. Tiedän, kun itsellä sama.

Vierailija
1168/1723 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naaman punoitus mitä erilaisimmissa tilanteissa, joihin ei kuitenkaan liity nolostusta, pidätettyjä tunteita tai fyysistä rasitusta. Tunnet vain lämmön nousevan poskille yhtäkkiä siinä määrin, että tiedät olevasi punainen kuin paloauto, mutta mitään et pysty tekemäänkään sen vähentämiseksi. Punaisuus nolottaa jossain määrin, ja noidankehä on valmis.

Vierailija
1169/1723 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset juuttuu kaikkialle: laukun hihnan alle, vetoketjun väliin, paidan sisään... Makaat sängyssä ja lapset tulee siihen viereen ja istuu letin päälle, tai mies ottaa lusikkaan ja hiukset jää puristuksiin sen kyljen alle. Suihkussa heität pestessä päätä taaksepäin ja latvat onnistuu uimaan pakaroiden väliin. Pahin oli, kun olin pyyhkimässä kuopuksen kakkapyllyä ja jotenkin onnistuin saamaan ponnarista huolimatta hiusten latvat sen paperin ja lapsen peräaukon väliin...

Vierailija
1170/1723 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvasti toistuva raudanpuuteanemia. Väsyttää niin etten jaksa kuin horrostaa sohvalla työpaivän jälkeen tai kuolemanväsyneenä jouudn tekemään kotihommia, kuskaamaan lapsia jne> lääkäriin, saan taas rautakuurin joka pistää vatsan aivan järkyttävään kuntoon mutta parantaa rauta-arvoja > rautakuuri loppuu ja väsymys alkaakin kohta jo palailla. Eli vaihtoehdot on vatsa ruikulilla tai lähes koomassa.

Kai olet selvittänyt lääkärin kanssa jo mistä anemia johtuu, kuten aina pitäisi ennen rautakuureja? Etten ole verenvuotoja suolistossa yms.

Vierailija
1171/1723 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nielemisvaikeus, joka johtuu lääkityksestä. Yhtäkkiä joudut ajattelemaan nielemistä. Se muuttuu automaattisesta työlääksi. Suuhun kertyy sylkeä, jota pitää nieleskellä rajusti tai ei edes pysty nielemään juomatta samalla vettä. Kaikki ruoka valuu kurkusta hitaasti alas, tai pahimmassa tapauksessa jää kiinni. Kun nieleskelet useamman kerran, kurkkuun alkaa koskea.

Onneksi tämä ei ole jatkuva vaiva ja tähän on lääkekin, mutta oli ekoilla kerroilla ihan helvetin pelottavaa.

Refluksikkona tämä on tuttua. Ei sitäkään ihminen ajattele ennenkuin sen kanssa on ongelmia :) tsemppiä! Vaihda lääke toiseen jos mahdollista.

Vierailija
1172/1723 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni asia, mutta ärsyttää kovasti: kun laittaa kyykyssä parivuotiaalle kenkiä jalkaan (esim päiväkotiin lähtiessä) lapsi ottaa minun päälaesta kiinni ja sotkee kampauksen, joskus vetää ponkkarista. En siedä, että mun hiuksiin kosketaan.

Vierailija
1173/1723 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni asia, mutta ärsyttää kovasti: kun laittaa kyykyssä parivuotiaalle kenkiä jalkaan (esim päiväkotiin lähtiessä) lapsi ottaa minun päälaesta kiinni ja sotkee kampauksen, joskus vetää ponkkarista. En siedä, että mun hiuksiin kosketaan.

Meillä sama homma miehen kanssa, mutta vähän eri hommissa kun olen polvillaan.

Vierailija
1174/1723 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finni korvassa ! Että onkin kipeä, eikä kärsi puristella.

Vierailija
1175/1723 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä auttaako sinua, mutta minulla aittoi öljyäminen (Aqualain oil) ja sotten rasvaaminen, ja kädet puhtaisiin puuvillahanskoihin puoleksi tunniksi!

Vierailija
1176/1723 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi kokeilla luontaistuotekaupasta saatavaa Krautersaftia (rautayrttimehua) ja muutoin juoda nokkosteetä, auttavat raudan puutteeseen.

Vierailija
1177/1723 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei  ole olemassa sellaisia meikkipusseja, jotka olisi kuin ne entisajan kynäpenaalit, missä oli lokerot ja kynille sellaiset kuminauhaviritelmät, mikä alle sai sujutettua ne kynät kiinni?   Pussissa ne on aina sekaisin ja hukassa.  Täytyisköhän koittaa itse tehdä jos onnistuisi.

Kun lukee kirjaston kirjaa, niin sivun välistä törröttää pitkä hius.  Että se jotenkin ällöttää!

Imurointi on kaikin puolin kenkkua hommaa.  Imuri on aina jumissa jossain kulmassa, johto ei riitä joka paikkaan, ja vaikka kuinka varoisi, niin aina se suutin imee jotain verhon reunaa tai omaa puseron helmaa tai hiuksia sisäänsä.  

Kainalokutina, johon ei löydy syytä.  Lääkäri ei suostu kirjoittamaan mitään voidetta, koska ei ole ihottumaa.  Mikään bepanthen-anti exem ei auta pätkääkään.  Ei hydrokortisoni.  Ei mikään.  Siinähän kärsit sitten vaan.  Yötkin menee sen kanssa kippuroidessa.  [/

Tuo kainalokutina on raivostuttava . Minulla aiheutti mm pinjan siemenet ( käytin tosi vähän ) ja dove halusteeton rollon , jota joudun käyttämään myös harvoin. Sekään ei aikaisemmin aiheuttanut kutinaa.

Ala tarkkailla systemaattisesti. Syy taatusti selviää.

Vierailija
1178/1723 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pakkorakko... Aina kun tulen kotiin pakko päästä pissalle heti, koska muuten lirahtaa. Inhottava juttu, on ilmeisesti itse aiheutettu kauhean pidättämisen takia. :( Vaikea oppia pois kun töissä ei välttämättä pääse vessaan koko päivänä.

Vierailija
1179/1723 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin JUST tulossa tätä samaa kiroamaan. Kenkiä, vaippaa, housuja, mitä tahansa laitat, joudut kyykistelemään hiki päässä lattianrajassa. Huolella housuihin työnnetty paitapusero nousee kurtuksi vyötärölle, housuihin venyy polvipussit, tukka sekaisin ja rilleistä sanka poikki kun pieni käsi haroo ja rutistaa joka kohdasta mistä saa kiinni. Ja mikä siinä on, että se nilkka pitää aina olla 90-asteen kulmassa kun yrittää housuja tai vaippaa pukea. Harottavat varpaat tarttuvat kuin tarra puntin sisäpintaan. Molemmat jalat osuvat housuvaipan samaan jalkareikään. Ja kokoajan ohimohiukset kiristyvät kipeästi pienten sormien kiskomina. Tulen hulluksi!

Vierailija
1180/1723 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pakkorakko... Aina kun tulen kotiin pakko päästä pissalle heti, koska muuten lirahtaa. Inhottava juttu, on ilmeisesti itse aiheutettu kauhean pidättämisen takia. :( Vaikea oppia pois kun töissä ei välttämättä pääse vessaan koko päivänä.

Mulla sama juttu.  Ja muutenkin aina kun yhtäkkiä tulee mieleen, että hei, mun onkin nyt tehtävä se ja se juttu, niin aina ennen sitä on juostava vessaan.  Kauhee pissahätä iskee heti, kun pitäis tehdä jotain.