Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (13343)
Vierailija kirjoitti:
Pasi Kivioja : Salaliittoteorioiden ihmemaassa
Kirja on ilmestynyt neljä vuotta sitten joten tuoreimmat salaliitot puuttuvat mutta on niitä tässäkin. Eri salaliitoista on kerrottu milloin se on alkanut levitä, kuka todennäköisesti on sen aloittanut, mitä mediaa on käytetty ja mihin teoria on lopahtanut.
Parhaimpia (pahimpia?) olivat mielestäni JFK:n kuolema, koronan olemassaolo, pizzagate, 9/11 WTC ja Estonian uppoaminen, muitakin löytyy. Uskomatonta miten ihmiset uskovat tuollaisiin huuhaa-juttuihin. Haastatellun professorin tutkimusten mukaan salaliittoihin uskovat erityisesti huonosti koulutetut tai jonkin henkisen kriisin kokeneet. 4+/5
Iso osa salaliittoteorioista ei ole mihinkään lopahtanut. Chem trails, evoluution kieltäminen, vedellä kulkeva auto, jonka keksijä mystisesti kuoli. Nikola Teslan pimitettt keksinnöt... Salkarityhmyrit säilyttävät kaiken roskan.
In memoriam Alice Winn
Just aloitin, joten ei arvostelua
Kolme saarta isä, äiti ja minä, Sophia Jansson
Vierailija kirjoitti:
Hanni Maulan Teetä ja teräaseita.
Toinen osa Helvi Helve tutkii- sarjasta. Ihan viihdyttävää lukemista.
Minua huvittaa tässä kun päähenkilöä tituleerataan vanhukseksi- hän on 7kymppinen.
Itse olen tuonikäinen enkä koe olevani vanhus.
Nyt kesken Kaj Hermansonin Silloin ennen- maalaiseläinlääkäri muistelee.
Mielenkiintoinen!
Pentti Haanpää: Korpisota
Alotin vasta.
Patricia Cornwell: Etelän risti
Lapsen kanssa luemme yhdessä Me Rosvolat ja ryöväriliitto. (Luemme joka ilta vähän eteenpäin. Mukava kirjasarja mitä on kiva yhdessä lukea)
Vierailija kirjoitti:
Michelle Obama: Minun tarinani
Tämä oli mielenkiintoinen kirja.
Robert Thorogood: Murha jokilaivalla
Åsne Seierstad: Afgaanit. Seierstad on norjalainen toimittaja joka on julkaissut aiheesta mm. Kabulin kirjakauppias- menestysteoksen parikymmentä vuotta sitten. Kirjassa on muutama päähenkilö ja samalla kerrotaan yleisemmin Afganistanin historiasta ja kulttuurista. Kiinnostavaa miten nykytilanteeseen on päädytty ja päähenkilöiden kautta sisältää muutakin kuin historiafaktojen tiputtelua.
Tana French: Umpikuja. Kuuluu Dublinin murhat- kirjasarjaan joka näyttää sisältävät itsenäisiä teoksia, ei siis tarvitse välttämättä lukea mitenkään järjestyksessä. En yleensä lue hirveästi dekkareita koska hahmot jäävät mielestäni usein pinnallisiksi, mutta tämä vaikuttaa kiinnostavalta.
Moorea Corrigan: Thistlemarsh (keväällä julkaistu fantasiakirja)
Heli Laaksonen: Luonnos (jossain määrin runomuotoinen, erilainen luonto-opas, yleiskielellä kirjoitettu kirjailijan tavanomaisen murretyylin sijaan)
Marianne Cedervallin Saapuu luokse syntisen. Olen pitänyt Mullvaldsin murhat -sarjasta, joten tämä pappi Samuelista kertova sarja meni heti kirjastossa varaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanni Maulan Teetä ja teräaseita.
Toinen osa Helvi Helve tutkii- sarjasta. Ihan viihdyttävää lukemista.
Minua huvittaa tässä kun päähenkilöä tituleerataan vanhukseksi- hän on 7kymppinen.
Itse olen tuonikäinen enkä koe olevani vanhus.
Nyt kesken Kaj Hermansonin Silloin ennen- maalaiseläinlääkäri muistelee.
Mielenkiintoinen!
'Itse olen tuonikäinen enkä koe olevani vanhus.'
Oikein, olen samanikäinen enkä minäkään tunnusta tosiasiaa että olisin vanhus,
olen tosiasiassa harmaa pantteri tai ikinuori tai vanhempi keski-ikäinen tai seniori-ikäinen tai .........
Ragnar Jónasson ja Katrin Jakóbsdottir - Reykjavik.
Onpas typerä kirja. Taidan jättää kesken, ei kiinnosta sitten pätkääkään. Onneksi on Ann Cleevesin Mörk Jord odotttamassa lukuvuoroa.
Tom-Kristian Heinäaho : S**sta seuraava , kaksoiselämäni jehovan todistajana
Kirjan nimi pitää sumentaa s**:ksi, ettei tekoäly sensuroi
Kirja jossa Tom kertoo elämänsä ensimmäisistä 33 vuodesta jehovalaisena. Jo lapsena alkaa aivopesu, uskotaan demoneihin ja s**naan, kaikki muut kuin jehovalaiset joutuu helvettiin ja heidän kanssaan ei kannata olla tekemisissä. Tomista tulee saarnamies, ovelta ovelle kiertäjä ja lehtitelineiden vieressä seisoja.
Teini-ikäisenä Tom huomaa tykkäävänsä pojista eikä tytöistä ja aikansa kiellettyään itsensä hän huomaa olevansa homseksuaali.
Aikanaan jehovalaisten vanhempien neuvos kuulee tästä ja erottaa 'oikeudenkäynnin' jälkeen Tomin. Kukaan jehovalainen ei saa pitää yhteyttä häneen, suvun pitäisi kieltää hänet, vain isoveli tottelee eikä puhu eikä tapaa veljeään enää vuosiin. Kirja kertoo miten erottaminen hajottaa ihmisiä henkisesti, jotkut sairastuvat, jotkut kuolevat ja kaksinaamaisuus lahkossa jatkuu, esim tupakointi on kielletty mutta jos menee nurkan taakse voi rauhassa tupakoida.
Tsemppiä Tomppa ja ystäväsi. 5-/5.
Kaarina Griffiths: Nummen peto.
Vierailija kirjoitti:
In memoriam Alice Winn
Just aloitin, joten ei arvostelua
Olen muutama vuosi sitten lukenut tämän ensimmäisen maailmansodan aikaan sijoittuvan romaanin. Vaikuttava, muistuttaa aihepiiriltään John Boynen teosta Kuudes mies.
Toni Virtanen/miten hoidan hiuksiani