Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12332)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristin Hannah:Alaskan taivaan alla ja äänikirja Satu Rämö:Hildur
Onko Hildur lukemisen arvoinen?
Mietin vaan kun Islannissa on niin vähän henkirikoksia. Onko todentuntuinen?
Minä pidin Hildurista.
Siihen tulee jatkoa, yksi tapahtuma jäi odottamaan ratkaisua.
Hyvin kirjoitettua tekstiä.
Luiz Ruffato Tekokukkia.
Luin joskus Ruffaton Lissabonissa muistin sinut ja pidin paljon kokonaisuudesta, tematiikasta, kuvauksesta, tunnelmasta.
Häneltä on tänä vuonna ilmestynyt uusi suomennos (Päättyy myöhäinen kesä) ja sitä ennen ajattelin lukea tämän 2015 suomennetun Tekokukkia tämän Into kustannuksen sivulla olleen esittelyn perusteella:
"Kirjailija Luiz Ruffato saa erikoisen kirjeen. Se sisältää Maailmanpankin virkamiehen muistelmat ja omituisen pyynnön: kirjoita muistojeni pohjalta kirja.
Tekokukkia on kirja kirjan sisällä. Se havainnoi elämänkohtaloita, vallankumouksia, kadonneiden ihmisten historioita. Yhteen punoutuvat totuus ja fiktio, eikä lukija voi kuin arvuutella mikä on todellista.
Teos koostuu tarinoista, jotka ovat nopeiden spurttien sijasta pikemminkin painavia kuulia. Kirjailija pudottelee niitä lukijan syliin yhden kerrallaan pettämättömällä rytmitajulla. Juhani Karila, Helsingin Sanomat, 2.8.2015"
Pari lukua ehdin eilen ja kohta pääsen jatkamaan, hyvältä vaikuttaa.
Alberto Moravia: Automaatti
Periaatteessa tämä on novellikokoelma. Roomalaisia, keskiluokkaisia, sitten tulee erikoinen tilanne.
Ihan ookoo: luen loppuun.
"Muistatteko millainen mary sue oli Ayla siinä Luolakarhun Klaani-kirjasarjassa" - ketjun innoittamana olen alkanut lukemaan sarjan ensimmäistä kirjaa, Luolakarhun klaania.
Netflixissä hiljattain julkaistun neljännen tuokkarin kunniaksi
Robyn Carr: Virgin River - Auringon nousun aikaan
On sarjan ensimmäinen, loput viisi odottaa vuoroaan
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on lukenut "homoteemaisia" kirjoja tai tietää jonkun aiheeseen liittyvän niin kertokoon sen. Kiitän jos joku viitsii vastata. Itseä vaan aihe kiinnostaa ja välillä pyrin lukemaan siihen liittyvää. Kirjoja joita olen jo lukenut ovat Pieni elämä ja Maurice. Muita ei sitten enää oikein olekaan. Voi olla myös englanniksi. En halua sotkea ketjua, mutta päätin nyt viestin laittaa jos jollekin tulee jokin kirja mieleen. Olen tänne muita kirjoja jo laittanut paljon.
Anja Kaurasen Arabian Lauri, AnttinHolman Järjestäjä ja Kaikki elämästä(ni).
Ap
Mä lainasin eilen kirjastosta Anja Snellmannin Kaikki minun isäni sekä Miki Liukkosen O:n. Ensiksi mainitun luin jo ja palautinkin takaisin kirjastoon.
Olin nuorena kova Kauras-fani, mutta monet uudet kirjat ovat jääneet lukematta. Tämä oli hyvä. Mulle tärkeää on, että kirja luo maailman, johon haluan mennä takaisin. Tämä teki sen. Teos kytkeytyi kirjailijan aiempiin teoksii kiehtovalla tavalla. Hienoa oli myös se, että osa tekstissä oli kirjoitettu yksikön 2. persoonassa. Tykkäsin todella.
Ap
Kaikki ne on kesken mitä siellä kirjahyllyssä on. En edes muista mitä siellä on kun päällä on pölykerros.
Vierailija kirjoitti:
Liane Moriartyn uusinta- Omena ei kauas putoa.
Edelliset olen lukenut ja tykkään kovasti!
Olipa hyvä! Suosittelen muitakin hänen kirjojaan.
Raija Orasen Valkea talo jokivarressa. Hänen omaa elämäänsä ja lapsuuttaan kuvaava. Luen jo toiseen
kertaan.
Laila Hirvisaaren: Minä, Katariina
sekä samaan aikaan Torstain murhakerho (kirjoittaja Oswald jotain ehkä?). Ovat niin erityyppisiä, että voi lukea samaan aikaan ja aina vähän fiiliksestä riippuen :) Jälkimmäinen on hyvin kevyttä ja helppoa, ensimmäinen puolestaan vaatii keskittymistä, jotta muistaa henkilöt ja tapahtumat.
Lisäksi kuuntelen parhaillaan äänikirjana Juha Lehtosen Terveys ja humpuuki -kirjaa, joka on oikein viihdyttävä, mutta samalla myös informatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Juu, huoviselta Lyhyet erikoiset olisi kevyttä kesälukemista.
Suosikkitarinani Lyhyistä erikoisista:
Jutta Grahnin mies
Erään murhan motiivit
Potkukelkka ja patiini
Luin juuri Helena Merrimanin Pako Berllinin ali. Hyvin kirjoitettu tosi tarina.
Jatkan Rileyn Italialaista tyttöä.
On kyllä mitätön tuon Moriartyn jälkeen!
Kalevala ja Edgar Allan Poe kootut kertomukset.
Mulla on ollut kesken varmaan 5 vuotta Kissani Jugoslavia. On jotenkin saakutin raskassoutuinen. En kyllä tykännyt Bollastakaan, jonka lukaisin tässä välillä.
Kesken on myös Talo Cornwallissa (vai Cornwallin rannalla?) , jestas että on junnaava. Uni tulee iltaisin, kun sitä yrittää tahkota läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristin Hannah:Alaskan taivaan alla ja äänikirja Satu Rämö:Hildur
Onko Hildur lukemisen arvoinen?
Mietin vaan kun Islannissa on niin vähän henkirikoksia. Onko todentuntuinen?Minä pidin Hildurista.
Siihen tulee jatkoa, yksi tapahtuma jäi odottamaan ratkaisua.
Hyvin kirjoitettua tekstiä.
Todella mukaansatempaava kirja. Luon lähes yhdeltä istumalta.
Vierailija kirjoitti:
Mattias Edvardssonin Hyvät naapurit.
Lähiöidyllin kulissit kaatuvat.
Mukaansatempaavaa kerrontaa.
Hyvät naapurit juuri luettu, olipa hyvä! Nyt menossa samalta kirjailijalta Aivan tavallinen perhe. Varauksessa Perhetragedia. Iso suositus!
Mailer: Alastomat ja Kuolleet.
Alan jo pasifistina kyllästymään näihin sotakuvauksiin jällen kerran.
Itsepähän ostin divarista ja luen.
Oikeasti: todella julmankaunista kuvausta siitä, kun ystävät ovat jauhelihaa, äiti on kaukana, pelottaa ja silti on pakko uskaltaa tappaa muita ihmisiä.