Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12202)
Kate Quinnin Ruusukoodi.
Kertomus naisista purkamassa koodeja sota- aikana.
Hyvä kirja kuten tekijän edellisetkin!
Vierailija kirjoitti:
Liane Moriartyn Viimeinen vuosipäivä.
Olen kaikki hänen kirjansa lukenut ja tämäkin vetää mukaansa heti alussa.
Nappasin kirjaston pikalainahyllystä, nyt täytyy reippaasti lukea 425 sivua!
Oli hyvä kirja! Ei malttanut käsistään laskea.
Graham Greene Tädin kanssa maailmalla
Alice B Toklas Keittokirja
• Harry Martinson: Aniara (melko masentava, mutta suosittelen silti)
• Seuratavat (1947) huumorilla täytyy ottaa, mennyttä maailmaa
Vierailija kirjoitti:
Graham Greene Tädin kanssa maailmalla
Alice B Toklas Keittokirja
Tuo Greenen kirja on
mainio!
Esko Aho- 1991 Mustien joutsenten vuosi
Flavia de Luce, filminauha kohtalon käsissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humiseva harju, Emily Bronte. Olen lukenut tätä muutamien vuosien väliajoin uudelleen siitä lähtien kun olin kolmetoista.
Tämä on muuten jännää. Lukea sama kirja uudelleen satunnaisin väliajoin ja huomata miten on itse kasvanut, muuttunut ja miten 35v. ajattelee ja kokee kirjan ja tapahtumat nyt eri lailla kun 15v. tai 25v. minä.
Mulla noin toimii Erica Jongin trilogia Lennä,uneksi, Tekisit jotain elämällesi ja Laskuvarjoja ja suudelmia. Yhä edelleen ne riemastuttavat mutta niiden mukana huomaa selkeästi, miten maailma on muuttunut sitten 1970 -luvun (omat lukioajat), 1980 -luvun (opiskeluajat ja nousukausi) ja 1990 -luvun (työuran aloittelu laman keskellä ja äidiksi tulo).
Vierailija kirjoitti:
The Dress, kirjoittajaa en muista. Kertoo kauden kuumimmasta pikkumustasta, ja 9 naisesta jonka elämän se muuttaa. Kovan tason taidetta ja sivistystä siis.
Lisäksi kesken on Caitlin Moranin Moranifesto. Se tosin ei edisty yhtään mihinkään, en tajua miksi. Yleensä olen tykännyt Caitlinin kirjoista. Voi olla että jätän tämän myöhemmälle syksyyn, ehkä se sitten kylmemmällä ilmalla lähtisi paremmin.
Caitlin Moranin Naisena olemisen taito sai nauramaan ääneen...
Vierailija kirjoitti:
Aloitin juuri Lucinda Rileyn Seitsemän sisarta -sarjan ensimmäisen osan. Jokainen sisaruksista on saanut oman.kirjansa, joten lukemista riittää. Tekstiä on kuitenkin helppo lukea.
Sarjaa on verrattu jopa Harry Potteriin. Joten odotan jännittyneenä miten sisarukset ja mielikuvitukseni kohtaavat.
Kirjailija itse menehtyi kesällä, vain 55 vuoden ikäisenä. En ole ennen tätä sarjaa nähnyt hänen teoksiaan.
Sarja on kuulemma huippusuosittu.
Taisin aloittaa sarjan ensimmäisen kirjan pari viikkoa sitten. Kirjassa on yli 600 sivua ja olen puolessa välissä. Mistähän olen lukenut että verrataan ihan Pottereihin. Sitä taikuutta ja jännitettä kirjasta ei löydy. En voi kuvitella että päätyisin kinaamaan poikani kanssa siitä, kumpi kirjaa lukee ensin.
Teksti on ihan lennokasta ja sujuvaa. Kevyttä ja naisille suunnattua viihdettä. Ehkä luen tuon ensimmäisen osan loppuun joskus myöhemmin.
Juuri sain luettua Nicci Frenchin: Murheellinen maanantai. Ihan huippu ja pitkästä aikaa todella koukuttava kirja. Pistin heti sarjan kakkososan varaukseen.
Nyt alan lukemaan Jose Saramagon Jeesuksen kristuksen evankeliumia. Saramago ei ole vielä kertaakaan pettänyt, joten luulenpa että tiedossa on mielenkiintoisia lukuhetkiä.
Joku helv.,. hallintotieteiden opus. Yliopisto yrittää väkisin kasvattaa jotain byrokraattia. Pistän hanttiin. Karseaa lukea ja opetella tekstiä, josta on ihan eri mieltä.
Sisko Savonlahden uusi ja on kyllä huono
Baskimaan murhat, osa 4 (hyvä,mutta ei niin hyvä kuin osat 2 ja 3)
Kauna (Max Seeckin uusin ) (parempi kuin edellinen)
Huoneen 622 arvoitus (ihan huippu)
Kuninkaiden koitos Martin (Tulen ja jään laulu, oisko 4 osa)
Pehmeä kuin kukka, kova kuin timantti
Kirsi Ranto oma elämänkerta, jatko-osa
Kissani Jugoslavia - Pajtim Statovci
Vierailija kirjoitti:
Jordan Peterson: 12 Rules For Life
Taas on yli sata alapeukuttajaa, joista useimmat eivät todennäköisesti ole edes lukeneet kirjaa. Sivistymättömyyttä! Pitäisi nähtävästi lukea vain jotain punavihreää roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Joku helv.,. hallintotieteiden opus. Yliopisto yrittää väkisin kasvattaa jotain byrokraattia. Pistän hanttiin. Karseaa lukea ja opetella tekstiä, josta on ihan eri mieltä.
Miksi menit lukemaan aihetta, josta et ole kiinnostunut? Olisit mennyt amikseen!
Leena Lehtolainen Henkivartija