Pakastatko makaronin keitinveden myöhäisempää käyttöä varten?
Maukasta vitamiinilientä ei kannata heittää pois! Pakasta jääpalapusseihin ja käytä ruokien maustamiseen ja esim makkarakeiton saostamiseen.
Kommentit (723)
Vierailija kirjoitti:
Ei jösses, kommentoiko tätä joku oikeasti tosissaan :D Makaronien vitamiinivesi :D :D
Jösses itsellesi! Etsin aiheesta linkin sinulle, kunhan ehdin. Minulla on jossain tallessa julkaisu eri keitinliemien ravintosisällöistä. Hitsi, kun vaan löytäisin sen...
Vihervasurihinoperseet mitä sanoo 🤔😬😰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän makaronissa ole mitään ravintoaineita, ihan tyhjiä kaloreita, valkoista vehnäjauhoa ja vettä. Saati sitten sen keitinvedessä. Täysjyvämakaroni vähän parempaa.
Ihmetyttää yleensä, miksi valkoista pastaa edes myydään ja miksi ihmiset sitä ostaa, kun täysjyväpasta on kuitenkin ravitsemuksellisesti parempaa.
No shit sherlock:O Kiitos tärkeästä infosta! Eihän makaronia sitten kannata syödä ollenkaan! Vaihdankin sen sitten riisiin tai nuudeleihin.
Eikös nuudelitkin ole pastaa? Eli siis vehnäjauhoa ja vettä. Ja suolaa. Oikea ravintopläjäys.
Puhdistettu riisi on suorastaan haitallista, vie enemmän kuin tuo, koska kuoren kivennäisiä tarvittaisiin riisin sulattamiseen vatsalaukussa. Elimistö joutuu ottamaan ne kivennäiset kehon omista varastoista. (Sama juttu valkoisen sokerin kanssa; se on oikea kivennäisainesyöppö sulatusprosessissa.)
Vierailija kirjoitti:
Tärkkelystä.
No eikä ole! Tämä on täysin turha keskustelu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jösses, kommentoiko tätä joku oikeasti tosissaan :D Makaronien vitamiinivesi :D :D
Jösses itsellesi! Etsin aiheesta linkin sinulle, kunhan ehdin. Minulla on jossain tallessa julkaisu eri keitinliemien ravintosisällöistä. Hitsi, kun vaan löytäisin sen...
Nii-ih. Kun löytäis :D Odotan kynsiä pureskellen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän makaronissa ole mitään ravintoaineita, ihan tyhjiä kaloreita, valkoista vehnäjauhoa ja vettä. Saati sitten sen keitinvedessä. Täysjyvämakaroni vähän parempaa.
Ihmetyttää yleensä, miksi valkoista pastaa edes myydään ja miksi ihmiset sitä ostaa, kun täysjyväpasta on kuitenkin ravitsemuksellisesti parempaa.
No shit sherlock:O Kiitos tärkeästä infosta! Eihän makaronia sitten kannata syödä ollenkaan! Vaihdankin sen sitten riisiin tai nuudeleihin.
Eikös nuudelitkin ole pastaa? Eli siis vehnäjauhoa ja vettä. Ja suolaa. Oikea ravintopläjäys.
Puhdistettu riisi on suorastaan haitallista, vie enemmän kuin tuo, koska kuoren kivennäisiä tarvittaisiin riisin sulattamiseen vatsalaukussa. Elimistö joutuu ottamaan ne kivennäiset kehon omista varastoista. (Sama juttu valkoisen sokerin kanssa; se on oikea kivennäisainesyöppö sulatusprosessissa.)
Kiitos taas tiedosta, nämä ovat ihan uusia asioita minulle! Eikö vehnä kuitenkin ole ravitseva ruoka? Lapsuudessakin syötiin aina ranskanleipää, palvikinkkua ja teetä aamupalalla, iltapalalla ja välipalana ja ihan terveitä ihmisiä meistä kasvoi. Kunpa sitä kunnon ranskanleipää saisi vieläkin! Nykyään on kaikissa leivissä jotain karkeaa jyvää, leseitä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii-ih. Kun löytäis :D Odotan kynsiä pureskellen :D
Siis mihin ihmeeseen olen sen pistänyt! Löytyisiköhän englannin kielellä jotain. Mikähän mahtaisi olla keitinvesi englanniksi?
Minä laitan makaroonien keitinveden aina yöksi jääkaappiin jäähtymään tarkoituksena aamulla sitten pakastaa se jääkuutioiksi. Mutta... MUN MIES SYÖ JÄÄKAAPISTA ÖISIN LASTEN SUKLAAVANUKKAAT JA JUO SEN MAKAROONIEN KEITINVEDEN!!! En tajua miten tuo ukko voi olla niin itsekäs!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään jauhenta usein. Jauhenen rauhoitusaikana sitä ei saa oikein mistään. Grillattuna se on hyvää, joskin vähän kuivaa. Sekaan vähän Saimaan norppaa, niin siitä tulee ihan hyvää.
Sekoitat asioita. Se ei ole jauhen vaan jauhi. Jauhenenliha on rakenteeltaan täysin erilaista kuin jauhenliha, ei niistä voi erehtyä. Jauhen elää järvessä, jauhi metsässä.
Ai nii joo. Ilmankos siihen jauhiin on pitänyt aina laittaa norpanlihaa sekaan. Norppaakin on nykyään niin hankala saada enää pyydykseen. Jauhen menee ihan paljaana.
Mä pistän paremmaksi, juon sen veden ja pakastan kusen... ja vessapaperin nyysin töistä ja kuivaan käytön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan makaroonien keitinveden aina yöksi jääkaappiin jäähtymään tarkoituksena aamulla sitten pakastaa se jääkuutioiksi. Mutta... MUN MIES SYÖ JÄÄKAAPISTA ÖISIN LASTEN SUKLAAVANUKKAAT JA JUO SEN MAKAROONIEN KEITINVEDEN!!! En tajua miten tuo ukko voi olla niin itsekäs!
Itsekäs p*aska! Voimia sinulle! En nyt kuitenkaan kehota sinua jättämään miestäsi, kun on nuo lapsetkin. Ei niitä abortoidakaan voi, tai se tietysti riippuu heidän iästään.
Vierailija kirjoitti:
Antonia Berg on aikalailla hot tv-juontaja. Ootteko samaa mieltä?
Ja anthony bergin suklaat on hyviä
Vierailija kirjoitti:
Mä pistän paremmaksi, juon sen veden ja pakastan kusen... ja vessapaperin nyysin töistä ja kuivaan käytön jälkeen.
Halveksin työpaikalta nyysijöitä! Toivottavasti palautat joskus vessapapeein ja muutenkin varastat sitä vaan oikeissa hätätapauksissa! Vaikea uskoa, että kukaan työssä käyvä voisi olla noin köyhä.
Raikkaat voileivät pakastetun makaroninkeitinveden kanssa
Mikä kurmee!
Vierailija kirjoitti:
No, ei ole vitamiineista kyse.. Jonkun hörhön sekoilua. Vedessä on vain erilaisia hivenaineita ja tietty makarooneista irronnutta tärkkelystä. Se tärkkelys tekee siitä ideaalin, kun viitsii keittää kasaan saa tosi hyvän kastikkeen. Maustaa sen mieleisekseen.
Mietipä nyt hetki niin makaroonejakin. Kun ovat syömättä, nehän tahmaa toisiinsa kiinni. Sama on siinä kastikkeessakin. Ei tartte ruskistaa jauhoja, kun tulee luontaisesti makarooneja keittäessä se suurustus tärkkelyksenä. Samalla veteen on jäänyt hivenaineita makarooneista. Maustaa vain mieleisekseen.
Ruskean kastikkeen sijaan on kirkas kastike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei ole vitamiineista kyse.. Jonkun hörhön sekoilua. Vedessä on vain erilaisia hivenaineita ja tietty makarooneista irronnutta tärkkelystä. Se tärkkelys tekee siitä ideaalin, kun viitsii keittää kasaan saa tosi hyvän kastikkeen. Maustaa sen mieleisekseen.
Mietipä nyt hetki niin makaroonejakin. Kun ovat syömättä, nehän tahmaa toisiinsa kiinni. Sama on siinä kastikkeessakin. Ei tartte ruskistaa jauhoja, kun tulee luontaisesti makarooneja keittäessä se suurustus tärkkelyksenä. Samalla veteen on jäänyt hivenaineita makarooneista. Maustaa vain mieleisekseen.
Ruskean kastikkeen sijaan on kirkas kastike.
Ja tämön voi halutessaan pakastaa, jos ei tartte erillistä kirkasta kastiketta juuri silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja anthony bergin suklaat on hyviä
Tiesit kai, että suklaa on tosi epäterveellistä? Jos suklaata haluaa syödä, niin sitten kannattaa syödä Mars- ja Japp-patukoita ja sen tyyppisiä "kevyempiä" suklaita tai ainakin noin muistaisin. Niissä on runsaasti jotain antioksidantteja, flavonoideja tai vastaavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halveksin työpaikalta nyysijöitä! Toivottavasti palautat joskus vessapapeein ja muutenkin varastat sitä vaan oikeissa hätätapauksissa! Vaikea uskoa, että kukaan työssä käyvä voisi olla noin köyhä.
Niinhän mä palautankin, kuivaan sen käytön jälkeen ja vien takaisin töihin. Työkaverit kiittää kun rullaan sen vielä takaisin automaattiin.