Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12201)
Uusin Sofie Sarenbrandt, Valheenpunoja.
Vierailija kirjoitti:
Uusin Sofie Sarenbrandt, Valheenpunoja.
Tämä kirjasarja on hyvä. Rakastan dekkareita.
Vappu Kannas: Kirjeitä Japaniin
Jeffery Archer : Leppymättömät
Raamattu. Jäi kesken alakouluiässä, kun havaitsin teoksen lapselliseksi. On ollut aikomus palata kirjan pariin ihan yleissivistyksen kannalta, mutta en yövy halvoissa motellihuoneissa.
Windows XP Beginners guide. Ajattelin antaa appiukolle pikkujoululahjaksi.
Aino Huilajan Pakumatkalla. Välillä ärsyttää mutta silti koukuttaa.
Natalia Ginzburgin Kieli jota puhuimme.
Omaelämänkerrallinen teos italialaisesta perheestä Mussolinin aikana.
Eeva Joenpellon Tuomari Müller, hieno mies.
Yoko Ogawan Muistipoliisi
Todella hieno ja kiinnostava kirja. Ainoa vika on, kuten keltaisen kirjaston kirjoissa silloin tällöin ennenkin, että fontti on häiritsevän iso. Mutta suosittelen!
Oolofi '83 kirjoitti:
Juha Itkonen - Ajo
Pidätkö? Minulla odottaa hyllyssä.
Just lopetin Camilla Greben Veteen piirretty viiva.
Oli hyvä kuten hänen edellisetkin kirjansa!
Nyt aloitan Tuula-Liina Variksen Sattunut syntymään. Pidän hänen tyylistään.
Juha Vakkuri. Afrikan sydämeen.
Kuvakirja Vauva-palstan kirjoittajista, olen vasta aivan kirjan alkusivuilla, mutta kirjassa on mielenkiintoisia lukuja, kuten:
Mitä parhaimmat ohjeet jauhinlihan pesemiseen.
Yksityiskohtainen ohje jauhinlihan pesuharjan valitsemiseen,
artikkeli esittelee mitä parhaimmat lämpömittarit pesuveden lämmön mittaamiseen,
parhaimmat vinkit pestyn jauhinlihan kuivattamiseen pyykkinarulla.
John Steinbeckin Matka Charleyn kanssa - Amerikkaa etsimässä.
"Kun ihmisellä on seuralainen, se sitoo hänet aikaan, nimenomaan nykyhetkeen. Mutta kun ihminen on yksin, menneisyys, nykyhetki ja tulevaisuus sulautuvat yhteen."
Aloittaa matkakertomuksensa väkevästi mutta puhti hiipuu loppua kohden.
Vierailija kirjoitti:
Jordan Peterson: 12 Rules For Life
Tähän mennessä 104 alapeukuttajaa, jotka eivät ole lukeneet kirjaa, mutta jotka siitä huolimatta pitävät sitä roskana. Itse olen lukenut.
Luen Patricia Guccin kirjaa Guccin sukuyrityksestä muodin maailmassa. Italia kiehtoo, kieli ja kulttuuri. Vähän luksusta elämään tämän kautta. Mielenkiintoinen, vaivatonta selkeää tekstiä.
Lucinda Riley sisar-sarjaa. Ruth Rendell Kova kuin kivi (superhyvä , lukenut satoja kertoja).
Anna Karenina. Joskus nuorena tuskastuin henkilöiden etu-, isän-, suku- ja lempinimiin eikä yhteiskuntakuvaus nuoreen uponnut. Nyt olen iloisesti äimistynyt teoksesta, jossa Annan ja Vronskin tarina on vain yksi kude laajassa tarinassa 1800-luvun lopun murroksesta.