Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12331)

Vierailija
7441/12331 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karl Bartos: The sound of the machine - My life in Kraftwerk and beyond.

Vierailija
7442/12331 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sartren Nausea, suomeksi Inho.

Toimii mulle, suosittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7443/12331 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erin Kelly Tanssija kuolee kahdesti. En ymmärrä sitä, minusta sekava ja jäänee kesken. Pitäisi vissiin lukea kerralla että pysyisi kartalla tapahtumista.

Vierailija
7444/12331 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frida Scybäck: Lukupiiri maailman laidalla. Kevyttä tarinaa. Pitkän työpäivän jälkeen ihan ok luettavaa.

Vierailija
7445/12331 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen parhaillaan Tom Erik Arnkilin Benjamin Aamoksenpojan kirjaa, jonka tapahtumat sijoittuvat Persian valtakuntaan, eli aikaan noin 500 vuotta ennen ajanlaskumme alkua. Tämä kyseinen bökkeri on sarjan viimeinen, eli kuudes osa. Olen lukenut kaikki aikaisemmat. Kirjassa on paljon aatehistoriallista pohdintaa, ja eteenpäin tarpominen kysyy jonkin verran sitkeyttä. Lisäksi kirjan lukijalta vaaditaan aitoa kiinnostusta menneisiin aikoihin. (Tunnustan jättäneeni Arnkilin jaaritukset kerran kesken lukaistakseni Jessie Burtonin Onnen talon, mutta nyt olen takaisin ruodussa... )

Jokin aika sitten luin myös Booker -voittaja Douglas Stuartin Shuggie Bain. Stuart kirjoittaa äärimmäisen hyvin. Itse tarina on kuitenkin surullinen. 

Vierailija
7446/12331 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen parhaillaan Tom Erik Arnkilin Benjamin Aamoksenpojan kirjaa, jonka tapahtumat sijoittuvat Persian valtakuntaan, eli aikaan noin 500 vuotta ennen ajanlaskumme alkua. Tämä kyseinen bökkeri on sarjan viimeinen, eli kuudes osa. Olen lukenut kaikki aikaisemmat. Kirjassa on paljon aatehistoriallista pohdintaa, ja eteenpäin tarpominen kysyy jonkin verran sitkeyttä. Lisäksi kirjan lukijalta vaaditaan aitoa kiinnostusta menneisiin aikoihin. (Tunnustan jättäneeni Arnkilin jaaritukset kerran kesken lukaistakseni Jessie Burtonin Onnen talon, mutta nyt olen takaisin ruodussa... )

Jokin aika sitten luin myös Booker -voittaja Douglas Stuartin Shuggie Bain. Stuart kirjoittaa äärimmäisen hyvin. Itse tarina on kuitenkin surullinen. 

Joskus aloitin sarjan mutta jäi kesken, ehkä just tuon "jaarittelun" vuoksi. Aikakausi sinänsä kiinnostava. Olisi kiva löytyy jokin sarja esim. Egyptin faaraoiden aikakaudesta, ilman aate ajatuksia, mutta kuitenkin vankkoihin faktoihin perustuvaa kirjaa/sarjaa. Tai Rooman vallan aikakaudelta. Osaisiko joku suositella?

Vierailija
7447/12331 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sofie Sarenbrant Valheenpunoja

Aloitin Sarenbrantin Avoimet ovet, mutta en tiedä pystynkö lukemaan loppuun. Lieneekö kyse alkuperäisteoksen vai käännöksen ongelmista, mutta kieli on sen verran kökköä että häiritsee jo keskittymistä juoneen (joka ei ainakaan vielä ole alkanut vetämään sekään). Ovatko myöhemmät romaanit parempia / paremmin käännettyjä?

Mä aloin kuunnella tätä äänikirjana ja jätin kesken ihan samasta syystä. Kieli oli suoraan sanottuna surkeaa, olin todella ihmeissäni miten kirjailija voi olla niin suosittu jos tekstin taso on sellaista. Jäi myös mieleen onko suomennos vain huono, ruotsi ei itseltä taivu niin hyvin että pääsisi vertaamaan. 

