Arjen fyysiset epämukavuudet, jotka koettelevat sietokykyäsi
Aloitan: hellehiki, krooninen kusihätä, närästys, runsaat ja kivuliaat kuukautiset sekä ruikulivatsa. Silmätulehdus, takapuolen suonenveto ja toispuoleinen nuha. Nämä erikseen ja varsinkin yhdessä. (Keskitytään ihan lillukanvarsinillitykseen; kroonisiin sairauksiin kuuluvat kivut ja kärsimykset eivät välttämättä kuulu tähän keskusteluun.)
Kommentit (1723)
Se, kun kauppakassit/reppu kaatuu aina väärään suuntaan tai ei pysy ylipäätään pystyssä, vaikka kuinka huollelisesti olisi pakannut ne. Ärsyttävää!!!!
Vierailija kirjoitti:
Paniikkihäiriön oireet: huimaus, sydämentykytys, näön sumentuminen, äänten "puuroutuminen" korvissa, hikoilu, pyörryttävä tunne, haparoivat askeleet kävellessä kun tuntuu siltä että jalat pettää kohta alta, käsien ja jalkojen pistely... se ääretön avuttomuuden ja hädän tunne, kun tuntee, että nyt taas kohtaus tulee eikä kukaan voi oikeasti auttaa. Vai tuleeko, onko tämä vain paniikkia, jos olenkin vakavasti sairas ja tämä on jokin muu kohtaus? Hellekelit ja jatkuva kirkas auringonpaiste tuntuvat lisäävän näitä tuntemuksia, vaikka kesää muuten rakastankin. Siihen vielä stressi päälle, kun juuri yksin muutin uudelle paikkakunnalle ja aloitin opiskelut... tällä hetkellä saan paniikkioireita jopa kotonani. Lääkkeitäkään ei koko ajan viitsisi ottaa "kaiken varalta", bentsodiatsepiini on hyvin riippuvuutta aiheuttavaa tavaraa. Että vihaan paniikkihäiriötä. :(
Erittäin osuva kuvaus. Hellepäivinä en poistunut kotoani lainkaan, jos en käynyt kaupassa ilmastoidulla autolla. Nyt 7 viikkoa jännittänyt alkavia töitä ja ensimmäistä kokousta, josta jouduin lähtemään viimeksi nolosti kesken pois. Nyt aseenani on onneksi propral ja opamox. Oletko kokeillut beetasalpaajaa? Aloitan aamuni nykyään sillä. Toimii.
Vierailija kirjoitti:
Fyysiset:
- Endometrioosi
- Ajoittain laiska ja karsastava silmä, helvetin ärsyttävää joskus työpaikan ruokapöydässä tajuta että nyt silmä on "sillä päällä" eli on puoliummessa ja katsoo mihin sattuu.
- Purentavika ja leukojen ahtaus joiden takia kävin helvetinmoiset leikkaukset ja oikomiset, enkä silti ole tyytyväinen lopputulokseen
- Hiukset alkoivat hitaasti mutta varmasti harmaantua parikymppisenä, sukuvika.
- Ääniyliherkkyys. Minusta tuntuu kuin koko maailmalla olisi huono kuulo. Miksi kaikki tavarat ja kaapinovet pitää paiskoa kuin vihassa, miksi pitää puhua niin kovaa jne.
- Kun alan nauraa selälläni maaten, henkitorvi menee jotenkin tukkoon. Tunne on inhottava ja vastapuoli ei monesti tiedä tukehdunko nauruun vai sainko jonkin aivohalvauksen.
Ei fyysiset:
Kun kissan on pakko mennä hiekkalaatikolle pyörimään AINA aamuyöstä ja koko kämppä rahisee.
Huonoihoisena on pakko meikata että kehtaa mennä ihmisten ilmoille, mutta voi jumalauta kun ei sellaisia aurinkolaseja ole keksitty jotka ei noin kahdessa minuutissa jättäisi jälkiä naamaan ja loppupäivän näyttää idiootilta. Varsinkin näin helteillä aivan mahdotonta, niitä lasien alla hikoilleita kohtia ei saa mitenkään korjattua järkevästi!
Viritettyjen mopojen ääni, niin järkyttävä että sielu irtoaa ruumiista.
Olen meinannut jo pari kertaa ajaa pyörällä hemmettiin noiden prutkuputkien takia.Ja tietenkin se että aina on kylmä tai kuuma, koskaan ei ole mukavaa :o)
Minullakin ääniyliherkkyys ja early greyt.
En ymmärrä miten et pidä öisin korvatulppia. Itse en kuule tulppien läpi kissa rahisteluja.
Töissä jännittä ja ahdistaa ja on ihan hiton epävarma olo kaikinpuolin. Seurauksena aivan törkeän pistävän hajuinen stressihiki, mille ei mahda mitään.
Tavaratalojen tuulikaapit, joissa hirveä tuuletus joka sotkee ohuet hiukset lonkeroiksi leveän otsan päälle.
Otan välillä lasit pois nenältä ja laitan otsalle. takaisin laskiessa hiukset tarttuu nenäpehmusteiden väliin ja roikkuvat tukassa tiukasti kiinni. Lopuksi sattuu ja lähtee hiuksia, kun irrottelet laseja pois.
riettaat lävärit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
reiätön 50v nainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Farkkujen ja vastaavien nikkeliniitit kuitittavat. Pakko ommella jokaisen taakse pehmeä kangaspala, että voin pitää. Yksissäkin farkkusortseissa oli 10 niittiä! Sama farkunnapin kanssa, sen taakse on pakko ommella kangaspala.
Veikkaan että kummassakin korvassasi on 5 reikää..ja päälle nenäkoru
Lapsesi korvat reität heti laitoksella glitterin nappikorviksilla
No ei ole. Mulla on astma ja allergia. Korvissa siveät hopeiset helminapit. Lapsillani ei ole korvissa kuin vaikkua, lapsenlapsilla putket. Aune 62
siveät hopeiset helminapit?????
Kyllä. Si-ve-ät. Ei sellaiset eroottiset roikkuvat killukkeet. Hopea sopii nikkeliallergiselle. Helmillä luon Crace Kelly -vaikutelmaa. Nappi on tappikorvakoru.
Paksut pohkeet ja tämä s-nan pillihousumuoti.
Huono kuulo ja meluherkkyys yhdistettynä tinnitukseen.
Alhainen verenpaine, kyykistelyn ja kumartelun jälkeen pitää aina ottaa tukea seinistä.
Vierailija kirjoitti:
Farkkujen ja vastaavien nikkeliniitit kuitittavat. Pakko ommella jokaisen taakse pehmeä kangaspala, että voin pitää. Yksissäkin farkkusortseissa oli 10 niittiä! Sama farkunnapin kanssa, sen taakse on pakko ommella kangaspala.
Mä jotenkin epäilen että nykyeuroopassa saa myydä nikkelifarkkuja.
Se mikä sua allergisoi on varmaan joku muu metallu, mulla se taitaa olla kromi.
Samaistun kroonisiin ongelmiin täällä. Hiki, inkontessi, pesulaput jne.
Mutta oudoimmat fyysiset vaivani ovat leukaan koskemisen jäljeen tuleva hikka joka jatkuuuuuu ja jatkuu. Hermovika?
Sekä heti heräämisen jälkeen en kuule 10-15 sekunttiin. Kiva kun täytyy aina pyytää lapsia/miestä odottamaan että kuulo.palautuu. Wtf?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fyysiset:
- Endometrioosi
- Ajoittain laiska ja karsastava silmä, helvetin ärsyttävää joskus työpaikan ruokapöydässä tajuta että nyt silmä on "sillä päällä" eli on puoliummessa ja katsoo mihin sattuu.
- Purentavika ja leukojen ahtaus joiden takia kävin helvetinmoiset leikkaukset ja oikomiset, enkä silti ole tyytyväinen lopputulokseen
- Hiukset alkoivat hitaasti mutta varmasti harmaantua parikymppisenä, sukuvika.
- Ääniyliherkkyys. Minusta tuntuu kuin koko maailmalla olisi huono kuulo. Miksi kaikki tavarat ja kaapinovet pitää paiskoa kuin vihassa, miksi pitää puhua niin kovaa jne.
- Kun alan nauraa selälläni maaten, henkitorvi menee jotenkin tukkoon. Tunne on inhottava ja vastapuoli ei monesti tiedä tukehdunko nauruun vai sainko jonkin aivohalvauksen.
Ei fyysiset:
Kun kissan on pakko mennä hiekkalaatikolle pyörimään AINA aamuyöstä ja koko kämppä rahisee.
Huonoihoisena on pakko meikata että kehtaa mennä ihmisten ilmoille, mutta voi jumalauta kun ei sellaisia aurinkolaseja ole keksitty jotka ei noin kahdessa minuutissa jättäisi jälkiä naamaan ja loppupäivän näyttää idiootilta. Varsinkin näin helteillä aivan mahdotonta, niitä lasien alla hikoilleita kohtia ei saa mitenkään korjattua järkevästi!
Viritettyjen mopojen ääni, niin järkyttävä että sielu irtoaa ruumiista.
Olen meinannut jo pari kertaa ajaa pyörällä hemmettiin noiden prutkuputkien takia.Ja tietenkin se että aina on kylmä tai kuuma, koskaan ei ole mukavaa :o)
Minullakin ääniyliherkkyys ja early greyt.
En ymmärrä miten et pidä öisin korvatulppia. Itse en kuule tulppien läpi kissa rahisteluja.
Pelkään etten herää herätyskelloon korvatulppien takia. Nukkuisin varmaan entistäkin huonommin kun alitajuisesti stressaisin heräämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paniikkihäiriön oireet: huimaus, sydämentykytys, näön sumentuminen, äänten "puuroutuminen" korvissa, hikoilu, pyörryttävä tunne, haparoivat askeleet kävellessä kun tuntuu siltä että jalat pettää kohta alta, käsien ja jalkojen pistely... se ääretön avuttomuuden ja hädän tunne, kun tuntee, että nyt taas kohtaus tulee eikä kukaan voi oikeasti auttaa. Vai tuleeko, onko tämä vain paniikkia, jos olenkin vakavasti sairas ja tämä on jokin muu kohtaus? Hellekelit ja jatkuva kirkas auringonpaiste tuntuvat lisäävän näitä tuntemuksia, vaikka kesää muuten rakastankin. Siihen vielä stressi päälle, kun juuri yksin muutin uudelle paikkakunnalle ja aloitin opiskelut... tällä hetkellä saan paniikkioireita jopa kotonani. Lääkkeitäkään ei koko ajan viitsisi ottaa "kaiken varalta", bentsodiatsepiini on hyvin riippuvuutta aiheuttavaa tavaraa. Että vihaan paniikkihäiriötä. :(
Erittäin osuva kuvaus. Hellepäivinä en poistunut kotoani lainkaan, jos en käynyt kaupassa ilmastoidulla autolla. Nyt 7 viikkoa jännittänyt alkavia töitä ja ensimmäistä kokousta, josta jouduin lähtemään viimeksi nolosti kesken pois. Nyt aseenani on onneksi propral ja opamox. Oletko kokeillut beetasalpaajaa? Aloitan aamuni nykyään sillä. Toimii.
Propralia olen kokeillut, mutta siitä ei ollut minulle kuin haittaa, sillä minulla on luonnostaan kovin matala verenpaine. Huimaava olo siis paheni. Yritän rajoittaa lääkkeiden käyttöä muutenkin, koska otan ehkä liiankin usein jo tuota rauhoittavaa ja sekin voi pahentaa oireilua. Lääke kuitenkin kulkee aina mukana kaikkialla, kun kotoa lähden. Jo ajatus siitä, että sitä on saatavilla aina tarvittaessa, rauhoittaa mieltä vähäsen. Tsemppiä sinulle :)
Vierailija kirjoitti:
Minulla fyysinen epämukavuus liittyy vaatteisiin. Inhoan ja kiemurtelen raivosta, kun rintaliivin olkaimet tippuvat, mummoalushousut kiertyvät pyllyvakoon ja nilkkasukkien kantapäät jalkapöydän päälle.
Jatkuvaa venytystä, oikomista ja kiroilua :( :( Jos ilmasto soisi, ryhtyisin kokopäivätoimiseksi nudistiksi!
Oletko mies vai nainen?
Kun on kipeä ja pitää ravistaa kuumemittaria...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Propralia olen kokeillut, mutta siitä ei ollut minulle kuin haittaa, sillä minulla on luonnostaan kovin matala verenpaine. Huimaava olo siis paheni. Yritän rajoittaa lääkkeiden käyttöä muutenkin, koska otan ehkä liiankin usein jo tuota rauhoittavaa ja sekin voi pahentaa oireilua. Lääke kuitenkin kulkee aina mukana kaikkialla, kun kotoa lähden. Jo ajatus siitä, että sitä on saatavilla aina tarvittaessa, rauhoittaa mieltä vähäsen. Tsemppiä sinulle :)
Kiitos samoin! Mullakin kyllä normisti matala verenpaine ja leposyke, mutta ahdistuneena sekä verenpaine että syke nousee ja mulla toi propral ei onneksi ole aiheuttanut sivuvaikutuksia. Vielä
...sori meni varmaan jo aiheen vierestä.
Toisen voivottelun kuuntelu päivittäin ajaa hulluksi. Ei johdu mistään vakavasta kuten kivuista. Ihan vaan arjen pikku askareista.
Klikkiotsikot... taas menin halpaan.
Kokista juodessa poreet (hapot) nousee nenään ja olo helpottuu vasta kun saa hapot ulos iiiiiiiisolla röyhtäyksellä.
Kun uidessa menee vettä nenään. Kamala tunne!
Öh.. varmasti koettelee sietokykyä. Moni muu on vastannut tähän ketjuun vähän kieli poskessa, listannut arjen pikku vitsauksia. Ei oikeita sairausdiagnooseja.