Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12264)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ensin lukea vaikkapa ne 1000 kirjaa jotka kuuluvat maailman kirjallisuushirtorian kaanoniin ja jos aikaa jää niin sen jälkeen tutustuu suomalaiseen kirjallisuuteen.
Pahoittelen alapeukusta, mutta eri ihmiset hakee kirjallisuudesta eri asioita. Kaikki ei halua sivistää itseään kirjallisuuden kaanonin teoksilla. Osa haluaa "vaan" viihdettä. Ja se on ihan ok.
Oon sitä mieltä, että vaikka ei lukisikaan maailmankirjallisuushistorian kaanonin tuhatta merkkiteosta, voi silti nauttia kirjallisuudesta muutoinkin kuin viihdemielessä. Tulkitsen kyllä, että alkuperäinen viesti oli provo.
Ap
Minulla oli pitkähkö tietokirjallisuusvaihe tässä välissä. Luin tai kuuntelin mm. seuraavat:
- David Eagleman, Aivot - Ihmisen tarina
- Bill Bryson, Keho + Lyhyt historia lähes kaikesta
- Juha Matias Lehtinen, Terveys ja humpuuki
- Giulia Enders, Suoliston salaisuus
- Emeran Mayer, Viisas vatsa
- Soki Choi, Suolistovallankumous
- Ulla Koskinen, Suomessa selviytymisen historiaa
- Daniel E. Lieberman, Ihmiskehon lyhyt historia
- Adam Rutherford, Lyhyt historia meistä kaikista
Suosittelen jokaikistä.
Nyt sitten olen taas palannut kuuntelemaan kevyttä jännitystä: Anna Janssonia ja Camilla Grebeä tässä välillä (viihdyttävää mutta ei mitenkään sykähdyttävää). Juuri aloitin Ragnar Jónassonin Pimeyden - tämä on minulle uusi tuttavuus, saa nähdä millainen lienee…
Carlos Ruiz Zafon: Tuulen varjo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ensin lukea vaikkapa ne 1000 kirjaa jotka kuuluvat maailman kirjallisuushirtorian kaanoniin ja jos aikaa jää niin sen jälkeen tutustuu suomalaiseen kirjallisuuteen.
Pahoittelen alapeukusta, mutta eri ihmiset hakee kirjallisuudesta eri asioita. Kaikki ei halua sivistää itseään kirjallisuuden kaanonin teoksilla. Osa haluaa "vaan" viihdettä. Ja se on ihan ok.
Oon sitä mieltä, että vaikka ei lukisikaan maailmankirjallisuushistorian kaanonin tuhatta merkkiteosta, voi silti nauttia kirjallisuudesta muutoinkin kuin viihdemielessä. Tulkitsen kyllä, että alkuperäinen viesti oli provo.
Ap
Ja vastaus ap:lle napakymppi 😀
Parin Christien(Stylesin tapaus, Idän pikajunan arvoitus) jälkeen palasin taas Päätalon pariin.
"Täysi tuntiraha" on menossa.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja vastaus ap:lle napakymppi 😀
Tarkoitan AP:llä ketjun aloitusta, hän lukee "Sotaa ja rauhaa", hänelle vastaava "Viurua ja Pesosta".
Sata tapaa tappaa sielu. Narsismin uhrit kertovat.
Tuija Välipakka.
Heidi Köngäs: Siivet kantapäissä
Äänikirjana vähän kesken,mutta pidän kovasti. Seksuaalista puolta korostetaan kovasti.
Jojo Moyesin Morsianten laiva.
Pohjautuu oikeisiin tapahtumiin kun sodan jälkeen kuljetettiin sodan aikana brittisotilaiden kanssa avioituneita australialaisnaisia miestensä luokse.
Mielenkiintoinen, hyvin kirjoitettu kuten hänen muutkin kirjansa.
Mä luen aina montaa kirjaa yhtäaikaa ja ne on levällään ympäri kotia.
Mulla on kesken Puuvillatehtaan varjossa, Anna Karenina ja Uusi neuvotteluvalta, jota luen tenttiä varten.
Kun Suomi taisteli, on kyllä mielenkiintoinen kun historia kiinnostaa.
LibreOffice Tutorial, tietysti englanniksi, vaikka ruotsikin kävisi. Suomenkielellä en ymmärtäisi siitä mitään, enkä haluakaan tietää.
Kaari Utrio: Vehkalahden neidot
Päätalon "Nuoruuden savotat".
Timothy Ryback: Hitler's First Victims
Ken Follettin Aavikkoleijona
Sota ja rauha, sodassa oon menossa, rauhaan ei olla vielä päästy
Anne Frankin päiväkirja.
Seuraavaksi vuorossa Putinin trollit.