Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12331)

Vierailija
7461/12331 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sami Hilvo: Viinakortti

Vierailija
7462/12331 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on lukenut "homoteemaisia" kirjoja tai tietää jonkun aiheeseen liittyvän niin kertokoon sen. Kiitän jos joku viitsii vastata. Itseä vaan aihe kiinnostaa ja välillä pyrin lukemaan siihen liittyvää. Kirjoja joita olen jo lukenut ovat Pieni elämä ja Maurice. Muita ei sitten enää oikein olekaan. Voi olla myös englanniksi. En halua sotkea ketjua, mutta päätin nyt viestin laittaa jos jollekin tulee jokin kirja mieleen. Olen tänne muita kirjoja jo laittanut paljon.

Oscar Wilde: Teleny

Sami Hilvo: Pyhä peto

Thomas Mann: Kuolema Venetsiassa

Annie Proulx: Brokeback Mountain (novelli)

Marcel Proust: Kadonnutta sikaa etsimässä (osa Sodoma ja Gomorra)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7463/12331 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Philip Gonzalez - Koira joka pelastaa kissoja

Rakastin kirjaa lapsena ja löysin sattumalta lähiaikoina tämän kirpputorilta, oli ihan pakko-ostos.

Vierailija
7464/12331 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on lukenut "homoteemaisia" kirjoja tai tietää jonkun aiheeseen liittyvän niin kertokoon sen. Kiitän jos joku viitsii vastata. Itseä vaan aihe kiinnostaa ja välillä pyrin lukemaan siihen liittyvää. Kirjoja joita olen jo lukenut ovat Pieni elämä ja Maurice. Muita ei sitten enää oikein olekaan. Voi olla myös englanniksi. En halua sotkea ketjua, mutta päätin nyt viestin laittaa jos jollekin tulee jokin kirja mieleen. Olen tänne muita kirjoja jo laittanut paljon.

Pentti Holappa: Ystävän muotokuva

Vierailija
7465/12331 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kuun alibi

Vierailija
7466/12331 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli hyvä kirjoitusvirhe 😅

Ap

Vierailija
7467/12331 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti kirja, mutta: Jerry Cotton - Kuolemaantuomittu Cotton. Vintage Cottonit on mahtavaa kesälukemista. Katselen aina läpi divarit ja kirpparit ja etsin hyväkuntoisia vanhoja Cottoneita kesälomalle.

Vierailija
7468/12331 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentti Linkola

Ihminen ja legenda

Riitta Kylänpää

Vierailija
7469/12331 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pertti J. Rosila; Arkadianmäen kirstunvartija. Eduskunnan entisen talouspäällikön muistelmat kolmelta vuosikymmeneltä.

Jatkokirja Herrahissin vauhdissa oli aika pitkäveteinen.

Vierailija
7470/12331 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori Angelos.

Tiedän jo liikaakin, kuulen vain tykkien kumun.

Näen Konstantinopolin murtuvan, tiedän jo  menehtyväni -joten haluan juoda lisää vedellä laimennettua valkoviiniä.

Haluan suudella naistani, pyöriä uskontuskissa, juoda viiniä, lukea raamattua ja niin edelleen.

Vierailija
7471/12331 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinaisesti kirja, mutta: Jerry Cotton - Kuolemaantuomittu Cotton. Vintage Cottonit on mahtavaa kesälukemista. Katselen aina läpi divarit ja kirpparit ja etsin hyväkuntoisia vanhoja Cottoneita kesälomalle.

Meidän isä aikoinaan aina osti Jerry Cottonin kun uusi ilmestyi.

Mie muksuna tykkäsin niistä todella paljon. Luin salaa jokaisen isän ollessa töissä.

Miksi salaa, en tiedä, ehkä ne oli siten jännenpiä,

kun en muista että ne olisi ollut kiellettyjen listalla.

Vuosikymmeniin en enää ole lukenut Cottoneita, mahtaisko olla niin hyviä kuin lapsena.

Vierailija
7472/12331 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naomi Aldermanin Voima. Herättää todella ajatuksia.

Vierailija
7473/12331 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin puhelinluettelo vuodelta 1950.

Vierailija
7474/12331 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remes Ilkka, Teräsleijona.

Vierailija
7475/12331 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaf Mohammed, Kapinallinen (pako Saudi-Arabiasta)

Atso Haapanen, Ennen Auschwitzia - Suomen juutalaisten tarina

Vierailija
7476/12331 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli hyvä kirjoitusvirhe 😅

Ap

😂 Jännä juttu että lukee oikein vaikka siinä on virhe. 😂

Kolme kertaa luin ennen kuin hoksasin kirjoitusvirheen, hetken jo ajattelin että sinä olet väärässä.

Vierailija
7477/12331 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofie Sarenbrant: Avoimet ovet.

Perus ruotsi dekkari. Mutta ei niin synkkää kuin monet vastaavat.

Vierailija
7478/12331 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koko ajan jokin kirja kesken, sillä rakastan lukemista. Juuri tätä kirjoittaessani pöydällä on kaksi teosta työn alla: 

Cathy Kelly: Other Women

Sarah Millican: How to be Champion

näistä ensimmäinen on oma kirjani, jonka aloitin, mutta jouduin jättämään kesken, kun kirjastosta ilmestyi monta varaustani ja ne, kuten Millican, ovat nyt etusijalla. Olen juuri lukenut kolme teosta, joita voin suositella lämpimästi:

Lucy Diamond: Uusien alkujen talo

Eve Hietamies: Numeroruuhka

S.J. Bennett: The Windsor Knot

Tätä ketjua lukiessani pohdin paljon omaa lukuhistoriaani. Olen oikeastaan aina lukenut todella paljon. Lapsena luin toki Carolyn Keenen Neiti Etsivät ja Merja Jalon Nummelan ponitalli- kirjoja, sitten hyppäsin suoraan Agatha Christien kirjoihin ja luin suurimman osan lähikirjaston dekkareista. Patricia Cornwellit ovat suosikkejani, kun taas suomalaiskirjailijat eivät tehneet vaikutusta. 

Sitten luin paljon klassikoita, kuten Victor Hugon Kurjat, josta pidin valtavasti.  Silloin tuli tutuksi Shakespeare, Hemingway ja monet muut. 

Parikymppisenä luin taas opiskeluiden vastakohdaksi paljon ns. self help- osastoa ja kevyttä romanttista kirjallisuutta. Jari Sarasvuo, Joseph Murphy, Louise l. Hay, Byron Katie, Rhonda Byrne, Eckhart Tolle. Silloin tutustuin myös Ihmeiden oppikurssiin ja Raamattuun, jotka kuin kirjallisuutena, en niinkään uskonnollisina/hengellisinä teoksina. Yllätyin suuresti, miten laajasti raamatun lukemisen myötä avautui paljon muutakin kulttuuria, se on vaikuttanut laajalti eri puolilla. Sen jälkeen olen palannut useita kertoja muutamiin kohtiin.

Ruuhkavuosien keskellä kirjallisuus on omaa aikaani. Oli elämäkerta vaihe, jolloin tuli tutuksi kummankin Clintonin ja Obaman teoksia, Jane Fondan tarina, Jacqueline Kennedy Onassisksen tarina, Frank McCourtin kirjat, Jari Tervon Kallellaan ja niin edelleen.

Nykyisin luen varhaisteinin kanssa samoja Nummelan ponitalleja kuin nuorena ja Maria Eräsen Kastanjan ratsumajatalo-kirjoja. Itselleni valitsen mieluusti nyt ns. kevyempää kirjallisuutta, kuten Sarah Morganin, Cathy Kellyn aiempia teoksia, Emily Giffinin varhaistuotanto, osa Jane Greenin kirjoista, Jill Mansellin kirjat ja Tuija Lehtisen aikuisten romaanit. Olen kyllä huomannut, että monet entiset kevyempää kirjoittaneet kirjailijat ovat suunnanneet ns. chick lit- osastosta kohti enemmän valtavirtaa, joka ei itseäni juuri kiinnosta. Emily Giffinin kohdalla on sitä havaittavissa, samoin hieman Cathy Kellyn, vahvasti Lisa Jewellin ja Jane Greenin, jonka muutamaa tuoreinta teosta en aio sen vuoksi edes lukea. En kaipaa traagisia tarinoita ja trillereitä. 

Vierailija
7479/12331 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri ton Äidin petos. En tiedä oliko suomennos huono vai kirja huonosti kirjoitettu. Aihe olisi todella tärkeä ja uhreille pitäisi antaa mahdollisuus puhua, mutta kirja oli mielestäni huonosti kirjoitettu.

Vierailija
7480/12331 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmy Lemströmin Aalto vapaa välkkyilee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän