Pakastatko makaronin keitinveden myöhäisempää käyttöä varten?
Maukasta vitamiinilientä ei kannata heittää pois! Pakasta jääpalapusseihin ja käytä ruokien maustamiseen ja esim makkarakeiton saostamiseen.
Kommentit (723)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvoja tarvitaan. Olen jo kolme vuotta yrittänyt pakastaa keitinvesiä, mutta ne eivät jäädy ilmeisesti suuren suolapitoisuuden vuoksi. Pakastimen lämpötilan olen pudottanut aiemmasta kahdesta pakkasasteesta kolmeen, mutta edes se ei ole auttanut.Pakastinkin tuntuu tasaisen kylmältä joka kohdasta, johon kädellä yllän lämpötilaa tunnustelemaan, ainakin sisäpuolelta.
Hyvät neuvot ovat kalliita ja minäkin olen valmis niistä maksamaan, joten liittäkää vastauksiinne tilinumeronne ja pankkitunnuksenne maksun perilletulon varmistamista varten.
Hyvä yritys. Tämä taitohan on suuri salaisuus, rahalla ei voi reseptiä ostaa. Yleensä juttu periytyy äidiltä tyttärelle. Teillä ei...?
Pahoittelen. En voi auttaa. Martat ehkä neuvoo...
Törkeää utskia sukukalleusreseptejä😠
Sori ups wikipedian mukaan "sukukalleudet" on leikkimielisesti k i v e k s e t... tästähän ei siis ole kyse
Niille mozzarellapussissa oleville valkoisille paakuille en ole keksinyt mitään käyttöä, mutta se liemi on kyllä herkullista ja tulee kuitenkin aika usein ostettua, vaikka osa sisällöstä meneekin roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Makaronien keitinveden voi todellakin käyttää kastikkeen suurustamiseen tai perunamuusiin, koska se on valmiiksi kiehuvan kuumaa. Samoin sillä voi huuhdella wc-pytyn tai lavuaarin, juurikin kuumuuden takia. Mutta säilyttäminen ei toki ole järkevää, jos kuumalle vedelle ei ole saman tien käyttöä. Eli ei ihan pelkkä vitsi tämäkään aloitus!
No oletko koskaan kaatanut sitä kiehuvan kuumaa vettä wc-pyttyyn....Kokeile , saatat 😮
Vierailija kirjoitti:
Niille mozzarellapussissa oleville valkoisille paakuille en ole keksinyt mitään käyttöä, mutta se liemi on kyllä herkullista ja tulee kuitenkin aika usein ostettua, vaikka osa sisällöstä meneekin roskiin.
Kuivatan aina ne paakut.
Lapset leikkii niillä mielellään, eikä haittaa vaikka menisi suuhunkin. En ole huomannut, että olisivat myrkyllisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuivatan aina ne paakut.
Lapset leikkii niillä mielellään, eikä haittaa vaikka menisi suuhunkin. En ole huomannut, että olisivat myrkyllisiä.
Samaa mietin oliiveista... liemi oivallista, niillä luumunpunaisilla en tee mitään...
Voiskohan niista keittää keittoa vieraille, pakastettuun makaroninkeitinveteen???
Mää valmistan siitä kiljua, sitä kun kannullisen juon niin alan puhua italiaa, ei sitä kyllä kukaan ymmärrä.
Meillä se käy jalkakylpynä sillä suola hoitaa ihoa sekä pehmittää.
Pakastettu tee käy hyvin.Mihin on käytetty pakastettua makaroni vettä.
Veden tasauslasku oli viimeksi 240 euroa. Ehkä tässä pikkuhiljaa joutuu näin tekemään. Tavallista elämää vietetään. Onko Suomen vesi vielä suomalaisten omistuksessa?
Vierailija kirjoitti:
Mää valmistan siitä kiljua, sitä kun kannullisen juon niin alan puhua italiaa, ei sitä kyllä kukaan ymmärrä.
No minä kun kuumennan bratwurstia vesihauteessa, juon liemen pakastettuna, alan muistaa lukion saksankielen alkeita: Ich bin, du bist... aus bai mit nach zeit von zu😉
Mitään kokonaisia lauseita en vielä muista, juonpa lisää...
Käytättekö hernekeiton herneet uudelleen? Minä siivilöin aina hernekeittokattilasta herneet talteen ja pakastan. Niistä keittää monta keittoa.
Vierailija kirjoitti:
Käytättekö hernekeiton herneet uudelleen? Minä siivilöin aina hernekeittokattilasta herneet talteen ja pakastan. Niistä keittää monta keittoa.
Voi ettäs, minä piheistä pihein en oo tätä vielä hoksannu. Keitätkö uuden keiton pakastettuun makaroninkeitinveteen?
Meitin lapset tykkää makaronivellistä, siitä siivilöin makaronit pois, ovat niin tyyriitä ja pakastan myöhempää käyttöä varten. Siivilöity neste on tietysti isolta osin makaroninkeitinvettä, sen pakastan toki.
Siispä: maitoa jääkaapista lautaselle, suolaa sekaan ja lusikka, siinäpä makaronivelli. Näin helteellä menee kylmänäkin...
Hei, nytten vasta kuulin Armi Kuuselan kauneuen salaisuuen: häntä on kylvetetty lapsuuesta asti jauhenlihan pesuveessä... minä kun luulin, notta salaisuus osi ollu pakastettu makaroninkeitinvesi...
Näin pielessä voip ihminen olla
(ja koko hymiörivi hukassa!)
Tarjoan vieraille ja lisään vähän maustetta.
Hei. Rouvat ja emännät.
Kaipaisin jouluisia reseptejä. Viime vuonna lisäsin pakastettuun makaroninkeitinveteen lorauksen punajuuren keitinvettä (ei pakastettu). Tämä oli joulupöydän herkku, anoppikin yritti udella turhaan jouluisen keiton reseptiä. Tahtoisin vaihtelua, keittäisinkö nyt makaroneja punajuuren keitinvedessä???
Nytten helteillä olen huomannut, että pakastettu makaroninkeitinvesi hellii auringon polttamaa ihoa.
Voi ettäs, jotkut naureskelee tälle toimelle. Siis keitinveden pakastamiselle. Kätevää on.
Ajatukset harhailee, kaksi oranssinkeltaista perhosta lentelee kisaillen pihassani. Kukkakedollani. Miten somaa. Nousivat kirmaten korkeuksiin. Sitruunaperhonen vilkutti perään...
Näillä helteillä siitä pakastetusta keitin vedestä saa tärkeitä eléktrolyyttejä, magneessiumia ja pfolaatteja, joita menettää kuumalla ilmalla hikoillessa! Ei tartte autossakaan ilmastointia, kun imeskelee pakaste kuutioita. Ja kaiken lisäksi ovat niin hyvejä!
Talvella keitän siinä vedessä kalan puikkoja😋
Törkeää utskia sukukalleusreseptejä😠