Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12331)
Linda Olsson, Laulaisin sinulle kauniita lauluja.
Kirjassa nuorempi nainen muuttaa kylään tarkoituksenaan saada rauhaa kirjan kirjoittamiseen. Tutustuu siellä erakkona elävään vanhaan naiseen ja ystävystyvät. Kertovat toisilleen elämästään. Valitsin kirjan koska ajattelin sen olevan kepeää luettavaa. Ei kuitenkaan ollut sitä vaan nosti monia ajatuksia mieleen. Ihan ok kirja, mutta tapahtumat aika irrallisia. Kuitenkin melko lyhyt kirja ja silti yritetään käsitellä montaa asiaa ja monen ihmisen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on lukenut "homoteemaisia" kirjoja tai tietää jonkun aiheeseen liittyvän niin kertokoon sen. Kiitän jos joku viitsii vastata. Itseä vaan aihe kiinnostaa ja välillä pyrin lukemaan siihen liittyvää. Kirjoja joita olen jo lukenut ovat Pieni elämä ja Maurice. Muita ei sitten enää oikein olekaan. Voi olla myös englanniksi. En halua sotkea ketjua, mutta päätin nyt viestin laittaa jos jollekin tulee jokin kirja mieleen. Olen tänne muita kirjoja jo laittanut paljon.
Laura Lehtola: Minä valitsin sinut
Johanna Sinisalo: Ennen päivän laskua ei voiÉdouard Louis: Ei enää Eddy. Omaelämäkerrallinen teos, joka kertoo, miten Eddy Bellegueule kasvoi homoseksuaalina väkivallan keskellä pohjoisranskalaisella teollisuusalueella.
Olen lukenut tuon Sinisalon kirjan ja en tykännyt siitä. Laura Lehtolan kirjassa taas lesbopariskunta. Itse taas suosin mieluummin miesten välisiä suhteita. Kiitos silti viestistä.
Olen tuon Édouard Louis: Ei enää Eddy kirjan lukenut jo ja se oli kyllä mieleenjäävä kirja kaikin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on lukenut "homoteemaisia" kirjoja tai tietää jonkun aiheeseen liittyvän niin kertokoon sen. Kiitän jos joku viitsii vastata. Itseä vaan aihe kiinnostaa ja välillä pyrin lukemaan siihen liittyvää. Kirjoja joita olen jo lukenut ovat Pieni elämä ja Maurice. Muita ei sitten enää oikein olekaan. Voi olla myös englanniksi. En halua sotkea ketjua, mutta päätin nyt viestin laittaa jos jollekin tulee jokin kirja mieleen. Olen tänne muita kirjoja jo laittanut paljon.
No esimerkiksi Amazonista kurantti bestsellerilista. Niistä voi näpätä ilmaiset näytteet eli samplet. Voit käyttää jos teet tilin ja lataat kindle sovelluksen siitä storesta mitä käytät ja kirjaudut tilille. Androidiin androidversion jne. Voi lukea myös tietsikan ruudulta. En ehdi just nyt suositella mutta palaan asiaan. Jos sanot mistä genreistä muuten pidät, niin voin yrittää sellaista suositella.
https://www.amazon.com/Best-Sellers-Kindle-Store-Gay-Romance/zgbs/digit…
No itse pidän lähes mistä vaan aiheeseen liittyvästä. Olen joskus tuon Amazonin kautta lukenut muutamia. Vaikeaa sanoa mistä pidän eniten. Tarina ei saisi olla mikään "höpöhöpö" juttu mitä monesti näkee vaan ajatuksella tehty. Ei mikään esim seksiin pohjautuva vaan mieluummin ajatuksia herättävä. Ehkä sellainen mieluummin, että ihmiset tapaavat ja hitaasti tutustuvat. Vaikeaa silti selittää. Jos haluat niin kertoa niin otan kyllä suosituksia vastaan. Tuntuu monesti silti siltä, että jotkut tuollaiset kirjat ihan roskaa ja jopa fanifiktiosta löytää joskus parempaa tarinaa juonen käänteinen. Pitää ehkä tähän tunnustaa, että itse olen nainen ja silti luen välillä tähän genreen kuuluvia kirjoja. Tosin luen todella paljon kaikkea muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Kirjassa nuorempi nainen muuttaa kylään tarkoituksenaan saada rauhaa kirjan kirjoittamiseen. Tutustuu siellä erakkona elävään vanhaan naiseen ja ystävystyvät. Kertovat toisilleen elämästään. Valitsin kirjan koska ajattelin sen olevan kepeää luettavaa. Ei kuitenkaan ollut sitä vaan nosti monia ajatuksia mieleen. Ihan ok kirja, mutta tapahtumat aika irrallisia. Kuitenkin melko lyhyt kirja ja silti yritetään käsitellä montaa asiaa ja monen ihmisen elämää.
Kuuntelin tuon äänikirjana. Kirja oli epäuskottava ja ennaltaarvattava.
Vierailija kirjoitti:
En ole äänikirjojen suurkuluttaja, mutta nyt aloin kuunnella Mike Pohjolan kirjaa 1824. Luin joskus Ihmisen pojan ja ihan tykkäsin siitä. Äänikirjoista puheenollen, kuuntelin eräällä automatkalla Areenassa julkaistua äänikirjaa Alastalon salissa, mutta ajattelin kuitenkin, että se olisi ehkä parempi luettuna.
Ap
Pysyitkö hereillä? Eikös se ole mikrotason touhua, joten kovin hidasta menoa. Jos lukija vielä sovittaa lukemisensa tekstiin eli lukee rauhallisesti, voisi kuvitella, että se rauhoittaa niin paljon että uni tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjassa nuorempi nainen muuttaa kylään tarkoituksenaan saada rauhaa kirjan kirjoittamiseen. Tutustuu siellä erakkona elävään vanhaan naiseen ja ystävystyvät. Kertovat toisilleen elämästään. Valitsin kirjan koska ajattelin sen olevan kepeää luettavaa. Ei kuitenkaan ollut sitä vaan nosti monia ajatuksia mieleen. Ihan ok kirja, mutta tapahtumat aika irrallisia. Kuitenkin melko lyhyt kirja ja silti yritetään käsitellä montaa asiaa ja monen ihmisen elämää.Kuuntelin tuon äänikirjana. Kirja oli epäuskottava ja ennaltaarvattava.
Niinhän se oli. Jotenkin alussa jo tökki se miten erakko mummu niin nopeasti tutustui tähän naiseen. Ajattelin jotain muuta. Luen silti yleensä kaiken loppuun ja niin tämänkin. Minusta aiheena ihan hyvä, mutta kirjaan ahdettu liikaa kaikkea.
Luin pitkästä aikaa Harri Sirolan: Anna Palaa
Hivenen punastuneena mietin nyt viisikymmppisenä, kuinka voimakkaasti tämä kirja vaikutti minuun.
Olin rakastunut teatterityttöön, join , poltin, kuuntelin Deekoota ja Zeppeliniä, reilasin.
Tottakai rakastuin tähän kirjaan myös uudelleen. Tietystä peruspuberteettisuudestaan kirjassa on imua, rakenne koherentti ja ennen kaikkea teoksella on " Sielu" - se jokin joka erottaa tämän muista.
Suosittelen varsinkin teini - ikäisille pojille, jotka suunnittevat suuria kahvilan pöydässä ja huokailevat, kun se tyttö kulkee ohi.
Sirola osaa myös oikeasti kirjoittaa. 2 kaupunkia on mielestäni ihan mestariteos.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut kesken varmaan 5 vuotta Kissani Jugoslavia. On jotenkin saakutin raskassoutuinen. En kyllä tykännyt Bollastakaan, jonka lukaisin tässä välillä.
Kesken on myös Talo Cornwallissa (vai Cornwallin rannalla?) , jestas että on junnaava. Uni tulee iltaisin, kun sitä yrittää tahkota läpi.
Itselläni edelleenkin kesken Never let me go, jonka aloitin kesällä ennen koronaa. Sitten kirja katosi, eikä ole tullut vastaan. Elän toivossa, että se vielä löytyy. - Ehkä näin oli hyvä, se että katosi. Elän uskoakseni ""draanman kaaressa" . Ennen koronaa lukemassani osassa
- nuoret tiesivät että oli tulossa "luovutuksia", mutta mitä se tarkoitti, sitä eivät tienneet. - Mekin kuulimme koronasta, ja elimme odottavassa epätietoisuudessa.
