Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakastatko makaronin keitinveden myöhäisempää käyttöä varten?

Vierailija
07.08.2018 |

Maukasta vitamiinilientä ei kannata heittää pois! Pakasta jääpalapusseihin ja käytä ruokien maustamiseen ja esim makkarakeiton saostamiseen.

Kommentit (723)

Vierailija
261/723 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pakastan joulukinkun rasvat. 

Vierailija
262/723 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitkä vitamiinit siinä makaronien keitinvedessä tarkalleen onkaan?

Kaikki. Mitään ei jää puuttumaan. Siitä hyvä, että kasvissyöjät saavat siitä myös B12-vitamiininsa ja raskaana olevat foolihappoa.

Makaroonien keitinvesi on siitä erityisen hyvä, että siitä saa myös d-vitamiinia eikä säännöllisesti juotuna tarvitse ottaa ollenkaan d-tä purkista. Sopii myös vauvojen vatsalle ja säästyy monelta itkulta verrattuna d-tippoihin.

103-vuotias mummoni juo joka päivä desin pakastettua makaroonivettä ja hän tekee päivittäin 7km kävelylenkin, kun on niin hyvässä kunnossa. Usein meitä myös luullaan siskoksiksi, kun käymme karaokessa, niin nuorekkaana säilynyt!

Vai ootkohan sinä rupsahtanut mummosi näköiseksi?

Kateelliset huutelee! Älä ole katkera; sinäkin voit alkaa jo tänään pakastaa makaroonien keitin vettä ja nauttia sitä päivittäin, parantaa tutkitusti myös mielialaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/723 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pakasta. Kaadan keitinveden lavuaariin lähvikön läpi ja huuhtasen makaronit juoksevalla vedellä

Teen näin koska äiti on opettanut mutta tätä ketjua lukiessani olen huomannut, että on

vaihtoehtoisiakin toiminta tapoja, ehkä parempiakin. Useiden käyttövinkkien perusteella näyttää vahvasti siltä, että todellakin kannattaa ottaa tuo keitinvesi talteen. Käyttötapoja tuntuu olevan niin paljon ettei jää mitään pakastettavaa

Vierailija
264/723 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtiessäni maailmalle sain äiteeltä mukaan äidin rakkaudella kokkaamaa makaroonivettä.Eihän sitä millään saa yhtä hyvää kun äidin tekemää.Lapsenlapsetkin iloitsevat kun pääsevät mummolle makaroonivesiämpärin ääreen.En tiedä miten käy kun muorista aika jättää.

Vierailija
265/723 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen keitinvedestä aina viikonloppuisin vanukkaita. Perhanan mies oli vain syönyt lauantai aamuna lasten vanukkaat! Lapset itkivät, kun joutuvat odottamaan seuraavaan viikonloppuun?

Kellään lahjoittaa keitinvettä?

Oli aikoja, oli tapoja! Ei kyllä minun nuoruudessani olisi täysin tuntemattomilta kehdattu ilmaiseksi makaronivesiä pyytää! Nöyrästi hattu kourassa käytiin naapurin ovella pyytämänsä juuri sen verran kun tarvitaan, ja korvaukseksi sitten vaikka mies kävi pilkkomassa uudet keitinhalot.

Sille jonka mies heitti legendaarisen 2002 veden menemään - ettekö saaneet vakuutuksesta korvausta?

Vierailija
266/723 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:-) kirjoitti:

Tietenkin pakastan! Sitten kun seuraavan kerran keitän makaronia, niin otan sen jäätyneen veden sieltä pakkasesta, sulatan sen kattilassa, keitän siinä makaronit, valutan veden pois makaroneista ja pakastan uudestaan. Olen käyttänyt samaa vettä makaronien keittämiseen jo vuodesta 1984 alkaen eli siitä lähtien kun muutin asumaan yksin. Välillä tosin joudun lisäämään siihen hiukan uutta vettä mukaan, mutta on siinä sitä vuodelta 1984 olevaa alkuperäistä vettä vielä mukana.

Oi, sinullahan on harvinaisuus hallussasi! Tuo makaronien keitinvesihän on kuin ruisleipätaikinan juuri, paranee vain vanhetessaan ja saa omanlaisensa aromikoostumuksen vuosien vieriessä.

84 oli kyllä hyvä makaronivuosi. Nykyään minulla on niin pieni pakastin että olen säästänyt vain parhaat vuosikerrat.

Vierailija
267/723 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä pakasteta ku sehän syödään niiden makaronien kanssa!

Vierailija
268/723 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööö. Tai siis. Tuli vaan niinku aloituksesta mieleen semmoiinen että keitän spagettia ja sitten kun kaadan vedet pois en kaadakkaan niitä viemäriin vaan pakastusrasiaan? 

Niin tuota en pakasta. Jos haluan jotakin saostusta tai jotain pakkaseen niin teen sen sitten ihan erikseen. 

Kiitos, hei. 

Vierailija
269/723 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haudutan teen siinä keitinvedessä. Varsinkin italialaiset ystäväni tykkäävät juoda sitä.

Vierailija
270/723 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän sitä pitkään kunnes saostuu. On mahtava liukuvoide niin.

Vierailija
271/723 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän myös pottuveden. Ostin ison arkkupakastimen ja se on täynnä vettä niin makaroonien,pottujen, kananmunien jne. 

Vierailija
272/723 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pakastan ja esim. myös nakkien keitinveden pakastan myös. Illalla voisikin kiehauttaa makaroni-nakkivedet ja herkutella, namii!

Vierailija
273/723 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pakastan jalkojen pesuveden ja sen raspitöhkän. Siinä on suolat ja parmesaanit valmiina, kun tekee mieli pastaa.

Mitä useammin kierrättää, sen vahvempi aromi. Lopulta siitä syntyy juustokeitto.

Hyi helvetto että nauroin! :D

Vierailija
274/723 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä pakkasilla on ollut hyvä pakastaa makaroonin keitinvettä tyhjissä maitotölkeissä ja rakentaa kiva jäälyhty. Niin tunnelmallisesti loistaa lediliekki jäädytettyjen palikoiden läpi.

Vierailija
275/723 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ruvennut käyttämään sitä hiusvetenä. Kostutan sillä hiukset ja föönaan tai annan ihan vain kuivua. Antaa kivasti ryhtiä tukkaan, ei pipokaan litistä kuin ennen.

Tästä ketjusta keksin, että kannattaa ottaa vedet talteen.

Vierailija
276/723 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastaminen tuhoaisi tärkeimmät ainesosat, mutta tietenkin keitän yhden sarvimakaronin litrassa vettä ja viilennän keitinveden pikkuhiljaa huoneenlämmössä, minkä jälkeen tämä homeopaattinen superfood siirretään jääkaappiin ja juodaan 1 dl kerrallaan aamuisin. Toimii! Olo on energinen ja se on tosiaan tämän helpon ja todella maistuvan terveysjuoman ansiota :)

Vierailija
277/723 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinä aikoina tuo on edullinen kikka täyttää vatsansa. Madonna söi köyhinä aikoinaan poppareita, kertoi että täyttivät vatsan ja olivat lämpimiä (tarkoitin pop-corneja..).

- Kaksi hoota tapasi huudeilla, toinen kertoi antavansa ilmatteeksi, jotta edes jotain lämmintä saisi vatsaansa.

Vierailija
278/723 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällainen ketju voi vetää 19 sivua  kommentteja ja kasvaa vaan.. :D

Vierailija
279/723 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä! Miks pakastaisin mokoman veden? Mitä järkeä?

Vierailija
280/723 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein ostaa uusi pakastin näitä liemiä varten. Ajatelkaa mikä säästö!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä