Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12205)
Läpi veden, läpi tulen
Sairaalamaailmasta jännäri, jonka kirjoittaja on ruotsalainen lääkäri Christian Unge.
Kirja on tempaisit mukaansa heti alkumetreiltä.
Karina Halle: The forbidden man
Russell Brand: Vallankumous
Yritän sitkeästi lukea tämän, mutta samalla ihmettelen, että kuka on tehnyt kirjailijasta joka aiheen asiantuntijan ja selittäjän.
Keigo Higashino: Uskollinen naapuri (on japanilainen dekkari)
Nina Lykken Kohonnut riski. Oon vähän pettynyt. Olen samoja ikiä kuin kirjailija, ja ihan vastaavia havaintoja itsekin tehnyt elämästä. Haluan lukea jotain viisaampaa kuin mitä itse olen 🤣🤣🤣.
Ei mikään, kun just sain valmiiksi Valtosen He eivät tiedä mitä tekevät. Sitä ennen luin Vihan hedelmät. Alkoi loma niin nyt on aikaa lukea. Molemmat hurahti parissa päivässä.😄
Seuraavaksi ehkä Murakamia tai Lundbergin Leo.
Ninni Schulman: Poika joka ei itke. Olen lukenut vasta parikymmentä sivua mutta alku vaikuttaa lupaavalta.
Vierailija kirjoitti:
Just sain luettua Anni Kytömäen Kultarinnan. Erittäin hyvä, kun pääsi vauhtiin. Uskomatonta miten osaa kirjoittaa niin kaunista kieltä ja kehitellä vielä niin upeita ja koskettavia ihmistarinoita. Aika paljon tuli itkettyä tätä lukiessa. Kytömäki on tällä hetkellä mielestäni paras suomalainen kirjailija.
Nyt aloitin Linda Olssonin: Kaikki hyvä sinussa. Kytömäen kirjan jälkeen tuntuu niin laimealta ja teennäiseltä., mutta aion silti lukea loppuun. On kuitenkin saanut ihan ok arvostelut Goodreads sivustolla.
Kiitos. Kytömäki täytyy laittaa nyt muistiin. Kaveri kehui sitä myös.
Angelika-maratonin kuudes kirja Kreivitär Angelika. Metsästin viime kesänä koko 12-osaisen sarjan nettidivareista; kirjastoista nämä neitoikäni ikonit ovat jo kai poistuneet.
Ruotsin kielen sanakirja kohdasta ostokset . Ja Italian alkeista numerot . Seuraava kirja on joku luontokuva kirja ehkä jäätikkö tai lumihiutaleet tai tähtikuviot . Saako vanhan ajan paperiset puhelin luettelot takaisin siinä oli sentään hyvä kirja .
Tiina kirjoja luettiin lapsena ja katseltiin Peppi leffaa.
Täällä pohjantähden alla- trilogia. Luen kesällä aina säännöllisin väliajoin.
Pascal Engmanin Polttava maa, juuri sain luettua loppuun. Paikoin aika ahdistava, mutta silti huikean hyvä dekkari. Yltää mielestäni Nesbon tasolle.
Polttava maa on Vanessa Frank-sarjan ensimmäinen osa. Seuraavakin osa löytyy jo suomennettuna: Rottakungingas. Siirryn nyt seuraavaksi tämän pariin.
Tritonus, Kjell Westö.
Luulen että Westö on lähes päivälleen ikäiseni ja olemme varttuneet samoilla seuduilla. En ole ruotsinkielinen mutta silti Westön piirtämä lapsuus, nuoruus ja keski-ikä tuntuvat kovin tutulta ja Tritonuksen harmaantuva kspellimestarinpäähenkilö elää ehkä samanlaista vaihetta kuin minä. Harrastelijamuusikkona myös musiikkipuoli aukeaa hiukan. Tuttu muusikko kertoi että Westö einsuorastaan jää kiinni vääristä faktoista mutta lavaleijonien elämä tuntuu ehkä hiukan falskilta. Minulle menee kyllä ihan täydestä.
Enni Mustonen: Ruokarouvan tytär.
Mustosen syrjästäkatsojan tarinat ovat yllättäneet positiivisesti. Tosi mielenkiintoista luettavaa! Suosittelen, tulee samalla opittua hieman suomen ja merkityksellisten suomalaisten taiteilijoiden historiaa :) vähän vahingossa ensimmäiseen osaan tartuin, kun en parempaakaan lukemista keksinyt. Nyt jo viides kirja tästä sarjasta menossa!
Peter F. Freund: Yogic Flying According to Yoga Vasishtha (yoga-vaasiSTha):
https://www.amazon.com/Yogic-Flying-According-Yoga-Vasishtha-ebook/dp/B…
Vasishtha teaches the young boy Rama, the future king of Ayodhya, through stories. Here is the story where Vasishtha explains Yogic Flying. In this true story from the ancient past, King Shikhidhvaja and Queen Chudala are a perfect couple, deeply in love, enjoying the comforts and diversions of royal life together. As they get older and realize that life is fleeting, they turn to meditation. Queen Chudala has great success and gains enlightenment, a state of complete inner and outer fulfillment. But she is unable to convince her husband of the worth of her accomplishment. So she learns Yogic Flying in order to be able to demonstrate her mastery of natural law to her husband. At this point, Rama wants to know what this Yogic Flying is. Vasishtha launches into a 220 verse exposition of the mechanics of Yogic Flying, its stages of development, and its purpose: This is the most comprehensive description of Yogic Flying available in the Vedic Literature. Vasishtha devotes one chapter to explaining the theory and practice of Yogic Flying, and then three chapters on the three stages of Yogic Flying. The first stage is lifting off the ground in short hops; the second stage is marked when the flyer remains in the air, floating; and the third stage is demonstrated by the ability to fly anywhere at will. Special attention is given to the liftoff. The moment of liftoff demonstrates supreme mind-body coordination and gives a glimpse into the world of mastery of total natural law. Even the rank beginners in the practice of Yogic Flying, lifting off the ground in short hops, can have a dramatic influence on the collective consciousness of the whole society, Vasishtha says.In the context of explaining Yogic Flying, Vasishtha teaches Rama the whole story of health and disease. The cause of all disease, Vasishtha explains, is restricted awareness, the inability to grasp the total picture of reality. The cure for this mistake of the intellect, the cure for this ignorant perception of reality according to Vasishtha, is the experience of the total potential of natural law at the moment of liftoff in Yogic Flying. Thus Yogic Flying according to the Yoga Vasishtha is the supreme technology for creating perfect health. These chapters, called Yogasara in the literature, contain the essence of the knowledge of Yoga. This is the core teaching of Yoga in the Yoga Vasishtha.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään, kun just sain valmiiksi Valtosen He eivät tiedä mitä tekevät. Sitä ennen luin Vihan hedelmät. Alkoi loma niin nyt on aikaa lukea. Molemmat hurahti parissa päivässä.😄
Valtonen ja Murakami putosivat täälläkin kivasti. Ja Vihan hedelmät on suorastaan Amerikan Pohajn tähti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtonen ja Murakami putosivat täälläkin kivasti. Ja Vihan hedelmät on suorastaan Amerikan Pohajn tähti...
Luulen että Steibeck sai Nobelin palkintonsa noilla lähes sosiaalidemoräkraattisesti innoittuneilla tiiliskivillään. Mutta amerikkalaiset eivät niistä perusta vaan luettavat koululaisilla Punaista ponia ja Hiiriå ja hmisiä ja aikuiset lueksuvat hilpeää Cannery row-sarjaa, mitä näitå nyt on.
Ittelläni on toi Nietzschen Thus Spoke Zarathustra. Luen sitä ny tokaa kertaa, suosittelen kaikille