Arjen fyysiset epämukavuudet, jotka koettelevat sietokykyäsi
Aloitan: hellehiki, krooninen kusihätä, närästys, runsaat ja kivuliaat kuukautiset sekä ruikulivatsa. Silmätulehdus, takapuolen suonenveto ja toispuoleinen nuha. Nämä erikseen ja varsinkin yhdessä. (Keskitytään ihan lillukanvarsinillitykseen; kroonisiin sairauksiin kuuluvat kivut ja kärsimykset eivät välttämättä kuulu tähän keskusteluun.)
Kommentit (1723)
Vierailija kirjoitti:
Kynnen repeäminen etenkin matkalla, jolloin ei ole saksia mukana. Tämä revennyt röpelöinen kynsi sitten tarttuu joka paikkaan, vaatteisiin ym. ennenkuin sen saa leikattua tasaiseksi. Se on tosi epämukavaa.
Tai repeää niin pahasti että koko sormen pää kipeytyy ja verta rupeaa vuotamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, kun väljähihaisen paidan hiha juuttuu ohikulkiessa ovenkahvaan ja nykäisee sinut pysähdyksiin.
Tämä just! Sain kerran tommosesta ihan valtavan mustelman käsivarren alapintaan kyynärpään yläpuolelle. Se oli kainalosta kyynärtaipeeseen asti enkä voinut pitää lyhythihaista puseroa pariin viikkoon kun se kesti ja kesti ja muut luuli että olen tapellut jonkun kanssa.
Ja se märkä hiha! Mistä johtuu, että kun hiha kastuu, niin se ei kuivu ollenkaan. Sitä yrittää olla ajattelematta ja tuumaa että kyllä se kohta kuivuu, niin ei kuivu millään. Jossain helmassa tai muualla se kuivuu nopeesti mutta ei hihansuussa.
Ja kun se ovenkahva repäisee reiän just siihen vastaostetun uuden paidan hihaan. Ärsyttävää!
Vierailija kirjoitti:
Silmälasit on helvettiä! Ripsari tuhraa linssit, ne on aina huurussa pakkasella ja helteillä hikoillessa.
Entäs sitten sateella... Piilolasit ei oo mun juttu eikä mihinkään laserleikkauksiin varaa.
Leikkaus maksaa n 3000 e ja niitä saa myös osamaksuna, korottomasti.
Itse tein kotona täyssiivouksen, myin tarpeetonta hyvin paljon Hietsussa monta krt. Panostin miten laitoin esille, laitoin tavaroihin hinnat valmiiksi, todella halvat ja lähdin joka kerta monta sataa rikkaampana. Sain 1500 e kasaan ja Lauttasaaressa maksoi 3000 e. Maksoin puolet heti ja vuoden joka kk 125 e. Paitsi innostuin vielä myymään lisää tarpeetonta ja puoli vuotta meni niin, että maksoin palkasta yhden erän ja toisen fb myynneillä.
Vuoden päästä leikkauksesta oli koti todella paljon tyhjempi, minulla jäi enemmmän rahaa kk, koska vähensin tarpeettoman tavaran ostamista.
Leikkauksesta on kohta 10 v, olisikohan 8 v ? Edelleen paras sijoitus itseeni.
Juuri kun olet saanut vauvan nukkumaan, alkaa ikkunan ulkopuolelta kuulua kamalaa lakaisukoneen ja lehtipuhaltimen aiheuttamaa meteliä. Tai naapurissa remontin ja poraamisen aiheuttamaa järkyttävää meteliä joka kantautui rakenteita pitkin meidänkin asuntoon.
Nää metelinaiheuttajat aiheutti mulle kerrostalossa asuessa harmaita hiuksia kun se koneiden mökä ja meteli alkoi aina asmuseitsämältä ja aina sitä toivoi ettei vauva ja myöhemmin taapero heräisi liian aikaisin niihin metelöinteihin. Onneksi oli sikeäsorttinen tapaus, harvemmin onneksi heräsi.
