Pakastatko makaronin keitinveden myöhäisempää käyttöä varten?
Maukasta vitamiinilientä ei kannata heittää pois! Pakasta jääpalapusseihin ja käytä ruokien maustamiseen ja esim makkarakeiton saostamiseen.
Kommentit (723)
Vierailija kirjoitti:
En kun kehittyessä imeytyy pois , samoin riisin vesi. En siis laita liikaa vettä niihin.
No höh, sittenhän ei jää lientä pakastettavaksi, höpsö
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa tuo paskanjauhanta
Olet erehtynyt aloituksesta, täällä jauhetaan makaroonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa tuo paskanjauhanta
Olet erehtynyt aloituksesta, täällä jauhetaan makaroonia.
No tämä🤔
Korvavaikut, p.skat, kynnet ja karvat aina talteen. Reisikarvat+vaahdot kaavitaan pusseihin, kuten myös hampaidenpesusta tuleva vaahto, joka syljetään päivämäärättyyn MiniGrip-pussiin ja suljetaan huolellisesti arkistointia varten. Kiva sitten katsoa vuonna 2037 miltä näyttikään hampipesubuglu vaikkapa juhhanuksena 1997 tai värikäs aamupökäle vappuaamuna 2007.
Ei oikein jää pakkaseen, kun nautin sen iltateenä tai jäiden kanssa virvoitusjuomana. Kaikki tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet saa kerralla. Kivaa jos vielä joku piristävä farfalle-sattuma kelluu mukana.
Juu. Mulla on neljä isohkoa pakastinta arkkumallista ovat pian täynnä keitinvettä. Täytyy miettiä käyttötarkoitusta ehkä kastikkeiden pohjaksi.
Tietenkin. Siinä voi myöhemmin esim pestä pikkuhousut.
Itsehän näin kesällä laitan sen veden paljuun. Säästää pitkän pennin vesilaskuissa ja vieraat ovat ihmeissään, kun paljusta noustessaan iho on niin sileä ja karvat kiiltää. Hauskan seuraleikin saa aikaan sattumien metsästyksellä ja arvuuttelemalla, mitä ne ovat!
Olenkin saanut maineen lyömättömänä paljubileiden järjestäjänä.
Syksyllä kerään keitinveden talteen ruoanlaittoa varten pakkaseen!
Neuvoja tarvitaan. Olen jo kolme vuotta yrittänyt pakastaa keitinvesiä, mutta ne eivät jäädy ilmeisesti suuren suolapitoisuuden vuoksi. Pakastimen lämpötilan olen pudottanut aiemmasta kahdesta pakkasasteesta kolmeen, mutta edes se ei ole auttanut.Pakastinkin tuntuu tasaisen kylmältä joka kohdasta, johon kädellä yllän lämpötilaa tunnustelemaan, ainakin sisäpuolelta.
Hyvät neuvot ovat kalliita ja minäkin olen valmis niistä maksamaan, joten liittäkää vastauksiinne tilinumeronne ja pankkitunnuksenne maksun perilletulon varmistamista varten.
Vierailija kirjoitti:
En kun kehittyessä imeytyy pois , samoin riisin vesi. En siis laita liikaa vettä niihin.
Aika tyhmää, itse keitän pussillisen makarooneja talon isoimmalla 20 litran kattilalla. Kun laittaa piripintaan, niin saa paljon pakastettavaa keitinvettä. Mökillä on 70 litran talkookattila, sillä saa tehtyä paljon keitinvettä viemisiksi kaupungille ja joskus annan mökkivieraille mukaan pakastepusseissa.
Ilman muuta pakastan. Pakastan myös käsienpesuveden useammasti. Mitä sitä joka kerta lavuaarista laskee alas, säästyyhän siinä myös ve839ttä.
Vierailija kirjoitti:
Neuvoja tarvitaan. Olen jo kolme vuotta yrittänyt pakastaa keitinvesiä, mutta ne eivät jäädy ilmeisesti suuren suolapitoisuuden vuoksi. Pakastimen lämpötilan olen pudottanut aiemmasta kahdesta pakkasasteesta kolmeen, mutta edes se ei ole auttanut.Pakastinkin tuntuu tasaisen kylmältä joka kohdasta, johon kädellä yllän lämpötilaa tunnustelemaan, ainakin sisäpuolelta.
Hyvät neuvot ovat kalliita ja minäkin olen valmis niistä maksamaan, joten liittäkää vastauksiinne tilinumeronne ja pankkitunnuksenne maksun perilletulon varmistamista varten.
Hyvä yritys. Tämä taitohan on suuri salaisuus, rahalla ei voi reseptiä ostaa. Yleensä juttu periytyy äidiltä tyttärelle. Teillä ei...?
Pahoittelen. En voi auttaa. Martat ehkä neuvoo...
Itse kerään talteen myös keittämisen aikana kattilasta nousevan vesihöyryn!
Kolmen litran minigrip-pusseissa sitä on kätevä ottaa esim. retkille mukaan, koska höyrynä kevyempi kantaa kuin vetenä tai pakasteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kehittää riisiä niin kuin valokuvia pimiössä. Tämä on nyt kyllä ihan uutta keittiötekniikkaa.
En turhaan pakasta. Pidän sitä keitinvesikattilaa pari-kolme viikkoa tiskipöydällä ja käytän sen saman veden vähintään neljä kertaa makaronien keittämiseen. Meillä ei vettä tuhlailla, mutta neljännen viikon jälkeen siihen saattaa tulla jotain outoa sivumakua. Sen jälkeen se kelpaa enää auton pesuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tyhmää, itse keitän pussillisen makarooneja talon isoimmalla 20 litran kattilalla. Kun laittaa piripintaan, niin saa paljon pakastettavaa keitinvettä. Mökillä on 70 litran talkookattila, sillä saa tehtyä paljon keitinvettä viemisiksi kaupungille ja joskus annan mökkivieraille mukaan pakastepusseissa.
Hyvä idea! Teenkin sitä ison kattilallisen seuraavan kerran kun mökille pölähtää kutsumattomia ruokavieraita. Ja toki siinä samalla keksin vieraille jotkut talkootkin.
Kyllä nuoret perheet tuhlaavat. Nytkin miniältä oli loppunut antamani makaroonin keitinvesi. Vaikka viime viikolla sai 10 l ämpärillisen mukaansa.
Noh, tänään kävi hakemassa, kun tietää että anopilta sitä saa. Eikä juhannusruuista tule minkään makuisia ilman sitä.
Meillä koiratkin tykkäävät makaroonivedestä. Hankittiin sitä varten ihan oma pakastin, että on mistä ottaa ravinteikasta juotavaa koirien kuppeihin. Helteillä voi veden sulatettaessa jättää vähän viileäksi, niin virkistää mukavasti karvaturkkeja.
Vierailija kirjoitti:
En turhaan pakasta. Pidän sitä keitinvesikattilaa pari-kolme viikkoa tiskipöydällä ja käytän sen saman veden vähintään neljä kertaa makaronien keittämiseen. Meillä ei vettä tuhlailla, mutta neljännen viikon jälkeen siihen saattaa tulla jotain outoa sivumakua. Sen jälkeen se kelpaa enää auton pesuun.
Auton pinta saa kauniin vahamaisen kiillon, mikä hylkii tiepölyä. Toki houkuttelee hyönteisiä... suo siellä - vetelä täällä
Joskus jopa tikat nokkivat autonpeltejä, siitä tiedän, että takuulla ollut oikea vesi/suola suhde🤭
K e h i t t y e s s ä???