Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se taas alkoi... Wilma-viestiterrorismi.

Vierailija
08.08.2018 |

Olipa ihanaa olla pari kk ilman wilmaa. Okei, se on hyvä viestikanava tärkeille asioille. Mutta kun sieltä tulee sitä sontaa joka päivä ja ihan jonninjoutavaa höpinää, ilmoitellaan jostain kissanristiäisistä jne. Pari kertaa on käynyt niin, että ihan oikeat aiheet on jääneet huomiotta siinä viestitulvassa. Eikä sen puoleen, kukaan ei kyllä ole varmistanut, että olenko lukenut viestin ja miten siihen suhtaudun.

Viime vuonna kamelin selän katkais opettajan viesti, hän oli vapaa-ajalla nähnyt lapseni ajamassa polkupyörällä ilman kypärää. Tuli kehoitus opastaa lastani kypärän käytön tärkeydestä. Ja perustelut alle, että miksi kypärää on käytettävä.

*ttu joo! En ole tyhmä enkä ekaluokkalainen, eikä minulle tarvii samalla tasolla viestiäkään. Kyllä, oikeassa olet juu. Mutta anna nyt jo vapaa-ajalla oppilaittesi olla. Se on MINUN vastuulla se. Jos olisit halunnut vaan tiedottaa asiasta, niin ok. Ei minulle ole ok että lapsi ajaa ilman kypärää. Mutta en tarvii alentavaa neuvomista asian suhteen.

No, katotaan mitä vuosi tuo tullessaan.

Kommentit (344)

Vierailija
1/344 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille opettaja laittoi viestin että oli nähnyt lapseni juna-asemalla. Ok. En tosin tiedä mikä siinä oli niin kamalaa. Laitoin viestiä hänelle kun lastani kiusattiin koulussa, siihen hän ei ikinä vastannut.

Vierailija
2/344 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilma on nykyajan STASI.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/344 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä wilmaa ei ole mikään pakko käyttää. Minä en ainakaan jaksa sitä tyhjänaikaista paashaa.

Vierailija
4/344 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaan Wilma näköjään kaatunut.. 😀

Vierailija
5/344 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille opettaja laittoi viestin että oli nähnyt lapseni juna-asemalla. Ok. En tosin tiedä mikä siinä oli niin kamalaa. Laitoin viestiä hänelle kun lastani kiusattiin koulussa, siihen hän ei ikinä vastannut.

Outoa, eikö juna-asemalla saa olla? Jos pahojaan siellä teki tai myöhään illallaa niin sitten ymmärtäisin huolen, mutta ei vapaa-aika sinällään kuulu kyllä opettajille. 

Meillekään ei mitään kommentoitu kun ilmaisin huoleni luokalla tapahtuvasta kiusaamisesta. Kolme opettajaa sai viestin eikä yksikään vastannut. Kiva -koulu vielä kyseessä. Sellaista kivaa.

Vierailija
6/344 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sanonut että olen niin köyhä, työtön kun olen, että mulla ei ole tietsikkaa tai älypuhelinta. Wilmaa siis käytä, joten viesit reissuvihkoon jos jotain on. Eipä juuri koskaan tule postia kotiin.

Vierailija
7/344 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep nyt se alkaa. Tiedote vanhemmille: Täitä liikkeellä! Ensi viikon ohjelmaa: Maanantaina retki, voi ottaa omat pienet eväät mutta EI mitään sellaista mikä roskittaa luontoa. Tiistaina 3e bussikyytiin kun matkaamme koko luokan kanssa näytelmää katsomaan. Keskiviikkona ja perjantaina ulkoliikuntavarusteet sekä pyyhe ja vaihtovaatteet - kaikki peseytyvät aamuliikunnan jälkeen. Torstaina saamme pieniä vieraita ja jokainen voisikin ottaa kotoa mukaan oman vauvakuvansa joka esitellään luokalle.

Ja tuossa oli tiivistelmä, viestit on tietysti oikeasti pitkiä...

Vierailija
8/344 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa, eikö juna-asemalla saa olla? Jos pahojaan siellä teki tai myöhään illallaa niin sitten ymmärtäisin huolen, mutta ei vapaa-aika sinällään kuulu kyllä opettajille. 

Meillekään ei mitään kommentoitu kun ilmaisin huoleni luokalla tapahtuvasta kiusaamisesta. Kolme opettajaa sai viestin eikä yksikään vastannut. Kiva -koulu vielä kyseessä. Sellaista kivaa.

Olisin luonnollisesti ymmärtänyt jos olisi tekemässä jotain kiellettyä, mutta näin ei ollut.

Kiva koulu on yksi iso vitsi.

Vierailija
9/344 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan innolla, josko pojallani vaihtuisi erään kielen ope. Viime vuonna taisi kevätkaudella tulla JOKA IKISELTÄ hänen tunniltaan joku negatiivinen viesti. Ehkä oli aihetta, ehkä ei. Joka tapauksessa jatkuva mäkätys Wilman kautta kärsii kyllä äkkiä inflaation. Päätin alkaa kehua poikaa positiivisista viesteistä ja jättää negatiiviset vähemmälle huomiolle, kun ei niissä oikein koskaan kunnon asiaa ollut ("ei ollut kynää", "läksyt unohtuneet" - no voi kyynel).

Vierailija
10/344 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N i i n  mitähän lassukkavanhemille pitäisi tehdä?  Onks hyviä ehdotuksia?

tv. rehtori

Vierailija
11/344 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitte ulvotaan kun koulu ei mistään tiedota.

Vierailija
12/344 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa on monta tätiä jotka saa sairasta nautintoa antaessaan ikäviä tehtäviä sekä lapsille että vanhemmille.

Vierailija
13/344 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma lapsi siirtyy ammattikouluun ja peruskoulun wilma- spämmäys loppuu. Oli ihan perusoppilas, mutta opettajan vaihduttua alkoi tulla päivittäisiä "lyijykynä puuttui, ei mielellään lyijytäytekynää tunneille"- tyyppisiä viestejä (kyllä, esimerkki oli todellinen). Edellisen opettajan kanssa ei ollut moista ongelmaa, oppilaiden unohdukset kyllä kirjattiin ja useammasta sitten muistutettiin, mutta joka ikistä "otti juoksuaskeleita  ruokalan jonoon"- viestiä hän ei nähnyt tarpeelliseksi. 

Opettajat valittavat kovasti kuinka heidän työmääränsä on liian iso ja vanhemmat häiritseviä, mutta kyllä monella se kiire on itse aiheutettua.

Vierailija
14/344 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut välillä sellainen olo, että lastani ja minua kiusataan Wilman välityksellä. Minusta varsinkaan teini-ikäisten jokaiseen unohdukseen ja hölmöilyyn ei ole tarvetta puuttua kuin jossain poliisivaltiossa. Jotenkin haluaisin uskoa, että opettajat selviäisivät niistä pienimmistä tilanteista ihan itsekseen eikä niitä tarvitsisi jauhaa vielä Wilma-viestien kautta. Elämää se vaan on ja teinit nyt on joskus unohtelevaisia ja vähän kömpelöitä ja höpelöitä. Tekee mieli välillä lähettää takaisin viesti, että jättäkää meidät edes pariksi päiväksi rauhaan!

Vierailija
15/344 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei ulvota. Riittää kun ilmoittavat lukukausien työajat/loma-ajat ja tärkeät asiat, eli lähinnä omaa lasta koskevat kiusaamisasiat ja isohkot oppimisongelmat. Loput asiat sopikoot oppilaan kanssa.

Vierailija
16/344 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muitakin vaihtoehtoja kun jättää tiedottaminen kokonaan vs. raportoida joka ikinen puuttuva pyyhekumi ja vääränlaiset jalkineet liikuntatunnilla. Ongelmaoppilaat erikseen, mutta meillä tuo on ainakin ollut hyvin opettajakohtaista, toiset laittavat viestin vanhemmalle joka pikkuasiasta, toiset osaavat sanoa asiasta sille oppilaalle niin että se jää mieleen.

Vierailija
17/344 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saisi tulla edes joskus jotain viestiä. Pojat 9lk, 7lk ja 6 lk eikä koko aikana yhtään henk.koht.viestiä ja wilma ollut köytössä iät ja ajat. Vain näitä koulun yleisiä viestejä.

Vierailija
18/344 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan innolla, josko pojallani vaihtuisi erään kielen ope. Viime vuonna taisi kevätkaudella tulla JOKA IKISELTÄ hänen tunniltaan joku negatiivinen viesti. Ehkä oli aihetta, ehkä ei. Joka tapauksessa jatkuva mäkätys Wilman kautta kärsii kyllä äkkiä inflaation. Päätin alkaa kehua poikaa positiivisista viesteistä ja jättää negatiiviset vähemmälle huomiolle, kun ei niissä oikein koskaan kunnon asiaa ollut ("ei ollut kynää", "läksyt unohtuneet" - no voi kyynel).

Toivottavasti opettaja vaihtuu juu. Minun tyttäreni englanninkielenryhmässä on näitä yl. Poikia, jotka eivät kuuntele tunnilla, pitävät omaa showtaan, häiritsevät muita ja eivät osaa sanaakaan sitä kieltä, jota tunnilla harjoitellaan jo toista vuotta. Tasoryhmät takaisin kiitos! Natiiviopettaja pitää parempaa kuria kuin kieliope. Ne, jotka ovat kiinnostuneita, osaavat ja haluavat oppia lisää eivät kuulu samaan luokkaan noiden "ei kiinnosta", "mun kynä jäi kotiin", "unohdin läksyt (kun en oikeastaan osannut tehdä niitä)"-tyyppien kanssa.

Vierailija
19/344 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätä ketjua lukee, nousee päällimmäiseksi kiitollisuus siitä, etten ole opettaja.

Vierailija
20/344 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meille tuli viesti , että opettaja näki 14v poikani keulivan pyörällään koulumatkalla ja että jos voisin keskustella pojan kanssa pyöräilytavoista.

Teki mieli vastata että oletko koskaan nähnyt poikaa joka ei keuli ja että poikani keskikoon just niin paljon kun haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä