Katuvalopylvääseen kiinnitetty kyltti ei ole liikennemerkki
Risteystä lähestyttäessä usein sallitusta nopeudesta kertova kyltti on ruuvattu katuvalopylvääseen. Minusta se ei ole liikennemerkki. Huomattavasti paremmin havaitsisi kunnollisen oikean liikennemerkin.
Kommentit (24)
Tästä olisi mielenkiintoista järjestää oikeasti testi kumman havaitsee paremmin, tolpassa olevan vai tikun nokassa. Mun hypoteesini on, että tikun nokassa. Ja sakkoja epäilleille tiedoksi, että mulla ei ole autoa eikä ajokorttia. Ihan vaan mutuna pohdin liikenneturvallisuuden lisäämistä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oikean" liikennemerkin?
Liikennemerkki on liikennemerkki. Se merkki itse. Ei se tolppa ole mikään liikennemerkki, eikä liikennemerkin osakaan. Liikennemerkin voi kiinnittää mihin tahansa, joko erilliseen tolppaan, valaisinpylvääseen, seinään jne. Merkki on ihan yhtä "oikea" riippumatta kiinnityspaikasta.
Kysymys on risteysaluetta lähestyttäessä olevasta nopeudesta kertovasta liikennemerkistä ja sen havaitsemisesta. Kumman havaitsee paremmin, tolppaan ruuvatun kyltin vai sellaisen erillisen liikennemerkin. Ymmärsitkö?
Tolpassahan molemmat ovat kiinni samalla korkeudella ja vastaavassa paikassa. Ei havaittavuudessa pitäisi olla eroa.
Miksi kamera on vähän jälkeen? Siksikö, että tiedetään ettei laskevasta nopeudesta kertovaa tolppakylttiä havaittu? Kunnollisen liikennemerkin kyllä varmasti jokainen havaitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Risteystä lähestyttäessä usein sallitusta nopeudesta kertova kyltti on ruuvattu katuvalopylvääseen. Minusta se ei ole liikennemerkki. Huomattavasti paremmin havaitsisi kunnollisen oikean liikennemerkin.
"Minusta ei ole". Mikä helvetti saa ihmiset kuvittelemaan, että ne voivat itse päättää lakisääteisistä asioista mielipiteellään?
Aalto sanoo, että saa itse päättää ja on vaarallista jos kaikkea noudattaa. Etuilunimen saat itse arvata, jos olet hyvä ihmi.
Tolpassahan molemmat ovat kiinni samalla korkeudella ja vastaavassa paikassa. Ei havaittavuudessa pitäisi olla eroa.