Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arjen fyysiset epämukavuudet, jotka koettelevat sietokykyäsi

Vierailija
08.08.2018 |

Aloitan: hellehiki, krooninen kusihätä, närästys, runsaat ja kivuliaat kuukautiset sekä ruikulivatsa. Silmätulehdus, takapuolen suonenveto ja toispuoleinen nuha. Nämä erikseen ja varsinkin yhdessä. (Keskitytään ihan lillukanvarsinillitykseen; kroonisiin sairauksiin kuuluvat kivut ja kärsimykset eivät välttämättä kuulu tähän keskusteluun.)

Kommentit (1723)

Vierailija
461/1723 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, kun kissa tai koira tunkee yöllä viereesi... Yleensä juuri, kun olet jo valmiiksi huonossa asennossa, etkä mahdu enää ojentautumaan. Unenpöpperössä ei tajua edes pitää puoliaan ja töniä karvakaveria pois. Sitten yrität sinnitellä kroppa jomottaen, kunnes lopulta havahdut sen verran, ettet enää siedä hankalaa asentoasi. Terästäydyt, että nyt turri lähtee - ja toteat, että se on ajat sitten siirtynyt koppaansa nukkumaan. Olet ihan turhaan maannut hievahtamatta ja kärsinyt...

jos mulla olisi turre..se ei nukkuisi sängyssäbni ja makuuhuone olisi offlimits

Vierailija
462/1723 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuritontilla vanhan talorykelmän purkaminen. Tätä on tapahtunut jo viikkoja, joka päivä, alkaa aamulla ennen klo seitsemää ja päättyy vasta kymmenen maissa illalla. Karmea meteli ja pöly joka tunkee sisään myös suljettujen ikkunoiden ja parveke lasien läpi. Ei ole voinut edes tuulettaa näiden hellepäivien aikana. Ja kun tämä homma on ohi niin alkaa uuden rakennuksen rakentaminen. Ja tämä on kuulemma edistystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1723 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää matalalla oleva tiskikone. Isossa perheessä se täyttyy melkeinpä päivittäin ja ärsyttää kumarella siinä aina. Saati sitten, jos olisi selkävaivainen.

Vierailija
464/1723 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keität kahvia ja kun kahvinhimoissasi menet kaatamaan sitä pannusta, huomaat, että suodatinpussi on taittunut päältä jotenkin päin peetä, ja koko pannu on täynnä niitä muruja ja kahvi on kuitenkin liian laihaa. 

Ja ylipäätään töissä meillä joku aina keittää liian laihaa kahvia. Se näyttää ihan joltain pommacilta, ärsyttää ihan älyttömästi. 

Vierailija
465/1723 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut yhtäkään rullaverhoa toimimaan.

Vierailija
466/1723 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahan murina työpaikalla lounaan jälkeen... Ei näläntunnetta, mutta maha se vaan murisee. Oli pakko googlettaa, eikä kuulemma liity ollenkaan näläntunteeseen, vaan mahalaukun supistumiseen, kun ruoka etenee sieltä suolistoon. Saisi se sapuska siirtyä eteenpäin vasta työajan jälkeen, ei tarvitsisi hävetä sitä hemmetin mouruamista päivästä toiseen.

Vierailija
467/1723 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan saanut yhtäkään rullaverhoa toimimaan.

Täällä yksi rullaverho ei pysynyt alhaalla ennen kuin laitoin koukulla kiinni patteriin.

Vierailija
468/1723 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 8.20 kitisevä vinkuiitavauva koetteli hermoja. Joo, aamulla ei jaksaisi. Ei varsinkaan sellaista kimeätä kitinää, jota väännetään ehdoin tahdoin, vaikka selvästi kuulee, että lapsella ei ole mitään hätää. 

Vierailija
469/1723 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tiedän olevani aivan helvetin pikkumainen, mutta mua ärsyttää ihan mielettömästi ihmiset, jotka bussissa istuu viereen niin, että niiden jalka/takki/reisi koskettaa mua. En asu Suomessa vaan erittäin "monikulttuurisessa" kaupungissa muualla Euroopassa, ja yritän sietää tätä koska ehkä vaan oon suomalainen ja tottunut suurempaan henk. koht. tilaan kuin jotkut muut.

Tänä aamuna bussissa viereen istui joku nainen, vaikka tyhjiä paikkoja oli muuallakin. Tyyppi räpläili kännykkäänsä ja samalla kosketti mua vahingossa monta kertaa. Mua raivostutti tilanne ihan valtavasti ja teki mieli vaihtaa paikkaa tai tönäistä sitä naista. En nyt halua mainita mistä nämä hiplailijat ovat kotoisin, eivät myöskään ole paikallisia. Mun työmatkalle osuu näitä usein, kerran yksi tyyppi nojasi päätään mun käteen kun seisottiin täydessä bussissa. 

Vierailija
470/1723 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kun märkä tukka liimaantuu kiinni niskaan. Ajatuskin puistattaa. Niin ällö tunne että vetkuttelen suihkuun menoa iltaisin. Mutta pakkohan se tukka on säännöllisesti pestä.

Vierailija
471/1723 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievä, hölmö ärsytyksen aihe: kun ajaa fillarilla pyörätien jatketta ja pyörä menee sellaiseen ihme kameliravirytmiin niiden maaliraitojen päältä ajaessa.

Vierailija
472/1723 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitan: hellehiki, krooninen kusihätä, närästys, runsaat ja kivuliaat kuukautiset sekä ruikulivatsa. Silmätulehdus, takapuolen suonenveto ja toispuoleinen nuha. Nämä erikseen ja varsinkin

Ap, Ap, AAAAPEEE!!! Oletko vielä linjoilla? 

Minulla oli KAIKKI, AIVAN SAMAT OIREET, jotka loppuivat kuin seinään (tai...no, ehkä 4kk:n kuluttua aloitamisesta), kun aloitin syömään keltarauhashormoonia. Jopa tuo silmätulehdus (itselläni oli myös jatkuvaa silmähermon nykimistä) ja krooninen kusihätä täsmäävät.

Olen jo tottunut... onneksi nämä nyt eivät yleensä koko helahoito yhdellä kertaa päälle pärähdä.

Eikä olisi varaakaan mihinkään lääkehässeleihin. Terveisin Ap

Vierailija
473/1723 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla fyysinen epämukavuus liittyy vaatteisiin. Inhoan ja kiemurtelen raivosta, kun rintaliivin olkaimet tippuvat, mummoalushousut kiertyvät pyllyvakoon ja nilkkasukkien kantapäät jalkapöydän päälle.

Jatkuvaa venytystä, oikomista ja kiroilua :( :( Jos ilmasto soisi, ryhtyisin kokopäivätoimiseksi nudistiksi!

Tähän minulla saattaisi olla ratkaisu! Jos pystyt ostamaan rinsikat pienemmällä ympäryksellä, tulevat olkaimet olkaimet lähemmäksi kaulaa. Tuo ongelma voi helpottua ihan sillä, että olkaimet siirtyvät edes sentin. Kannattaa siis kokeila useampaa mallia ja kokoa. Tietenkään liian pientä ympärystä ei kannata ottaa, se tuo lisää epämukavuutta. Minulla ympärys vaihtelee valmistajasta ja mallista riippuen 60–75 välillä. Toinen ratkaisu on sellainen malli, josta olkaimet saa keskeltä ristiin. Missään nimessä ei sellaista mallia, jossa ainoa vaihtoehto on laittaa siitä olkaimen ihan alkuosasta ristiin, vaan nimenomaan keskeltä olkainta. Se lisää mukavuutta todella paljon. Varaa seuraavien rintsikoiden ostoon riittävästi aikaa ja kanna sovituskoppiin paljon eri kokoja, se voi auttaa jo hyvinkin paljon.

Terveisin rintsikoita työkseen myyvä, joka hajoilee kaikkeen pieneenkin epämukavuuteen. Putoilevat olkaimet on yksi pahimmista.

Mulla tuli ekana mieleen, että ehkä olkaimia ei muisteta säätää pesun jälkeen? Itse usein unohdan ja sitten ne tippuu.

Joo siirryin vuosia sitten tästä syystä pelkästään olkaimettomiin liiveihin (B-kuppi) :)

Vierailija
474/1723 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeista kivuista ei sais valittaa tässä ketjussa, mutta valitan silti 😅. Vihaan menkkoja, vihaan tätä helvetin moista vatsakipua jonka lisäksi vatsa on turvonnut keilapalloksi ja pää on täynnä sumus, unen laatu paskaa, olo on fyysisten kipujen lisäksi hemmetin väsynyt ja tuskainen. Tänään oon taas kärsiny kivuista jo kahdeksan tuntia putkeen, lääkkeet ei auta mitään... töitä en ole pystynyt tekemään koko päivänä 😔.

Vierailija
475/1723 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolikoiden haju sormissa, kun on ihan "oikeaa rahaa" käpälöinyt.

En mieti hygieniapuolta, mutta se metallinen tuoksu tökkii.

Vierailija
476/1723 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tätä ketjua lukiessa flashback lapsuuteen :D Silloin ei ollut mitään sietämättömämpää kuin poolokauluspaidat ja sormien jääminen oven ja saranaseinän väliin (jälkimmäisessä olin erityisen taitava :) )

Vierailija
477/1723 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Naapurin koiran räksytys aiheuttaa aina sykkeen ja verenpaineen nousua. Kuolen varmaan johonkin stressiin ennen pitkää kun ottaa niin paljon hermoon tuo jatkuva äyksytys. En voi sietää koirien räksytystä kyllä missään muuallakaan.

- Aikaiset aamuherätykset.

- Aivottomat ihmiset, jotka tukkivat kulkuväyliä jäämällä ihmettelemään esim. liukuportaiden/oviaukkojen eteen.

Vierailija
478/1723 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään 8.20 kitisevä vinkuiitavauva koetteli hermoja. Joo, aamulla ei jaksaisi. Ei varsinkaan sellaista kimeätä kitinää, jota väännetään ehdoin tahdoin, vaikka selvästi kuulee, että lapsella ei ole mitään hätää. 

Ja täsmennetään, että tämä oli bussissa eli ei minun lapseni toki. :D

Vierailija
479/1723 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutiseva päänahka öisin. Sikeäunisena vain tämä herättää minut. Esiintyy ajoittain ilman mitään havaitsemaani yhteistä nimittäjää. (Ei täitartunta; kampaaja epäili jotain ihokeliakiaa - mikähän sekin on?)

Vierailija
480/1723 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kyttäisi säätiedotuksia joka tuutista, omaa lämpömittaria ja ilmastollisia olosuhteita ikkunasta, aina on joko liian heppoisesti tai liian tukevasti pukeutunut ulos mennessä. Se on joko tai: hikoile tai palele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi