Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12467)
Lee Child: Kova mutta reilu – kootut kertomukset
Aloitin Pajtim Statovicin Bollan. En ole lukenut Kissani Jugoslaviaa, joten tämä on ensimmäinen kerta, kun luen Statovicia. Aihe tuntuu mielenkiintoiselta ja kieli sujuvalta ja mielekäältä.
Ap
Anne Rice: Pandora
Pidin aluksi kovastikin näistä Anne Ricen vampyyrikirjoista, ja Kadotettujen Kuningatar oli minusta vielä hieno, mutta sen jälkeen kirjat huononevat tasaista tahtia. The Vampire Armand oli minusta suurimmaksi osaksi upea tarina, mutta senkin loppu on ihmeellistä pitkästyttävää sekoilua. Välillä Rice kirjoittaa niin hyvin, että tekstiä on ilo lukea ihan sisällöstä riippumattakin, mutta tässä kirjassa varsinkin vuoropuhelut tuntuvat välillä täysin päämäärättömiltä. Monissa näistä kirjoista on lisäksi ihan käsittämättömän epäuskottavia ihmishahmoja, varsinkin verrattuna siihen miten huolella luotuja vampyyrihahmot ovat. Minulla on hyllyssä vielä Blood And Gold, ja sen taidan yrittää kahlata läpi, mutta siihen loppuu kyllä minulta tämän sarjan lukeminen.
Barbara Mitchell: Mapmaker
Kertoo 1700-luvun lopulla Hudsons Bay Companyn kartoittajana Kanadan erämaissa toimineesta Philip Turnorista. Kirjan kirjoittaja on Turnorin ja hänen Cree-vaimonsa jälkeläinen kuudennessa polvessa.
Tolkienin Taru sormusten herrasta kaksi tornia, Prachettin Mahtava Morris ja sivistyneet siima hännät ( luen sitä 11 v tytölleni )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tara Westover: Opintiellä. Todella mielenkiintoinen muistelmateos. Suosittelen.
Kaikki ne tietämäni ihmiset, jotka ovat Opintiellä lukeneet, ovat moittineet sitä jotenkin hengettömäksi tai tylsäksi kerronnaksi. Itse en ole teosta lukenut, niin en osaa tarkemmin kuvailla asiaa, mutta ilmeisesti jokin siis tökkii, vaikka lukija kuinka yrittäisi päästä kirjan imuun. Olet ilmeisesti lukenut tuon jo loppuun tai ainakin melkein? Miten itse kuvailisit kerrontaa?
Kerronta on erittäin sujuvaa ja aidon tuntuista. Tylsä on kyllä suurin piirtein viimeinen adjektiivi, jota kirjasta tai kerronnasta käyttäisin. Kirjailija kertoo kyllä lapsuuden tapahtumistaan kaunistelematta, mutta silti kirjassa ei tunnu olevan yhtään liioittelua tai sensaatiohakuisuutta. Suosittelen lukemaan. Löysin kirjan Goodreads sivuston suositusten perusteella. Siellä arvosanaksi on annettu 4,47/5. Arviointeja on yli 750 000.
Timo j.Tuikka,Kekkosen salaiset päiväkirjat
Hilkka Ravilon Kuolleet lehdet
On jännittävä ja hyvin kirjoitettu.
Miul o Húrinin lasten tarina. :) M25
Sir Arthur Conan Doylen Sherlock Holmesin muistelmat
Carlos Valdezin Justice For Selena.
Käy läpi v. 1995 murhatun Selena Quintanilla -Perezin murhaoikeudenkäyntiä, jossa kirjan kasaan kokannut Carlos Valdez toimi syyttäjänä.
Riitta Kylänpään Utelias mieli - Claes Anderssonin elämä
Mielenkiintoinen ja monipuolinen persoona. Niin laaja-alaisesti lahjakas ettei voi kuin ihailla ja vähän kadehtia.
Kaukopartio napapiirin takana.
Joe Dispenza: Luo itsesi uudelleen
Itsensä kehittämisen kirja, nyt harjoitellaan meditaation induktiovaihetta.
Haruki Murakami
Kafka rannalla
Suosittelen vahvasti....
Kiitos tästä ketjusta! Olen löytänyt paljon hyvää luettavaa tämän kautta. Aiemmin minulla oli ongelmana, että jumiuduin tiettyihin kirjailijoihin. Nyt minulla on lista kirjoista, joita haluan lukea ja laitan niitä varaukseen kirjastoon tasaiseen tahtiin. Näin minulla on Käytännössä koko ajan hyvää luettavaa.
Elizabeth Stroutin Pikkukaupungin tyttö
Gabriel Carzia Marquez: Mama Granden hautajaiset
Miten voi kertoa niin arkisesti ja kuitenkin elävästi kertoa jostain, joka on niin epätavallista. Kirjassa on 8 novellia.
Löysin kirjan kierrätyskeskuksen ilmaishyllystä ja minun on pakko joka luvun jälkeen pitää tauko, koska tarinaa pitää miettiä.
Amy Tan: Ihmeiden laakso.
Tätä ennen olen lukenut Amy Tanin Luutohtorin tyttären. Tämä vaikuttaa jo 50:n sivun jälkeen ihanalta tyylinsä puolesta.