Orpo: Työttömille luvassa lisää keppiä: "Tämä on aivan kohtalonkysymys"
https://m.kauppalehti.fi/uutiset/tyottomille-lisaa-keppia-orpo-tama-on-…
Enpä jättäydykään ansiosidonnaiselle, vaikka olen aivan puhki. Näinä aikoina kannattaa pitää kiinni työpaikasta, työttömän lokerosta nykysuomessa ei selviä täysjärkisenä.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvitse kärsiä enää kauan Suomen hallituksen päähänpistoista! :’D
Nyt vain pitäisi saada äänestäjät tajuamaan, missä mennään. Pelkään, että lukutaidottomat massat eivät ymmärrä, vaan jakavat jälleen ääniä kokkareille, kepulle ja persuille.
pahoin pelkään että kokkareiden ja persujen äänestäjät ampuvat itseään jalkaan JÄLLEEN kerran. En ymmärrä, eikö ne tajua että saavat tätä kurjuutta lisää.
Pekka 45v. on ollut ikänsä työtön, alkoholi maistuu joka päivä, kuka haluaisi palkata tämän tyypin? On ollut pari kertaa 9€/pvä työkokeilussa mutta ne ovat jääneet kesken jo alkuunsa, karenssi ei ole haitannut, sossu on huolehtinut. Jos tulisi tilanne ettei tämä tyyppi saisi enää rahaa tekemättä mitään niin kyllä Pekka sitä hankkisi konstilla millä hyvänsä, yhteiskunta rauha olisi mennyttä sillä näitä Pekkoja on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vain pitäisi saada äänestäjät tajuamaan, missä mennään. Pelkään, että lukutaidottomat massat eivät ymmärrä, vaan jakavat jälleen ääniä kokkareille, kepulle ja persuille.
Minua vähän suoraan sanottuna pelottaa äänestä viimekerran jälkeen. Lupailla kun voidaan vaikka mitä mutta niiden eteen ei sitten mitään tehdä. Hyvänä esimerkkinä Sipilä opintotuki lupauksineen, jotka sitten kuitenkin heti rikkoi kun ääneni hänelle annoin. Ehkä nyt voin kuitenkin vielä äänestää muiden Suomalaisten vuoksi mutta kun oma tie johtaa ulkomaille jo ensivuoden puolella, eivät sen seuraamat päätökset tule lopulta paljoa minuun enää vaikuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei auta sitten muu kuin alkaa varastamaan ruokaa ja tarvikkeita. Niin makaa kuin petaa.
Ensimmäinen viesti tässä ketjussa missä joku ilmoittaa tekevänsä asialle itse jotain. Muut on vaan, että joku muu ja ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua vähän suoraan sanottuna pelottaa äänestä viimekerran jälkeen. Lupailla kun voidaan vaikka mitä mutta niiden eteen ei sitten mitään tehdä. Hyvänä esimerkkinä Sipilä opintotuki lupauksineen, jotka sitten kuitenkin heti rikkoi kun ääneni hänelle annoin. Ehkä nyt voin kuitenkin vielä äänestää muiden Suomalaisten vuoksi mutta kun oma tie johtaa ulkomaille jo ensivuoden puolella, eivät sen seuraamat päätökset tule lopulta paljoa minuun enää vaikuttamaan.
No okei ehkä koulutuksesta on leikattu 150 miljoonaa mutta onhan sitten vastavuoroon annettu maahánmuuttajille aakkosten opetteluun 100 miljoonaa lisää.
Suomesta tehdään kovaa vauhtia kehitysmaata. Virossa on mediaanipalkka ~1100 €/kk ja työttömyysturva ~100 €/kk ja sama meininki näköjään halutaan tännekin. Hintataso toki myös matalampi, mutta esim. elintarvikkeet ovat kallistuneet viime vuosina huomattavasti.
Kuitenkin sitä päivää kun nämä 250 000 lähtee barrikaadeille saa odottaa.....eli hyvin on asiat työttömillä...
Vierailija kirjoitti:
On toi Petteri ihan sekaisin. Luuleeko se, että jokaisen ihmisen pitäisi tehdä töitä, jopa työkyvyttömän. Petteri! Missä on lähimmäisen rakkautesi?
Samassa paikassa kuin sipilänkin lähimmäisenrakkaus.
Kannabiskasviviljelmä on tuottoisaa bisnestoimintaa.
Johan niitä syrjäseudulla korvessa asuvien talojen takapihoilla kasvatetaankin.
Markkinat ovat avoimet kunnolliselle kipulääkkeelle, kannabikselle!
Vierailija kirjoitti:
Jättäydy ansiosidonnaiselle? Eihän se maailman tappiin kestä se etuus, en ymmärrä tällaista ajattelutapaa.
Älä yleistä, itse olen kohta 61 ja aion jäädä ansiosidonnaiselle ja pääsen 500 päiväksi ansiosidonnaiselle ja sen jälkeen lisäpäiville, kunnes olen 64 vuotias ja eläkkeeni alkaa. Nostan ehkä myös varhennettua eläkettä ennakkoon. Ansiosidonnaisesta kertyy myös eläkettä.
Työkyvyttömyyseläke hakemus sisälle, jos työvoimatoimisto hätistelee.
Eli, minulla ns. maailman tappiin kestää.
Niitä kohtalon kysymyksiä on nurkan takana liuta, ainut mikä voi korjata tilanteen on sota, sitä ei kaikki kuitenkaan toivo. Koska perus asioita ei voi mitenkään korjata, niin pitää ottaa sieltä mistä se on helpointa. Voidaan esimerkiksi säästää poliisin talousrikos osastolta, ja perustaa salaisia verottomia politikoiden rahastoja. Mutta säästää ei voi monikansallisten yritysten tukieuroista, eikä niitä voi mitenkään verottaa. Toki ne tuottavat vähän veroa, jos sattuvat työllistämään sellaisia jotka ovat täällä veronalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Laihduttakaa ja menkää töihi!
Jos 180 cm pitkä ihminen, joka painaa 59 kiloa, alkaa laihduttaa, ei hän jaksa mennä sinne töihin, ei jaksa mennä edes tuijottamaan sitä metsää, missä työpaikat lymyilevät.
Niin, orpoa ei päätöksistään seuraavat ihmiskohtalot voisi vähempää kiinnostaa.
Onko tämä ukko olevinaan isänmaallinen, kun esiintyy aina kuin olisi kovinkin asiallinen ihminen ja rehti ja jämpti suomalainen asioitten hoitaja.
Uskooko joku siihen maskiin, minä näen vain virnuilevan pirun, välillä se lehdistötilaisuuksissa pullahtaa esiin, kun kaikki kolme, orpo, sipilä ja soini virnuilevat kuin demonit ja hohottavat lehdistötilaisuuden päätteeksi.
Nää hullut oikein piiskaavat ja yllyttävät toisiaan yhä pahempiin tekoihin.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin sitä päivää kun nämä 250 000 lähtee barrikaadeille saa odottaa.....eli hyvin on asiat työttömillä...
Ei olisi vara edes matkustaa Helsinkiin. Toisekseen olen liikuntarajotteinen, joten en pysty kauaa seisomaan. Ostatko mulle rollaattorin tai pyörätuolin ja maksat matkat ja hotellin, niin katsotaan uudestaan.
Pitää varmaan kehitellä rikollista toimintaa, sitähän nämä kokkareet haluavat, kun ovat itsekin siihen mieltyneitä, korruption muodossa.
Mulla ei ole varaa korruptioon, pitää alkaa ryöstämään vanhuksia, sellasia jotka vielä käyttää setelirahaa.
En tee sitä mielelläni, mutta perheellisen on pakko yrittää, lapsi menee aina vieraan edelle.
Vierailija kirjoitti:
Tollanen toiminta ei ole kenenkään etu, ei köyhän eikä rikkaan. Hyvin lyhytnäköinen ja järjenköyhä tapaus tämä Orpo.
Kuvitteellinen juttu, harhaluulo siitä että kaikki äänestäjät on idiootteja, jota voi jallittaa noin populistisilla jutuilla. Vaalit tulossa, huomioikaa että nämä ehdokkaat projisoi oman tasonsa siihen mitä kuvittelee äänestäjien olevan. Siis ei kannata kuunnella mitä ne puhuu, vaan seurata mitä tekee.
Hullu mies Huittisista, ei ku Köyliöstä.