Itse taas olen herkempiuninen ja kun kerran heräsin seitsämältä ylimääräisiin häiriötekijöihin, sen jälkeen oli mahdoton saada uudestaan unen päästä kiinni. Ja sitten oli ihan silmät ristissä kun lapsi heräsi. 😵
Nykyään saan omakotitalossa asuessani harmaita hiuksia naapurin koiran jatkuvasta räkytyksestä joka voi alkaa yhtäkkiä keskiyölläkin kun jokaista ohikulkijaa pitää ärähtää ja haukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmälasit on helvettiä! Ripsari tuhraa linssit, ne on aina huurussa pakkasella ja helteillä hikoillessa.
Entäs sitten sateella... Piilolasit ei oo mun juttu eikä mihinkään laserleikkauksiin varaa.
Itse tein kotona täyssiivouksen, myin tarpeetonta hyvin paljon Hietsussa monta krt. Panostin miten laitoin esille, laitoin tavaroihin hinnat valmiiksi, todella halvat ja lähdin joka kerta monta sataa rikkaampana. Sain 1500 e kasaan ja Lauttasaaressa maksoi 3000 e. Maksoin puolet heti ja vuoden joka kk 125 e. Paitsi innostuin vielä myymään lisää tarpeetonta ja puoli vuotta meni niin, että maksoin palkasta yhden erän ja toisen fb myynneillä.
Vuoden päästä leikkauksesta oli koti todella paljon tyhjempi, minulla jäi enemmmän rahaa kk, koska vähensin tarpeettoman tavaran ostamista.
Kaikille ei voi tehdä leikkausta vaikka olisi rahaa.
Oma hien haju muuttui viime keväänä omituisen pistäväksi. En ennen tarvinnut edes deodoranttia, mutta nykyään varsinkin kainalot haisevat jo ihan vähän ajan kuluttua todella pahalle.
Onko mulla joku uusi murrosikä tai sairaus? :D Tämä on kyllä muuttanut omaa arkea jokseenkin.
Neurologisesti sairas lapseni, autismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, kun väljähihaisen paidan hiha juuttuu ohikulkiessa ovenkahvaan ja nykäisee sinut pysähdyksiin.
Tämä just! Sain kerran tommosesta ihan valtavan mustelman käsivarren alapintaan kyynärpään yläpuolelle. Se oli kainalosta kyynärtaipeeseen asti enkä voinut pitää lyhythihaista puseroa pariin viikkoon kun se kesti ja kesti ja muut luuli että olen tapellut jonkun kanssa.
Ja se märkä hiha! Mistä johtuu, että kun hiha kastuu, niin se ei kuivu ollenkaan. Sitä yrittää olla ajattelematta ja tuumaa että kyllä se kohta kuivuu, niin ei kuivu millään. Jossain helmassa tai muualla se kuivuu nopeesti mutta ei hihansuussa.
Onpa ihmisten sietokyky pieni. Ihme nillitystä pikkuasioista.
Ai sun arjen fyysinen epämukavuus on se, kun ihmiset nillittää pikkuasioista.
Eiks tässä keskustelussa ollut just niistä kyse?
Neuvo sulle: älä lue.
Nä ei ehkä ole fyysisiä mutta aiheuttaa mulle fyysistä raivoa ja pahoinvointia:
- v*tun salasanat jotka pitää uusia.
—>Tietokoneen ’avainnippu’ ja kännykän ’avainnippu’ jotka ei aina synkronoidu ja sitten olen aivan solmussa miten saan kaiken pelittämään + jos haluaisin käyttää sitä salasanaa jollain toisella laitteella niin en saa sitä millään sieltä ’avainnipusta’ käyttööni (muuta kuin pieninä mustina palloiksi)
- työkaverit, jotka ei ymmärrä että teen töissä töitä enkö ole kiinnostunut heidän kissan yöllisistä seikkailuista - saati puhua paskaa pomosta tms
- asiakkaat, jotka soittaa (asiakaspalveluun) ilman että tietävät minne soittavat ja miksi soittavat - kaipaavat vain puheseuraa.
- lehtimyyjät jotka väittävät että olen voittanut / osallistunut gallupiin tai saan hyvän tilaajan lahjan - eivätkä osaa kertoa mihin kilpailuun / gallupin olen osallistunut saati koska muka olen tilannut jonkun lehden - kaiken maailman puhelinmyyjät jotka aloittavat ”onko sulle nuorten mielenterveys / naisten tasa-arvo / tms tärkeitä - juu ei ole. En ole antanut puhelinmarkkinointilupaa
- meidän äiti, joka saa kilarit joka kerta jos en vastaa puhelimeen, mutta jolle en voi vastata, koska hän on sokea ja kuuro jos sanon vaikkapa ’en voi nyt puhua, olen juuri menossa asiakastapaamiseen’ - ’Mä vaan sitä rupesin soittamaan että se naapurin Lyyli, jonka kissa.....’
Nämä on kaikki asioita jotka saa mun verenpaineen nousemaan niin että voin fyysisesti pahoin 😕
Vierailija kirjoitti:
Fyysiset:
- Endometrioosi
- Ajoittain laiska ja karsastava silmä, helvetin ärsyttävää joskus työpaikan ruokapöydässä tajuta että nyt silmä on "sillä päällä" eli on puoliummessa ja katsoo mihin sattuu.
- Purentavika ja leukojen ahtaus joiden takia kävin helvetinmoiset leikkaukset ja oikomiset, enkä silti ole tyytyväinen lopputulokseen
- Hiukset alkoivat hitaasti mutta varmasti harmaantua parikymppisenä, sukuvika.
- Ääniyliherkkyys. Minusta tuntuu kuin koko maailmalla olisi huono kuulo. Miksi kaikki tavarat ja kaapinovet pitää paiskoa kuin vihassa, miksi pitää puhua niin kovaa jne.
- Kun alan nauraa selälläni maaten, henkitorvi menee jotenkin tukkoon. Tunne on inhottava ja vastapuoli ei monesti tiedä tukehdunko nauruun vai sainko jonkin aivohalvauksen.
Ei fyysiset:
Kun kissan on pakko mennä hiekkalaatikolle pyörimään AINA aamuyöstä ja koko kämppä rahisee.
Huonoihoisena on pakko meikata että kehtaa mennä ihmisten ilmoille, mutta voi jumalauta kun ei sellaisia aurinkolaseja ole keksitty jotka ei noin kahdessa minuutissa jättäisi jälkiä naamaan ja loppupäivän näyttää idiootilta. Varsinkin näin helteillä aivan mahdotonta, niitä lasien alla hikoilleita kohtia ei saa mitenkään korjattua järkevästi!
Viritettyjen mopojen ääni, niin järkyttävä että sielu irtoaa ruumiista.
Olen meinannut jo pari kertaa ajaa pyörällä hemmettiin noiden prutkuputkien takia.Ja tietenkin se että aina on kylmä tai kuuma, koskaan ei ole mukavaa :o)
Täälläkin yks jolla aikuisena pamahtanut akne! Muutama vuosi sitten söin lääkekuurin joka autto, mutta nyt pikkuhiljaa hiipiny akne takasin..
Kehtaan ja en kehtaa mennä julkisille paikoille ilman meikkiä, jos nopea kauppareissu niin ei ongelmaa mutta jos suunnittelen viettäväni aikaa kaupungilla shoppailua yms. en kehtaa mennä ilman meikkiä.. ja sit kun mä rakastan aurinkolaseja!
