Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12201)
Markku Jokisipilä ja Janne Könönen: Kolmannen valtakunnan vieraat
Thomas Erikson: Idiootit ympärilläni
Tuulaliina Varis: Kilpikonna ja olkimarsalkka (ehkä viidenteen kertaan)
Kuuntele ilmaiseksi Storytel äänikirjana, ei tarvitse odotella ;)
Joseph Conrad: Heart of Darkness
Karin Fossum - Minä näen pimeässä
(Mies on saattohoito-osastolla töissä ja huvittelee pahoinpitelemällä puolustuskyvyttömiä vanhuksia. Joutuu sitten murhasyytteeseen erään vanhuksen kuoltua. Tietääkseni hän on syytön tähän kuolemaan)
Hentilät: Saksalainen Suomi 1918
Tove Janssonin Kirjeitä Tove Janssonilta, Eppu Nuotion Anopinhammas ja Mikko Porvali Rautasormus ja muita rakkaustarinoita sotavuosilta.
Petri Neuvosen väitöskirjasta Linnoituksesta historialliseksi muistomerkiksi : Viipurin vanhakaupunki 1856-1939 luettu ensimmäiset sivut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootit ympärilläni
Sori, alapeukutin kirjan sisältöä (se on puhdasta paskaa), en sitä, että luet sitä parhaillaan.
Minusta se on itse asiassa oikein hyvä. Saa pohtimaan omia käyttäytymistapoja, samoin kanssaihmisten, sekä sitä mistä se saattaisi johtua.
Olen kyllä huomannut, että ihmiset, jotka tuomitsevat tämän tyyppiset kirjat roskaksi, ovat yleensä erittäin jyrkkiä mielipiteissään eivätkä tykkää pohtia moniakaan asioita analyyttisesti. Kaikkein vähiten itseään. Samat ihmiset haukkuvat myös Tunne lukkosi -kirjaa ja muita self help -oppaita, vaikkeivät olisi niitä edes lukeneet.
Vierailija kirjoitti:
Jennifer Worth: Hakekaa kätilö!
Olis pitänyt lukea ennen tv-sarjan näkemistä. Häiritsee, kun henkilöt kuvaillaan yksityiskohtaisesti ihan erilaisiksi kuin omissa mielikuvissa.
Kirjailijahan on sanonut, ettei hän tunnista varsinkaan näitä uudempia jaksoja omaksi tekstikseen. Eli sarja on ilmeisen erilainen kuin alkuperäinen teos.
Vierailija kirjoitti:
Ani Kellomäen Kosteusvaurioita - kasvukertomuksia pullon juurelta
Tämä myös mulla kesken. Aloitin ajat sitten ja unohdin, kun jostain syystä lukuinto loppui tai ei ollut aikaa.
Jaakob Hannikaisen "Kuinka lukea kirjaa jättämättä sitä kesken".
Ben Kalland - Vien sinut kotiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootit ympärilläni
Onko hyvä? Mul on ollu ikuisuuden varauksessa kirjastossa.
Ei nin hyvä kuin kuvittelin.
Kuvittelin saavani syyn siihen, että lähes kaikki ympärilläni ovat ----päitä.
Vierailija kirjoitti:
Eve Hietamies: Hammaskeiju
Tämä koko sarja on hersyvän hyvä, hellyttävä ja itkettävä yhtäaikaa.
Pasi Pekkolan uusi kirja, Huomenna kevät palaa
Vierailija kirjoitti:
Joseph Conrad: Heart of Darkness
Saanko udella, kauanko tämä on ollut sinulla kesken? Itse sain luettua puoliväkisin läpi vasta neljännellä yrityksellä, vaikka kyseessä on ohuttakin ohuempi teos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silja Vuorikuru: Aino Kallas - Maailman sydämessä
Selasin tuota kirjaa, koska olen Kallaksesta ja hänen lähipiiristään kiinnostunut. Osui silmiin junttimainen virhe - yhden naapurimaan taiteilijan nimi oli kirjoitettu systemaattisesti väärin. Kyseessä oli pienen kielialueen edustaja, niin pienen ettei se ollut kirjoittajaa ja kustantajana toiminutta SKS:ää kiinnostanut.
En mahtanut mitään sille, että meni maku koko kirjasta. Ok, pieni virhe, mutta tekijöiden asenteesta se kertoo paljon.
Mikä nimi siinä oli kirjoitettu väärin? Itse en huomannut. Oletko antanut palautetta kirjoittajalle, kustantajalle tai SKS:aan? Jotkin kriitikot eivät pitäneet kirjoittajan ratkaisusta puhutella Aino Kallasta tuttavallisesti vain etunimeltä, Ainona.
Pidempää bussimatkaa varten ostin Saara Henrikssonin - Aino-Maija Leinosen Railakas rahakirja -kirjan.
Ei olisi pitänyt. Olisi tuonkin melko turhan ja pinnallisen opuksen ostamatta jättämisellä säästänyt 19,95.