Jorvi vai naistenklinikka?
Synnyttäjät auttakaa! Kumpaa suosittelette? Hyvät ja huonot puolet esiin kiitos.
Odotan esikoistani enkä osaa päättää..googlesta löytyi vain 11vuotta vanhoja kokemuksia.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Jorvista en osaa sanoa, mutta Naistenklinikalta kehnot kokemukset. Kamala kiire, keneltäkään et saa vastauksia tai apuja. Tai neuvoja imetykseen. Lohjan synnäri täysin päinvastainen. Jos haluat imetykseen hyvät eväät niin suuntaa Lohjalle! Ihanat kätilöt ja rauhallinen tunnelma.
Millon synnytit NKL tai Lohja? Onko kauankin aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jorvista en osaa sanoa, mutta Naistenklinikalta kehnot kokemukset. Kamala kiire, keneltäkään et saa vastauksia tai apuja. Tai neuvoja imetykseen. Lohjan synnäri täysin päinvastainen. Jos haluat imetykseen hyvät eväät niin suuntaa Lohjalle! Ihanat kätilöt ja rauhallinen tunnelma.
Millon synnytit NKL tai Lohja? Onko kauankin aikaa?
Naikkarilla 2,5 v sitten, Lohjalla 2 kk sitten.
Molemmissa on kiirettä, molemmissa on KOVA pula kätilöistä. Naikkarin kätilöitä en tunne niin monia, Essyn kätilöt tunnen kaikki. Jokainen on rautainen ammattilainen, mutta kiire näkyy ja tuntuu.
Minä valitsen Naikkarin (jos on tilaa juuri silloin, sitähän ei voi tietää), syitä on useita. Ensiksikin ei haluta mennä työpaikalle synnyttämään, toisekseen Essyn pienet synnytyshuoneet ovat ahdistavia. Tilat on uudet, mutta vain vuokralla ja väliaikaiset, eikä todellakaan synnytystoimintaan suunnitellut. Kolmanneksi uudelleensynnyttäjä jolla synnytys sujuu hyvin, joutuu Jorvin puolelle lapsivuoteelle monen hengen huoneisiin, kun taas Naikkarilla pääsisi Perhepesähotelliin joka on aivan ihana paikka.
Jorvi, naistenklinikalla tehdään rikoksia. Salaillaan asioita potilaalta. Tehdään asioita selän takana.
Suosittelen listan ulkopuolelta Lohjaa. Kokemus vuodelta -21. Ei olisi paremmin voinut mennä. Minua ja toiveitani kuunneltiin koko synnytyksen ajan. Epiduraalin sain sitä toivoessani, eikä tarvinnut odotella lääkärin saapumista. Henkilökunnasta suurin osa oli todella mukavia ja synnytys käytiin läpi vielä jälkikäteen. Saatiin olla puolison ja vauvan kanssa perhehuoneessa koko ajan. Mukavan "pieni" synnäri, vaikka viime vuonna syntyi jo yli 1400 lasta. En ymmärrä, miksi pk-seutulaiset kauhistelevat Lohjalle "joutumista". Auton saa parkkiin sairaalan pihalle eikä pysäköinti synnäriaikana maksa mitään. Todella hyvä ja arvostettu synnytyssairaala, joka on kasvattanut suosiotaan viime vuosina hurjasti. Sekin kertoo jo jotain, että osa julkkiksista hakeutuu jo tuonne synnyttämään, kun on mukavan rauhallinen paikka.
Tällä viikolla olen synnyttänyt Jorvin sairaalassa. Kokemus on oikein hyvä: ihana kätilö, 1 hengenhuone, hyvä ruoka. Edellinen lapsi on syntynyt NKL pari vuotta sitten. Kätilö oli ystävällinen, mutta aika kokematon. Olen kärsinyt kovasti kivuista, mutten saanut mitään lääkettä edes buranaa...Kolmas lapsi on myös syntynyt Naistenklinikalla kolme vuotta sitten. Kätilö aivan upea, mutta lapsivuodenosastolla henkilökunta ei antanut lupaa pitää vauvani sylissä, koska "hän just on nukahtanut, älä häiritse!"
Samat sanat Naistenklinikasta. Kun olen tarvinnut lääkettä synnytyksen jälkeen, olen odottanut sitä yli 2 tuntia (jälkisupistukset)!
Kuinkas siellä Jorvissa ja Naistenklinikalla nyt synnytellään?
Itseäni kiinnostaisi myös. Iltalehteen on tullut maksumuurin taakse artikkeli Jorvista ja naistenklinikasta, mitäköhän siellä sanotaan
Tilastokeskus teki aikanaan tukimusta, nyt sen suorittaa HS ja IL. Näinkö se nyt menee?
Jos IL:n juttu on pikkasenkaan totta, tämä maa on täysin mätä. Huudetaan kuinka mies ja nainen ei halua lasta, yle marsittaa studioon kaksi isukkia ja kaksi äippää, posottamaan kuinka homma hoituu.
Siis synnytyslaitoksetkin ajettu siis alas, se on kyllä kaameaa. Moni sairas matkustaa ulkomaille saamaan hoitoa, mutta jos vauva on syntymässä pitkä lento voi olla kohtalokas molemmille osapuolille.
Ei olisi uskonut kirjoitti:
Jorvi, naistenklinikalla tehdään rikoksia. Salaillaan asioita potilaalta. Tehdään asioita selän takana.
Minkälaisia? Iltalehdessä on jotain juttua nyt, mutta maksumuurin takana. Kunpa voisi lukea yksittäisiä juttuja/päivän lehden kertamaksulla, tulisi useinkin niin tehtyä. Kalliimmaksi tulisi itselle, mutta en jaksa olla vastuussa tulausmajsuista ja tilausten perumisista (jotka on yllättävän hankalia toteuttaa).