- kun asia selvisi, he opettelivat sopeutumaan ja elämään "luovutusten" kanssa. - Niin mekin opettelimme sopeutumaan ja elämään koronan kanssa.
Uskon, että ensi syksy ja keskitalvi ovat koronan viimeistä aaltoa. - Kun löydän kirjan (panen toivoni muuttamiseen), kirjan henkilöidenkin tarina loppuu; tosin toisin kuin meidän, mutta millaiseen loppukappaleeseen, se selviää aikanaan.
Jan Cosin Wagnerin kirjoittamat kirjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole äänikirjojen suurkuluttaja, mutta nyt aloin kuunnella Mike Pohjolan kirjaa 1824. Luin joskus Ihmisen pojan ja ihan tykkäsin siitä. Äänikirjoista puheenollen, kuuntelin eräällä automatkalla Areenassa julkaistua äänikirjaa Alastalon salissa, mutta ajattelin kuitenkin, että se olisi ehkä parempi luettuna.
ApPysyitkö hereillä? Eikös se ole mikrotason touhua, joten kovin hidasta menoa. Jos lukija vielä sovittaa lukemisensa tekstiin eli lukee rauhallisesti, voisi kuvitella, että se rauhoittaa niin paljon että uni tulee.
En kuunnellut sitä kovin pitkään, alke tunnin vaini. Mun mielestä se teksti oli kuitenkin dynaamista, siinä oli tarkkailua ja pohdintaa. Kirjassa oli ennen varsinaisen teoksen alkamista jonkinlainen alkusanat-osio, joka oli kuunneltuna aivan hypnoottinen. Ei unettava kuitenkaan.
Ap
Aki Hintsa - Tänään minä elän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Game of Thrones viimeinen kirja. Mahdottoman synkäksi on kaikki mennyt, mutta täytyy loppuun lukea. Sen jälkeen ilmeisesti Witcher sarja käyntiin.
Olisiko suositella miehelle jotain hyväjuonista hyvän mielen kirjaa jota lukea aurinkotuolissa maaten? Näiden nörttikirjojen välissä voisi jotain muutakin lukea kesän kunniaksi.
Olisko sulla suositella jotain GoT tyyppistä kirjaa. En ole itse paljon fantasiaa lukenut.
Witcher sarjaa on paljon kehuttu, sitä suosittelen ilman omaa kokemusta. Tietenkin Lord of the Rings toimii aina myös kirjansarjana.
kuuntelussa perhetragedia...loppui kuunteluaika n.2h kuuntelun jälkeen niin ytn vaikea päästä takaisin kiinni juoneen, kun en enää muista alun tapahtumia ?? (ei siis ollut NIIN hyvä kirja)
ja viimeksi kuuntelin "Lilith":n Piispa, tykkäsin, vaikka esittelyn perusteella ajattelin, että HArlekiinimeininkiä, noi olikin, mutta yllättävän hyvin kirjoitettu
Eve Hietamiehen Numeroruuhka. Olen lukenut tämän sarjan aiemmatkin osat ja tykkään kirjoitustyylistä näissä kirjoissa.
Luen paljon, mutta kotimaisten kirjailijoiden teoksia hyvin harvoin. Luen yleensä englanninkielistä kirjallisuutta, tätä ennen luin S.J. Bennettin teoksen A Three Dog Problem.
Numeroruuhka on mielestäni pitkäveteinen toisin kuin sarjan aiemmat kirjat, jotka olivat vetävämpiä. En tiedä, saanko luettua loppuun. Kirjaa olisi pitänyt tiivistää.
Mulla myös Eve Hietaniemen Numeroruuhka just alussa.
Aika pitkäveteiseltä vaikuttaa, luen harppoen loppuun.
Onneksi odottamassa Mattias Edvardssonin Aivan tavallinen perhe.
Uusi kirjailijatuttavuus hän, suosittelen.
Totti Karpela ja Taina Parviainen: Kohtuuttomat valittajat. Asiapitoinen.
Olen kesälomalla, joten vähän haittaa lukea työhön liittyvää asiaa lomalla.
Timo Vihavaisen
Neuvostoliiton varjossa kasvanut kansa
Katiska Sarjanoja: Unennäkijä.
Ap