Vierailija
7448/12331 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henri Murger: Kohtauksia boheemista elämästä. Kaurismäen leffan olen nähnyt

kaksi kertaa, nyt pitää lukea myös kirja. Kirjailija antoi boheemitaiteilijalle kasvot

ja kuoli jo 39-vuotiaana kurjuuteen, eli legendakamaa.

Vierailija
7449/12331 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natascha Kampusch 3096 päivää

Vierailija
7450/12331 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stefan Zweig: Eilispäivän maailma

Kirjoittaja teki itsemurhan vaimonsa kanssa. Hän ehti juuri saada valmiiksi tuon kirjan vuonna 1942.

Vierailija
7451/12331 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinan kadotetut tyttäret

Vierailija
7452/12331 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jack Kerouac: Matkalla

Vierailija
7453/12331 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pertti J. Rosila; Arkadianmäen kirstunvartija. Eduskunnan entisen talouspäällikön muistelmat kolmelta vuosikymmeneltä.

Vierailija
7454/12331 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikilän Taivaallinen vastaanotto. Ei ihan helpointa luettavaa.

Vierailija
7455/12331 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maeve Binchy - Italian illat

Ihana kirja, yksi harvoista kirjoista, jonka olen lukenut uudestaan ja tiedän etten ole ainoa. Vaikea kategorisoida, mutta tarinassa usean ihmisen tarinat kohtaavat ja polut risteävät italian kielen iltakoulussa.

Kuin lohturuokaa, mutta kirjan muodossa.

Vierailija
7456/12331 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ann Cleevesin Kuolonkukkia on kesken. Ensimmäinen suomennettu teos Vera Stanhopen tutkimuksia. Niitä en ole telkkarista katsonut, mutta kehuja kuullut kirjastakin. On osoittautunut mukaansa tempaavaksi kirjaksi ja iloitsen hiljaa sisälläni kun on löytynyt taas uusi mahtava kirjailija ja kirjasarja jota lukea!

Vierailija
7457/12331 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevi kajavan teos Kohti uutta koulua. Tai siinä on useita kirjoittajia, mutta Kajava on sen koonnut. Kirja on kirjoitettu 40-luvulla, mutta aika erikoista, että ongelmat suomen koululaitoksessa on olleet aikalailla samat. Koululla on näköjään erityinen taipumus teoretisoitua ja etääntyä käytännön elämästä.

Vierailija
7458/12331 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maeve Binchy - Italian illat

Ihana kirja, yksi harvoista kirjoista, jonka olen lukenut uudestaan ja tiedän etten ole ainoa. Vaikea kategorisoida, mutta tarinassa usean ihmisen tarinat kohtaavat ja polut risteävät italian kielen iltakoulussa.

Kuin lohturuokaa, mutta kirjan muodossa.

On ihania hänen kirjansa!

Vierailija
7459/12331 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu Rämö: Hildur

Vierailija
7460/12331 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on lukenut "homoteemaisia" kirjoja tai tietää jonkun aiheeseen liittyvän niin kertokoon sen. Kiitän jos joku viitsii vastata. Itseä vaan aihe kiinnostaa ja välillä pyrin lukemaan siihen liittyvää. Kirjoja joita olen jo lukenut ovat Pieni elämä ja Maurice. Muita ei sitten enää oikein olekaan. Voi olla myös englanniksi. En halua sotkea ketjua, mutta päätin nyt viestin laittaa jos jollekin tulee jokin kirja mieleen. Olen tänne muita kirjoja jo laittanut paljon.

Oscar Wilde: Teleny

Sami Hilvo: Pyhä peto

Thomas Mann: Kuolema Venetsiassa

Annie Proulx: Brokeback Mountain (novelli)

Marcel Proust: Kadonnutta sikaa etsimässä (osa Sodoma ja Gomorra)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi