Arjen fyysiset epämukavuudet, jotka koettelevat sietokykyäsi
Aloitan: hellehiki, krooninen kusihätä, närästys, runsaat ja kivuliaat kuukautiset sekä ruikulivatsa. Silmätulehdus, takapuolen suonenveto ja toispuoleinen nuha. Nämä erikseen ja varsinkin yhdessä. (Keskitytään ihan lillukanvarsinillitykseen; kroonisiin sairauksiin kuuluvat kivut ja kärsimykset eivät välttämättä kuulu tähän keskusteluun.)
Kommentit (1723)
Nyt juuri kipeä finni nenän pielessä.
Jomottaa, tykyttää.
Ei saa puristettua ulos, kipeä patti ihon alla.
Tissihiki on mainittu monta kertaa. Voisiko joku kertoa lyhyesti mikä se on?
T. 75D
Koko ajan pitää kantaa kaikkea (ostoksia yms.), kun ei ole autoa.
Vierailija kirjoitti:
T. 75D
En minäkään ole itse kokenut, mutta mielikuvitustani käyttäen osaan hämmästyttävästi veikata, että se on olotila, jossa tissit hikoilevat erityisen paljon, varmaan etenkin välistä ja alta. T. 75G
väsymys ja kahvi yhdessä aiheuttaa hirveää kokovartalon tärinää nykyään, siis oikeasti häiritsevää ja näkyvää.
Pitänee siis joko nukkua enemmän tai siirtyä kofeiinittomaan. Damn.
Vierailija kirjoitti:
Se kun suomalaiset ryhävalaat yrittää lähentyä baarissa. Olisinpa Kyproksella, jossa naiset näyttävät Kyproksen Tamtalle :) OAAAAAAH!!!!
Tuollaisesta rääväsuusta tuskin yksikään nainen olisi kiinnostunut. Edes se sinun Tamtasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla fyysinen epämukavuus liittyy vaatteisiin. Inhoan ja kiemurtelen raivosta, kun rintaliivin olkaimet tippuvat, mummoalushousut kiertyvät pyllyvakoon ja nilkkasukkien kantapäät jalkapöydän päälle.
Jatkuvaa venytystä, oikomista ja kiroilua :( :( Jos ilmasto soisi, ryhtyisin kokopäivätoimiseksi nudistiksi!
Minäkin olen herkkä sille miltä vaatteet tuntuu, eli mielestäni eivät saisi tuntua ollenkaan. Siksi ostan vain samanlaisia, hyväksihavaittuja alusvaatteita, jotka ei kutita ja pysyvät siellä missä pitääkin. Mies varmaan toivoisi seksikkäitä pitsejä ja stringejä, mutta ne kutittais ja painaisi. Voin minä niitä minuutin pitää ennen seksiä :)
Näin. Jos alusvaatteet ovat huonosti tai huonot, mikään ei onnistu ja päivä on pilalla. Pitää oikein huolella valita rintaliivit ja alushousut aina sitä samaa merkkiä ja mallia, joka istuu. Ei mistään nimessä mitään stringejä tai pakaroitten väliin meneviä housumalleja, eikä rintaliivejä, joissa on huonot olkaimet ynnä muu. Käytän kyllä pitsialusvaatteita, mutta ne eivät kutita tai pistä.
Mulla on vaatteissakin samoja ongelmia. Käytän vain yläosia, jotka ovat puuvillaa, mielellään vielä luomupuuvillaa.
Kävin ostamassa kevättakkia ja olin aivan järkyttynyt kun kaikki oli tehty polyesteristä ja sain jatkuvalla syötöllä sähköiskuja niistä. Kuka pystyy näitä pitämään?
Hyviä istuvia rintsikoita on vaikea löytää, kun siihen vielä liitetään se, että on tosiaan herkkäihoinen eikä kestä pitsien pistelyä ja raapimista. Ja kuppikoko on A. Joissain malleissa voi olla B.
Kun löytyy sopiva kuppikoko sopivalla ympärysmitalla, siinä on takuulla ohkaiset lankamaiset olkaimet ja pitsireunuksia.
Tämän pikkukaupungin S-marketissa myytiin vuosikausia mallia, joka oli kuin minulle tehty, niin materiaalin, mallin kuin kokojenkin puolesta. Ja sitten kävi niin kuin aina. "Tämä on poistuva malli!" Ja niin se poistui eikä ole mistään löytynyt sen jälkeen. Taisin olla ainoa nainen, joka niitä siitä kaupasta osti. Ei olleet edes kovin halvatkaan. Nyt olen sitten tyhjän päällä, tosin onhan niitä vanhoja vielä olemassa, mutta ei ne ikuisuuksia kestä, menee pesuissakin nuhjaantuneiksi ja rumiksi. Ne oli ihanan pehmeää, mutta silti ryhdikästä ainetta eikä mitään kruusauksia.
A-kuppien käyttäjät kuvitellaan olevan jotain rimpuloita teinityttöjä, joita ei paina eikä purista ohuen ohuet olkanauhat ja joitten ympärysmitta on 70 ja alle.
