Pakastatko makaronin keitinveden myöhäisempää käyttöä varten?
Maukasta vitamiinilientä ei kannata heittää pois! Pakasta jääpalapusseihin ja käytä ruokien maustamiseen ja esim makkarakeiton saostamiseen.
Kommentit (723)
Minä pakastan jo kesällä sankoissa jäälyhtyjä niin pääsen jo alkutalvesta brassailemaan ennen pakkasia (naapurit kateellisia).
Oliskos kellä myyä pari litraa pakastettua makarooninkeitinvettä. Edullisesti. Mies ryökäle oli tehnyt hirvisopan viimeisestä erästä ja tarttisin nytten pihtiputaaseeseen AIV-reissuun litran. Kattelin kaupan hintoja mut kyl niin oli invlaatio (🙄) iskeny just tähän tuotteeseen. Litrahinta hipoo kahtakymppiä. Siis pakaste. Sulatettu oli tietty pal kalliimpaa.
Voi itkutti, mihin tää maailma on menossa?
Jos vois toimittaa maanantaina Marjattulanraitin maitolavalle, jätän kympin siihen porraslauan alle.
Kiitos jo etukäteen
Tilta
Minä pakastan aina pastan keitinvedet. Olen ostanut sitä varten erillisen ison pakastimenkin. Kohta keitinlientä alkaa olla niin paljon että voin kylpeä siinä. Luultavasti ihosta tulee ihanan pehmeä.
Vierailija kirjoitti:
Minä pakastan aina pastan keitinvedet. Olen ostanut sitä varten erillisen ison pakastimenkin. Kohta keitinlientä alkaa olla niin paljon että voin kylpeä siinä. Luultavasti ihosta tulee ihanan pehmeä.
Perunoiden, porkkanoiden, sianlihan, naudanlihan, ja kaikki muukin keitinvesi kannattaa pakastaa. Siitä saa kesähelteellä tarjoilla mökille tuleville kutsumattomille vieraille alkudrinkit.
Meillä keitetään makaronit suihkuvedessä... ai kun on hyvää ja puhdistuu elimistö samalla.
No, nyt kun kaikki mahdolliset "vitsit" on jo kerrottu pois alta, niin voin kertoa oman vinkkini. Kasvisten höyrytysliemen otan talteen jälkikäyttöä varten. Siihenhän niitä vitamiineja liukenee. Joko juon sen heti, käytän smoothiessa tai pakastan ja käytän esim. kastikkeiden valmistuksessa. Ei mitään järkeä kaataa sitä viemäriin, siinähän nuo mennee vitamiinit viemäristä alas - joten parempi omassa masussa kuin viemärissä. Lisäksi suola- ja maustekurkkujen lientä voi käyttää niin keitoissa kuin kastikkeissakin. Kyll maar ne mamman antamat ohjeet pätevät vielä tänäkin päivänä :D
Ei siis kellään myytäväksi asti???
Tilta
Lorottelen keitinveden jääpalapusseihin. Makaronivesijääpaloja on mukava imeskellä helteellä.
Voi hyväntähen, eipä oo tullu mieleenkään pakastaa ku oon tähän asti sillä veellä lantrannu ruokaryypyt ettei oo liian tujuja. Mukavasti on lunssatkin pysyny loitolla niien totien ansiosta. Kokkeilkaapa työki. t. vanha kurppa
Vierailija kirjoitti:
Voi hyväntähen, eipä oo tullu mieleenkään pakastaa ku oon tähän asti sillä veellä lantrannu ruokaryypyt ettei oo liian tujuja. Mukavasti on lunssatkin pysyny loitolla niien totien ansiosta. Kokkeilkaapa työki. t. vanha kurppa
Laitatko vielä resetin? Siis lantraus%. Mulla on pirtua ja pontikkaa, vähän on tosiaan tujua. Voisha sitä ainaski toisten ryypyt laimentaa, vaikkei omia....
Pesen pimpslooran ja perseen kyykkyvatkaamalla pesuvadin päällä, sitten keitän samassa vedessä makaronit.
Kyllä, ja pakastan ylipäätään keitettyä vettä myöhempää tarvetta varten. Voi sitten äkkiä mikrossa sulattaa valmista keitettyä vettä kun tarvitsee.
En todellakaan makaroni vettä pakasta vaan heitän lavuaariin.
Onneksi olen varautunut nykyiseen makaronipulaan pakastamalla keitinvedet. Olen tehnyt kahdesta eriläpimittaisesta letkusta muotin, jolla saan tehtyä makaronia sulattamalla vanhat keitinvedet niiden väliin ja pakastamalla ne uudestaan. Tänään aion ruokkia perheeni itse tehdyllä makaronilaatikolla, joka on nyt uunissa muhimassa.
Tämmähän oikea vutsipalsta on.saa nauraa vedet silmissä🤣🤣🤣🤣🤣 olisko vitsipalsta.
Pitäisikö nämäkin vedeg säästää..
Jee, tämäkin ketju elää edelleen
Kuulin just vinkin, et perseisen sohvan sais puhtaaksi makaroninkeitinvedellä...
Totta vai tarua?
Ihana, kullanarvoinen vinkki näin laman aikaan. Kiitos tämän nostosta!
Arvatkaa vaan, 17. hellepäivä toukokuussa, onko ollut käyttöä pakastetulle makaroninkeitinvedelle. Tein meille omat jääpalalokerot, huijasin miestä, et mun paloissa on curryä(kossua), ni ei koske niihin. Ihanan 'virkistävää' vissyn kanssa. Sitten vaan hohhoijaa kun helle tuiluttaa ja mies on ylpiä raittiista vaimostaan...🤭, itse kiskoo🍺
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, arkkupakastin on täynnä sitä. Täytyy varmaan ostaa toinenkin.
Etkö tiedä että sitä on hyvä välillä käyttääkin vaikka sieltä vanhemmasta päästä pois. Siksi pakastuspäivän merkitseminen on tärkeätä.
Voi. Tiedän niin tunteen. Hellien pakastat tuotteen ja odotat kuukausien ajan namia maisteltavaa.
Vähän kuin viinien kellaroitsijat tai juustojen kypsyttäjät.
Olen niin tukenasi tässä. Ehkä ensi kerralla onnistuu🍾