Mul on paljon erilaisia ja yleensä jos lähen meikittä kauppaan turvaudunkin puoli naamaa peittäviin aurinkolaseihin. Mut sitku lähen kaupoille kiertelee teen nätin meikin kotona, valitsen kivat aurinkolasit jotka sopii asuun ja koska ulkona on kirkasta, nii heti ku pääsen johonki kauppaan sisään yritän nostaa aurinkolasit silmiltä niin ettei kukaan huomais peili toisessa kädessä ihan paiseissa et onko painaumat nenällä ja meikki lähteny kävelee.
Siellä sit nökötän kaupan nurkassa niinku kukaan ei huomais vaikka kaikki varmasti huomaa mun epämääräsen räpeltämisen!
Suussa osaproteesi.
Joutunut käyttään jo pari vuotta, kun meni tapaturmassa kulmahampaat.
En vaan totu! Ja on rumat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ihmisten sietokyky pieni. Ihme nillitystä pikkuasioista.
Nillitys on tämän ketjun tarkoitus. Se, että saa kerrankin syyllistymättä ihan sydämen kyllyydestä nillittää jonninjoutavista, joiden kanssa joutuu päivä toisensa perään leukaperiä kiristelemään.
Vierailija kirjoitti:
Hikoilen paljon. Joudun vaihtmaaan alushousuja monta kertaa päivässä, koska ne ovat märät. Hiki myös haisee rekkamiehelle tai sille, että olisin pissannut housuihini ja unohtanut pestä vaatteet ja vain kuivattanut ne. Ensin luulinkin, että multa lirahtelee, mutta sama haju on kaikissa vaatteissa ja tulee niihin hetkessä. Pyykistä tullessa haisevat vielä raikkaalle.
Kasvojen ihossa koko ajan paksu rasva, aivan kuin olisi ollut meikit koko päivän kasvoilla. Siihenkään ei ole auttanut mikään.
Kaikista pahin muutos on hiukset! Ne pöhöttää, on elottomat, karheat ja hapertuvat ennen kuin kasvavat pitkiksi ja joudun leikkaamaan ne lyhyiksi. Ja pitkillä tarkoitan just ja just olkapäille ulottuvia hiuksia.
Saan myös älyttömiä hepuleita ilman syytä ja jos on syytä, niin paisuttelen niitä kohtuuttoman isoiksi.
Tunnen ovulaation, en ole tuntenut sitä kuin viimeiset vuodet, ennen menkkoja vatsa on todella kipeä, turvoksissa ja täynnä ilmaa. Olen myös usein päivän vesiripulilla.
Saan päiväkausia kestäviä syöppökohtauksia.
Mitä vielä? Varmaan vaikka mitä, mutta koska muistikin on huonontunut, en nyt saa mieleen muuta.
Kilpirauhasen liikatoiminta? Onko lisäksi käsien mikrotärinää, unettomuutta, jatkuvasti jano ja kuuma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hikoilen paljon. Joudun vaihtmaaan alushousuja monta kertaa päivässä, koska ne ovat märät. Hiki myös haisee rekkamiehelle tai sille, että olisin pissannut housuihini ja unohtanut pestä vaatteet ja vain kuivattanut ne. Ensin luulinkin, että multa lirahtelee, mutta sama haju on kaikissa vaatteissa ja tulee niihin hetkessä. Pyykistä tullessa haisevat vielä raikkaalle.
Kasvojen ihossa koko ajan paksu rasva, aivan kuin olisi ollut meikit koko päivän kasvoilla. Siihenkään ei ole auttanut mikään.
Kaikista pahin muutos on hiukset! Ne pöhöttää, on elottomat, karheat ja hapertuvat ennen kuin kasvavat pitkiksi ja joudun leikkaamaan ne lyhyiksi. Ja pitkillä tarkoitan just ja just olkapäille ulottuvia hiuksia.
Saan myös älyttömiä hepuleita ilman syytä ja jos on syytä, niin paisuttelen niitä kohtuuttoman isoiksi.
Tunnen ovulaation, en ole tuntenut sitä kuin viimeiset vuodet, ennen menkkoja vatsa on todella kipeä, turvoksissa ja täynnä ilmaa. Olen myös usein päivän vesiripulilla.
Saan päiväkausia kestäviä syöppökohtauksia.
Mitä vielä? Varmaan vaikka mitä, mutta koska muistikin on huonontunut, en nyt saa mieleen muuta.Kilpirauhasen liikatoiminta? Onko lisäksi käsien mikrotärinää, unettomuutta, jatkuvasti jano ja kuuma?
Lääkäriin!
No nyt löytyi keskustelu minulle!
Atooppinen ihottuma, joka kuitenkin pysyy kohtuullisesti kurissa hyvällä hoidolla ja tärkeää on ettei mikään vaate hankaa. Tämän seurauksena en voi enää pitää kaarituellisia rintsikoita ja muutenkin vaatteet on valittava tarkkaan.
Taipumus sappikiviin, jonka vuoksi todella tarkka ruokavalio ja stressi mitä uskaltaa syödä.
Vaivasenluu
Krooninen niskajumi.
Liian vilkas rakko ja yöllä vessassa ravaus.
Unettomuua joka ei tosin ole pieni epämukavuus.
Jännetuppitulehdus ranteessa ja jatkuva pähkäily miten saada rannetta lepuutettua.
Migreeni vähintään kerran viikossa.
Krooninen alaselkäkipu ja lonkat ihan kierossa.
Kuukausia kestänyt ripuli.
Avokonttori. Käsittämättömän hirveä keksintö laittaa kaksikymmentä ihmistä yhteen isoon huoneeseen tekemään töitä. Stressitasoni ovat joka työpäivä pilvissä kun joka puolelta kuuluu puheen kälätystä ja ilmassa sekoittuu kahvin, ruoan, hien yms. hajut. Kaipaan entistä työpaikkaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ei voi tehdä leikkausta vaikka olisi rahaa.
Ja kaikille se ei maksa 3000e.. omalla kohdalla hinta-arvio on noin 10.000e ja ei edes poista kokonaan lasien tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
No nyt löytyi keskustelu minulle!
Atooppinen ihottuma, joka kuitenkin pysyy kohtuullisesti kurissa hyvällä hoidolla ja tärkeää on ettei mikään vaate hankaa. Tämän seurauksena en voi enää pitää kaarituellisia rintsikoita ja muutenkin vaatteet on valittava tarkkaan.
Taipumus sappikiviin, jonka vuoksi todella tarkka ruokavalio ja stressi mitä uskaltaa syödä.
Vaivasenluu
Krooninen niskajumi.
Liian vilkas rakko ja yöllä vessassa ravaus.
Unettomuua joka ei tosin ole pieni epämukavuus.
Jännetuppitulehdus ranteessa ja jatkuva pähkäily miten saada rannetta lepuutettua.
Migreeni vähintään kerran viikossa.
Krooninen alaselkäkipu ja lonkat ihan kierossa.
Kuukausia kestänyt ripuli.
teetkö toimistotöitä? Hiirellä? Vaihdapa se oheiseen, auttaa varmasti: https://www.atkpikatukku.fi/tuote/pystyhiiri-imouse-e14545-usb-393303/3…
Vierailija kirjoitti:
Avokonttori. Käsittämättömän hirveä keksintö laittaa kaksikymmentä ihmistä yhteen isoon huoneeseen tekemään töitä. Stressitasoni ovat joka työpäivä pilvissä kun joka puolelta kuuluu puheen kälätystä ja ilmassa sekoittuu kahvin, ruoan, hien yms. hajut. Kaipaan entistä työpaikkaani.[/quote
Sama. Ja meillä lounastila heti avoläävän vieressä ja aina joku lämmittää mikrossa jotain hirveänhajuista ruokaa.
Ai tämmönenkin vaiva on olemassa? Mä oon aina ihmetelly kun lapsi sanoo aina että häntä rupee aivastuttamaan kun on liian kirkas sää hänen silmilleen. No tällähän se selittyykin.