Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (13343)

Vierailija
13161/13343 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toni Virtanen/miten hoidan hiuksiani 

Vierailija
13162/13343 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pasi Kivioja : Salaliittoteorioiden ihmemaassa

Kirja on ilmestynyt neljä vuotta sitten joten tuoreimmat salaliitot puuttuvat mutta on niitä tässäkin. Eri salaliitoista on kerrottu milloin se on alkanut levitä, kuka todennäköisesti on sen aloittanut, mitä mediaa on käytetty ja mihin teoria on lopahtanut.

Parhaimpia (pahimpia?) olivat mielestäni JFK:n kuolema, koronan olemassaolo, pizzagate, 9/11 WTC ja Estonian uppoaminen, muitakin löytyy. Uskomatonta miten ihmiset uskovat tuollaisiin huuhaa-juttuihin. Haastatellun  professorin tutkimusten mukaan salaliittoihin uskovat erityisesti huonosti koulutetut tai jonkin henkisen kriisin kokeneet. 4+/5

Iso osa salaliittoteorioista ei ole mihinkään lopahtanut. Chem trails, evoluution kieltäminen, vedellä kulkeva auto, jonka keksijä mystisesti kuoli. Nikola Teslan pimitettt keksinnöt... Salkarityhmyrit säilyttävät kaiken roskan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13163/13343 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

In memoriam Alice Winn

Just aloitin, joten ei arvostelua

Vierailija
13164/13343 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme saarta isä, äiti ja minä, Sophia Jansson

Vierailija
13165/13343 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanni Maulan Teetä ja teräaseita.

Toinen osa Helvi Helve tutkii- sarjasta. Ihan viihdyttävää lukemista.

Minua huvittaa tässä kun päähenkilöä tituleerataan vanhukseksi- hän on 7kymppinen.

Itse olen tuonikäinen enkä koe olevani vanhus.

Nyt kesken Kaj Hermansonin Silloin ennen- maalaiseläinlääkäri muistelee.

Mielenkiintoinen!

Vierailija
13166/13343 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentti Haanpää: Korpisota 

Alotin vasta.

Vierailija
13167/13343 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patricia Cornwell: Etelän risti

Lapsen kanssa luemme yhdessä Me Rosvolat ja ryöväriliitto. (Luemme joka ilta vähän eteenpäin. Mukava kirjasarja mitä on kiva yhdessä lukea) 

Vierailija
13168/13343 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Michelle Obama: Minun tarinani 

Tämä oli mielenkiintoinen kirja.

Vierailija
13169/13343 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robert Thorogood: Murha jokilaivalla

Vierailija
13170/13343 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Åsne Seierstad: Afgaanit. Seierstad on norjalainen toimittaja joka on julkaissut aiheesta mm. Kabulin kirjakauppias- menestysteoksen parikymmentä vuotta sitten. Kirjassa on muutama päähenkilö ja samalla kerrotaan yleisemmin Afganistanin historiasta ja kulttuurista. Kiinnostavaa miten nykytilanteeseen on päädytty ja päähenkilöiden kautta sisältää muutakin kuin historiafaktojen tiputtelua.

Tana French: Umpikuja. Kuuluu Dublinin murhat- kirjasarjaan joka näyttää sisältävät itsenäisiä teoksia, ei siis tarvitse välttämättä lukea mitenkään järjestyksessä. En yleensä lue hirveästi dekkareita koska hahmot jäävät mielestäni usein pinnallisiksi, mutta tämä vaikuttaa kiinnostavalta.

Vierailija
13171/13343 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moorea Corrigan: Thistlemarsh (keväällä julkaistu fantasiakirja)

Heli Laaksonen: Luonnos (jossain määrin runomuotoinen, erilainen luonto-opas, yleiskielellä kirjoitettu kirjailijan tavanomaisen murretyylin sijaan)

Vierailija
13172/13343 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina SALMI Matilda

Vierailija
13173/13343 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marianne Cedervallin Saapuu luokse syntisen. Olen pitänyt Mullvaldsin murhat -sarjasta, joten tämä pappi Samuelista kertova sarja meni heti kirjastossa varaukseen.

Vierailija
13174/13343 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanni Maulan Teetä ja teräaseita.

Toinen osa Helvi Helve tutkii- sarjasta. Ihan viihdyttävää lukemista.

Minua huvittaa tässä kun päähenkilöä tituleerataan vanhukseksi- hän on 7kymppinen.

Itse olen tuonikäinen enkä koe olevani vanhus.

Nyt kesken Kaj Hermansonin Silloin ennen- maalaiseläinlääkäri muistelee.

Mielenkiintoinen!

'Itse olen tuonikäinen enkä koe olevani vanhus.'

Oikein, olen samanikäinen enkä minäkään tunnusta tosiasiaa että olisin vanhus, 

olen tosiasiassa harmaa pantteri tai ikinuori tai vanhempi keski-ikäinen tai seniori-ikäinen tai ......... 

Vierailija
13175/13343 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ragnar Jónasson ja Katrin Jakóbsdottir - Reykjavik.

Onpas typerä kirja. Taidan jättää kesken, ei kiinnosta sitten pätkääkään. Onneksi on Ann Cleevesin Mörk Jord odotttamassa lukuvuoroa.

Vierailija
13176/13343 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tom-Kristian Heinäaho : S**sta seuraava , kaksoiselämäni jehovan todistajana

Kirjan nimi pitää sumentaa s**:ksi, ettei tekoäly sensuroi

Kirja jossa Tom kertoo elämänsä ensimmäisistä 33 vuodesta jehovalaisena. Jo lapsena alkaa aivopesu, uskotaan demoneihin ja s**naan, kaikki muut kuin jehovalaiset joutuu helvettiin ja heidän kanssaan ei kannata olla tekemisissä. Tomista tulee saarnamies, ovelta ovelle kiertäjä ja lehtitelineiden vieressä seisoja.

Teini-ikäisenä Tom huomaa tykkäävänsä pojista eikä tytöistä ja aikansa kiellettyään itsensä hän huomaa olevansa homseksuaali.

Aikanaan jehovalaisten vanhempien neuvos kuulee tästä ja erottaa 'oikeudenkäynnin' jälkeen Tomin. Kukaan jehovalainen ei saa pitää yhteyttä häneen, suvun pitäisi kieltää hänet, vain isoveli tottelee eikä puhu eikä tapaa veljeään enää vuosiin. Kirja kertoo miten erottaminen hajottaa ihmisiä henkisesti, jotkut sairastuvat, jotkut kuolevat ja kaksinaamaisuus lahkossa jatkuu, esim tupakointi on kielletty mutta jos menee nurkan taakse voi rauhassa tupakoida.

Tsemppiä Tomppa ja ystäväsi. 5-/5.

Vierailija
13177/13343 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhapäivä

Vierailija
13178/13343 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarina Griffiths: Nummen peto.

Vierailija
13179/13343 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Operaatio Ave Maria

Vierailija
13180/13343 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

In memoriam Alice Winn

Just aloitin, joten ei arvostelua

Olen muutama vuosi sitten lukenut tämän ensimmäisen maailmansodan aikaan sijoittuvan romaanin. Vaikuttava, muistuttaa aihepiiriltään John Boynen teosta Kuudes mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän