Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12467)
Lisa Jewell, Löysin sinut
Muistinmenetyksestä kärsivä mies löytyy rannalta. Mitä on tapahtunut 22 vuotta sitten? Todella vetävä ja hyvä kirja!
Camilla Sten, Kadonnut kylä
Filmiryhmä aikoo tehdä tyhjenneestä kylästä dokumentin, mutta siellä alkaa tapahtua kummia. Ihan luettava kirja.
Hanna Velling, Kutsumaton
Nopealukuinen hömppäkirja eroihmisistä. Lapsen puheosuudet kirjoitettu hyvin, muuten köykäistä pumpulia.
Wendy Mitchell, Joku jonka tunsin. Minä ja Alzheimer.
Wendy itse sairastyi Alzheimerin tautiin ja kuvaa koskettavasti taudin etenemistä. Yllättävää, että kirja enemminkin rauhoitti kuin kauhistutti.
Helena Jouppila, Neloset. Jouppilan sisarusten tarina
V. 1951 syntyivät Helena, Martti, Erkki ja Jorma Jouppila. Äiti oli sairas ja pahoinpiteli julmasti varsinkin Helenaa, mutta lehdissä kirjoiteltiin kauniita juttuja kuuluisista nelosista. Surullinen kohtalo kaikilla.
Antti Rönkä ja Petri Tamminen, Silloin tällöin onnellinen
Jalat ilmassa -esikoisromaanin kirjoittaneen Antin ja hänen kirjailijaisänsä Petrin kirjeenvaihtoa.
Hanna Arvela, Tukholmasyndrooma
Kesken jääkin! Harvoin jätän mitään kirjaa kesken, mutta tämä on niin sekava ja outo, etten tuhlaa aikaa tähän. Sekavaa ajatuksenvirtaa ilman vuorosanaviivoja, huh!
Otto Gabrielsson, Rikkaruoho
Otto on Jörn Donnerin avioton poika, erehdys, kuten isä-Jörn on kirjoittanut. Otto muistelee isäänsä ja terapoi itseään. Surullista.
Virva Liski, Vankileirin selviytyjät. Tuhat naista Santahaminassa 1918.
Mielenkiintoista historiaa.
Mari Frisk, Neliöjuuri
Apilaperhe on useamman vanhemman muodostama perhe. Kaksossisarukset hankkivat lapsen yhdessä miestensä kanssa. Helppoa hömppää. Silti odotan jatkoa. Vauva ei ole vielä syntynyt. Miten käy myöhemmin? Kirjoita Mari lisää!
Hilary Mantel: The Mirror and the Light. Jatkoa Thomas Cromwell- sarjaan. Oli "pakko" alkaa lukea englanniksi koska suomennos ilmestyy vasta kuun lopussa. Tykkään kyllä, tosin henkilöiden paljous ja jotkin oudot sanat hidastavat lukemista.
Lucinda Riley: The Sun Sister
Heather Morris: Cilka's Journey
Kirjan nimi. Kommenttisi julkaistaan hyväksymisen jälkeen.
Näin opin olemaan tietämättä mikä sukupuoli minulla on.
Vierailija kirjoitti:
Piia Leino, Yliaika
Ministeri Annastiina Kankaanranta loi lain Lex75, joka velvoittaa 75-vuotiaat tekemään exituksen ja varat jäävät valtiolle. Hän itse ei kuitenkaan pysty itsemurhaan v. 2052. Mikä neuvoksi? Ajatuksia herättävä tulevaisuudenkuva.
Piian Leino, Taivas. Luin tuon Yliajan ja jatkoin Taivas-kirjaan, joka on Leinon aiempi tulevaisuusdystopia. Ei niin koukuttava kuin Yliaika, vähän meinaa jäädä yöpöydälle.
"Helsinki, 2058. Akseli työskentelee yliopistolla ja yrittää innottomasti selvittää, mikä on lamaannuttanut suomalaiset. Valon kaupungissa kansalaiset kyyristelevät asunnoissaan, lapsia ei enää synny. Rajat on suljettu eikä tulevaisuutta ole. Lohduksi alamaisilleen Valo on antanut Taivaan, virtuaalisen tilan jossa vanha maailma elää kauniimpana ja lempeämpänä kuin koskaan."
Sinuhe. Se on ikuisesti kesken.
Liza Marklund ja Lotta Snickare: Helvetissä on erityinen paikka naisille jotka eivät auta toisiaan.
Michele Obaman omaelämänkerta. Tosi mielenkiintoinen ja hyvin suomennettu. Äänikirjana kuuntelen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä pohjantähden alla osa 2.
Ei ole kyllä oikein kesällä edistynyt. Helteillä olis kaivannut hieman kevyempää lukemista, mutta jäi hankkimatta.
Ymmärrän. Kakkonen on rankin osa. Meinasin kertoa, missä kohdassa aina itken, mutta sitten tajusin, että sä et oo välttämättä lukenut sitä aiemmin, ja jos et ole jo lukenut sitä kohtaa, en halua spoilata.
Mä luin myös tänä kesänä yhden sisällissotaa käsittelevän kirjan, Mihail Bulgakovin Valkokaartin, ja piti aina rankkoja kuvauksia luettuaan tuijotella hetki kaukaisuuteen.
Ap
Eiköhän tollaset Väinö Linnan kirjat ole jo aikansa eläneitä. Pareen vaan repästä kannet irti ja heittää sivut paperinkeruuastiaan.
Piia Leino, Yliaika
Ministeri Annastiina Kankaanranta loi lain Lex75, joka velvoittaa 75-vuotiaat tekemään exituksen ja varat jäävät valtiolle. Hän itse ei kuitenkaan pysty itsemurhaan v. 2052. Mikä neuvoksi? Ajatuksia herättävä tulevaisuudenkuva.