Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kylmän tai hiilihappollisen nesteen juominen sattuu rintaan/selkään?

Vierailija
07.08.2018 |

Kiinteä ei satu, vain neste.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteä ei satu, vain neste.

Närästystä, refluksia, palleatyrä?

Vierailija
2/13 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästys tuli mullakin mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi silloin helteellä. Olin monta viikkoa juonut hulluna vichyä ja sitten alkoi tällainen vaiva. Ei lähde vaikka vichy jätetty pois.

Vierailija
4/13 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Ei ole minusta kyllä närästystä. Eikös närästys ole sellaista kuplivaa ja polttavaa. Tuo on sellaista jomottavaa. Tuntuu siltä, ikään kuin olisi nielaissut liian ison palan ja se jää jonnekin "jumiin". En tosin ole ap, mutta tällaiselta minulla joskus tuntuu. 

Vierailija
5/13 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Ei ole minusta kyllä närästystä. Eikös närästys ole sellaista kuplivaa ja polttavaa. Tuo on sellaista jomottavaa. Tuntuu siltä, ikään kuin olisi nielaissut liian ison palan ja se jää jonnekin "jumiin". En tosin ole ap, mutta tällaiselta minulla joskus tuntuu. 

Kyllä. Mulla se rintakipu vihlasee ekan nielamisen jälkeen ja selkäkipu sitten koskee pidempään.

Ap

Vierailija
6/13 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mulla se rintakipu vihlasee ekan nielamisen jälkeen ja selkäkipu sitten koskee pidempään.

Ap

Palleatyrä siellä selvästi oireilee.

Vierailija
7/13 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa paskana, mulla on ja näitä oireita jo toistamiseen elämäni aikana. Välillä olin pidemmällä katkolla mut taas on palannut.

Vierailija
8/13 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästys, kerran oli niin paha närästys että sattu koko yläkroppaan ja itkin. Toivottavasti ei enää tule tuollaista närästyskohtausta. 5 vuotta siitä nyt on. Meni nuo kohtaukset ohi Somac 40mg, söin joku 3kk. Pitää koputtaa puuta eli päätäni että ei enää tule takaisin. 

Vierailija
9/13 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Palleatyrä siellä selvästi oireilee.

Ei ei ei. En tahdo tähystykseen....

Vierailija
10/13 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

närästys voi olla tuskaa kirjoitti:

Närästys, kerran oli niin paha närästys että sattu koko yläkroppaan ja itkin. Toivottavasti ei enää tule tuollaista närästyskohtausta. 5 vuotta siitä nyt on. Meni nuo kohtaukset ohi Somac 40mg, söin joku 3kk. Pitää koputtaa puuta eli päätäni että ei enää tule takaisin. 

Saako ilman reseptiä?

Vierailija
11/13 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatorven limakalvo on varmaankin ärtynyt eli närästys aiheuttaa tuon kivun. Ruokatorven kipu tuntuu usein selänkin puolella ja närästysoireet eivät ole aina tyypilliset; polttava tunne rintalastan alaosassa. Syö lyhyt kuuri happosalpaajaa, esim. omepratsolia 20 mg kerran päivässä, aamuisin. Saa ilman reseptiä. Jätä pois vichyt ym. happamat juomat, tuliset mausteet, kahvi jne. Pitäis helpottaa, jos oire jatkuu 2 viikon päästä tai pahenee, käy lääkärissä. T. Farmaseutti & sh.

Vierailija
12/13 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokatorven limakalvo on varmaankin ärtynyt eli närästys aiheuttaa tuon kivun. Ruokatorven kipu tuntuu usein selänkin puolella ja närästysoireet eivät ole aina tyypilliset; polttava tunne rintalastan alaosassa. Syö lyhyt kuuri happosalpaajaa, esim. omepratsolia 20 mg kerran päivässä, aamuisin. Saa ilman reseptiä. Jätä pois vichyt ym. happamat juomat, tuliset mausteet, kahvi jne. Pitäis helpottaa, jos oire jatkuu 2 viikon päästä tai pahenee, käy lääkärissä. T. Farmaseutti & sh.

Kiitos!! 💚

Ap

Vierailija
13/13 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oon 13 vuotta (kesällä 14) ja kun juon jotain niin se ikäänkuin hidastuu ja tuntuu kuin tulisi sellainen ”pulssi” oikeaan takaselkään. Vai mikä onkaan. Vähän hartian alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme