Kommentit (12925)
Jodi Taylor : Toinen toistaan surkeampia tapahtumia (St Maryn aikakirjat 1)
Jopa sattui mahtava scifi kirja käsiin.
St Mary on historian tutkimuslaitos jonne Madeleine Maxwell = Max pyrkii ja pääsee töihin. Tutkimustyö laitoksessa ei ole vain pölyisten kirjojen tutkimista vaan laitoksella on aikakapseleita joilla pääsee paikan päälle tutkimaan historiallisia tapahtumia, mm Ensimmäisen maailmansodan kenttäsairaalaan, dinosaurusten aikaan tai Alexandrian kirjaston palon aikaan.
Oikein mukavaa, hauskaa mutta myös jännittävää kerrontaa. Kirjalle on tulossa jatkoa, mutta juoni jää hyvään rauhalliseen kohtaan.
4,5/5
Harri Filppa & Jarmo Stoor : Jeesuksen saappaanjälki
NImestään huolimatta kyseessä ei ole saarnakirja, vaan 12 sarjakuvaa Jeesuksesta joka nykyaikana vierailee maassa syntymäpäivänään 24.12 eri maissa ja kaupungeissa.
Matkalla ollaan mm Bagdadissa, Oulussa, Hercules-kuljetuskoneessa ja jossain Kiinassa. Mielenkiintoisia ajatusten vaihtoja eri maiden ihmisten kanssa.
4/5
Yritin lukea Karin Slaughterin kirjaa Kaunokaiset. On niin kamala, etten pysty lukemaan! Ihmettelen, kuka nauttii tuollaisesta "jännityksestä" ja minkälainen ihminen kirjoittaa tuollaista!
Prinssi Harry: Varamies. Kaikki sympatia hänelle lukiessani tuota kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Victoria Holtin Kohtalokas kutsumus, joo olen penkonut varastoa ja löytänyt kasan Holteja uudelleenluettaviksi 😀
Mulla kesken riikinkukon huuto..holteja itselläkin kasapäin..
James Ellroy "Hollywood - suuri tyhjyys"
Olen näitä Ellroyn teoksia lukenut harvakseltaan. Ne on tiheää ja raskastakin tekstiä maailman ja erityisesti Amerikan siitä korruptiosta, mikä ei aina esim.mediassa näy päällepäin. Mutta myös hyvin kiehtovia ne siksi ovat. Myös Ellroyn oma tarina on kiehtovan julma, hän alkoi kasvaa rikoskirjailijaksi kun hänen oma äitinsä seksuaalimurhattiin pojan ollessa vasta 10 vuotias. Tapaus on edelleen selvittämättä.
Esa-Pekka Salosen tuore elämänkerta. Taisi olla Suna Vuori kirjoittajana.
Tsehovin Onni. Se uusin novellien suomennoskokoelma. Ja sitten hesatin äänikirja, se Supinen, kuunteluna.
Juho Wilskman: "Sota keskiajalla". Tässä hyvä kirja sotahistoriasta kiinnostuneille.
Maire Lankinen: Maire. Hänen Majesteettinsa palveluksessa. Hän kertoo siitä, kuinka työskenteli nuorena muutamia vuosia Buckinghamin palatsissa, kun Charles ja Anne olivat pieniä ja Andrew pikkuvauva. Maire petasi aamuisin yhdessä toisen naisen kanssa 16 työntekijän vuoteet ja tyhjensi heidän roskakorinsa. Työ ehdittiin tehdä aamiaisen ja lounaan välissä, ja sitten oli loppupäivä vapaata. Heitäkään ei olisi tarvittu, jos siellä ei olisi ollut niin tuhottomasti työntekijöitä. Toiset työntekijät tarjoilivat myös palveluskunnalle ruoan pöytiin. Suuri joukko palvelijoita palvelemassa toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Victoria Holtin Kohtalokas kutsumus, joo olen penkonut varastoa ja löytänyt kasan Holteja uudelleenluettaviksi 😀
Mulla kesken riikinkukon huuto..holteja itselläkin kasapäin..
Olenpas ollut tyhmä! Kun kirjastosta etsin luettavaa, ja nimi Holt tulee vastaan, olen hypännyt yli, kun olen luullut, että ovat Anne Holtin kirjoja. Ehkä ovatkin, mutta vuosia sitten luin muutaman Anne Holtin kirjan, ja ne eivät oikein sykähdyttäneet. Victoria Holt on aivan toinen juttu.
Kate Thompsonin Kiellettyjen kirjojen lukupiiri.
Miehitetty Jersey- saari koki kovia viiden vuoden ajan. Mielenkiintoista historiaa!
Tää oli lohduton kirja, tyylillä kylläkin kirjoitettu. Mulle tuli vähän samat fiilikset.
Itsellä kesken Christien Kohtalokas viikonloppu. En ole edes laskenut, montako kertaa olen lukenut. Lucy Angkatell on ehkä Christien paras hahmo ikinä.