Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arjen fyysiset epämukavuudet, jotka koettelevat sietokykyäsi

Vierailija
08.08.2018 |

Aloitan: hellehiki, krooninen kusihätä, närästys, runsaat ja kivuliaat kuukautiset sekä ruikulivatsa. Silmätulehdus, takapuolen suonenveto ja toispuoleinen nuha. Nämä erikseen ja varsinkin yhdessä. (Keskitytään ihan lillukanvarsinillitykseen; kroonisiin sairauksiin kuuluvat kivut ja kärsimykset eivät välttämättä kuulu tähän keskusteluun.)

Kommentit (1723)

Vierailija
341/1723 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni vastaisi tähän, että kuuma vesi suihkusta. Tykkään joskus käydä tosi lämpimässä suihkussa, eikä hanaa tule aina käännettyä siihen keskelle takaisin. Miehen mielestä minun tavallisesti käyttämäni lämmin veteni on jo kuumaa, saati sitten kuuman suihkuni jälkeen...

Toisaalta, en tunne ketään muuta, joka ei kokeilisi veden lämpötilaa ennen suihkuun menoaan. Omituisinta on, kun hän väittää minun polttavan häneltä munat. Pakkoko ne edellä on suihkuun suunnata? En minäkään kokeile vedenlämpöä toosallani vaan ihan kädellä.

Meillä sama. Mä rakastan kuumassa suihkussa olemista (paitsi nyt kesällä) ja mies aina valittaa kun suihku on liian kuumalla. 😁

Vierailija
342/1723 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian ohut vessapaperi, joka rullautuu perskarvoihin. Krooninen tenniskyynärpää. Tissikarvat, joita ei enää näe nyppiä kuin peilin kautta, koska ikänäkö. Finnit, joita tulee ilmeisesti vaihdevuosiin saakka. Alati rasvainen tukka – jos illalla peset on aamulla niskasta rasvainen. Hampaiden lankaus, jota tehdessä lanka porautuu sormien ympärille niin, että sormenpäät ovat valkoiset. Ainaiset lihasjumit. Paskat lantionpohjan lihakset, jotka nuorena olivat todella tiukat ja nyt tulee kuset housuun sekä trampalla että aivastaessa, jos rakko on täynnä. Suonikohjut, joita ilmantuu aina vain uusia. Naamalle tuulen mukana tulevat hiukset, sietämätöntä. Vahingossa kastuva hiha. Tamponin ulosvetäminen, kun vuoto onkin ollut yhtäkkiä niukkaa. Verishow runsaiden kuukautisten aikana: lähtemiseen menee ikuisuus, kun yrität tilkitä vuodon ja kaikki on veressä pöntön reunoja ja ranteita myöten. Painavien kauppakassien kantaminen, kun kassin kahvat porautuvat sormiin. Tai painavan ostoskorin kantaminen, kun kahva porautuu käsivarteen. Korvien napsuminen pienestäkin äänestä silloin tällöin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1723 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elohiiri toisessa silmässä.

Se että näin keski- ikäisenä pissa tulee housuun aivastaessa tai oksentaessa.

Se kun wc- paperi on aina vähissä ja sitä kuluu jumalattomasti ainaisen ruikulivatsan vuoksi.

Kuivat ja koppurat kantapäät. Niitä tulee sitten rapsittua kipeiksi asti.

Se ettei rintsikoita ja muuta tiettyä vaatetta löydä kiireessä. Kun etsii jotain tiettyä vaatekappaletta, se löytyy viimeiseksi vaatekaapin perältä ja koko garderobi on sekaisin. Lisäksi etsiessä tulee valtava tuskanhiki.

Aamuinen paska- ja pissahätä. Nukuttaisi vielä mutta vessaan on juostava.

Kaupassa joku on aina arpomassa samalla hyllyllä minne itse olet menossa. Siinä sitten odottelet ja pälyilet kuin mikäkin stalkkeri.

Veikkauskuponkien tarkastuttajat ja ostajat kaupan kassalla ja kioskilla.

Kapulaa ei laiteta ostosten jälkeen tai jäädään haaveilemaan siihen hihnan päähän niin ettei seuraava pääse eteenpäin.

Kun kipaiset äkkiä kauppaan hakemaan tiettyä tuotetta, se on loppu. Eikun toiseen kauppaan.

Aina joku vaate kinnaa, puristaa.

Ihmisten mölyäminen, mopot.

Möllöttävät ihmiset. Möllötän nykyään pokkana takaisin.

Ihmiset jotka soittavat jotenkin väärään aikaan ( yleensä aina kun olet itse siinä kaupan kassalla) ja jorisevat tuntikaupalla.

Onhan näitä.

Vierailija
344/1723 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat karvat ympäri kehoa, etenkin leuassa, jotka kasvavat minuutissa takaisin nyppimisestä.

Hartia- ja selkäjumitus josta aiheutuu huimausta ja puutumista.

Jännetuppitulehdukset peukaloissa.

Ongelmavatsa joka toimittaa lähes kaiken ulos ripulina.

Rauhattomuus, tai tekemisen puute. Vaikka kroppa sanoo että lepää, mieli tahtoo tehdä.

Hiki.

Vierailija
345/1723 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana finni tekee tuloaan johonkin oikein ohuen ihon kohtaan esim. nenän viereen tai alle. Siinä se sitten tykyttää ja tuntuu turpoavan koko nenän kokoiseksi ajan kanssa!

Kuivat jalat, aina illalla tykyttää ja kutisee ja joskus jopa pistelee. Ainoa apuni on ollut saksalainen urea-jalkarasva. Tätä aarretta en ole huomannut Suomesta saavan.

Hajut minullakin. Kaalilaatikon katku aiheuttaa yökkäysrefleksin, biojätteen vieminen on minulle sula mahdottomuus oksentamistaipumukseni takia (mies vie) ja pelkkä koiran pieru tuntuu kaasukranaatilta.

Hankaavat rintsikat, kun sukka menee kengässä kantapään alle, kuivat huulet talvisin, metelöinti migreenin aikana, itse migreeni, paniikkikohtaukset ja niiden mukana tuleva oksentaminen.

Vierailija
346/1723 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avokassukat jotka ei pysy!!! Mikä siinä on, että suurin osa irtoo joko kantapäistä tai varpaista ja rullaa jalan alle.

Siis mä jouduin hetken miettimään että mistä tässä on oikein kyse, mikä h elvetin avo-kassukka ?? NIIN SIIS AVOKAS-SUKKA!! AIVAN😂😂😂

Vierailija
347/1723 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen keittänyt 40 minuuttia perunoita ja kaadan keitinvettä pois, kansi lipsahtaa irti ja pehmoiset perunat putoavat ällöttävän likaiseen lavuaariin.

Vierailija
348/1723 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin keski-ikäisenä tulee pissat housuun kun yskäisee tai aivastaa, öisin pitää hereillä pissamaan ja aamulla ei saa edes aamukahvia loppuun kun kakkahätä iskee.

Kun nousen äkisti , päähän iskee puristava tunne ja tipahdan polvilleni tai romahtadan seinää vasten, erityisen mukavaa esim. Bussipysäkillä kun olet kyykistynyt solmimaan kengännauhat!

Tisseissä on aina kasvanut kolme pitkää mustaa karvaa jotka pitää nyppäistä säännöllinesti pois ja samoin joudun säännöllisin väliajoin leikkaamaan lyhyemmäksi pitkän karvan kaulani luomessa.

Vierailija
349/1723 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun käy jossain kauppakeskuksessa, ravintolassa tai muussa julkisessa paikassa vessassa ja pesee kädet. Eikä ole paperia eikä pyyhesysteemiä kuivaukseen vaan ainoastaan se puhallin. Tutkitusti epähygieeninen, miksi näistä ei luovuta?! Sitten mietit kädet märkinä annatko kuivua itsekseen (ymmärtääkseni tämä parempi hygienian kannalta ku se huristin) vai alatko kaivella laukusta nenäliinaa kuivaukseen kastellen samalla laukunkin.

Vierailija
350/1723 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla fyysinen epämukavuus liittyy vaatteisiin. Inhoan ja kiemurtelen raivosta, kun rintaliivin olkaimet tippuvat, mummoalushousut kiertyvät pyllyvakoon ja nilkkasukkien kantapäät jalkapöydän päälle.

Jatkuvaa venytystä, oikomista ja kiroilua :( :( Jos ilmasto soisi, ryhtyisin kokopäivätoimiseksi nudistiksi!

Ihan paras! Ja ku irtohius hengaa jossain päin kehoa, eikä saa siitä kiinni.

Vierailija
351/1723 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elohiiri toisessa silmässä.

Se että näin keski- ikäisenä pissa tulee housuun aivastaessa tai oksentaessa.

Se kun wc- paperi on aina vähissä ja sitä kuluu jumalattomasti ainaisen ruikulivatsan vuoksi.

Kuivat ja koppurat kantapäät. Niitä tulee sitten rapsittua kipeiksi asti.

Se ettei rintsikoita ja muuta tiettyä vaatetta löydä kiireessä. Kun etsii jotain tiettyä vaatekappaletta, se löytyy viimeiseksi vaatekaapin perältä ja koko garderobi on sekaisin. Lisäksi etsiessä tulee valtava tuskanhiki.

Aamuinen paska- ja pissahätä. Nukuttaisi vielä mutta vessaan on juostava.

Kaupassa joku on aina arpomassa samalla hyllyllä minne itse olet menossa. Siinä sitten odottelet ja pälyilet kuin mikäkin stalkkeri.

Veikkauskuponkien tarkastuttajat ja ostajat kaupan kassalla ja kioskilla.

Kapulaa ei laiteta ostosten jälkeen tai jäädään haaveilemaan siihen hihnan päähän niin ettei seuraava pääse eteenpäin.

Kun kipaiset äkkiä kauppaan hakemaan tiettyä tuotetta, se on loppu. Eikun toiseen kauppaan.

Aina joku vaate kinnaa, puristaa.

Ihmisten mölyäminen, mopot.

Möllöttävät ihmiset. Möllötän nykyään pokkana takaisin.

Ihmiset jotka soittavat jotenkin väärään aikaan ( yleensä aina kun olet itse siinä kaupan kassalla) ja jorisevat tuntikaupalla.

Onhan näitä.

Olen ratkaissut asian laittamalla kylpyhuoneeseen korit alushousuille ja rintsikoille.

Vierailija
352/1723 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian ohut vessapaperi, joka rullautuu perskarvoihin. Krooninen tenniskyynärpää. Tissikarvat, joita ei enää näe nyppiä kuin peilin kautta, koska ikänäkö. Finnit, joita tulee ilmeisesti vaihdevuosiin saakka. Alati rasvainen tukka – jos illalla peset on aamulla niskasta rasvainen. Hampaiden lankaus, jota tehdessä lanka porautuu sormien ympärille niin, että sormenpäät ovat valkoiset. Ainaiset lihasjumit. Paskat lantionpohjan lihakset, jotka nuorena olivat todella tiukat ja nyt tulee kuset housuun sekä trampalla että aivastaessa, jos rakko on täynnä. Suonikohjut, joita ilmantuu aina vain uusia. Naamalle tuulen mukana tulevat hiukset, sietämätöntä. Vahingossa kastuva hiha. Tamponin ulosvetäminen, kun vuoto onkin ollut yhtäkkiä niukkaa. Verishow runsaiden kuukautisten aikana: lähtemiseen menee ikuisuus, kun yrität tilkitä vuodon ja kaikki on veressä pöntön reunoja ja ranteita myöten. Painavien kauppakassien kantaminen, kun kassin kahvat porautuvat sormiin. Tai painavan ostoskorin kantaminen, kun kahva porautuu käsivarteen. Korvien napsuminen pienestäkin äänestä silloin tällöin. 

Toi vahingossa kastuva hiha on paha!! Ja tuulen mukana naamalla heiluvat hiukset. Argh! Luulin, että olen ainoa näin herkästi ”pikkuasioihin” reagoiva.

Vierailija
353/1723 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valoyliherkkyys = Hillitön aivastelu alkaa kirkkaasta valosta ja loppuu vasta, kun olen niistänyt nenän moneen kertaan.

Viritetyt mopot. Olen ristinyt ne pierukoneiksi, kun kuskin pitää vähän väliä käännellä kaasuhanaa. Tässä maassa ei ole valvontaa.

Vierailija
354/1723 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kiireessä juoksin ja hengitin suun kautta. Tuulenpuuska heitti ison osan ponnaristani suuhuni ja seuraavalla hengenvedolla kiskaisin hiukset henkeeni. Kiva siinä kiireessä repiä nielua tyhjäksi karvoista ja yrittää olla tukehtumatta tai oksentamatta. Oli aika unohtumaton tuntemus.

Tästä on kokemusta! Hyi olkoon, mikä tunne.

Vierailija
355/1723 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden jättämät kusipisarat pöntön renkaalla joihin istun ja sitten pyyhin muiden kusta omilta reisiltäni. Kuinka vaikeaa on pyyhkiä omat kuset pois renkaalta vessakäynnin jälkeen?

Vierailija
356/1723 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennä esim. työpaikan vessaan, jossa pöntössä jarrarit. En halua kenenkään luulevan, että mä jätän jarrareita, joten siivoan muiden paskat.

Vierailija
357/1723 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennä esim. työpaikan vessaan, jossa pöntössä jarrarit. En halua kenenkään luulevan, että mä jätän jarrareita, joten siivoan muiden paskat.

Tää on niin ikuisuusongelma. Miten ihmiset kehtaa. Todella moukkamaista ja junttimaista.

Vierailija
358/1723 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynnen repeäminen etenkin matkalla, jolloin ei ole saksia mukana. Tämä revennyt röpelöinen kynsi sitten tarttuu joka paikkaan, vaatteisiin ym. ennenkuin sen saa leikattua tasaiseksi. Se on tosi epämukavaa.

Vierailija
359/1723 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulokeet korvilla ja hyräillään (lue: ulistaan) musiikin tahdissa ihan missä vaan ratikassa, kaupassa, työpaikalla. 

Vierailija
360/1723 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin ikuisuusongelma. Miten ihmiset kehtaa. Todella moukkamaista ja junttimaista.

Sama, ja ärsyttää nämä nyky ajan työpaikkojen unisex vessat. Ihme törkyihmisiä. Kiinnostaisi tietää, miten toimivat omassa kodissa.