Ylipäänsähän se on niin, että kun löytää jonkun hyvän tuotteen, joka on kuin itselle tehty, se takuuvarmasti poistuu valikoimista tuotapikaa.
Miksei ole olemassa sellaisia meikkipusseja, jotka olisi kuin ne entisajan kynäpenaalit, missä oli lokerot ja kynille sellaiset kuminauhaviritelmät, mikä alle sai sujutettua ne kynät kiinni? Pussissa ne on aina sekaisin ja hukassa. Täytyisköhän koittaa itse tehdä jos onnistuisi.
Kun lukee kirjaston kirjaa, niin sivun välistä törröttää pitkä hius. Että se jotenkin ällöttää!
Imurointi on kaikin puolin kenkkua hommaa. Imuri on aina jumissa jossain kulmassa, johto ei riitä joka paikkaan, ja vaikka kuinka varoisi, niin aina se suutin imee jotain verhon reunaa tai omaa puseron helmaa tai hiuksia sisäänsä.
Kainalokutina, johon ei löydy syytä. Lääkäri ei suostu kirjoittamaan mitään voidetta, koska ei ole ihottumaa. Mikään bepanthen-anti exem ei auta pätkääkään. Ei hydrokortisoni. Ei mikään. Siinähän kärsit sitten vaan. Yötkin menee sen kanssa kippuroidessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 75D
En minäkään ole itse kokenut, mutta mielikuvitustani käyttäen osaan hämmästyttävästi veikata, että se on olotila, jossa tissit hikoilevat erityisen paljon, varmaan etenkin välistä ja alta. T. 75G
Hikoileeko tissit jollakin erityisen paljon? Enemmän kuin kainalot, päänahka tai jalat? En pysty eläytymään. Jos on kauttaaltaan kuuma ja hikeä valuu pitkin kylkiä ja selkää, niin tietysti sitä valuu myös tissien välissä. Mutta että ensisijaisesti tissivälissä? Ja joo, ymmärrän että jos tissit roikkuu pitkin vatsaa, niiden alle kertyy hikeä kuumassa. Mutta kai sitä hikeä on siinä vaiheessa monessa muussakin kohdassa, vai eikö?
75D
Iltapäivän väsymys. Työvuorot lähes koko ajan jalkojen päällä. Selkäkipu ja se, ettei pääse työaikana hetkeksi makuuasentoon lepuuttamaan selän nikamia.
Univelka pahin, ummetus, närästys ja kovat endometrioosikivut/ oireet satunnaisesti pitkin kiertoa. Rintaliivien käyttö epämukavaa, mutta ei pahinta.
Ei nyt kovin fyysinen, mutta valmiiksi viipaloiduissa juustoissa on aina kaksi viimeistä siivua superohut ja toinen superpaksu.
Jatkuva tiskaaminen kun keittiöön ei mahdu astianpesukone. Perheessä minä, mies & vauva ja taapero. Sormenpäät halkeilee tiskin ja muun vesileikkien takia, kumihanskoja en halua käyttää kun niitä pitää koko ajan veivata päälle ja pois... Siihen päälle vaippapöksyjen pyllypesut, sormien iho kiittää :) onneksi tämä ei ole ikuista..
Kun selkää kutiaa, sitä kutiaa taatusti sellaisesta paikasta, mihin ei yllä raapimaan. Ei mistään suunnasta, ei millään. Miten osuukin aina siitä kohdasta.
Ja siivotessa noi johdot. Tarviiko enempää sanoa.
Jatkuvasti toistuva raudanpuuteanemia. Väsyttää niin etten jaksa kuin horrostaa sohvalla työpaivän jälkeen tai kuolemanväsyneenä jouudn tekemään kotihommia, kuskaamaan lapsia jne> lääkäriin, saan taas rautakuurin joka pistää vatsan aivan järkyttävään kuntoon mutta parantaa rauta-arvoja > rautakuuri loppuu ja väsymys alkaakin kohta jo palailla. Eli vaihtoehdot on vatsa ruikulilla tai lähes koomassa.
Vierailija kirjoitti:
Kun selkää kutiaa, sitä kutiaa taatusti sellaisesta paikasta, mihin ei yllä raapimaan. Ei mistään suunnasta, ei millään. Miten osuukin aina siitä kohdasta.
Ja siivotessa noi johdot. Tarviiko enempää sanoa.
Selän raapimiseen pitkäkenkä lusikka, lisähyötynä saa kenkät jalkaan siististi seisten.
Johdot peestä ! Nippusiteillä yhteen tai jonnekin kiinni sen mitä pystyy.
Tämä olo NYT. Allerginen kohtaus siitepölystä eli nenän kutina ja aivastelu. Lisänä flunssa eli voimaton olo, räkä valuu KOKO AJAN, päätä särkee. Kaiken kruunaa kuitenkin limainen yskä, joka tulee niin syvältä että pissaan vähän väliä housuun. Oikein oodi naiseudelleni, ai että!!
Aftat!!! Siis aivan käsittämättömän kipeitä!